Sugden: A-klassen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt60135

    Gjest
    De tok ikke imot besøkende ::)? Hvor i England er dette egentlig? Litt mot nord?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Lyngen skrev:
    De tok ikke imot besøkende ::)? Hvor i England er dette egentlig? Litt mot nord?
    Neida, jeg bare drømmer litt, med Google Maps Street View. :)

    Sees tydelig på splitten gjennom puben her

    Lunchpause hos Sugden?

    Heckmondwike ligger i West Yorkshire, nærmeste storby skal være Leeds.

    -Men se ikke bort fra at jeg en gang stikker innom der. Jeg har over middels fascinasjon for britiske småbyer, og reker gjerne rundt i Midlands og Yorkshire. Og så kom jeg plutselig på at CD-spilleren min befinner seg der nå.
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ottone skrev:
    Jeg har over middels fascinasjon for britiske småbyer, og reker gjerne rundt i Midlands og Yorkshire.
    Det har vel kanskje noe med vår oppvekst på slutten av sekstitallet og syttitallet å gjøre. Da var det veldig anglofilt i Norge, og romantikken er tydelig i populariteten til Heartbeat. Jeg sitter klistret når jeg tilfeldigvis har dumboksen på når den sendes.

    Et av de hyggeligste døgnene jeg har hatt på egenhånd de siste årene var det døgnet jeg overnattet utenfor Stanstead på vei hjem fra Italia. En dag tilbrakte jeg i lille Bishops Stortford, som var en deilig mellomlanding før turen gikk videre til Haugesund. De siste våkne timene tilbrakte jeg på en pub i nærheten av en b&b jeg bodde på nær flyplassen. Når gutta ved bardisken fant ut at jeg hadde litt peiling på klassiske britiske biler ble det mange drinker jeg slapp å betale for. Absolutt en hyggelig kultur. :)
     

    kapellmester

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    170
    Antall liker
    439
    Sugden. j vil for alltid være venn av Sugden. Når jeg så bildene av Sugden fabrikken brakte det til bevissthet en del fine minner. For noen år siden var jeg på besøk på denne fabrikken. det var veldig hyggelig. Som importør av Sugden på den tiden var det selvsagt å avlegge denne spennende fabrikken et besøk. jeg skal se om jeg ikke finner noen bilder i ei mappe her fra inni fabrikken. Funfact ang Sugden; de lager stort sett alt for hånd på fabrikken. De har et metallverksted på grunnplan. Her lager de også metalldeler til industri når salget av Sugden går litt trodt. De skjærer ut og elokserer frontplatene selv. silkscreender logo på, lodder print osv -alt i samme hus. Fabrikken er utrolig rotete og sjarmerende med et vell av gamleklassikere i deres private hifisamling. På lytterommet benytter de en del Focal/JM lab som analyseverktøy under utvikling. Da jeg var på fabrikken og nevnte at jeg syns det var god oppløsning men at det ikke spilte "musikk" var de helt enige og løp sporenstreks ut på lageret og hentet et par skoesker fra Harbeth - det var da jeg for første gang lyttet til Harbeth og forelskelsen var et umiddelbart faktum. :) vel, nok om det. Rommet hvor printkort blir loddet og selve kassene blir sammenskrudd er fullsatt av middelaldrende damer som er som tatt rett ut fra Aidensfield anno 1959. Her sitter de og røyker rullerøyk på gamle skolepulter mens de skrur sugden forsterkere. Det hele er så gjennomført sjarmerende at man kan ikke annet enn å bli glad. :) Det er veldig synd at vi ikke lenger solgte noe Sugden. Vi hadde en stor boom etter ca et år med agenturet - to år etter masse bra salg av sugden var det jamt slutt - og to år etter det måtte jeg bare innse at vi ikke kunne sitte å ruge på agenturet så lenge det ikke var noe salg. Det er litt synd å se at Sugden har bloitt litt elkjøpifisert med alle disse kampanjene men det er bra at Sugden kommer ut :) det er musikalske produkter som fjerner lytteren fra analyse tilstand og nærmere meningen av musikken. På tross av rivende utvikling i alle bauer og kanter mener jeg bestemt at det alltid vil være et lite hjerterom reservert til Klasse A...gode gamle klasse A med forhistoriske utgangstrasistorer og fulldiskret kretser. PS! kjøreturen fra London opp til Leeds og siden til heckmondswike er meget trivelig om man har tid og kan ta turen innom små sjarmerende steder på veien :) overnatting på lokale kroer med typisk 4-8rom og bar på gateplan er sterkt anbefalt. Jeg gjør alltid det når jeg er på fabrikkvistitter i UK. Heldigvis har jeg fortsatt agenturer på andre merker fra UK. Som kaptein av opp til flere engelske biler og lytter til masse engelske greier samt hyppige visitter til UK må jeg vel kalle meg anglofil på et vis... Fin tråd ! :) mvh, Trond Maxwell Import (forhenværende Sugden Importør med et visst savn i hjarte)
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.258
    Antall liker
    3.089
    Torget vurderinger
    3
    Ser Sugden og har en høyttaler serie ,LS21. Noen her som har erfaringer med de?

    roy
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Dette med å lage metalldeler til industri minner meg om S.M.E. Tror de gjør det samme. Har en "metall-fabrikk" i kjelleren, og pusler med platespillere i en litt roligere del av bygningen. Nei, jeg har ikke vært på besøk hos SME, har bare sett video fra fabrikken på Youtube.

    Jeg skulle gjerne ha prøvd Sugden en vakker dag - det står på lista. Spennende merke, ingen tvil.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hei Trond
    Kjekt å høre fra deg i denne tråden, og jeg likte godt den "stemningsrapporten" fra turene i det britiske hifi-landskapet.
    trseland skrev:
    ...jeg skal se om jeg ikke finner noen bilder i ei mappe her fra inni fabrikken. Funfact ang Sugden; de lager stort sett alt for hånd på fabrikken. De har et metallverksted på grunnplan. ...
    ........
    Det hadde vært interessant. Det er fint å se hvor og hvordan ting egentlig blir til, jeg liker å ha begrep om lokal kultur og atmosfære når det gjelder fine produkter.
    ... Da jeg var på fabrikken og nevnte at jeg syns det var god oppløsning men at det ikke spilte "musikk" var de helt enige og løp sporenstreks ut på lageret og hentet et par skoesker fra Harbeth - det var da jeg for første gang lyttet til Harbeth og forelskelsen var et umiddelbart faktum. :) ........
    Det hørtes litt kjent ut :)
     

    minilo71

    Fersking
    Ble medlem
    10.04.2011
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Sted
    Østfold
    Artig å se interessen i vintage Sugden-produkter. Jeg har en a21 fra ca. 1970 som jeg kjøpte brukt i England i 1988. Betalte bare 40 pund da så det er nok et av mine gunstigste innkjøp. Låt mye bedre enn de rimeligste NAD forsterkerer som var pop på slutten av åttitallet blant fattige studenter. Ble avløst av en mye kraftigere Musical Fidelity effektforsterker i 1992 som hovedforsterker i anlegget mitt men jeg fortsatte å bruke den av og til, og den fungerer brukbart fortsatt. Den snart 20-år gammel MF-forsterkeren har jeg også fortsatt, men den virker ikke lenge... Har også kopier av artikkelene som Sugden publiserte om designet. Faren min underviste i elektronikk på en høyskole i England og flere av studentene hans lagde sine egne Sugden-kloner...

    Michael.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    John Howes og Haden Boardman skriver en fin 4-siders artikkel om den opprinnelige Richard Allan A21, konstruert av Jim Sugden, i april-nummeret av Hifi-News & Record Review.
    "Congratulations for a landmark in the history of solid-state hifi"

    Der står det mye fin Sugden-historie, og gode råd til folk som ønsker å kjøpe en brukt A21. England kryr av dem, og de holder seg godt.
    "Military build and pure dual mono construction..."
    "...I´ve yet to see a dead transistor on a A21"

    "The original company that made the amp will still service it or, of course, supply you with a brand new one" :)

    Fin artikkel.
    Og fint blad, men det visste vi jo.

    Er det forresten noen som har link til, eller kopi av James Sugden sine første publikasjoner i HiFi-News fra 1967-68, der han beskriver prinsippene og A21-konstruksjonen?
     

    minilo71

    Fersking
    Ble medlem
    10.04.2011
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Sted
    Østfold
    ottone skrev:
    Er det forresten noen som har link til, eller kopi av James Sugden sine første publikasjoner i HiFi-News fra 1967-68, der han beskriver prinsippene og A21-konstruksjonen?
    Jeg har fotokopier av disse samt reklamer fra Hi-Fi News. Kan skanne de inn hvis jeg klarer å huske hvor de er lagret... The Class Problem, gjengitt her tidligere idag var en del av en debatt om klasse A i HFN. De andre artiklene (mener å huske at det var to til) fokuserte på a21-designet, og inneholder nok informasjon og diagrammer til at man kan bygge en selv.

    Michael.
     

    minilo71

    Fersking
    Ble medlem
    10.04.2011
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Sted
    Østfold
    Nå fant jeg en elektronisk (PDF) kopi. Antakelig fra Sugdens website ca. 2004. Det stemmer at det var to artikler (del 1 og 2, april og mai 1970) på til sammen syv sider. Har lagt det til som vedlegg. Skal likevel forsøke å finne mine originalkopier siden det hadde vært morsomt å få skannet inn de gamle reklamene...

    M.

    minilo71 skrev:
    Jeg har fotokopier av disse samt reklamer fra Hi-Fi News. Kan skanne de inn hvis jeg klarer å huske hvor de er lagret... The Class Problem, gjengitt her tidligere idag var en del av en debatt om klasse A i HFN. De andre artiklene (mener å huske at det var to til) fokuserte på a21-designet, og inneholder nok informasjon og diagrammer til at man kan bygge en selv.
     

    Vedlegg

    Finbeck

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Innlegg
    1.500
    Antall liker
    1.135
    Hei,ser ut som Sugden får en ny venn.Har en A21a på lån i påsken,spiller utrolig bra på mine Klipsch ChorusII.
    Mvh Finbeck
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Spennende med AU51, stiv. De ser flotte ut.
    Hvordan låter det?
     

    Witthoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2008
    Innlegg
    186
    Antall liker
    52
    Sted
    Fra der hvor spiritussen er billig, Denmark.
    ottone skrev:
    Spennende med AU51, stiv. De ser flotte ut.
    Hvordan låter det?
    Spillede på det AU51 grej i ca. to år, med Dynaudio contour 1.8 II'. Meget detaljeret og stort, perfekt når CD' og LP' er godt indspillet.

    Har også haft AU41' pre og amp i ca. 7 år, var meget tilfreds med den riaa del i både MC og MM udgaven.






     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    447
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden


    Har nå hentet en slik 21a med sort front. Litt småtteri er det. Sende den bort og få sjekket den. Hørt litt på den og den har i allfall nok trykk og bånnoktaver.

    Mvh Roar
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sugden er konservative, men står ikke helt stille.
    De kommer med en ny CD-spiller, kalles Fusion



    Den har digital inngang, og da har vi også det som de påsto at de ikke ville gi oss: En Sugden DAC :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De latterlige påstandene Sugden kom med om DAC til et av våre ærede medlemmer via mail bør vi forbigå i den absolutte stillhet. Det var bare så pinlig at jeg nesten ikke trodde det jeg nettopp hadde lest var sant Nå har de endelig tatt til fornuften og lansert en mellomløsning. Synd det er for sent til å få med sin ellers hengivne bruker dag1234 på dette, siden han allerede har forlatt merket som HDD-kilde på grunn av det våset de lirte av seg for noen få måneder siden. Skamme seg, burde de.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    baluba skrev:
    De latterlige påstandene Sugden kom med om DAC til et av våre ærede medlemmer via mail bør vi forbigå i den absolutte stillhet. Det var bare så pinlig at jeg nesten ikke trodde det jeg nettopp hadde lest var sant Nå har de endelig tatt til fornuften og lansert en mellomløsning. Synd det er for sent til å få med sin ellers hengivne bruker dag1234 på dette, siden han allerede har forlatt merket som HDD-kilde på grunn av det våset de lirte av seg for noen få måneder siden. Skamme seg, burde de.
    Enig i at det er dårlig gjort av dem.
    De er ikke gode til å svare på epost, det kan nesten virke som om Norge ikke er blant favoritt-landene der i gården.
    CD21 Fusion har vært i butikker i flere land siden tidlig i vinter, og web-siden til Sugden nevner den fremdels ikke med et ord.
    Hos den franske distributøren er den listet som en del av A21a-serien, vet ikke om det er formelt riktig.
    Spilleren ser helt lik ut på Masterclass i front, men baksiden viser forskjell. Masterclass har XLR-utganger, mens Fusion har RCA coax digitalinngang. Fusion skal virke som DAC i stand by.

    Digitalinngangen er der, men det virker nesten som de vil holde den hemmelig. Den er jo ikke engang merket.

    (bilde klippet fra www.imaginhome.com)
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ottone skrev:
    baluba skrev:
    De latterlige påstandene Sugden kom med om DAC til et av våre ærede medlemmer via mail bør vi forbigå i den absolutte stillhet. Det var bare så pinlig at jeg nesten ikke trodde det jeg nettopp hadde lest var sant Nå har de endelig tatt til fornuften og lansert en mellomløsning. Synd det er for sent til å få med sin ellers hengivne bruker dag1234 på dette, siden han allerede har forlatt merket som HDD-kilde på grunn av det våset de lirte av seg for noen få måneder siden. Skamme seg, burde de.
    Enig i at det er dårlig gjort av dem.
    De er ikke gode til å svare på epost, det kan nesten virke som om Norge ikke er blant favoritt-landene der i gården.
    CD21 Fusion har vært i butikker i flere land siden tidlig i vinter, og web-siden til Sugden nevner den fremdels ikke med et ord.
    Hos den franske distributøren er den listet som en del av A21a-serien, vet ikke om det er formelt riktig.
    Spilleren ser helt lik ut på Masterclass i front, men baksiden viser forskjell. Masterclass har XLR-utganger, mens Fusion har RCA coax digitalinngang. Fusion skal virke som DAC i stand by.

    Digitalinngangen er der, men det virker nesten som de vil holde den hemmelig. Den er jo ikke engang merket.
    Det er direkte merkelig imo. De hevdet jo i vinter at det ikke fantes gode nok komponenter til at det er mulig å lage eksterne DAC-er som holder Sugdens klasse. :eek: Husker ikke helt ordlyden, og gidder ikke lete i pm-ene mine for å finne den originale uttalelsen.
     

    sma01

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2010
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    6
    Noen som har noen formening om hvordan Tannoy Revolution Signature DC6 vil fungere sammen med Sugden A21a Series 2 og Sugden CD21SE ?

    Jeg bruker i dag Krix Equinox mk2. Er det noe å hente på å bytte til Tannoy Revolution Signature DC6?
     

    sma01

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2010
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    6
    sma01 skrev:
    Noen som har noen formening om hvordan Tannoy Revolution Signature DC6 vil fungere sammen med Sugden A21a Series 2 og Sugden CD21SE ?

    Jeg bruker i dag Krix Equinox mk2. Er det noe å hente på å bytte til Tannoy Revolution Signature DC6?
    Bump! ;)
     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    447
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden



    :)

    Hvorfor kjøpte jeg ikke denne typen Sugden tidligere. ;D God ørevennlig lyd kommer det fra denne. Her blir en dratt inn i musiken og glemmer allt annet. Passer perfekt til mine Carlsson Oa 52LE.

    Mvh Roar
     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    447
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden
    baluba skrev:
    Det kan jeg forestille meg er en konge-kombinasjon!
    :)

    Skal jeg love deg. :) Det spiller meget godt denne komboen. Denne Sugden har kommet for og bli og det har Carlsson også.

    Mvh Roar
     

    Finbeck

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Innlegg
    1.500
    Antall liker
    1.135
    Hei,melder meg inn her med Sugden A21 ALseries2 stående på hylla.Spiller meget bra på mine Klipsch ChorusII.
    Mvh Finbeck
     

    terzo

    Medlem
    Ble medlem
    05.12.2010
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Siden det er moro å lese litt erfaringer med forskjellige oppsett tenkte jeg å legge ut min. Etter å ha levd med Soundsticks pc-høyttalere et par år for lenge (også etter av hybeltiden tok slutt og plassen tillot mer) bestemte jeg meg for å anskaffe et basisanlegg med god lyd. For så etter hvert kanskje oppgradere etter som man blir mer og mer blasert ble følgende anskaffet, hovedsakelig på bruktmarkedet:

    - Wimp/Spotify som kilde (bruksvennlig - ripping av cd-samling har latt vente på seg...)
    - Abrahamsen A-DAC (kjøpt sist i anlegget,
    - Sugden A21SE
    - Standard 4x1,5m2 skjermet kabel (overskuddslager fra jobb, ser fin ut derfor skjermet)
    - B&W 805S

    I starten var det en summing/sus i den ene høyttaleren og fryktet at det var ulempen med å kjøpe brukt, men fant etter mye bytting og omkobling ut at det var strømkabelen til pc'en som var årsaken, på batteri var alt topp.
    Hører mest på akustisk musikk, mest jazz, men også litt annet innimellom. Synes det er vanskelig å sammenligne med anlegg andre steder når romakustikk har såpass mye å si og plasseringen idag ikke er optimal, men erfaringer så langt:

    +Ren og klar lyd med god detaljgjengivelse
    +Mellomtone og bassregister er veldig bra, diskanten er kanskje litt skarp
    +Kraft nok til å fylle rom på 30-40 m2

    -Ikke dyp bass og punch som i større høyttalere (dog ikke noe jeg har noe savn av heller)
    -Særdeles lite barnevennlige diskanter på høyttalere (de ser visst svært fristende ut å prøve å få løs for småbarn)

    Neste jeg kunne tenkt meg å prøve er om det er forskjell med fancy høyttalerkabler og dyrere dac. Mulig litt på kildesiden om jeg får rotet meg til å rippe samlinga.

    Sugden a21se plassert inn i passende, tidsriktige omgivelser:
     

    Vedlegg

    U

    utgatt60135

    Gjest
    Et smykke av en forsterker du har der ;). Den spiller svært bra! Skarp diskant har den ikke, så det må i såfall komme fra et annet sted. Men du mener kanskje i øvre mellomtone der det meste av eventuell skarphet ligger. Ser ikke helt hvordan rommet ditt er og hvordan de er vinklet.

    Med klabler snakker vi ørsmå forkjeller.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Nå er en A21SE på vei til meg som skal testes ut på la scala,dette blir nok en nedgradering fra min Pathos TT men det går på bekostning av midler til en platespiller.Håper dog at nedgraderingen ikke blir for merkbar ::)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    eddie1 skrev:
    Nå er en A21SE på vei til meg som skal testes ut på la scala,dette blir nok en nedgradering fra min Pathos TT men det går på bekostning av midler til en platespiller.Håper dog at nedgraderingen ikke blir for merkbar ::)
    Det er ikke sikkert at den bli merkbar i negativ retning. Kan hende, men det kan også hende at det er omvendt. Pris har ikke alltid alt å si.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    baluba skrev:
    eddie1 skrev:
    Nå er en A21SE på vei til meg som skal testes ut på la scala,dette blir nok en nedgradering fra min Pathos TT men det går på bekostning av midler til en platespiller.Håper dog at nedgraderingen ikke blir for merkbar ::)
    Det er ikke sikkert at den bli merkbar i negativ retning. Kan hende, men det kan også hende at det er omvendt. Pris har ikke alltid alt å si.
    Nei får jo håpe det ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    eddie1 skrev:
    baluba skrev:
    eddie1 skrev:
    Nå er en A21SE på vei til meg som skal testes ut på la scala,dette blir nok en nedgradering fra min Pathos TT men det går på bekostning av midler til en platespiller.Håper dog at nedgraderingen ikke blir for merkbar ::)
    Det er ikke sikkert at den bli merkbar i negativ retning. Kan hende, men det kan også hende at det er omvendt. Pris har ikke alltid alt å si.
    Nei får jo håpe det ;)
    Jeg tror dette kan overraske deg litt. Gleder meg til å lese dine reaksjoner, for det er en forsterker som det brukes sterke ord om. :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei har latt min Sugden stå på et par timer og den blir veldig varm,spesielt frontplaten! selv volumhjulet blir varmt,kan også kjenne en "lukt" fra forsterkeren som er vanskelig å forklare,en slags plastikk lukt!!! den spiller uten noe rart med lyden men som sagt så reagerer jeg litt på dette ???
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    eddie1 skrev:
    Hei har latt min Sugden stå på et par timer og den blir veldig varm,spesielt frontplaten! selv volumhjulet blir varmt,kan også kjenne en "lukt" fra forsterkeren som er vanskelig å forklare,en slags plastikk lukt!!! den spiller uten noe rart med lyden men som sagt så reagerer jeg litt på dette ???
    Normalt dette. Min Sugden kunne du steke egg på :)
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    eddie1 skrev:
    Hei har latt min Sugden stå på et par timer og den blir veldig varm,spesielt frontplaten! selv volumhjulet blir varmt,kan også kjenne en "lukt" fra forsterkeren som er vanskelig å forklare,en slags plastikk lukt!!! den spiller uten noe rart med lyden men som sagt så reagerer jeg litt på dette ???
    Einaste eg reagerer på her er plastikklukta du kjenner, ellers er det heilt normalt at den blir varm, kjøleribbene blir varmast. Har A21a Series 2 sjølv som eg bruker på H III.

    Korleis synest du forsterkaren funker på La scala?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn