Subwoofwer kabel 20m

ERIKD

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.11.2005
Innlegg
574
Antall liker
483
Sted
Longnose
Hei, noen som vet hvor en kan få kjøpt løs subwoofer kabel til å trekke i rør i veggen. Og gjerne rca plugger. Er vel 50 eller 75 ohm kabel og bør nok være skjermet? Skal brukes i et innebygget anlegg i taket.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.752
Antall liker
21.624
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ser ingen grunn til at den skal ha en spesifikk karakteristisk impedans.
Hadde kjøpt noe billig…
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.948
Antall liker
11.351
Sted
Ytterst i havgapet...
Beklager, - men hva er en "subwooferkabel" ?? Har aldri hørt om egne kabler for sub'er....ER det høyttalerkabel eller signalkabel du mener??
 

ERIKD

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.11.2005
Innlegg
574
Antall liker
483
Sted
Longnose
Ser ingen grunn til at den skal ha en spesifikk karakteristisk impedans.
Hadde kjøpt noe billig…
Ja blir nok noe billig men prøvde med en vanlig Kjell og co kabel men ble bare buring i subben.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.752
Antall liker
21.624
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Var den kabelen i orden da?
Kun rca/single ended som er mulig?
 

ERIKD

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.11.2005
Innlegg
574
Antall liker
483
Sted
Longnose
Var den kabelen i orden da?
Kun rca/single ended som er mulig?
Regner med det da den var ny, er hos en kamerat dette. Ja er nok rca single ended som gjelder, er en Bluesound node2 og skal kobles til B&W DB4S og kabelen skal trekkes i et rør i veggene. Er rca sub utgang på noden.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.752
Antall liker
21.624
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Har du sjekket ut- og inngangsimpedanser (spesifikasjoner) og med en annen kabel?
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
Ville kjøpt en som er anbefalt til dette formålet siden den skal være 20 meter. Jeg kjøpte en 10 meter Supra subwoofer kabel, men den var ikke bra og ga veldig mye støy. Vanlige phonokabler fungerer bra, men tror nok de må være godt skjermede for de lengdene du trenger.
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.147
Antall liker
6.623
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Ville kjøpt en som er anbefalt til dette formålet siden den skal være 20 meter. Jeg kjøpte en 10 meter Supra subwoofer kabel, men den var ikke bra og ga veldig mye støy. Vanlige phonokabler fungerer bra, men tror nok de må være godt skjermede for de lengdene du trenger.
Ble støyen borte med en annen kabel da? Jeg har 10m supra subwooferkabel her og har null støy. Men jeg har kanskje færre støykilder/andre forhold enn deg da for alt jeg vet. :)
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
Ble støyen borte med en annen kabel da? Jeg har 10m supra subwooferkabel her og har null støy. Men jeg har kanskje færre støykilder/andre forhold enn deg da for alt jeg vet. :)
Ja jeg brukte en vanlig billig phonokabel og støyen forsvant. Kan hende Suprakabelen var defekt, men den var helt ny og fungerte forsåvidt, men som sagt den ga en sterk 50Hz brummelyd uansett om suben sto langt fra andre støykilder.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.173
Antall liker
2.106
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Signalkabler i lange strekk er alltid best balansert (XLR).
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Burde vel gå greit å bruke en vanlig 75 Ohm coaxkabel til dette, bare den har har god skjerming.
 

Tunghørt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2017
Innlegg
135
Antall liker
154
Sted
Bodø
Hei, noen som vet hvor en kan få kjøpt løs subwoofer kabel til å trekke i rør i veggen. Og gjerne rca plugger. Er vel 50 eller 75 ohm kabel og bør nok være skjermet? Skal brukes i et innebygget anlegg i taket.
Hør med nærmeste hifi klubb butikk og spør etter audioquest hd6 pearl .Den er fin å bruke i trekke rør,eller kjøp coax i 75 ohm som er skjermet.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.681
Torget vurderinger
1
Noen subber gir en svak 50Hz brum uansett hvor god signalkabelen skulle være med rca (skjermet eller ikke skjermet signalkabel).. Gjelder gjerne de subbene som har jord på støpselet.
Personlig ville jeg bare kjøpt Klotz eller kabel i noen passende meter og terminert selv ettersom det skal i rør, Argon funker det også.
 
  • Liker
Reaksjoner: 2xJ
Topp Bunn