Subsonisk støy.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    TS sitt problem får meg til å tenke på det jeg tok opp for en stund siden i en annen tråd:


    Kunne se problemet grafisk med RME dacen.

    Var ikke noe problem på anleggene med høytalere jeg har - men merket det i headsettet som går en del dypere (5Hz - 23kHZ. Forsket ikke så mye på det - "definerte" det som rillestøy.

    Fikset problemet med innkjøp av Puffin noe senere.

    Fint at TS har fikset problemet.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.268
    Antall liker
    9.502
    Torget vurderinger
    2
    Det som er nerdete er at jeg lagde kurvene selv i Excel, basert transferfunksjonen funnet i en Visual Basic kode. Neste skritt blir å teste med måling white noise og cool Edit pro og simulering i LTspice, DA er jeg nerd


    1670135441774.png


    Måling av LO Cut og High Cut Parks Audio Puffin

    1670135931924.png

    Obs kurven lyver ang Hz da det er Forskjellen mellom 5Hz og hhv 10/15/20 som er plottet, 5Hz er egentlig ikke flat, så kurven viser Relativ endring fra 5Hz høypass responsen

    Med reell testplate( Elipson) med White noise blir det slik med Puffin filtrene, som man ser demnper DsRumble bassenl litt tidlig , en bass eq på +2 fikser dette.
    1670136495497.png

    1670136884513.png

    DETTE var nerdete ...

    Edit 2. Såpass nerdete at jeg påviste at oppgitt filter i Puffin er FEIL , originalt var det 4 ordens Butterworth, men pga økt forvregning gikk Parks bortifra det i senere versjoner. Filteret er mere som et prpprietært 2 ordens kurve ser det ut som, og Parks vil komme med en oppdatering forhåpentlig når han har en bedre løsning sier han. På TODO listen i 2023. Han anbefaler25hz LO cut

    Her er reelt filter (stiplet), og sammenlignet med Butterworth 4ordens og 2 ordens ( heltrukne linjer)

    1670258264638.png
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn