|
Uten å være skråsikker på det du spør om, så ville jeg trodd det. Hvis du skal ha siste skrik i DSP på din sub så er det nok ikke tingen. En 12" er ihvertfall kjappere enn en 15" på papiret. Kan være at alu-membranen er enda kjappere?Noen som kjenner til denne: Rythmic Audio F12SE?
Virker jo som om den anbefales mer til musikk enn til hjemmekino....
Vil den kunne være kjapp nok til å funke sammen med 1.7?
mvh
PRoffen
Godt valg!Da har jeg bestemt meg for å prøve ut med en Rythmic Audio F12SE, så får man høre hvordan det låter sammen med Maggiene.
Blir spennende, og vil trolig kreve litt learning by doing.... ;-)
Blir en hel del å sette seg inn i, justere og finlytte.
mvh
Proffen
Ja, jeg bruker PEQ3: Rythmik Audio • Subwoofer plate amplifiersPlateforsterker??
Time will show; skal undersøke ;-)Ja, jeg bruker PEQ3: Rythmik Audio • Subwoofer plate amplifiersPlateforsterker??
Håper, tror og satser på en PEQ eller PEQ3.Godt valg!Da har jeg bestemt meg for å prøve ut med en Rythmic Audio F12SE, så får man høre hvordan det låter sammen med Maggiene.
mvh
Proffen
Venter på dine erfaringer etter mottak av subben
Hvilken plateforsterker valgte du?
Skal du drive subben med linjesignal eller høynivå?Håper, tror og satser på en PEQ eller PEQ3.Godt valg!Da har jeg bestemt meg for å prøve ut med en Rythmic Audio F12SE, så får man høre hvordan det låter sammen med Maggiene.
mvh
Proffen
Venter på dine erfaringer etter mottak av subben
Hvilken plateforsterker valgte du?
Er det store forskjeller mellom de to variantene....?
mvh
Proffen
Øøøøøøh, nå følte jeg plutselig at jeg hadde lest litt for lite.....Skal du drive subben med linjesignal eller høynivå?
Du må nesten sjekke ut hva du trenger ut fra hva du har av utstyr og hvor du vil hen og deretter finne den rette utgaven.
Rca=linjesignal.
Høyttaler kabel = høynivå.
Ved integrering av subb så er det i min bok viktig å kunne dele bort de dypeste frekvensene fra høyttalerene. Slik at ikke både høyttalere og sub spiller de samme. Da kan man ofte få trøbbel med utfasinger.
På hvilket papir er 12" kjappere enn 15"? Da er det i såfall fordi 12" ikke går like dypt. Jeg personlig ville gått for så stort membrabareal som praktisk mulig.En 12" er ihvertfall kjappere enn en 15" på papiret. Kan være at alu-membranen er enda kjappere?
Hmmmm - mulig dette er er en myte som står for fall?Jeg lurer også på hvordan 12" kan være "kjappere" enn 15, all den tid at en 15" må bevege seg mindre for å levere samme energi. Gitt at det ikke er store konstruksjonsforskjeller og tuning.
??Rca=linjesignal.
Ved integrering av subb så er det i min bok viktig å kunne dele bort de dypeste frekvensene fra høyttalerene. Slik at ikke både høyttalere og sub spiller de samme. Da kan man ofte få trøbbel med utfasinger.
.....og da bør jeg kjøre hvilken av de to tilkoblingene......?
Eller bør jeg til med en sånn Antimode eller tilsvarende?
Mvh
Proffen
Kommer helt ann på hva du ønsker. Går du for antimode så er det linje signal som gjelder.??Rca=linjesignal.
.....og da bør jeg kjøre hvilken av de to tilkoblingene......?
Eller bør jeg til med en sånn Antimode eller tilsvarende?
Mvh
Proffen
Håper du jobber med noe av dette før subben er på plass, slik at du får rett modell for ditt bruk/oppsett.....Takk for innspill. Blir litt å jobbe med når suben er på plass, skjønner jeg....
mvh
Proffen
Suben er betalt, og snart på vei, så den biten er på plass. Og lite å gjøre med. Ser på prosessen som læring. Og har det heller ikke travelt.Håper du jobber med noe av dette før subben er på plass, slik at du får rett modell for ditt bruk/oppsett.....Takk for innspill. Blir litt å jobbe med når suben er på plass, skjønner jeg....
mvh
Proffen
Å skifte plate amp uten å få lekkasjer er utfordrende og anbefales ikke.
Vær også obs på høy inrush som kan ta sikringen din hvis den har B-karakteristikk.
Jeg hadde sent nødvendig info til Brian Ding og bedt ham anbefale konfigurasjonen. Vær obs på at kjapp mailrespons ikke er en av hans sterke sider, dessverre.....
Håper, tror og satser på en PEQ eller PEQ3......spurte selger, men har ikke fått noe veeeldig konkret svar...Hvilken type plateforsterker kommer den med?
Ok, hadde ikke fått med meg at du kjøpte en på bruktmarkedet, men du hintet jo om dette mhp. REL alternativet.Håper, tror og satser på en PEQ eller PEQ3......spurte selger, men har ikke fått noe veeeldig konkret svar...Hvilken type plateforsterker kommer den med?
mvh
Proffen
Ukjent.Nå fikk jeg studert et mobilfoto av plateforsterkeren. Kan se ut til at det er PEQ2....
mvh
Proffen