Fine høytalere. Ingen ting å bli fornærmet for..Marcus skrev:Bingo!
Cremonaene gikk unna ja!
Dag; det tar jeg personlig![]()
(Stereophile)...the purity, unmistakable sense of liveness, scale, and sense of presence of real sounds in the listening spacethis is what the Guarneri is all about.
In these abilities, the speaker that comes closest to the Guarneri is the Quad ESL-63. I admire the Guarneri's ability to conjure up a Quad-like, electrostatic sound from a pair of moving-coil drivers, even if they're encased in a truly remarkable wooden enclosure. I could easily say, "If you appreciate the broad midrange fidelity of the Quad, but wish for a sensitive, beautifully crafted miniature on a tall, elegant pillar, then look no further than the Guarneri."
Det var nå høyt ja, hva kommer det av tro?.Marcus skrev:127 fra gulv til toppen av høyttalerne, ca. 115-116 fra gulv til diskant.
Ganske voksne, men så er høyttalerne gjerne voicet for å være i denne høyden også. Jeg sitter forsåvidt ganske nær høyttalerne, så da blir de desto høyere.
Ja de er vinklet litt. Viktig å tune stolryggen korrekt til den spesifikke høyyttaler ;D.Marcus skrev:Cremona er vel også vinklet litt oppover - så jeg regner med man ender opp med cirka samme spredningskarakteristikk hvis man i sitteposisjon er vinklet.. bakover (!) med Guarneri ;D
Du har nok rett i det, men virker allikevel rimelig høyt. Kanskje han hadde en barkrakk som lyttestolMen Franco Serblin hadde nok ikke gjort den tabben å lage de for høye, det er tross alt en Homage. Jeg regner egentlig med at de som ble spesialbestilt med kortere stativer er for de som sitter relativt nærme høyttalerne (Rundt de 2 meterne, som Gjert og meg selv) og at de egentlig er beregnet for lengre sitteavstander.
Ingenting som gardiner laget av Rockwool, blir fort interiørkunst av sliktMen de høres bedre og bedre ut. Jeg kommer nok til å henge opp gardiner på sideveggene for å supe opp litt energi i diskantområdet - det blir jo ikke akkurat mye som blir absorbert, det kommer jo an på stoffet, men jeg ønsker ikke centimetertykke gardiner heller ;D
Visst pokker! ;DHolmium skrev:Ja de er vinklet litt. Viktig å tune stolryggen korrekt til den spesifikke høyyttaler ;D.Marcus skrev:Cremona er vel også vinklet litt oppover - så jeg regner med man ender opp med cirka samme spredningskarakteristikk hvis man i sitteposisjon er vinklet.. bakover (!) med Guarneri ;D
Man vet aldri med Franco Serblin! Således er det ikke alle høyttaler som skal lyttes til on-axis, for den saks skyld. Om Guarneri er en av disse vet jeg ikke, men velger å anta det ;DDu har nok rett i det, men virker allikevel rimelig høyt. Kanskje han hadde en barkrakk som lyttestolMen Franco Serblin hadde nok ikke gjort den tabben å lage de for høye, det er tross alt en Homage. Jeg regner egentlig med at de som ble spesialbestilt med kortere stativer er for de som sitter relativt nærme høyttalerne (Rundt de 2 meterne, som Gjert og meg selv) og at de egentlig er beregnet for lengre sitteavstander.![]()
Huffameg, det hørtes voldsomt ut ;DIngenting som gardiner laget av Rockwool, blir fort interiørkunst av sliktMen de høres bedre og bedre ut. Jeg kommer nok til å henge opp gardiner på sideveggene for å supe opp litt energi i diskantområdet - det blir jo ikke akkurat mye som blir absorbert, det kommer jo an på stoffet, men jeg ønsker ikke centimetertykke gardiner heller ;D![]()