Studentbulen på Våland

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Det er da ikke det, selv om rommet ikke er av de største!

Venter enda på lyd fra HoJ om det passer for ham forøvrig.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Hallo guttær, det ser litt mørkt ut nok en gang for TREFF! 39'ern er fortsatt på elektronikksykehuset, og uten denne blir det nok vanskelig å få lyd i sakene. Det er enda en dag til helg, dog, så jeg skal prøve å holde dere oppdaterte!

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.471
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Vel, det haster ikke. Som sagt kan jeg evt. ta med meg en d/a-konverter med balanserte og variable utganger, men det blir jo ikke helt det samme.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
iMacen er jo også borte, så CD-spiller trengs i tillegg for å ha en kilde å spille på. Alt går jo på tverke her ;D

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.471
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
En CD-spiller/transport er da det minste problemet å hoste opp. Jeg har flere. En av dem har forresten variabel utgang, så den er du velkommen til å låne dersom No39 lar vente på seg..

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
39'ern var fortsatt til testing i går, skal høre med reparatøren litt senere i dag for statusrapport.

Ellers blir det jo ikke mitt anlegg vi spiller på, men om noen er interessert i en liten høyttaler-shoot-out mellom Sonus og Living Voice er det ingenting i veien for et lite treff hvis du kan ta med drivverk og DAC, Coolbiz :)

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Åll rait, da er 39'ern tilbake på plass. Har ikke testet den selv enda siden jeg skal rett ut og spille fotball i regnet. Coolbiz stakk innom butikken i dag og lurte på hvordan ståa er med tanke på treff!

Jeg har klart å få fullt program i dag, men i morgen har jeg hele dagen disponibel til sammenlikning av LV og SF. Coolbiz skulle så vidt jeg forstod i selskap om kvelden, så det er kanskje fordelaktig å ta treffet på dagen, kanskje så tidlig som kl. 12 og utover.

Hva sier dere til dette? Dag, lakki, HoJ?

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Og - jeg vil ta værforbehold. Har ikke lyst å dra ut dyrt utstyr i øspøs-rogalandsvær. Men er det opplett, så er det keine Problem.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Okå. Jeg antar det er greit for Coolbiz å ta det rundt halv ett-ett tiden, med forbehold om dårlig vær. Da er vi ihvertfall tre! Jeg har testet No39 og feilen har kommet tilbake, men det er ikke slik at vi ikke kan bruke den. Om du, Coolbiz (og dere andre som ikke har svart for den saks skyld) er interessert i å høre hvordan anlegget mitt låter er det selvfølgelig bare å ta turen på tross av været, og jeg trooooor det skal være greit om du også har lyst å komme bort, Dag!

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Så snill du er, Marcus! Jeg tar med høytalere så sant det ikke høljer.

Irriterende så mye trøbbel du har hatt med de anlegget ditt den siste tiden.

Jumpers, husket du det?

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Jeg svever litt i uvit ang hva som skjer og når, .Marcus.

Været er jaffal med oss, enn så lenge får vi si ettersom vi kjenner Vestlandets luner, slik at jeg får transportert mitt.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Kom bort rundt klokka ett du Dag, holder været tar du med LV'ene, holder det ikke lar du de stå! ;)

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Så fikk vi det til sist søndag innimellom regn og elektronikkproblemer. Det er fint du tok i mot oss i din noe aparte bekledning, .Marcus!

Jeg må si at jeg ble overrasket over hvor dårlig mine LV fungerte hos deg. Hjemme opplever jeg at de er tydelige og transperente, henger med og gjør jobben på en god måte. Mangler kanskje litt på holografi, og klart lite bass etter noens smak. ;)

Hos deg var de ullne og grautete og hadde lite av den dynamikk og klarhet som jeg kjenner fra dem. Det kan selvsagt være elektronikken, men jeg tror mest det er selve rommets beskaffenhent som ikke ville dem vel. Da var det godt, og litt strevsomt, å få dem hjem og opp - og høre at de var slik jeg er vant til.

Det var og interessant med Cobra2s utrolige kunnskap, ikke bare om produkter, men også om personene bak og markedsmekanismene som gjør seg gjeldende i denne bransjen. Den fyren er jo ett oppkomme!

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Jeg er enig med dine erfaringer Dag, LV gjorde seg rett og slett ikke i rommet mitt! Kanskje er de mer avhengige av romklang enn SF'ene, og kanskje var de vinklet feil med tanke på lytteakse. Ikke vet jeg, men de høres bedre ut hjemme hos deg!

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.471
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg tillater meg å kryssklippe fra en annen tråd.

.Marcus skrev:
Har selv vært litt i kontakt med Geddes med tanke på kjøp av to Abbey, men er stadig i tenkeboksen. Føler egentlig litt mer for å lure coolbiz til å hjelpe meg med å bygge enda et sett med Orion her i Stavanger, med den fordelen at jeg slipper å stappe tre subwoofere inn i rommet mitt for å få en OK bassrespons.

Jeg mener som coolbiz, at både Geddes og Linkwitz har utviklet gode systemer, der det ene ikke nødvendigvis er så mye bedre enn det andre, da helt forskjellige prinsipper tas i bruk. Disse CBT-arrayene så forøvrig dritkule ut!

Jeg er ganske lettlurt, så det høres ut som en plan. En annen fordel er naturligvis at du får anledning til å høre på sakene først. Jeg skal bare få gjort unna oppgraderingen til rev. 3.2, så skal vi nok få til noe.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Det er bra Coolbiz, ser frem til å få hørt på sakene.

Hvordan er forresten muligheten for å lempe inn alt hos meg, sånn at vi ikke setter i gang med et prosjekt som er dømt å feile allerede før det er påbegynt på grunn av rommet?

Blir isåfall ganske trist å måtte kvitte seg med effekten fra ML, de effekttrinnene som "passer til" Orion er på langt nær like kule :(

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Jeg har forøvrig fått iMac-substituttet i posten, så nå spiller jeg nok en gang fra datamaskin fremfor å løpe som en tulling for å finne CD-plater. Herlig å kunne zappe med kontrollen igjen! Ripper plater som har akkumulert seg i en haug under Mac-hiatuset, ting tar tid.

Har flyttet høyttalerne litt lenger bak, ca. 10-15 cm, og nyter med det litt mer bass en før. Et par-tre-fire ti-tommere hadde nok gjort susen ;D

No39 er også fikset. En kompis av meg er serviceelektroniker og ville ta en titt oppi når jeg hadde med enheten til han for en uhøytidelig test. Etter mye herjing med justeringer i hist og pist, optiske sensorer og litt sånne festligeter fant han ut at det nok bare var skinnene drivverket er montert fast på som trengte litt smørning. Jammen hadde han rett, og med litt teflonpasta på skinnene er lyden borte vekk. Hurra!

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.471
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Bra at No39 er i form igjen!

.Marcus skrev:
Det er bra Coolbiz, ser frem til å få hørt på sakene.

Hvordan er forresten muligheten for å lempe inn alt hos meg, sånn at vi ikke setter i gang med et prosjekt som er dømt å feile allerede før det er påbegynt på grunn av rommet?

Blir isåfall ganske trist å måtte kvitte seg med effekten fra ML, de effekttrinnene som "passer til" Orion er på langt nær like kule :(
Den muligheten er tett på 100% skulle jeg mene. Tror rommet ditt er bedre enn mitt, faktisk. Symmetrisk og ikke for mye dempet. Er i grunnen litt redd for at det låter bedre hos deg enn hos meg. ;D

Fin den MLen, men våger påstanden at du ikke kommer til å savne den. Evt. kan du handle inn 3 til av samme modell.. 8)

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
4 ML'er burde bety noe sånt som 160 kg forsterkeri, og et standbyforbruk på godt over kilowatten ;D

For ikke å snakke om dyr innkjøpskostnad, på tross av forsterkeriets alder. Jeg hadde ikke sagt nei takk, men det blir nok ikke den endelige løsningen på forsterkersiden. Fytti så rått det hadde vært da!

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.471
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Rått, nei. Temmelig kokt eller stekt, tipper jeg. ;D

ATI'en jeg bruker er ikke så dyr, men det burde heller ikke være umulig å finne alternativer; enten en multikanals forsterker eller en stabel små 2-kanalere.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Blir vel den ATI'en, eventuelt en stack med 2-kanals, eventuelt to 5-kanals. Så spørs det hvor mye en effektforsterker har å si på lyden, da. ML har jo No.535H, to sånne hadde ikke vært feil, men så vil jeg heller ikke bli gjeldsslave resten av livet ;D

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Ikke stort som skjer her i bula. Mye jobbing med universitetet nå som det er siste innspurt før eksamensperioden.

Har fått somlet meg til å prøve Pure Music, og det var vel heller bortkastet. Men det var jo de pengene spart! iTunes gjør akkurat det den skal gjøre - for de som ønsker flere funksjoner er sikkert Pure Music helt OK, men nyen lydmessig forbedring på mitt system, det var det ikke. Volumkontrollen er sikkert mye bedre enn i iTunes, men jeg har volumkontroll i 39'ern også. Jeg bruker volumkontrollen på iTunes når jeg styrer anlegget til bakgrunnsmusikk via iPhone, men da gir jeg også blanke i eventuell degradering av lyden.

Det er jo nesten litt deilig å være fornøyd med anlegget. Selv om jeg har lyst på nye høyttalere er ikke det noe som gnager, og når jeg hører på musikk, så er det musikken jeg hører på!

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
"So much" for å være fornøyd med anlegget. Nå er visst nøye høyttalere på vei inn i løpet av helga. Skjebnens ironi, dette her :D

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
No' gammalt sjit! For anledningen har jeg kjøpt nye vinterdekk, da jeg må til hovedstaden for å hente jåleriet.

Jeg gleder meg veldig, men skal bruke anledningen til å ta noen bilder til tråden, så jeg røper det ikke enda! Dag er informert, dog, men han sier ikke noe selv ved væpnede trusler!

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.471
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Vinterdekk på hifi-budsjettet? :eek: Ja ja, hvorfor ikke. 8)

Jeg trodde at du skulle hive deg på noe fra Gedde eller Linkwitz, men du har vel kommet på bedre verre tanker.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Hadde ikke budsjettert vinterdekk i år, men de som fulgte med bilen var i dårligere fatning enn jeg trodde. Med en mor som jobber innenfor HMS er ikke sikkerhet noe som kompromisses med, så da er man bare nødt til å kjøpe fersk gummi!

Jeg hadde tenkt meg inn på noe à la Geddes / Linkwitz, men fant ut etter litt prating med Dag at jeg holder meg til amerikansk og italiensk enn så lenge. Er ikke klar til å gi slipp på produkter som har gitt meg så mye lydmessig!

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.471
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Har Dag hørt noe fra GedLee eller Linkwitz, eller er han den lokale snåsamannen? ;D
Vel, man får håpe at du blir fornøyd.

Forresten holder både Gedde, Linkwitz og ATI til på amerikansk jord, dersom det var et kriterium. ;)

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Geddes bruker også italienske elementer, forøvrig ;D

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
.Marcus skrev:
No' gammalt sjit! For anledningen har jeg kjøpt nye vinterdekk, da jeg må til hovedstaden for å hente jåleriet.

Jeg gleder meg veldig, men skal bruke anledningen til å ta noen bilder til tråden, så jeg røper det ikke enda! Dag er informert, dog, men han sier ikke noe selv ved væpnede trusler!
Jeg har lang fartstid og offentlig autorisasjon i å holde kjeft ;).

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Så ser det ut til at Cremonaene har funnet seg en kjøper allerede. Det tok ikke lange stunden, og jeg må si meg fornøyd med prisen jeg fikk for dem - selv om det blir vemodig å se dem bæres ut døra. :'(

I morgen setter jeg kursen mot Oslo for å hente erstatterne. Blir kjekt med landevei, musikk og BMW! Overnatter i Oslo og får høyttalerne "utlevert" på søndag. Det er ihvertfall planen!

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.760
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
God tur til Oslo, Marcus.
Litt deilig med sånne lange kjøreturer i hifiens tjeneste.
Du selger Cremona, ja da stiger forventningene. Hva er det nå som skal bringes i hus?

Jørgen

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Tusen takk Jørgen!

Jeg er ganske glad i å kjøre langtur, så det blir ekstra gøy når det er utstyr som skal hentes. Jeg måtte jo reise til Asker for å hente tralla når jeg kjøpte den, så det var jo bare stor bonus å "måtte" kjøre den hjem igjen til Stavanger ;D

Det blir nok ingen bilder før jeg kommer meg hjem søndags kveld, men jeg skal love å ta masse bilder av alt! Du må dessverre belage deg på å vente, men etter min mening er det en verdig avtager for Cremona som står på trappene (i Oslo, vel å merke :mad: )

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Jeg har forøvrig ikke blitt korpulent i det siste, kun funnet en morsom applikasjon for iPhone som manipulerer bilder slik at man ser latterlig feit ut.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Påstand:

Det saltes for mye, hvis biler ser ut som saltslikk.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Påstand; Du vasker bilen for sjeldan om den ser slik ut.

;)

Topp Bunn