coolbiz skrev:
Grattis med at ny Mac er på vei! Kjekt at det løste seg.
Takk for det! Jeg tenkte det ville være en lang og slitsom prosess å få Apple til å godta reklamasjon, men det ble håndtert på en skikkelig måte som gjorde at jeg følte meg godt tatt vare på. Så blir det kjekt med en ny maskin, selv om det hadde vært mer enn nok å få fikset drevet i maskinen slik at det fungerte skikkelig. Okke som er jeg glad saken nærmer seg slutten med stormskritt.
coolbiz skrev:
Jeg har normalt ikke forforsterker i mitt oppsett, så det dersom ikke No39 har variabel utgang, blir det vanskelig å sammenligne. Men takk for tilbudet.
Den HAR jo nettopp det, din tøysekopp! 8) Har du vært under villfarelsen av at jeg har en integrert forsterker, eller forforsterker i anlegget mitt? Det tar jeg personlig altså!
Geddes har vel fått en god del pepper opp igjennom tiden også tenker jeg. Skulle ikke forundre meg om han er lei folk som sier at elementene han bruker er for billige, at komponentene ellers i anlegget er for dårlige og gamle, ditten og datten! Han kunne nok fremstått som litt mer diplomatisk og forstående, men ingen er da perfekte ;D Er det en ting jeg har lært etter å ha vært på internett halve livet er det å ikke bedømme folk på hvordan de oppfører seg på nett. De som fremstår som slitsomme på nett kan fint være svært hyggelige folk på puben!
Jeg har vekslet noen e-mail med ham, og " gammærn' " har faktisk litt humor oppi det hele også!
Men tilbake til saken - "drawbacket" med Gedlee sine høyttalere er jo at de er designet for bruk sammen med subwoofere, og da helst 3 eller flere! Jeg må derfor høre med ham om hvordan jeg må gå frem med tanke på subber. Jeg sendte et lett skissert bilde av rommet mitt med dertilhørende mulige (etter manges mening totalt ukurante) plasseringer, og han svarte at selv om det ikke var ideelt å ha 2 av 3 subber i et hjørne ville resultatet ofte avhenge mer av antallet subwoofere i rommet, og at disse var spredt ut, enn subbenes konkrete plassering.
Subbene skal etter sigende brukes sammen med en Behringer type sak for å kalibreres opp mot høyttalerne, og Geddes liker selv å bruke enkle båndpasskonstruksjoner, så det vil isåfall ikke være spesielt dyre subwoofere det er snakk om. Men det blir jo et prosjekt over en viss tid da. Ikke vet jeg om jeg tenker i de rette banene heller, med tanke på hvordan han liker å sette opp subwooferne. Penger er også en faktor, men jeg har to jobber ved siden av studiene per i dag, så det går seg nok raskt til!