Strøm relatert Strømrens

Har du strømfilter i anlegget?

  • Ja, og det var en god investering

  • Ja, men andre oppgraderinger bør prioriteres.

  • Nei, men vurderer det fremover

  • Nei. Har prøvd, men det gav dårlig effekt

  • Nei, og dette bryr jeg ikke hodet mitt med. 😀


Resultatene er kun synlige etter avstemning.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Man tror at 0 er 0 og 1 er 1, men når det kommer til signaloverføring er det representert ved kurver, som igjen har ujevnheter, som igjen utsetter utstyret for ulik belastning med feilkorreksjon osv osv.
    Dette viser at du ikke har forstått hvordan overføring av data over TCP/IP fungerer.
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Hva er det så jeg har misforstått, og som altså ikke kan påvirke lydkvaliteten mener du?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.413
    Hva er det så jeg har misforstått, og som altså ikke kan påvirke lydkvaliteten mener du?
    Kan taklampen din nesten lyse, eller er det slik at den enten lyser eller så lyser den ikke?
    Forutsetter at pæren er hel.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Hva er det så jeg har misforstått, og som altså ikke kan påvirke lydkvaliteten mener du?
    Alle som jobber med nettverk vet at det ikke er faktiske 0'ere og 1'ere i kabelen, men hvordan kurvene ser ut har ingenting å si så lenge de tolkes korrekt av mottaker. At feilkorreksjon skulle tynge ned mottaker slik at lyden forringes er en påstand som aldri har blitt dokumentert, dessuten vil jeg tro pakketap i et lokalt hjemmenettverk er ca null.
    Uansett, vil du være enig i at hvis analog output fra DAC er lik ved bruk av audiofil ethernetkabel som ved standard ethernetkabel så vil lyden ut av høytaler være lik?
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Alle som jobber med nettverk vet at det ikke er faktiske 0'ere og 1'ere i kabelen, men hvordan kurvene ser ut har ingenting å si så lenge de tolkes korrekt av mottaker. At feilkorreksjon skulle tynge ned mottaker slik at lyden forringes er en påstand som aldri har blitt dokumentert, dessuten vil jeg tro pakketap i et lokalt hjemmenettverk er ca null.
    Uansett, vil du være enig i at hvis analog output fra DAC er lik ved bruk av audiofil ethernetkabel som ved standard ethernetkabel så vil lyden ut av høytaler være lik?
    Nettopp. Men i fare for at du kanskje ikke har forstått det er du altså selv inne på at det er forhold som kan påvirke lyden. Et annet forhold er statisk elektrisitet.

    Jeg kan legge til at jeg noen ganger synes det er ennå lettere å "se" forskjell på nettverkskabler, enn å høre forskjeller. Altså med videosignal kan forskjellene være nokså store. Tilsvarende som med HDMI kabler. Her har jeg faktisk vært med på å måle forskjell da f.eks. en HDMI kabel ga høyere lysutbytte i hvitt enn en annen.

    Det andre du nevner blir litt rart og nesten off-topic her for da trekker du inn hele signalveien frem til høyttaler...
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Interessant! Bortsett fra "pops and crackle", - på hvilke andre måter bir lyden påvirket av statisk elektrisitet??
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Det har med uønsket støy å gjøre som påvirker produktene uheldig, mer enn du kanskje er klar over. "Pops and crackle" er toppen av isfjellet og noen produkter er bedre på å isolere bort statisk elektrisitet enn andre.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Det andre du nevner blir litt rart og nesten off-topic her for da trekker du inn hele signalveien frem til høyttaler...
    Ja, det er hele poenget. Hvis bytte av en komponent tidligere i kjeden ikke har målbar effekt på det som kommer ut senere i kjeden, hvorfor da bruke penger på denne komponenten?
    Du har fremdeles ikke svart på om du tror det kan være lydmessige forskjeller på to ethernetkabler hvis analog output fra DAC måler likt?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Og ja, jeg merker lett forskjell på ethernet kabler! Og vi snakker ikke placebo! Og nei, jeg er ikke intr i å høre på folk som skal forklare for meg at ethernet kabler ikke kan gjøre forskjell, når det så åpenbart er forskjeller...

    ps. Jeg er elektronikkingeniør
    Det forklarer jeg primært med ørene! Det er viktig å innse at målinger kan brukes feil. Man tror at 0 er 0 og 1 er 1, men når det kommer til signaloverføring er det representert ved kurver, som igjen har ujevnheter, som igjen utsetter utstyret for ulik belastning med feilkorreksjon osv osv. Det er mange ting som spiller inn på dette og altså kablers evne til å minimere støy.

    Har heller ikke servert elektroteknisk svada, knapt noe elektroteknisk fordi jeg her inne er opptatt av å diskutere at kabler og strømrens gjør en forskjell, og at de som hårdnakket påstår noe annet er fullstendig på viddene.

    ps. HFS må gjerne være et forum for tekniske diskusjoner i DIY delen av forumet.
    Beklager om dette blir litt personangrep, men som elektronikkingeniør så burde du jo være kapabel til å forklare teknisk hva som skjer med strømrens og interessere deg for det som skjer der teknisk også, og ikke bare i ørene?

    At man ikke skjønner hvordan nettverk fungerer som elektronikkingeniør, er godt forståelig. Jeg jobber sammen med flere som er ingeniører på forskjellige nivå og grad og ikke alle skjønner nettverk (de som jobber med nettverk forstår det kan sies), eller hvordan det er bygd opp og fungerer i det hele tatt. Skal man skjønne nettverk så hjelper det ikke med en tittel. Det kan nevnes at jeg slet med digital elektronikk selv når jeg gikk på VGS, og jeg var best på analog elektronikk så det veide såpass godt opp at jeg kunne nesten kunne ha strøket på den digitale delen.

    Elektroteknisk svada? For å ha forståelse hva som skjer så må man faktisk snakke "elektroteknisk svada".. Enkelte her inne klarer til og med å oversette "elektroteknisk svada" over til enkelt forståelig for hvermannsen slik at alle klarer å forstå hva som skjer med forskjeller i det meste.

    Ingeniør tittelen er heller ikke en beskyttet tittel, og alle kan kalle seg ingeniør om man ønsker. Og enda enklere på et forum. :)
    Siv.ing, master og dr. grad er beskyttede titler.
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Enig i det du sier om titler. Jeg har vel heller ikke brukt den delen av utdannelsen min i min videre karriere akkurat, så jeg skrev ikke at jeg var ing for å underbygge at jeg vet hva jeg snakket om, men heller fordi noen gir inntrykk av at de som tror det er forskjell på kabler er noen idioter som ikke har hue med seg...

    Jeg ser at mange med akademisk tyngde (les: iblant stolthet) vil bortforklare det som er så enkelt å oppfatte med sine sanser. Det er veldig enkelt å se og høre forskjell på digitale kabler. Kanskje man da skulle starte i andre enden og så tenke, hva er det som gjør det? Og hvis jeg ikke har modeller som kan forklare det, hva er det da som mangler i mine modeller som jeg ikke har hensyntatt, siden det så åpenbart er forskjeller? - som det altså er. For det går faktisk ikke an å diskutere, så fremt sansene er i orden. Men kanskje noen har veldig dårlige ører, eller øyne? Kan være også, for jeg husker en gang jeg var med hjem til en hifi-venn og koblet inn en Isotek strømrenser han nettopp hadde kjøpt. Jeg opplevde at alt endelig falt på plass i anlegget hans og tenkte at det var en "nobrainer", men hva sa han? Nei, han hørte ikke forskjell han, og skulle returnere hele greia...!! Er det mulig, tenkte jeg da!
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Enig i det du sier om titler. Jeg har vel heller ikke brukt den delen av utdannelsen min i min videre karriere akkurat, så jeg skrev ikke at jeg var ing for å underbygge at jeg vet hva jeg snakket om, men heller fordi noen gir inntrykk av at de som tror det er forskjell på kabler er noen idioter som ikke har hue med seg...

    Jeg ser at mange med akademisk tyngde (les: iblant stolthet) vil bortforklare det som er så enkelt å oppfatte med sine sanser. Det er veldig enkelt å se og høre forskjell på digitale kabler. Kanskje man da skulle starte i andre enden og så tenke, hva er det som gjør det? Og hvis jeg ikke har modeller som kan forklare det, hva er det da som mangler i mine modeller som jeg ikke har hensyntatt, siden det så åpenbart er forskjeller? - som det altså er. For det går faktisk ikke an å diskutere, så fremt sansene er i orden. Kanskje noen har veldig dårlige ører, eller øyne? Kan være også, for jeg husker en gang jeg var med til en venn og koblet inn en strømrenser. Jeg opplevde at alt endelig falt på plass i anlegget hans og tenkte at det var en "nobrainer", men hva sa han? Nei, han hørte ikke forskjell han, og skulle returnere hele greia...!!
    Det finnes en forklaring på hvorfor man hører forskjeller der ingen forskjeller er, men du nekter å akseptere denne forklaringen. Du hevder deg immun mot psykologiske effekter vi alle påvirkes av.
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    En ting jeg opplevde for litt siden, og som taler for at det ikke er placebo... (har strengt tatt ikke behov for å underbygge det, da jeg er trygg på hva jeg selv hører, men synes historien likevel er intr nok til å dele)

    For mange år siden kjøpte jeg en hel haug med Isotek isoplugs, men var egentlig misfornøyd. Syntes jeg kunne høre ørliten forbedring, men at det var så minimalt at jeg tenkte de ikke burde ha kostet mer enn hundrelappen, maks.

    Men her forleden oppdaget jeg at jeg hadde tre bortgjemte, «ledige» uttak under en sofa. Jeg tenkte jeg kan jo ta tre isoplugs jeg har liggende og plugge de inn der. Forventet ikke noe, men denne gangen syntes jeg de ga et forbausende løft. Funderte så på hvorfor.
    Har diskutert med et par andre. Konklusjonen er at det enten var fordi 1) jeg nå bor i et annet hus (selv om det er litt rart for huset er nytt med 400v anlegg og måler bra) eller fordi 2) jeg har fått på plass så mye annen strømrens i mellomtiden og at det var det som skulle til for at isopluggene virkelig fikk vist frem sitt potensiale.

    Who knows? Poenget er at jeg ikke hadde forventet noe som helst, men fikk meg en liten pos. overraskelse.:)
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes en forklaring på hvorfor man hører forskjeller der ingen forskjeller er, men du nekter å akseptere denne forklaringen. Du hevder deg immun mot psykologiske effekter vi alle påvirkes av.
    Og du vet at der ikke er forskjeller noen steder i kjeden fra start til slutt.

    En ting er sikkert. Selv med målinger fra start, hovedsikring, til slutt,, mikrofon i sweet spot, med store målbare forskjeller vil målbare forskjeller ikke bli akseptert, selv ikke forklart hvorfor fra den tyngre ende av forskningsmiljø.
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Kan taklampen din nesten lyse, eller er det slik at den enten lyser eller så lyser den ikke?
    Forutsetter at pæren er hel.
    Ja, dette med lyd er naturligvis svart/hvitt. Enten så kommer det lyd eller ikke...
    Forutsetter at forsterkeren virker.

    ps. Det hadde spart meg for mye penger om det var så enkelt, at alle tweaks bare var placebo. :eek:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.413
    Ja, dette med lyd er naturligvis svart/hvitt. Enten så kommer det lyd eller ikke...
    Forutsetter at forsterkeren virker.
    Nå var det egentlig din forståelse av datasignaler jeg etterspurte. Takk for svaret...
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes en forklaring på hvorfor man hører forskjeller der ingen forskjeller er, men du nekter å akseptere denne forklaringen. Du hevder deg immun mot psykologiske effekter vi alle påvirkes av.
    Da finnes det en forklaring på hvorfor man ikke hører forskjeller der forskjeller er :) :sick:
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes en forklaring på hvorfor man hører forskjeller der ingen forskjeller er, men du nekter å akseptere denne forklaringen. Du hevder deg immun mot psykologiske effekter vi alle påvirkes av.
    Min forståelse er at du betviler ikke bare mine, men hundrevis, ja tusenvis av audiofiles erfaringer. Du klarer ikke å akseptere at vi hører forskjell. Jeg kan godt tro at noen mindre ting kan være placebo, men mange ganger er det så dramatiske forskjeller at alt snakk om placebo blir tragikomisk.

    Min oppfatning er at mange som uttaler seg neppe kan ha forutsetningene til stede for å høre forskjeller. Det kan skyldes:
    1. Manglende personlige, fysiske forutsetninger (nedsatt hørsel/musikalitet)
    2. Utfordringer med rom eller utstyr slik at andre flaskehalser overskygger forbedringer med tweaks.
    3. Forutinntatt holdning slik at alle hørbare forbedringer fortrenges (motsatt placebo-effekt)
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Og du vet at der ikke er forskjeller noen steder i kjeden fra start til slutt.
    Har jeg påstått det? Mitt eksempel var analog utgang fra dac med og uten audiofil switch, intet annet.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Da finnes det en forklaring på hvorfor man ikke hører forskjeller der forskjeller er :) :sick:
    Javist, derfor er subjektiv seende lytting ikke veldig bra til å avsløre små forskjeller i noen retning.
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Han har ikke dimmer han bytta til en annen forsvaker :ROFLMAO:
    Ja, jeg har også volumkontrollen hele tiden på 0 når jeg lytter til forbedringene med diverse tweaks.

    Kan det ha med placebo å gjøre de forbedringene jeg opplever da? :unsure:
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Min forståelse er at du betviler ikke bare mine, men hundrevis, ja tusenvis av audiofiles erfaringer.
    Ja

    Du klarer ikke å akseptere at vi hører forskjell. Jeg kan godt tro at noen mindre ting kan være placebo, men mange ganger er det så dramatiske forskjeller at alt snakk om placebo blir tragikomisk.
    Hvis disse forskjellene er så enorme så bør det være en smal sak å detektere de i en blindtest, men med en gang ordet blindtest nevnes så går gullørene fullstendig i vranglås.

    Min oppfatning er at mange som uttaler seg neppe kan ha forutsetningene til stede for å høre forskjeller. Det kan skyldes:
    1. Manglende personlige, fysiske forutsetninger (nedsatt hørsel/musikalitet)
    2. Utfordringer med rom eller utstyr slik at andre flaskehalser overskygger forbedringer med tweaks.
    3. Forutinntatt holdning slik at alle hørbare forbedringer fortrenges (motsatt placebo-effekt)
    Jeg benekter ikke at alle disse punktene kan være gyldige, men igjen så vil en blindtest avgjøre om det er reelle forskjeller. Jeg skal til og med gå med på at det er aspekter rundt blindtesting som kan være problematisk, men man skulle tro at "dramatiske forskjeller" ville være mulig å høre også i en blindtest.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ingeniør tittelen er heller ikke en beskyttet tittel, og alle kan kalle seg ingeniør om man ønsker. Og enda enklere på et forum. :)
    Siv.ing, master og dr. grad er beskyttede titler.
    Høgskole ingeniør ble atter en beskyttet tittel for 11-12 år siden. ;)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Høgskole ingeniør ble atter en beskyttet tittel for 11-12 år siden. ;)
    Skjedde det etter at de faset de fleste over til Bachelor (som heller ikke er en beskyttet tittel, mulig jeg tar feil her også)? Det er vel irundt 13 år siden jeg var ferdig med studiene og ikke fulgt med i etterkant på de titlene da de egentlig ikke er av stor interesse for min egen del, det er mye (u)brukbare folk uansett/uavhengig av tittel. :)
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Hvis disse forskjellene er så enorme så bør det være en smal sak å detektere de i en blindtest, men med en gang ordet blindtest nevnes så går gullørene fullstendig i vranglås.
    Jeg har nevnt blindtest i denne tråden, jeg.
    Testet f.eks. med Qx4 fra Nordost. 3 ikke-audiofile personer som ikke ante hva de skulle høre forskjell på. Alle tok "rett" hver gang og syntes det låt klart best når Qx4 var innkoblet. Det var 100% treff hver gang. Hvis et produkt som dette bare var placebo hadde ikke dette vært mulig.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har nevnt blindtest i denne tråden, jeg.
    Testet f.eks. med Qx4 fra Nordost. 3 ikke-audiofile personer som ikke ante hva de skulle høre forskjell på. Alle tok "rett" hver gang og syntes det låt klart best når Qx4 var innkoblet. Det var 100% treff hver gang. Hvis et produkt som dette bare var placebo hadde ikke dette vært mulig.
    Jeg er ikke helt fremmed for at strømprodukter kan forårsake forskjeller i lyden.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Javist, derfor er subjektiv seende lytting ikke veldig bra til å avsløre små forskjeller i noen retning.
    Mulig det når det gjelder små forskjeller, men kanskje lytting da bare er litt bra.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Har akkurat fått satt opp noen akustikkplater og jeg kan høre at lyden ble litt bedre, men ikke i nærheten av så mye bedre som det ble med de strømprodukte jeg bruker.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Min forståelse er at du betviler ikke bare mine, men hundrevis, ja tusenvis av audiofiles erfaringer. Du klarer ikke å akseptere at vi hører forskjell. Jeg kan godt tro at noen mindre ting kan være placebo, men mange ganger er det så dramatiske forskjeller at alt snakk om placebo blir tragikomisk.

    Min oppfatning er at mange som uttaler seg neppe kan ha forutsetningene til stede for å høre forskjeller. Det kan skyldes:
    1. Manglende personlige, fysiske forutsetninger (nedsatt hørsel/musikalitet)
    2. Utfordringer med rom eller utstyr slik at andre flaskehalser overskygger forbedringer med tweaks.
    3. Forutinntatt holdning slik at alle hørbare forbedringer fortrenges (motsatt placebo-effekt)
    Som nevnt fra før, strømrens kan hjelpe om man har problemer med strømnettet. Om strømmen er din, så vil man mest sannsynlig ikke få så veldig mye forskjell. De på vestlandet har et annet strømnett enn resten av Norge, og mest sannsynlig vil de (i likhet med Uganda?) Merke stor forskjell med strømrens. Resten av landet har ikke nødvendigvis like store utfordringer, og der det også er mye industri i nærheten kan være påvirket.

    Derfor sier jeg, få en måling på strømmen der du bor! Så har man et utgangspunkt i hva som må gjøres. Å bare hive på alt mulig dilldall bare fordi det står "audiofilt lydutsyr" på det kan gjøre vondt verre. Å legge øret imot kontakten sier ingenting om superharmoniske som Ymir snakker om, eller jordfeil/støy for den saks skyld.

    Jeg vet ikke hva som ødelegger hobbyen mest, om det er de påtatte audiofile lydmerkene som gjør like påtatte underverker for lyden eller at fakta faktisk kommer frem om de produktene som ikke fungerer eller gjør slikt som tenkt? Det er massevis av annet strømutstyr som gjør en knakende god jobb fra andre merker som man VET fungerer også, som faktisk spesialiserer seg på strøm.
    At en enkel strømskinne blir solgt som strømfilter fra enkelte audiofile merker sier jo sitt..
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Som nevnt fra før, strømrens kan hjelpe om man har problemer med strømnettet. Om strømmen er din, så vil man mest sannsynlig ikke få så veldig mye forskjell. De på vestlandet har et annet strømnett enn resten av Norge, og mest sannsynlig vil de (i likhet med Uganda?) Merke stor forskjell med strømrens. Resten av landet har ikke nødvendigvis like store utfordringer, og der det også er mye industri i nærheten kan være påvirket.

    Derfor sier jeg, få en måling på strømmen der du bor! Så har man et utgangspunkt i hva som må gjøres. Å bare hive på alt mulig dilldall bare fordi det står "audiofilt lydutsyr" på det kan gjøre vondt verre. Å legge øret imot kontakten sier ingenting om superharmoniske som Ymir snakker om, eller jordfeil/støy for den saks skyld.

    Jeg vet ikke hva som ødelegger hobbyen mest, om det er de påtatte audiofile lydmerkene som gjør like påtatte underverker for lyden eller at fakta faktisk kommer frem om de produktene som ikke fungerer eller gjør slikt som tenkt? Det er massevis av annet strømutstyr som gjør en knakende god jobb fra andre merker som man VET fungerer også, som faktisk spesialiserer seg på strøm.
    At en enkel strømskinne blir solgt som strømfilter fra enkelte audiofile merker sier jo sitt..
    En annen ting som er ødeleggende er folk som forfølger mennesker som koser seg med lyd og elsker å dele det med likesinnede men får slengt drit og søppel og faenskap etter seg.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    En annen ting som er ødeleggende er folk som forfølger mennesker som koser seg med lyd og elsker å dele det med likesinnede men får slengt drit og søppel og faenskap etter seg.
    Jeg koser meg ikke direkte med lyd.. Men jeg koser meg MASSE med både musikk og film her, hele dagen lang! :D Jeg deler også massevis av erfaringer til likesinnede.

    Hvilken dritt, søppel og faenskap har jeg egentlig slengt? Ikke prøver jeg å prakke på noen spesielle produkter eller lure noen heller, prøv å heller skrive noe erfaringer enn å bare sleng ut påstander Mars19. Å kommentere bare for å kommentere slik du gjør er trolling.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Jeg koser meg ikke direkte med lyd.. Men jeg koser meg MASSE med både musikk og film her, hele dagen lang! :D Jeg deler også massevis av erfaringer til likesinnede.

    Hvilken dritt, søppel og faenskap har jeg egentlig slengt? Ikke prøver jeg å prakke på noen spesielle produkter eller lure noen heller, prøv å heller skrive noe erfaringer enn å bare sleng ut påstander Mars19. Å kommentere bare for å kommentere slik du gjør er trolling.
    Det er da ikke bare du. Dere er jo en liten gjeng, men du slenger ikke så mye som resten av gjengen. At du prøver og fremstille meg som troll er en utspekulert ondskapsfull form for mobbing. Musikk er lyd.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Det er da ikke bare du. Dere er jo en liten gjeng, men du slenger ikke så mye som resten av gjengen. At du prøver og fremstille meg som troll er en utspekulert ondskapsfull form for mobbing. Musikk er lyd.
    Så trolling er greit, men sier noen det er det mobbing?
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Nei kanskje trolle trolling er mere riktig. Uansett så er jeg sikker på at hvis de som slenger rundt seg med drit slutter med det så vil alt bli bedre. Jeg og likesinnede vil bare dele gode erfaringer og vi har ikke lyst til å få mere drit slengt etter oss fordi vi hører noe som dere påstår er umulig. Kanskje dere bare bør skjekke fakta litt grundigere. Fakta kan skjekkes ved å lytte til produkter slik mange gjør og gleder seg med.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er mer nå så spør noen andre. Jeg kommer ikke til å svare dere på en liten stund uansett.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    En siste ting da. Hvis dere følger etter oss bare for å slenge drit må dere regne med litt motstand innimellom:devilish:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn