Strømkabel ut fra strømrenser

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Det tror jeg bestemt det er. Nu bruger jeg bare gode kabler så forskellen kan jeg ikke helt huske. Forresten sælger jeg min Gigawatt PC 3 Evo imorgen.
    Har selv lavet en super strømskinne og lavet en Sjøstrøm DC Blocker.
    Det lyder vildt meget bedre. Gigawatten er en dynamik dræber i forhold til. Fra væggen og ind i blockeren, og så ind i strømskinne, som er lavet med Furutech Shuko Rhodium belagt kobber NFC. Det er sindsygt meget bedre. Alt bliver bedre - dynamikken i hele frekvensområdet og detaljeringen er meget højere hele vejen.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.486
    Er det i noen av disse testene gjort målinger på sekundersiden før og etter likeretting?

    Fra testene med skilletrafo forstår vi at støy slipper gjennom på sekunder-viklingene. Og for høyspenning i rørforsterker faktisk transformeres opp, men for det meste utstyret transformeres ned med et forhold 8:1. Hva er det som skjer som gjør dette til et problem etter likeretting?
    Vi forstår at DC på primærsiden er ugunstig for trafoen som går i metning. Men hvordan ser dette ut på sekundersiden før og etter likeretting?
    Gir problemet utslag annet enn spenningsfall eller økning? Som muligens kan være kritisk for bias i utstyr med manglende eller overivrig spenningsregulering.
    Kan man måle forandringer i total impendansen for selve DC forsyningen som er det vi faktisk lytter til når det er DC eller støy på AC tilførselen?
     
    Sist redigert:
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Dragning mot kabelhjørnet er som pirke bort i en kaktus. Du vet det stikker, men gjør det allikevel;)

    Min erfaring er at strømkabelen inn til strømrens legger premisser/begrensninger for ytelsen til anlegget,
    mens strømkabler ut er mer følsom til hvordan klangen påvirkes.
    Spesielt strømkabelen til Dac.
    Her er lagt mest midler på strømkabel fra strømrens til forsterker, da det ga mye bedre grep, tyngde og punch i bassen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Psybient: Like viktig alle veier. Både fra veggen til renseren og videre derfra ut til komponentene..Hva slags resultater du får avhenger av kvalitet på renser, råstrøm og signalpotensialet i området ditt. Renseren skal gjøre jobben sin , sikre anlegget og også være dimensjonert til å tåle sine belastninger.
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Shit in, shit out...eller...bra inn, bra ut! kjører samme merke og modell rund baut! Supra´s SPC er en glimrende kabel i begge ender av filteret, ikke så värst bra pris heller, imo! :cool:
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Psybient: Like viktig alle veier. Både fra veggen til renseren og videre derfra ut til komponentene..Hva slags resultater du får avhenger av kvalitet på renser, råstrøm og signalpotensialet i området ditt. Renseren skal gjøre jobben sin , sikre anlegget og også være dimensjonert til å tåle sine belastninger.
    Kvaliteten på strømrens er viktig. Var ikke fornøyd med den forrige jeg hadde, så jeg kjørte forsterken rett i veggen og kilde/Dac i strømrens.
    Det ble et valg mellom tap av klarhet eller tap dynamikk. Med Aquarius så opplever jeg i hvert fall ikke problemer med å kjøre forsterkeren via strømrensem. Men da profiterte forsterkeren enda mer på bedre strømkabel. Så Ansuz P2 ble løsningen. Nå er ikke Aquarius kanskje egnet for high-end systemer, men man kommer forbi ett hinder modellen under sliter med.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Psybient: Aquarius er god, den. Den kan du fint bruke til f.eks. Exposures beste deler. Men hold da helst ting som TV-skjerm vekk derfra- den har IsoTek egne rensere til. Og en av disse (Mira Evo3) er nok en direkte grunn til at jeg fortsatt har plasmaskjermen min.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Psybient: Aquarius er god, den. Den kan du fint bruke til f.eks. Exposures beste deler. Men hold da helst ting som TV-skjerm vekk derfra- den har IsoTek egne rensere til. Og en av disse (Mira Evo3) er nok en direkte grunn til at jeg fortsatt har plasmaskjermen min.
    Ok, av praktisk hensyn er også TV`n koblet opp til Aquarius.
    Trenger alle uttakene på Aquarius for at regnestykket skal gå opp.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Psybient: Tips: Frigjør gjerne to av dem, gi anlegget en Mira Evo 3 i tillegg. Den tar antenna, TVn og kabelboksen- ender med en langt mer kalibrerbar bildeløsning. Bitte liten, spesiallaga til formålet ;) Jeg forsyner min med IsoTek Premier. Og den har innebygd all sikring slike kilder bør ha også..
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Psybient: Tips: Frigjør gjerne to av dem, gi anlegget en Mira Evo 3 i tillegg. Den tar antenna, TVn og kabelboksen- ender med en langt mer kalibrerbar bildeløsning. Bitte liten, spesiallaga til formålet ;) Jeg forsyner min med IsoTek Premier. Og den har innebygd all sikring slike kilder bør ha også..
    Takk for tipset. Hadde ikke hørt om den før:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Psybient: Til og med koreansk storskjerm kan reddes med den. Antennekabel fra kabelboksen og inn på Miraen er her en van den Hul The Name Antenna. Også verd prisen. Så mye støy fjernes med Miraen at du får kraftige forbedringer, blant annet i svartnivå og fargesmell. Ny TV- i de mest ekstreme tilfellene, vil jeg si ;)
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Psybient: Til og med koreansk storskjerm kan reddes med den. Antennekabel fra kabelboksen og inn på Miraen er her en van den Hul The Name Antenna. Også verd prisen. Så mye støy fjernes med Miraen at du får kraftige forbedringer, blant annet i svartnivå og fargesmell. Ny TV- i de mest ekstreme tilfellene, vil jeg si ;)
    Høres genialt ut😊 Skulle kanskje trengt en ny større tv i første omgang, men penga gikk til ny DAC istedenfor.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Psybient: Lurt! Så får vi håpe du aldri kjøper ny koreansk TV, da. Men heller redder den du har ved å implementere Mira ;) Det er fortsatt sånn at jo MINDRE skjermen er, desto bedre bilde kan du få på tilgjengelig panel...Gå etter Mira3 først, du..
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.420
    Antall liker
    14.442
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har også gode erfaringer med en god strømkabel og en enkel strømrens til TV. Begynte tidlig på 2000-tallet etter jeg kjøpte min første plasma. Bodde da i en liten leilighet og jeg kunne høre summing fra TVn helt klart. Testet en oppgradert kabel og summingen ble nesten helt borte og bildet ble også litt klarere, litt bedre kontrast og mindre støy. Har siden den gang alltid skiftet ut medfølgende lakrislisse og brukt en enkel strømrenser på TVene vi har hatt. Skal medgi at det er mindre synbar oppgradering på den siste TVn🧐
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Sikringene Mira 3 har passer på TVn. Så da kan du fint få ti år til ut av en god plasmaskjerm. Tilogmed innbrenninger blir borte :( Et vennepar hadde en koreansk en som eksploderte, men så hoppa de over både strømsikring og galvanisk skille, da..Lite lurt...
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Sikringene Mira 3 har passer på TVn. Så da kan du fint få ti år til ut av en god plasmaskjerm. Tilogmed innbrenninger blir borte :( Et vennepar hadde en koreansk en som eksploderte, men så hoppa de over både strømsikring og galvanisk skille, da..Lite lurt...
    Wow, den var ny - innbrenninger blir borte :) Tillater meg å være skeptisk til det men....
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MrSpock: Det jeg mener er at de ikke syns...hvis du kalibrerer skjermen ordentlig, slik jeg har gjort her.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Kalibrere slik at innbrenning forsvinner?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn