Strømkabel fra sikrings boks og til musikanlægget

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hej Sven. Jeg har fornylig selv købt et ahp klangmodul...dog kun KM3Gi. Efterfølgende fandt jeg så ud af, at det hvis du fjerner AHP etiketterne så er det et Siemens SITOR modul. Om det så er AHP der forgylder det og cryo behandler det eller hvad ved jeg ved jeg ikke..., men umiddelbart vil jeg da mene at det er hos Siemens forgyldningen mm foregår...
    Den model med 14x51mm sikringer du påtænker at købe hedder så Siemens SITOR 3NC1492.
    Tak for dit indlæg.

    Jeg har søgt lidt efter den.

    https://www.hi-stands.eu/en/siemens-ultimate-cylindric-fuse-cartridge.html


    Vis vedlegget 553115




    Supreme³ Cylindric Fuse Cartridge

    €275,00

    Så prisen er næsten samme. Ser dog ud til, at den har to sikringer hvor APH har et kraftigt kobberrør.
     
    Sist redigert:

    basillus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.06.2012
    Innlegg
    52
    Antall liker
    30
    Ja, der er ikke mange der popper op ved en google søgning. På eBay er der 2 i USA Fra 300 og 3 nye i Tyskland til samlet 1156, men måske sælger han også 1. Den du linker til er jo ifølge beskrivelsen jo også en speciel audio version...hvis den så er det i forhold til de andre... ;0) Det er fysisk du mener at dette klangmodul ikke kan være i din tavle? Det er jo kun et plastikcover, der jo mere er der for syns skyld for at beskytte imod pilfingre. Det er jo muligt at save det af tæt på enden og forlænge det foroven og forneden, så der er plads til modulet, dog skal din skinnen forlænges. Det burde vel også være muligt at købe et løs cover, der passer i længden... Bruger du stadigvæk duelund kabler. Jeg bruger nu stadigvæk dem jeg købte af dig for efterhånden mange år siden, både indeni og udenpå apparater ;0) Du har aldrig overvejet at bruge en af de gamle topaz isolations transformere som John Swenson anbefaler? De er efterhånden desværre lidt svære at finde, især her i Europa.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hej Basillus. ja det er nogle år siden.

    Jeg bruger Duelund kabler i mine front højttalere og i den store center højttaler. Jeg bruger en del Duelund signalkabler, men da jeg har købt ballancerede forstærkere og jeg bruger lange kabeltræk, bruger jeg til dem DH Labs Revelation XLR. Dyre men gode.

    Jeg gjorde nogle forsøg med Duelund som højttalerkabler, hvor jeg lagde flere sammen for at få mere kvadrat, som så gav en bedre lyd. Kortvarig deltog også. Jeg gik senere over til NLE højttalerkabel, fordi det havde kraftige kvadrat. De minder om Duelund kablet. Duelund er fladvalset, og Niels Larsen har lagt to styk 2,5 kvadrat sammen i et teflon rør. Jeg havde en plan med at forøge arealet med det dobbelte, så det var kommet op på 10 kvadrat, men folk jeg kender til, har lyttet til at det optimale er tre ledere tæt sammen. Så 7,5 kvadrat kunne sagtens bruges...

    Nogle af mine apparater har Duelund kabler i sig f.eks. mine NLE 1000.
    Jeg kender ikke den Topaz isolations transformere, så den kan jeg ikke udtale mig om. Hvis jeg havde haft råd, kunne jeg godt finde på, at prøve en AudioQuist. Jeg tror, at hvis man opbygger el-systemet godt, er det bedst med så lidt imellem indgangskablet til huset og til anlægget.

    Jeg har rigtig god lyd, der er dynamisk i dag. Jeg har for år tilbage, da jeg fik opsat min gruppe lyttet til sikringer i 10 amp, 13 amp og 16 amp. De lød forskelligt, hvad jeg ikke havde ventet var hørbart. Om jeg så kan høre det i dag, ved jeg ikke. men jeg tror, på grund af jeg kunne lytte forskel på sikringerne, at det vil være hørbart med et Klangmodul eller et Siemens.

    Angående kassen over tavlen, så skal den være tæt. Man må ikke kunne sætte en skruetrækker ind. Jeg har spurgt en elektriker om det. En ven fra tidligere, der advarede mig om det, at sådan noget ska være i orden, den dag huset skal sælges. Fordi ellers risikere man, at der bliver sat en nidkær elektriker til at gå alt igennem og finde fejl, og det vil blive så dyrt. Opsætning af Klangmodul eller Siemens, vil blive gjort af elektriker. Måske som du foreslår eller det bliver i en kasse tættere på.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    basillus, hvad er dine erfaringer med Topaz isolations transformere?

    Skulle jeg have noget af den slags, kunne det måske være bedre med en AudioQuist Niagara 5000?

    Det er ligesom et valg, der skal gøres? Topas eller AudioQuist Niagara 5000 her skal man kun have et vægudtag. Eller ska man gå efter flere vægkontakter fra samme hi-fi gruppe, for at kunne adskille støjen.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Da jeg fik sat min strøm gruppe op kun til hi-fi en, fik jeg bedre lyd. Det er jo nemt at bruge den almindelige vægkontakt og sammenligne bagefter.

    Da jeg lyttede til de 3 forskellige sikringer i sikringsgruppe, en 10 amp, en 13 amp og en 16 amp lød de forskelligt. 10 var diskvaliseret med det samme. Valget ar i mellem 13 og 16 amp.

    Når det strømkabel imellem vægudtag og fordeler boks an ændre lyden, så må vægkontakten også påvirke lyden. Derfor har jeg bestilt nye vægudtag.

    Furutech.jpg
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Mener du ikke, WayAhead, at et vægudtag kan påvirke lyden?

    Jeg kan høre forskel på det kabel, der kommer fra vægudtaget og til fordeler boksen. Tror du så ikke, at vægudtaget har noget at sige, når strømstik har noget at sige?

    Har du prøvet at arbejde med strømkabler, vægudtag mm? Hvad mener du om, at der er en lav modstand tilbage i systemet til sikringsboks?
     

    basillus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.06.2012
    Innlegg
    52
    Antall liker
    30
    basillus, hvad er dine erfaringer med Topaz isolations transformere?

    Skulle jeg have noget af den slags, kunne det måske være bedre med en AudioQuist Niagara 5000?

    Det er ligesom et valg, der skal gøres? Topas eller AudioQuist Niagara 5000 her skal man kun have et vægudtag. Eller ska man gå efter flere vægkontakter fra samme hi-fi gruppe, for at kunne adskille støjen.
    Hej Sven...beklager svartiden. En topaz... og en audioquest... har fysisk set ikke så meget med hinanden at gøre, men basalt set filtrer de jo støjen på nettet, bare på hver deres måde. Det er så lige om den ene måde er bedre end den anden, men et netstøjfilter efter en Topaz, Mge, Elgar, Dayton er no go. Den er jo en isoleringstransformer der pga sin mega lave kapacitans 0,0005pf, bla fjerner common mode noise. Hvis du ikke allerede har fundet disse tråde vedrørende disse gamle transformere, der desværre ikke laves mere og ja nok ville koste en halv bondegård, hvis de skal laves nu, så er de her:
    https://audiophilestyle.com/forums/topic/29662-discussion-of-ac-mains-isolation-transformers/#comments
    https://www.head-fi.org/threads/topaz-low-capacitance-isolation-transformers-for-affordably-clean-power.857448/

    Disse lange tråde har desværre bevirket at disse “Low-Capacitance Isolation Transformers” er blevet så eftertragtet, at de er svære at finde og ja desværre mest befinder sig i USA. For 240v er det jo 31T trafoen helst skal ende på også for at være på 0,0005pf.
    Jeg har selv været heldig at finde en i England på eBay. Det er en af de største på 5kVA men så kan den også bruges til begge anlæg... dog vejer den ca. 50kg, så den har fået hjul under sig. Som John Swenson anbefaler, så skal der helst bruges 1 strømskinne med mange udtag til hele anlægget og helst uden netstøjfilter. Jeg har dog lige gjort plads til 3 udtag på min, men måske bliver 2 kun brugt... Det er så bare om forskellige strømkabler har så meget at sige efter sådan en transformer. Det må tiden vise...
     

    basillus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.06.2012
    Innlegg
    52
    Antall liker
    30
    Mener du ikke, WayAhead, at et vægudtag kan påvirke lyden?

    Jeg kan høre forskel på det kabel, der kommer fra vægudtaget og til fordeler boksen. Tror du så ikke, at vægudtaget har noget at sige, når strømstik har noget at sige?

    Har du prøvet at arbejde med strømkabler, vægudtag mm? Hvad mener du om, at der er en lav modstand tilbage i systemet til sikringsboks?
    Du spilder din tid Sven, men jeg ville ønske at disse altid bedrevidende tråd ødelæggere, selv prøvede at gøre disse ting/tweaks, førend de udtaler sig...
    Jeg påtænker at lave nogle diy strømskinner med krystaller, epoxy, kobber, kevlar, stor mm2 kabler der behandles med graphene nanopartikler og jo gode strømudtag har noget at sige, især med krystaller indeni og beklædt med kulfiber yderst for afskærmning.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Mener du ikke, WayAhead, at et vægudtag kan påvirke lyden?

    Jeg kan høre forskel på det kabel, der kommer fra vægudtaget og til fordeler boksen. Tror du så ikke, at vægudtaget har noget at sige, når strømstik har noget at sige?

    Har du prøvet at arbejde med strømkabler, vægudtag mm? Hvad mener du om, at der er en lav modstand tilbage i systemet til sikringsboks?
    Du spilder din tid Sven, men jeg ville ønske at disse altid bedrevidende tråd ødelæggere, selv prøvede at gøre disse ting/tweaks, førend de udtaler sig...
    Jeg påtænker at lave nogle diy strømskinner med krystaller, epoxy, kobber, kevlar, stor mm2 kabler der behandles med graphene nanopartikler og jo gode strømudtag har noget at sige, især med krystaller indeni og beklædt med kulfiber yderst for afskærmning.
    Ja det er så ærgerligt, at man ikke kan diskutere med hinanden uden disse kommentarer, der ødelægger trådene. Vi interesserer os jo for lydgengivelse og at forbedre lyden. Specielt med strøm er det svært.

    Jeg er selv i en proces, hvor jeg skal lære og søge viden. Her ville det være godt, at kunne trække på folk, der har været der. Jeg forstår godt, at mennesker kan have meget svært ved at tro på, at net kabler kan påvirke lyden tilbage til hvor det kommer fra.

    Men der var en der skrev, et spørgsmål:
    "Hvor langt kan støj "vandre" i en elinstallation?"

    Og der kom et svar: "Det er meget forskelligt, noget støj dæmpes ved hjælp af 5 meter ledning, anden støj kan ses/høres/måles til trods for at støjkilden er flere kilometer væk. Det drejer sig hovedsageligt om, hvad støjkilden er, hvis "stiv" lysnettet er og hvor følsom de enkelte apparater er overfor støjen.

    Jeg har selv uddannelse indenfor elektronisk støj og har været med til alt fra stelstrømme i uA området til dæmpning af højfrekvent støj fra en 835kW frekvensomformer.

    En meget kendt kilde i hjemmet er en slidt støjkondensator på et køleskab der laver et "blop" i højttalerne hver gang kompressoren går i gang. Mere "moderne" støjkilder er elektroniske transformere til halogen eller LED belysning, der kan være en plage at komme af med."


    Jeg har lyttet til nogle forskellige fordeler bokse, og jeg valgte Vibex. Dem har jeg købt to af. Prøv at se

    https://www.monoandstereo.com/2016/09/vibex-one-11r-reference-power-block.html
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Det er få som er interessert i i prøve og det er få som er interessert i å spandere noe for å prøve.
    Faktisk så VIL man at det IKKE skal være en forskjell, det er jo greiest.
    Hadde boutique kabler kostet en brøkdel, ville flere også hørt forskjell (uten at jeg dermed sier at prising ikke er hinsidig og at sjarlataner ikke finnes).
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Troens bevis mk MMMMCMLXXIII
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Mener du ikke, WayAhead, at et vægudtag kan påvirke lyden?

    Jeg kan høre forskel på det kabel, der kommer fra vægudtaget og til fordeler boksen. Tror du så ikke, at vægudtaget har noget at sige, når strømstik har noget at sige?

    Har du prøvet at arbejde med strømkabler, vægudtag mm? Hvad mener du om, at der er en lav modstand tilbage i systemet til sikringsboks?
    Jeg har 45 års erfaring med alle typer strømuttak fra fislevolt til 50 kV og har ikke satt fast fingrene i noen av de til dags dato så ingen stjernelydsmeller her, selv om jeg av og til kobler ting under spenning, på fislevoltanlegg under 600v å sånn......

    Begynner å få en klarere oppfatning av hvordan alle disse merkelige historiene fra tiden 1536 - 1814 oppsto....
     
    Sist redigert:

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Da jeg fik sat min strøm gruppe op kun til hi-fi en, fik jeg bedre lyd. Det er jo nemt at bruge den almindelige vægkontakt og sammenligne bagefter.

    Da jeg lyttede til de 3 forskellige sikringer i sikringsgruppe, en 10 amp, en 13 amp og en 16 amp lød de forskelligt. 10 var diskvaliseret med det samme. Valget ar i mellem 13 og 16 amp.

    Når det strømkabel imellem vægudtag og fordeler boks an ændre lyden, så må vægkontakten også påvirke lyden. Derfor har jeg bestilt nye vægudtag.

    Vis vedlegget 554086

    NCF utgaven er enda bedre.

    39FDD543-CFAC-45D5-B0F1-A0D6950F8E20.jpg


    3515095E-4FCD-4B2E-B533-57097D78F60E.jpg


    B03CE8DC-7278-4439-A0A9-B5FD5E71890B.jpg
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det er bare en faktor som er viktig og det er kvaliteten på klemmene som danner kontakt med "pinnene" på støpslet. Sees på dette bildet. Resten er type.

    Vil man bruke noe som er garantert bra, uten at det er noen grunn til at man hører forskjell, kan man gå for industri materiell. Da er man i en helt annen league.



    Standardløsning: 16A for husbruk
    554180d1568961049-stra-mkabel-fra-sikrings-boks-og-til-musikanla-gget-b03ce8dc-7278-4439-a0a9-b5.jpg


    Pro løsning: 16A for PRO (industrielt) bruk. Coste Pianutta sammenlignet med rælet nevnt over.
    41935_ABB_A_S_16A_ST_PSEL_AP_316-9_3_pol_J_IP44_Bl_1.jpg


     
    Sist redigert:

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Det er bare en faktor som er viktig og det er kvaliteten på klemmene som danner kontakt med "pinnene" på støpslet. Sees på dette bildet. Resten er type.

    Vil man bruke noe som er garantert bra, uten at det er noen grunn til at man hører forskjell, kan man gå for industri materiell. Da er man i en helt annen league.



    Standardløsning: 16A for husbruk
    Vis vedlegget 554188

    Pro løsning: 16A for PRO (industrielt) bruk. Coste Pianutta sammenlignet med rælet nevnt over.
    Vis vedlegget 554191

    Begge til industri,men hvilken vil låte best?


    1542302.jpg


    2.jpg
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Innmaten er eksakt den samme så?
    Vel,begge er til industri,
    og måten du stiller spørmålet på tyder kanskje på at du da vil mene at de kan gi forskjellig lyd?
    På samme måte som stikket til Sven_Palvig og stikket til Geiren?
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Garo har forøvrig fab industrimateriell med fjærbelastede hurtigklemmer (vipp over og game set) i stedet for skruer slik at evig god kontakt er sikret i motsetning til skruekoblinger.


    IMG_0440.jpg



     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Denne Biltemasaken bør være fab for Hi-Freakerene, den koster bare 759,000,- . 3 Fase tilførsel n no shit....

    Andre leverandører har jo lignende saker med enda flere muligheter....




     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har pro kontakt ( industri )på veggen, som du ser. NCF brønnene i padden gjorde mer utslag på lyden en pro kontakten, jeg har også prøvd pro kontakter med krom bellegg på kontakt pinnene, ikke noe å skryte av. Jeg laget nye pinner i kobber og satt inn i den, fikk en helt annen lyd opplevelse da. :)

    t.jpg
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Du må ha industriplugg til hver forbruker skal det ha noen hensikt. Krom har ingenting å gjøre i denne sammenhengen.
    De SHUKO type kontaktene er og blir rall. Klemmene som omgir pinnene er det svake leddet og tilsynelatende benyttes eksakt samme klemmer i alle lignende produkter, dyrt eller billig.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Gjennomført installasjon med industristikk og plugger betyr ikke nødvendigvis magiske eller utenomjordiske forbedringer men sikrer, om - det - har - noen - betydning, at ting er så bra det kan bli, dvs slik det skal være.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har pro kontakt ( industri )på veggen, som du ser. NCF brønnene i padden gjorde mer utslag på lyden en pro kontakten, jeg har også prøvd pro kontakter med krom bellegg på kontakt pinnene, ikke noe å skryte av. Jeg laget nye pinner i kobber og satt inn i den, fikk en helt annen lyd opplevelse da. :)

    Vis vedlegget 554203
    Med kobberpinner, hvordan håndterer du oksideringen av kobberet?
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har pro kontakt ( industri )på veggen, som du ser. NCF brønnene i padden gjorde mer utslag på lyden en pro kontakten, jeg har også prøvd pro kontakter med krom bellegg på kontakt pinnene, ikke noe å skryte av. Jeg laget nye pinner i kobber og satt inn i den, fikk en helt annen lyd opplevelse da. :)

    Vis vedlegget 554203

    Med kobberpinner, hvordan håndterer du oksideringen av kobberet?

    Nitrogen purging ;)
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Det er bare en faktor som er viktig og det er kvaliteten på klemmene som danner kontakt med "pinnene" på støpslet. Sees på dette bildet. Resten er type.

    Vil man bruke noe som er garantert bra, uten at det er noen grunn til at man hører forskjell, kan man gå for industri materiell. Da er man i en helt annen league.



    Standardløsning: 16A for husbruk
    Vis vedlegget 554188

    Pro løsning: 16A for PRO (industrielt) bruk. Coste Pianutta sammenlignet med rælet nevnt over.
    Vis vedlegget 554191

    Men indeholder de industristik ikke en masse plastik? Min erfaring fra tidligere er, at plastik og strøm ikke er godt for lyden.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har pro kontakt ( industri )på veggen, som du ser. NCF brønnene i padden gjorde mer utslag på lyden en pro kontakten, jeg har også prøvd pro kontakter med krom bellegg på kontakt pinnene, ikke noe å skryte av. Jeg laget nye pinner i kobber og satt inn i den, fikk en helt annen lyd opplevelse da. :)

    Vis vedlegget 554203

    Med kobberpinner, hvordan håndterer du oksideringen av kobberet?

    Nitrogen purging ;)
    Eget inertluftanlegg? The highend way of spending money?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Det er bare en faktor som er viktig og det er kvaliteten på klemmene som danner kontakt med "pinnene" på støpslet. Sees på dette bildet. Resten er type.

    Vil man bruke noe som er garantert bra, uten at det er noen grunn til at man hører forskjell, kan man gå for industri materiell. Da er man i en helt annen league.



    Standardløsning: 16A for husbruk
    Vis vedlegget 554188

    Pro løsning: 16A for PRO (industrielt) bruk. Coste Pianutta sammenlignet med rælet nevnt over.
    Vis vedlegget 554191

    Men indeholder de industristik ikke en masse plastik? Min erfaring fra tidligere er, at plastik og strøm ikke er godt for lyden.
    En dårlig ide å bruke mye metall i stikkontakter....
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Mener du ikke, WayAhead, at et vægudtag kan påvirke lyden?

    Jeg kan høre forskel på det kabel, der kommer fra vægudtaget og til fordeler boksen. Tror du så ikke, at vægudtaget har noget at sige, når strømstik har noget at sige?

    Har du prøvet at arbejde med strømkabler, vægudtag mm? Hvad mener du om, at der er en lav modstand tilbage i systemet til sikringsboks?
    Du spilder din tid Sven, men jeg ville ønske at disse altid bedrevidende tråd ødelæggere, selv prøvede at gøre disse ting/tweaks, førend de udtaler sig...
    Jeg påtænker at lave nogle diy strømskinner med krystaller, epoxy, kobber, kevlar, stor mm2 kabler der behandles med graphene nanopartikler og jo gode strømudtag har noget at sige, især med krystaller indeni og beklædt med kulfiber yderst for afskærmning.
    Ja det er så ærgerligt, at man ikke kan diskutere med hinanden uden disse kommentarer, der ødelægger trådene. Vi interesserer os jo for lydgengivelse og at forbedre lyden. Specielt med strøm er det svært.
    Jeg er selv i en proces, hvor jeg skal lære og søge viden. Her ville det være godt, at kunne trække på folk, der har været der. Jeg forstår godt, at mennesker kan have meget svært ved at tro på, at net kabler kan påvirke lyden tilbage til hvor det kommer fra. Men der var en der skrev, at:


    Jeg har lyttet til nogle forskellige fordeler bokse, og jeg valgte Vibex. Dem har jeg købt to af. Prøv at se

    https://www.monoandstereo.com/2016/09/vibex-one-11r-reference-power-block.html
    Hej Sven
    Tror nu ikke man vil ødelægge sådan en tråd. Men det er svært at forstå for mange. Selv for mig der har rodet med lyd i + 30 år.
    At påstå at man kan høre forskel på en 10A kontra 13 A og en 16A er noget af en påstand.
    Jeg påstår ikke du har haft den oplevelse ... Men det er svært at forstå.

    For nogle år siden lavede jeg en gruppe kun til mit anlæg. Helt sin egen sikring kun til lyden. Jeg lovede mig selv at være ærlig over for mig selv. Ikke noget hokus pokus
    Her testede jeg testede jeg 13/16 A
    For det første var der ingen forskel overhovedet... For mig. Andet end besværet det var at skifte imellem 13 og 16 A sikring.
    Efter flere lyt følte jeg mig lidt til grin .. Her sad jeg og ville finde en forskel på SIKRINGER
    Så satte jeg musik på der ikke var særligt godt optaget .. lyden var pisse dårlig men musikken var/er god
    Dette forsatte i timer . Dagen efter tænkte jeg på alle de sikringer der sidder inde i forstærkeren?

    Det eneste positive var at knald fra strøm nettet + opstart fra køleskab og fryser var nu udeblevet. Dette er den forskel jeg oplevede

    Bare fordi jeg ikke havde samme oplevelse som dig skal jeg ikke påstå du ikke havde det. Men at kunne høre forskel på sikringer gør at jeg tænker at nydelsen af selve musikken er gået af fløjten for dig.

    Vh :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Garo har forøvrig fab industrimateriell med fjærbelastede hurtigklemmer (vipp over og game set) i stedet for skruer slik at evig god kontakt er sikret i motsetning til skruekoblinger.

    Det der er klart ulovligt i Danmark. Det kan ikke godtages med solidcore til det der.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Jeg har prøvet en lidt forskellige fordeler bokse og jeg faldt for Vibex, som giveren organisk lyd. Sådan kan jeg bedst beskrive det.

    Vis vedlegget 554284

    Den har jeg og den er god. Jeg har også en tidligere model, med 11 udtag.

    https://www.monoandstereo.com/2016/09/vibex-one-11r-reference-power-block.html

    Bemærk: Der bruges ikke stjernekobling og ingen skruer.

    Den Der Vibex gjorde en meget stor forskel i forhold til Furutech. Det var helt utroligt. Havde jeg aldrig kunnet forestille mig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn