Forsterkere Stort prishopp på hifi utstyr

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
3.370
Torget vurderinger
0
Jeg har fjernet en rekke innlegg som var nokså fjernt fra temaet om virkninger av Corona-utbruddet.

Tema om kabel vs pris har ingenting i denne debatten å gjøre, og nok av tråder som omhandler dette.

AOC

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2019
Antall liker
251
Ikke bare hifi, gitarer og trekkspill fra verdenen der ute som har blitt dyrere. Softisen har også steget i pris siden forrige sesong. Det er altså så forferdelig altså med denne kårånan overalt.

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.779
Sted
Bærum
Vi har ikke justert prisene enda og forventer at dette blåser over. Vi bestiller bare ikke en masse til å ha på lager.
Korona-pandemien blåser nok over til slutt. Men om den norske kronen svinger seg opp til gamle høyder, er vel mer tvilsomt. I alle fall vil det ta lang tid.

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Antall liker
504
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
22
Vi har ikke justert prisene enda og forventer at dette blåser over. Vi bestiller bare ikke en masse til å ha på lager.
Korona-pandemien blåser nok over til slutt. Men om den norske kronen svinger seg opp til gamle høyder, er vel mer tvilsomt. I alle fall vil det ta lang tid.
Ja det gjenstår å se. Krona vår er utsatt.

Tweedjakke

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
27
Sted
Sunnmøre
^ Utruleg kjekt at forhandlarsida kjem inn og forklarar her.

Vi kan jo drøyma oss sju-åtte år tilbake, då prisen på ein dollar var mellom fem og seks NOK. Men eg greier ikkje sjå føre meg at noko skal ta kroneprisen opp der igjen (altså, at noko skal svekkja EUR, USD og GBP, men ikkje NOK). Den gongen var det vel klaging fordi norske forhandlarar ikkje sette ned prisene snøgt nok.

Fordelen med hifi, sett frå eit forhandlarsynspunkt, er kanskje at kundar har ganske stor merkelojalitet og at det er ganske stor priselastisitet: du sel ikkje så veldig mange fleire forsterkarar dersom prisen droppar frå 60'000 kr til 50'000 kr.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
494
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Bra dag igjen for det sorte gull, og krona styrket. I morgen er det utepils igjen i Oslo og piler peker OPP!
Damenes skjørt blir kortere, (eller bena lengre?) og et sløret fokus trykker antageligvis korona videre ned.
Etter å ha hjulpet restaurantbransjen bittelitt, så gjelder det å gå noenlunde rett hjem, -ikke via Grensen, Vika, eller andre områder det fristes med XXX i vinduene i verste AMST RLD stil.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
494
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Nok en god dag! Børsen opp med oljo, krona styrket. Ingen grunn til å sette opp prisene på HiFi. Norge klatrer igjen:)

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Antall liker
39
Sted
Oslo
Begynner å bli for sent. Mange av produktene har allerede gått opp fra 10-30% etter det jeg kan se.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
494
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Ikke noe problem å sette ned prisene vel, da de fleste ikke importerer for lagerbeholdning i disse dager(?)
Det som evt. finnes er gjerne handlet pre-Corona?

Petterone

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2010
Antall liker
308
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Enkelte forhandlere vrir opp prisene med en gang det er en eller annen krise og valutaen endrer seg, og de skrur alltid opp mye mer enn forandringen tilsier. Det verste er at det virker som prisene går opp før lager av innkjøpte varer til gammel pris er solgt. Når valutaen er tilbake på normalt nivå, guess what...prisene går ikke like raskt ned.

Dagens dollarkurs er ca 10.5. Relativt beskjeden forandring fra før coronaen.
Netopp, det er ikke nye importer de har skrudd priene opp på, men gammelt varelager !

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
494
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Børsen videre opp! Dollar under 10, Euro under 11! Norge klatrer videre, prisene på HiFi og annet valutajustert vil og må gå ned. Korona taper kampen mot Krona

Voff

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
1.576
Torget vurderinger
1
Ser at høytalerne jeg hadde tenkt å kjøpe har gått opp 20 000kr siste måned. Da har de passert smertegrensen. Blir nok bruktmarkedet på meg......

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
915
Sted
Nøtterøy
Ser at en Bryston 4B3 som jeg nylig handlet lå på 55 000 før Covid og nå på 70 000.

90 000 i Sverige da. :oops:

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
494
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Norge fosser videre! Børsen opp 26% siden nedstengingen og på ca.805! Krona styrker seg ytterligere. Kjøper man HiFi til opp og overjusterte priser?? Nei, selvsagt ikke. Vent det minste til prisene matcher reel oppgang.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
494
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Og der var vel krona tilbake på pre-Corona nivå. Videre styrking ikke usannsynelig.

Topp Bunn