Nå tror jeg det er få som innbiller seg at 300B kun egner seg på visesang og akkustisk triojazz. 300B egner seg på de fleste typer musikk, men rock er ikke dens store styrke. Jeg har etterhvert hørt og prøvd flere 300B forsterkere på mange forskjellige (lettdrevne)høyttalere. Jeg har enda ikke hørt en kombo som rocker. Men om det rocker eller ei, er avhengig av dine personlig referanser. 300B er ikke fasiten for alle.
Lf
Hei LF..
Vi har en felles venn som lånte deg en AN 300B som du brukte på HT med følsomhet på 102 dB..
Nå kjenner ikke jeg de høyttalerene dine, men normalt sett så burde 9 seriøse watt fra så store rør rocke mer enn nok.?
Det virker jo som om han er mer enn fornøyd med 300B på HT med 92dB.?
Jeg bruker 12 små watt på HT med 99 dB å jeg får dette til å rocke skikkelig, kan nesten bli for mye av det gode 8)
Har dette mer med ditt rom å gjøre.?
Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at SE 300B under normale omstendigheter er for lite til så effektive HT..
JanR brukte 6 watt på HT som har en følsomhet på 98 dB og det rocket bra nok for å si det sånn, nå har han jo redusert effekten til det halve på samme HT så det blir spennende å høre om dette er like bra eller bedre..
Har lovet å spise hatten min om SET 2A3 er vesentlig bedre enn SEP 807.!
Så jeg kommer ikke til å besøke JanR før jeg har funnet en hatt som er spisbar ;D