Stoetkit

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Nå tror jeg det er få som innbiller seg at 300B kun egner seg på visesang og akkustisk triojazz. 300B egner seg på de fleste typer musikk, men rock er ikke dens store styrke. Jeg har etterhvert hørt og prøvd flere 300B forsterkere på mange forskjellige (lettdrevne)høyttalere. Jeg har enda ikke hørt en kombo som rocker. Men om det rocker eller ei, er avhengig av dine personlig referanser. 300B er ikke fasiten for alle.

Lf

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
186
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Nå tror jeg det er få som innbiller seg at 300B kun egner seg på visesang og akkustisk triojazz. 300B egner seg på de fleste typer musikk, men rock er ikke dens store styrke. Jeg har etterhvert hørt og prøvd flere 300B forsterkere på mange forskjellige (lettdrevne)høyttalere. Jeg har enda ikke hørt en kombo som rocker. Men om det rocker eller ei, er avhengig av dine personlig referanser. 300B er ikke fasiten for alle.

Lf
Da har du sannsynligvis ikke hørt 300B på Avantgarde horn! Har spilt omtrent alle typer musikk på disse, både "min musikk" og andres medbragte........
Og styrken til systemet er at det faktisk er utrolig bra på alt!
Og ønsker du dynamikk finner du INGEN over!!
Ønsker man å blåse ut trommehinnene, eller vinduene, er det full mulighet for det ;D
(Av Duo = 103 dB/(W m) )!!

Mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2

Neida. Fasiten for alle er det nok ikke. Det er jeg helt enig i. Men at 300B ikke kan rocke, det er jeg ikke enig i. Mulig at vi har forskjellig syn på hva som rocker. Skal jo ikke se bort fra det. Viktigste er at vi alle finner noe vi blir fornøyd med.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Da har du sannsynligvis ikke hørt 300B på Avantgarde horn! Har spilt omtrent alle typer musikk på disse, både "min musikk" og andres medbragte........
Og styrken til systemet er at det faktisk er utrolig bra på alt!
Og ønsker du dynamikk finner du INGEN over!!
Ønsker man å blåse ut trommehinnene, eller vinduene, er det full mulighet for det  ;D
(Av Duo = 103 dB/(W m) )!!
Avantgarde horn har jeg ikke hørt, men har fått med meg all hylest til disse konstruksjonen. En gang i framtiden blir det kanskje slike på meg også (om det skulle vise seg at de kan rocke :))

Forsterkeren bruker 845 rør, olaps?
Hvordan låter denne sammenlignet med din forrige 300B forsterker?

rolfozzy ;)

Lf

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
rolfozzy:
Tar med meg ett par plater og svinger innom i helgen ;)
Så skal vi se (vel høre) hva som "fungerer" og ikke "fungerer" på 300B hos deg.
Ringer først.

I dag er magen plagsom,ble for mye kinamat i går tror jeg....
Men da kan man jo sitte/ligge i sofaen og nyte litt musikk med god samvittighet ;D

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Går greit det. Har vært på postuset og henta nye "pærer".
Nå skal jeg teste kabel. Gult er kult ?

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18

Lf
Hei LF..

Vi har en felles venn som lånte deg en AN 300B som du brukte på HT med følsomhet på 102 dB..
Nå kjenner ikke jeg de høyttalerene dine, men normalt sett så burde 9 seriøse watt fra så store rør rocke mer enn nok.?
Det virker jo som om han er mer enn fornøyd med 300B på HT med 92dB.?

Jeg bruker 12 små watt på HT med 99 dB å jeg får dette til å rocke skikkelig, kan nesten bli for mye av det gode 8)

Har dette mer med ditt rom å gjøre.?
Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at SE 300B under normale omstendigheter er for lite til så effektive HT..

JanR brukte 6 watt på HT som har en følsomhet på 98 dB og det rocket bra nok for å si det sånn, nå har han jo redusert effekten til det halve på samme HT så det blir spennende å høre om dette er like bra eller bedre..
Har lovet å spise hatten min om SET 2A3 er vesentlig bedre enn SEP 807.!
Så jeg kommer ikke til å besøke JanR før jeg har funnet en hatt som er spisbar ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Hvis du er vegetarianer er det mye snadder i strå.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Spagetti hatt kunne kanskje vært noe ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Hei LF..

Vi har en felles venn som lånte deg en AN 300B som du brukte på HT med følsomhet på 102 dB..
Nå kjenner ikke jeg de høyttalerene dine, men normalt sett så burde 9 seriøse watt fra så store rør rocke mer enn nok.?
Det virker jo som om han er mer enn fornøyd med 300B på HT med 92dB.?

Jeg bruker 12 små watt på HT med 99 dB å jeg får dette til å rocke skikkelig, kan nesten bli for mye av det gode 8)

Har dette mer med ditt rom å gjøre.?
Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at SE 300B under normale omstendigheter er for lite til så effektive HT..

JanR brukte 6 watt på HT som har en følsomhet på 98 dB og det rocket bra nok for å si det sånn, nå har han jo redusert effekten til det halve på samme HT så det blir spennende å høre om dette er like bra eller bedre..
Har lovet å spise hatten min om SET 2A3 er vesentlig bedre enn SEP 807.!
Så jeg kommer ikke til å besøke JanR før jeg har funnet en hatt som er spisbar ;D
Hehehe,Gro lager en marsipan hatt til deg hu.
For tro meg her skal det spises hatt ;D

/jan

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
IKKE noe hattespising før jeg kan bekrefte at 2A3 er bedre på alle måter enn 807 ;D
Husk at det er mine ører som hører ;)
En kakehatt må vel deles på håper jeg.?

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
IKKE noe hattespising før jeg kan bekrefte at 2A3 er bedre på alle måter enn 807 ;D
Husk at det er mine ører som hører ;)
En kakehatt må vel deles på håper jeg.?
Kakehatt må selfølgelig deles med eieren av amp ;D
Og velkommen til en lytt (m/kake) skal du være :)
Passe på å lure hos bortom Halden i samme slengen i så fall.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Kakehatt må selfølgelig deles med eieren av amp ;D
Og velkommen til en lytt (m/kake) skal du være :)
Passe på å lure hos bortom Halden i samme slengen i så fall.

/jan
Min kone sier jeg ikke får lov å spise kake. Men det skulle ho sagt for 20 kg. siden.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Må få takke for at vi fikk komme og plage deg igjen ;)
Tror jeg med hånden på hjertet kan si at de nye WW kablene var verdt hver eneste krone.Iaf i mine ører :)
Morten var også en smule imponert "det vil bare bli bedre å bedre utover,trenger endel timer før Klipschene slipper seg helt løs" hilsen Morten.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Hyggelig. Ja jeg har ingen grunn til ikke å være fonøyd nå.
Høres meget bra ut i mine ører. 300B forever !

Topp Bunn