Hehehe "ta en kølapp guttær"Har kamera jeg også. Har bare ikke lært meg å legge ut bilder. Eller har ikke gidda å lært meg.
8 seters bil ? Tropper ? Med størrelsen på kjellerstua mi, kan jeg slippe inn en om gangen, mens resten venter i bilen. ;D
Støy....? nope....dette er "live" på godt og vondt.Er ikke det bare støy ? Jeg liker godt Neil Young, men han har mye rart for seg av og til. Til dømes Weld. On the Beach derimot. Klassiker.
Godt å høre at du er nøydEn helg med god lyd. Men....jeg hadde tenkt å spille i dag også. Men ingen lyd. Helt stille. Er kanskje en sikring som er gått. Irriterende for denne hadde jeg bestemt meg for å kjøpe.
En tlf løser nok sikrings problemet.
Du har vel hatt nok styr i det siste (med amp's)så håper og tror at det her er en bagatell.
Som sagt godt å høre at du er nøyd lydmessig.
Regner med at det har blitt noen timer på "gutterommet" i helgen ?
/jan
Har en skjærebrenner stående her ett sted ;DHar blitt noen timer ja. Har gått igjennom forskjellig type musikk. Rock, hard rock, country, jazz. Alt låter like bra.
Har prøvd litt forskjellige forsterkere i det siste så noe sammenligning har det jo blitt. And the winner is !.......
Nå må jeg fram med drill, hammer, tang og div. remedier for å åpne og se om jeg finner en sikring.
Går bra det. Og nå er det lyd igjen. Ny, blank og fin sikring gjorde susen.Har en skjærebrenner stående her ett sted ;D
Har funnet fram noen 5U4GB rør til deg også.Svinger bortom onsdag hvis det passer ?
/jan
I værste fall duger vel en spiker ? :Går bra det. Og nå er det lyd igjen. Ny, blank og fin sikring gjorde susen.
Mulig likeretter røret (håper jeg) er på vei til rørhimmelen.Det ser bra ut. Syns lyden har blitt litt dårligere etter sikringsbruddet. Lurer på hva det kan komme av.
Hvilke da?Årnær sæ. Pakke på vei fra Demostenes. 300B rør.
Hva gjør Motron med den? Og hva koster en sånn 'modifikasjon?Har en sånn på gang også. Er hos Motron til modifisering.
http://www.audiofoni.no/index.php?umen=1294&id=218&tid=prod
Kvanlid er på ferie. Audiomix gjør den ferdig. Hva det koster vet jeg ikke. Det er Audiofoni som har sendt den ditt. Oppgradering til Nordic.Hva gjør Motron med den? Og hva koster en sånn 'modifikasjon?
Hei, jeg har hatt både Heart 300B og monoblokkvarianten av AA Integra (Silver 300B, 18 Watt (2 ggr 9 Watt i parallell)).Jeg bestilte 2 EH. Hadde de på tilbud til 475,- pluss moms. Billig og det skal jo være bra rør har jeg hørt.
E88CC og 6922 er ekvivalenter. JAN Sylvana er sannsynligvis svært bra!Det er mange som anbefaler de nye EH røra. Derfor bestilte jeg de. Er de ikke noe for meg er det ingen formue som er tapt. Har også hørt at mesh røra kan virke litt kalde og harde.
Men egentlig er det bare å prøve (og feile) seg fram. Tenkte å prøve noen smårør over nyttår. Kvanlid har tatt lang juleferie i år. Smårøra som sitter i er Jan Sylvana 6922. Jeg tror de er bra. Men andre skal også prøves. Egentlig syns jeg forsterkeren spiller bra som den gjør, men ........tja, må jo prøve annet også. I går etter sikringen gikk, og jeg hadde bytta, syns jeg ikke lyden var som den hadde vært, men i dag har det vært bra. Kanskje sikringen måtte spilles inn ;D
Høres fornuftig ut. Det er jo du som kjenner anlegget ditt!Tenker litt på høytalerne også. Virker som Klipsch kan bli litt spiss i diskanten hvis resten har for lys (oppløst) signatur. Jeg er liksom ikke helt i mål enda med dette. Lett for å bli sssss lyder i de høytalerne. Litt igjen på enkelte plater enda. Men det kommer seg. Hjalp veldig når jeg fikk Xindak FS-3 høytalerkabler. Bra diskant uten å bikke over.
Eller ekstern DAC?Yes. Vi er enige der. Men det ene drar det andre med seg. Kanskje jeg må oppgradere meg når det gjelder cd spiller nå ? ;D
Mulig det. Men den cdspillern jeg har er det veldig musikalsk og varm, fin lyd i. Men det mekaniske er ikke så bra syns jeg. Enkelte plater høres ut som de slenger rundt oppi i spillern. Veldig sjenerende. Det merkelige er at på de platene så høres det godt i venstre kanal. Tror ikke en DAC kan løse det problemet. Jeg har tenkt mange ganger og sende den til forhandleren, men av og til er det visst vanskelig å få ræva i gir.Eller ekstern DAC?![]()
Jolida spiller du hadde ?Mulig det. Men den cdspillern jeg har er det veldig musikalsk og varm, fin lyd i. Men det mekaniske er ikke så bra syns jeg. Enkelte plater høres ut som de slenger rundt oppi i spillern. Veldig sjenerende. Det merkelige er at på de platene så høres det godt i venstre kanal. Tror ikke en DAC kan løse det problemet. Jeg har tenkt mange ganger og sende den til forhandleren, men av og til er det visst vanskelig å få ræva i gir.
Har. Jolida JD-100 med RCA Black Plate 1950.Jolida spiller du hadde ?
/jan
Virker som en levelig spiller,bra driverk også.Har. Jolida JD-100 med RCA Black Plate 1950.
Det ligger altså noen gromme AA-blokker på bruktbørsen..........Det svingte noe så jæ**** ;D
Etter 2-3 timer så var jeg helt utslått,dynamikk/musikk/sjel så det holdt
Til dere som ikke har hørt AA (Ancient Audio) amp få ut fingeren og lån ørene til en.
/jan
Må være et løp og kjøp produkt. Hadde det ikke ligget litt over mitt budsjett så............Utrolig bra greier Ancient Audio.Det ligger altså noen gromme AA-blokker på bruktbørsen
Enda mere punch, liv og oppløsning enn fra Integraen
Mvh
Ikke si sånn,jeg har ikke råd !Det ligger altså noen gromme AA-blokker på bruktbørsen
Enda mere punch, liv og oppløsning enn fra Integraen
Mvh
300B spiller ALT!Ser i en annen tråd her at det spekuleres i om 300B kan spille rock. Hva skal man si til sånt ? Hvis det med rock menes fra death metal og oppover så ville jeg vel ha gått for noe annet. Men ellers med ROCK, så er det godt nok og bra nok trøkk i 300B til det. Akkurat der tror jeg det har mer med høytalerne å gjøre. Eller hva ?