Stoetkit

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Er ikke det bare støy ? Jeg liker godt Neil Young, men han har mye rart for seg av og til. Til dømes Weld. On the Beach derimot. Klassiker.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Har kamera jeg også. Har bare ikke lært meg å legge ut bilder. Eller har ikke gidda å lært meg.

8 seters bil ? Tropper ? Med størrelsen på kjellerstua mi, kan jeg slippe inn en om gangen, mens resten venter i bilen. ;D
Hehehe "ta en kølapp guttær" :p

/jan

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Er ikke det bare støy ?  Jeg liker godt Neil Young, men han har mye rart for seg av og til. Til dømes Weld. On the Beach derimot. Klassiker.
Støy....? nope....dette er "live" på godt og vondt.
Det må være ARC du tenker på....det er for spesiet interesserte.
Dette blir "off topic", men jeg vil påstå at Weld er en klassiker med NY & Crazy Horse. 8)
Poenget mitt er at fikser anlegget ditt denne eller lignende utgivelser, så kan det "rocke" og.
Du har jo hatt forsterker med KT88, som blir regna som mer rockete før, og hva mener du så om lyden når 300B står for kraftleveransene på noe mer heavy innspillinger?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Det skal jeg nok få testa. Men jeg har en feeling på at det vil gå veldig bra. Har ikke vært anstrengt og tungpusta så langt.

Ja det stemmer det var ARC jeg tenkte på.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
En helg med god lyd. Men....jeg hadde tenkt å spille i dag også. Men ingen lyd. Helt stille. Er kanskje en sikring som er gått. Irriterende for denne hadde jeg bestemt meg for å kjøpe.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
En helg med god lyd. Men....jeg hadde tenkt å spille i dag også. Men ingen lyd. Helt stille. Er kanskje en sikring som er gått. Irriterende for denne hadde jeg bestemt meg for å kjøpe.
Godt å høre at du er nøyd :)
Unner deg og alle andre litt triode lyd ;)

Død ? Uff da.
Sjekke sikringen og prøve igjen.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Ja. Lydmessig er dette en knallforsterker. Men er det et svakt punkt at sikringen går, så vet jeg ikke riktig. Får snakke med Audioaktøren. Jeg vet ikke hvor sikringen sitter.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
En tlf løser nok sikrings problemet.
Du har vel hatt nok styr i det siste (med amp's)så håper og tror at det her er en bagatell.

Som sagt godt å høre at du er nøyd lydmessig.
Regner med at det har blitt noen timer på "gutterommet" i helgen ? :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
En tlf løser nok sikrings problemet.
Du har vel hatt nok styr i det siste (med amp's)så håper og tror at det her er en bagatell.

Som sagt godt å høre at du er nøyd lydmessig.
Regner med at det har blitt noen timer på "gutterommet" i helgen ? :)

/jan

Har blitt noen timer ja. Har gått igjennom forskjellig type musikk. Rock, hard rock, country, jazz. Alt låter like bra.
Har prøvd litt forskjellige forsterkere i det siste så noe sammenligning har det jo blitt. And the winner is !.......
Nå må jeg fram med drill, hammer, tang og div. remedier for å åpne og se om jeg finner en sikring.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Har blitt noen timer ja. Har gått igjennom forskjellig type musikk. Rock, hard rock, country, jazz. Alt låter like bra.
Har prøvd litt forskjellige forsterkere i det siste så noe sammenligning har det jo blitt. And the winner is !.......
Nå må jeg fram med drill, hammer, tang og div. remedier for å åpne og se om jeg finner en sikring.
Har en skjærebrenner stående her ett sted ;D
Har funnet fram noen 5U4GB rør til deg også.Svinger bortom onsdag hvis det passer ? ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Har en skjærebrenner stående her ett sted ;D
Har funnet fram noen 5U4GB rør til deg også.Svinger bortom onsdag hvis det passer ? ;)

/jan
Går bra det. Og nå er det lyd igjen. Ny, blank og fin sikring gjorde susen.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Går bra det. Og nå er det lyd igjen. Ny, blank og fin sikring gjorde susen.
I værste fall duger vel en spiker ? ::)
Fant fram ett par RCA 5U4 og ett 5AS4,litt å leke med :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Det ser bra ut. Syns lyden har blitt litt dårligere etter sikringsbruddet. Lurer på hva det kan komme av.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Det ser bra ut. Syns lyden har blitt litt dårligere etter sikringsbruddet. Lurer på hva det kan komme av.
Mulig likeretter røret (håper jeg) er på vei til rørhimmelen.
De andre rørene er vel oppegående og har relativt få timer ?
Uansett så bytter vi 5U4 røret og satser på at alt er tilbake til normalt etterpå :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Årnær sæ. Pakke på vei fra Demostenes. 300B rør.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.578
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Årnær sæ. Pakke på vei fra Demostenes. 300B rør.
Hvilke da?
Ser Demostenes har noen interessante kr audio 300b rør. jeg kommer til å trenge 4 stk i mine nye forsterkere, mulig kr audio rør blir i meste laget da?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Jeg bestilte 2 EH. Hadde de på tilbud til 475,- pluss moms. Billig og det skal jo være bra rør har jeg hørt.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Hva gjør Motron med den? Og hva koster en sånn 'modifikasjon?
Kvanlid er på ferie. Audiomix gjør den ferdig. Hva det koster vet jeg ikke. Det er Audiofoni som har sendt den ditt. Oppgradering til Nordic.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
186
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Jeg bestilte 2 EH. Hadde de på tilbud til 475,- pluss moms. Billig og det skal jo være bra rør har jeg hørt.
Hei, jeg har hatt både Heart 300B og monoblokkvarianten av AA Integra (Silver 300B, 18 Watt (2 ggr 9 Watt i parallell)).
På lettdrevne høyttalere (som man gjerne bruker disse til) er AA å anbefale siden den støyer minst. Heart har tradisjonelt hatt problemer med å forsterkerne sine tyste nok.
Heart har en enorm punch og "drive", mens AA har bedre oppløsning og er mer nøytral. Største forskjell opp til AA monoblokkene (18 Watt) er nok bl.a langt større større strømforsyning, samt at de er bedre oppløst. Antar de har mye av samme lydsignaturen. Hvor god forforsterkerdelen er har jeg ingen formening om.

Litt synd du kjøpte EH300B, de er litt sløve i lyden: feit i bunn, litt "ullen" og lite utstrakt i toppen; og de er ikke støyfrie. Men en grei start.
Har brukt MeshPlate-rør på mine, de rimeligste av den varianten er FullMusic fra HiFiGuiden på Hamar. Suverene rør, anbefales! :)
Svetlana er et godt billig-alternativ, men har slitt litt med kvalitetsproblemer.
Her er nyttig link mht 300B:
http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/1201/300b/

Tenk på oppgradering av "smårørene" også, de er like viktige med hensyn til signatur, dynamikk etc. Den integrerte du har kjøpt ser ut til å ha ett rør i tillegg til hva den nye Integra-modellen har. De to små er sannsynligvis E88CC. Anbefaler deg å forhøre deg med MOTRON, han har overlegent størst og best utvalg (i Norge) mht rør.

Lykke til!

Mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Det er mange som anbefaler de nye EH røra. Derfor bestilte jeg de. Er de ikke noe for meg er det ingen formue som er tapt. Har også hørt at mesh røra kan virke litt kalde og harde.
Men egentlig er det bare å prøve (og feile) seg fram. Tenkte å prøve noen smårør over nyttår. Kvanlid har tatt lang juleferie i år. Smårøra som sitter i er Jan Sylvana 6922. Jeg tror de er bra. Men andre skal også prøves. Egentlig syns jeg forsterkeren spiller bra som den gjør, men ........tja, må jo prøve annet også. I går etter sikringen gikk, og jeg hadde bytta, syns jeg ikke lyden var som den hadde vært, men i dag har det vært bra. Kanskje sikringen måtte spilles inn ;D

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
186
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Det er mange som anbefaler de nye EH røra. Derfor bestilte jeg de. Er de ikke noe for meg er det ingen formue som er tapt. Har også hørt at mesh røra kan virke litt kalde og harde.
Men egentlig er det bare å prøve (og feile) seg fram. Tenkte å prøve noen smårør over nyttår. Kvanlid har tatt lang juleferie i år. Smårøra som sitter i er Jan Sylvana 6922. Jeg tror de er bra. Men andre skal også prøves. Egentlig syns jeg forsterkeren spiller bra som den gjør, men ........tja, må jo prøve annet også. I går etter sikringen gikk, og jeg hadde bytta, syns jeg ikke lyden var som den hadde vært, men i dag har det vært bra. Kanskje sikringen måtte spilles inn ;D
E88CC og 6922 er ekvivalenter. JAN Sylvana er sannsynligvis svært bra!
Har selv både EH300B (nye) og MeshPlate (Full Music og Golden Dragon), og synes det er som natt og dag. MeshPlate er ikke hverken kalde eller harde, men lydbildet kan oppfattes som å dreie litt mot det lysere pga den enormt gode oppløsningen i toppen.
EH er såvidt jeg vet egentlig Sovtek (samme fabrikk).
Uansett, rørvalg koker jo ofte ned til matching og lydpreferanser.....

Mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Tenker litt på høytalerne også. Virker som Klipsch kan bli litt spiss i diskanten hvis resten har for lys (oppløst) signatur. Jeg er liksom ikke helt i mål enda med dette. Lett for å bli sssss lyder i de høytalerne. Litt igjen på enkelte plater enda. Men det kommer seg. Hjalp veldig når jeg fikk Xindak FS-3 høytalerkabler. Bra diskant uten å bikke over.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
186
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Tenker litt på høytalerne også. Virker som Klipsch kan bli litt spiss i diskanten hvis resten har for lys (oppløst) signatur. Jeg er liksom ikke helt i mål enda med dette. Lett for å bli sssss lyder i de høytalerne. Litt igjen på enkelte plater enda. Men det kommer seg. Hjalp veldig når jeg fikk Xindak FS-3 høytalerkabler. Bra diskant uten å bikke over.
Høres fornuftig ut. Det er jo du som kjenner anlegget ditt! :)
Men, jeg har opp gjennom åra erfart at jeg har blitt mer opptatt av oppløsning/detaljer. Har noen ganger, ved bytte til "bedre" komponenter, måttet bruke litt tid på tilvenning. Har noen ganger syntes det ble litt "for mye av det gode", for å si det sånn.
Det viktigste av alt er jo at man har glede av musikken, og kan lytte på den uten at det på noen helst måte blir slitsomt; heller involverende og engasjerende.

Mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Yes. Vi er enige der. Men det ene drar det andre med seg. Kanskje jeg må oppgradere meg når det gjelder cd spiller nå ? ;D

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
186
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Yes. Vi er enige der. Men det ene drar det andre med seg. Kanskje jeg må oppgradere meg når det gjelder cd spiller nå ?   ;D
Eller ekstern DAC? ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Eller ekstern DAC? ;)
Mulig det. Men den cdspillern jeg har er det veldig musikalsk og varm, fin lyd i. Men det mekaniske er ikke så bra syns jeg. Enkelte plater høres ut som de slenger rundt oppi i spillern. Veldig sjenerende. Det merkelige er at på de platene så høres det godt i venstre kanal. Tror ikke en DAC kan løse det problemet. Jeg har tenkt mange ganger og sende den til forhandleren, men av og til er det visst vanskelig å få ræva i gir.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Mulig det. Men den cdspillern jeg har er det veldig musikalsk og varm, fin lyd i. Men det mekaniske er ikke så bra syns jeg. Enkelte plater høres ut som de slenger rundt oppi i spillern. Veldig sjenerende. Det merkelige er at på de platene så høres det godt i venstre kanal. Tror ikke en DAC kan løse det problemet. Jeg har tenkt mange ganger og sende den til forhandleren, men av og til er det visst vanskelig å få ræva i gir.
Jolida spiller du hadde ?

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Har. Jolida JD-100 med RCA Black Plate 1950.
Virker som en levelig spiller,bra driverk også.
Skrangler det i spilleren hadde jeg levert den tilbake asap.
Men skal legge øret intil den etterpå ;)

Regner med å være der borti i 12 tia hvis det passer ?
Funnet fram 3stk 5UG/5U4GB RCA rør foresten.
Sleng gjerne over adressen til sms/pm.

/jan

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Du får låne deg en kurant spiller i en eller annen sjappe mens du sender den spilleren din til stasjonen..
Nå har du jo "ferie" ut året, så du burde vel få fingren ut av #%@¤&£ så du kan nyte enda bedre lyd i jula.? :-/
Får du rettet opp den spilleren, så kan du jo se deg om etter en DAC litt senere, det er ikke umulig at det er løsningen.?
Så se om noen av rådene til Gunnar Brekke i Fidelity nr 20 kan friste deg litt senere..
Shit inn = shit ut vettu ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Blir ikke noe bytting av cdspiller på en god stund. Lyden på den er jeg veldig godt fornøyd med. Vanskelig å finne en spiller til under 20000,- som er like bra, vil jeg påstå. Det er støyen på enkelte plater som sjenerer. Men det er nok mye dårlig lagde plater også. Kan virke som at enkelte ganger greier de ikke å få hølet i senter. Høres sånn ut.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
En liten artig opplevelse jeg må dele med dere her.

Desverre så har tydeligvis min kortleser tatt kvelden så bilder får vente en dag eller to.

Var innom rolfozzy i dag og fikk meg en smakeprøve på hva AA/Jolida/Klipsch låter som.

Gjøre det veldig enkelt det her:
Det svingte noe så jæ**** ;D
Etter 2-3 timer så var jeg helt utslått,dynamikk/musikk/sjel så det holdt ;)

Til dere som ikke har hørt AA (Ancient Audio) amp få ut fingeren og lån ørene til en.

Takk for at jeg fikk komme Rolf,jeg skjelver ennå :)

ps: du har ikke sett det siste av meg ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Ok. Ja jeg syns også det begynner å ligne noe nå. Noen småjusteringer her og der, så blir det bra. Hyggelig du syns det var ok. Velkommen tilbake.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
186
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
..........Det svingte noe så jæ****  ;D
Etter 2-3 timer så var jeg helt utslått,dynamikk/musikk/sjel så det holdt ;)

Til dere som ikke har hørt AA (Ancient Audio) amp få ut fingeren og lån ørene til en.

/jan
Det ligger altså noen gromme AA-blokker på bruktbørsen ;)
Enda mere punch, liv og oppløsning enn fra Integraen :)

Mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2

Mvh
Må være et løp og kjøp produkt. Hadde det ikke ligget litt over mitt budsjett så............Utrolig bra greier Ancient Audio.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg

Mvh
Ikke si sånn,jeg har ikke råd ! ;)
Men det jeg hørte i går gjør at jeg absolutt kommer til å vurdere AA i fremtiden.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Ser i en annen tråd her at det spekuleres i om 300B kan spille rock. Hva skal man si til sånt ? Hvis det med rock menes fra death metal og oppover så ville jeg vel ha gått for noe annet. Men ellers med ROCK, så er det godt nok og bra nok trøkk i 300B til det. Akkurat der tror jeg det har mer med høytalerne å gjøre. Eller hva ?

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
186
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Ser i en annen tråd her at det spekuleres i om 300B kan spille rock. Hva skal man si til sånt ? Hvis det med rock menes fra death metal og oppover så ville jeg vel ha gått for noe annet. Men ellers med ROCK, så er det godt nok og bra nok trøkk i 300B til det. Akkurat der tror jeg det har mer med høytalerne å gjøre. Eller hva ?
300B spiller ALT!
Kommer selvsagt helt an på hva man skal drive av høyttalere. Er det en fornuftig match der, er 9 Watt (for ikke å si 18 Watt) ingen begrensning.

Mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Alt ja. Nå spiller jo ikke jeg death metal så det var kanskje litt forhasta av meg. Men Led Zeppelin, Black Sabbath og musikk iden gata hører jeg en del på, av og til. Og 300B gjør ikke skam på det ihvertfall. Men jeg har inntrykk av at de som ikke har hørt 300B innbiller seg at de kun egner seg til visesang og akkustisk triojazz. Jeg vil heller si at 300B passer ypperlig til det også. Men å bruke det på noen tungdrevne beist av noen høytalere, det sier seg jo sjøl ikke er en god match.

Topp Bunn