Stoetkit

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Er vel ikke mulig å få kontakt med han før han er svett i ørene vel ;D
Blir spennende å høre hva Rolf har å si om Stoetkit, har faktisk vurdert den minste integrerte selv, jeg skjønner ikke hva folk skal med kilowatt i heimen etter, jo mindre jo bedre sier nå jeg, eller for å si det på en annen måte, liten å slapp er bedre enn stor å kjapp ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Er vel ikke mulig å få kontakt med han før han er svett i ørene vel ;D
Blir spennende å høre hva Rolf har å si om Stoetkit, har faktisk vurdert den minste integrerte selv, jeg skjønner ikke hva folk skal med kilowatt i heimen etter, jo mindre jo bedre sier nå jeg, eller for å si det på en annen måte, liten å slapp er bedre enn stor å kjapp ;D
Vise ord hehe.

Nå er jo monoblokkene på "hele" 2x9W !
Som jeg sa til Rolf "det er overkill" ;)
Men ja,gleder meg faktisk til å få en rapport fra gutterommet.

/jan

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Om det er byggesettversjonen av Heart "Beat", er det en nydelig forsterker. Særlig om de er satt opp med Audio Valve 300B.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Om det er byggesettversjonen av Heart "Beat", er det en nydelig forsterker. Særlig om de er satt opp med Audio Valve 300B.
I farta så glemte jeg rett å slett å se hva det var slags rør det var.(300B)
Så det satt ett 6SN7 Sovtek,EH EL34.Alt jeg fikk med meg.
rolfozzy hadde det travelt med å komme hjem tror jeg... ::)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Blir nok retur på dette. Det er ikke mulig å justere bias på den ene blokka. Og sånn skal det ikke være.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Blir nok retur på dette. Det er ikke mulig å justere bias på den ene blokka. Og sånn skal det ikke være.
Ahhh,kjedelig :(
Ring de i morgen tidlig og hør om de har noen "triks" for å fikse det ?
Hvis ikke er bare å hive seg i bilen.
Fader å,hadde gledet meg til en liten "lytte rapport"...

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Lytterapport: Noe som ikke stemmer. Det er to røde dioder på hver blokk. En for low bias og en for high bias. De skal justeres så de ikke lyser. Jeg går ut fra de skal justeres uten
musikk. Da får jeg slukt på ene blokka. Men det blinker når jeg spiller. På den andre så står det på low bias uansett hvor mye jeg skrur.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Hmm,nå har ikke jeg greie på de blokkene der/bias justeringen.
Må gå ann å finne ut av,skal snoke litt rundt.

Låter det "rart/feil" på noen måte ?
Defekte rør ?

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Nei så vidt jeg kan se er alle røra hele. Men det er blå lysdioder (selvfølgelig) og på den ujusterbare er det mattere lys enn i den andre. Er vel dårlig forbindelse med frontplata og innvendige kontakter vil jeg tro.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Ikke umulig.
Skal snike litt rundt å se om jeg kan spa opp noe info.
Uansett bør du vel hive deg på røret i morgen tidlig.

Fungerer blokka/blokkene i det hele tatt eller har du ikke tatt sjansen på å kobble til ?

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Skal ringe og snakke med de. Jeg kjøper ikke noe som ikke er i orden. Jo jeg har spilt noen plater. Men som sagt noe som ikke stemmer. Øvre mellomtone, diskant. Er ikke helt patent der. Skrikete, om jeg kan bruke det uttrykket.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Ajaj.
Høres ikke ut som ting er som de skal være nei.
Fader så tråkig det var da.
Vel,finne ut av det i morgen den dag.

/jan

T

tst

Gjest
De blokkene du har fungerer riktig, du skal spille på normalt lyttenivå og justere så begge lysdiodene blinker likt. Hvis du ikke hører noe dur i høyttalerne er det ok, og diodene er så unøyaktige så de kan du egentlig se bort fra. Terje på Audioaktøren sa at de hadde aldrig fått diodene til å slukke helt på denne konstruksjonen.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
De blokkene du har fungerer riktig, du skal spille på normalt lyttenivå og justere så begge lysdiodene blinker likt. Hvis du ikke hører noe dur i høyttalerne er det ok, og diodene er så unøyaktige så de kan du egentlig se bort fra. Terje på Audioaktøren sa at de hadde aldrig fått diodene til å slukke helt på denne konstruksjonen.
Nei det er greit. Men når det på den ene blokka bare lyser rødt. Ingen blinking. Ingen reaksjon når jeg skrur. Det må da være en feil ? Åssen kan jeg vite om bias er riktig når jeg skal bytte rør ? During er det ikke. I byggebeskrivelse/koblingsskjema jeg fikk med står det at det skal skrues til begge er slukket.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Synd dette med Stoetkit da, men vi får håpe at AA 300B funker litt bedre..
Du får komme med en liten tilbakemelding på åssen AA låter, selv om emne er Stoetkit, så holder du jo tråden i gang med andre merker/modeller som testes i heimen ;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Se det sånn,det meste funker nok bedre ;)
Synd da...hadde faktisk gledet meg til å høre monoblokkene.
På den andre siden,gammel lyd (AA altså),er nok ingen sinke i trafikken den heller :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Det blir nok bra til slutt. Om Dylans fløyelsrøst kommer fra en kinesisk, hollandsk eller polsk forsterker er egentlig ikke så nøye. Bare det fungerer og høres bra ut.

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Så det blir ikke noen stoetkit da altså? Hva med AudioNote? Kan få den ferdig byggd også vet du..

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Så det blir ikke noen stoetkit da altså? Hva med AudioNote? Kan få den ferdig byggd også vet du..
Nei jeg kjører til Horten og leverer de i morgen. Det er noe galt med de. Skal prøve en Ancient Audio Silver Integra.
Jeg kjenner ikke de forsterkerne, har aldri hørt noe fra de.
Men det kan jo være bra. Håper den er bra. Noen som har erfaring med Ancient Audio ?

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Nei jeg kjører til Horten og leverer de i morgen. Det er noe galt med de. Skal prøve en Ancient Audio Silver Integra.
Jeg kjenner ikke de forsterkerne, har aldri hørt noe fra de.
Men det kan jo være bra. Håper den er bra. Noen som har erfaring med Ancient Audio ?
Vet om en som har det,om en time eller to ;)

/jan

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Gleder meg til å lese om lytteinntrykkene. Jeg har også vurdert Ancient Audio. Noen som har sammenlignet integra med monoblokkene til AA?

LF

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Står til oppvarming mens jeg skal ta lørdagspizzaen.
Ting som kommer i trekasse må da være bra.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Bra eller dødt ;D

Beklager den dårlige humoren ;)
Vi gleder oss rolfozzy og takk for cd'n,mye godis der :)

/jan

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Den pizzaen din må vell være klar nå.

Lf

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Hadde jeg vært en lyrisk anlagt hifiskribent kunne jeg skrevet: Jeg satte meg godt til rette i min lyttestol, etter å ha lagt en cd i spillern da selvfølgelig. Trykte på play, og nå kommer det lyriske. Dylan sto i rommet og sang for meg. Men nå er jeg ikke noen lyrisk anlagt hifiskribent. Så jeg får nøye meg med å si at dette er en jævla god forsterker !

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Jeg må få gratulere.!
Er det slik at din søken endelig er over eller.?
Det kan virke som om du er et sted som bare de lykkelige audiofile kan komme.? ::)

PS: fikk ikke tid til å ringe i går, jeg får ta det på mandag ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Ja jeg kommer nok til å beholde den. Som skapt for Klipsch.
Jeg ble meeeget imponert. Men det er meg.

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Morro at du har funnet den rette da ;D Håper jeg snart er velkommen igjen på en lytt ::) ;D

Mvh.....

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Du må jo legge ut bilder av herligheten.!
Må si at denne ser utrolig flott ut på bilder..

Sånn, det var bilde hentet fra Audioaktøren, nå gleder vi oss til å se åssen den ser ut sammen med resten av oppsettet hjemme hos deg..

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Morro at du har funnet den rette da ;D Håper jeg snart er velkommen igjen på en lytt ::) ;D

Mvh.....

Selvfølgelig. Bare ring når du har lyst. Sliter med noe influensadritt akkurat nå, men om noen dager er det vel over.

Bilder ? Så avansert med pc bruk er ikke jeg.

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Jeg kan komme med noen bilder når jeg får min forsterker tilbake, om interessen er der. Forøvrig finnes det noen bilder som RODA tok her på sentralen.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Selvfølgelig. Bare ring når du har lyst. Sliter med noe influensadritt akkurat nå, men om noen dager er det vel over.

Bilder ? Så avansert med pc bruk er ikke jeg.
Skrik ut så kommer jeg med kamera ::)
Utrolig morro at klaffet da,gratulerer :)
Og ikke minst kos deg.

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg

Mvh.....
Har 8 seter's bil jeg,samle troppene ? ;D

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Har kamera jeg også. Har bare ikke lært meg å legge ut bilder. Eller har ikke gidda å lært meg.

8 seters bil ? Tropper ? Med størrelsen på kjellerstua mi, kan jeg slippe inn en om gangen, mens resten venter i bilen. ;D

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Hadde jeg vært en lyrisk anlagt hifiskribent kunne jeg skrevet: Jeg satte meg godt til rette i min lyttestol, etter å ha lagt en cd i spillern da selvfølgelig. Trykte på play, og nå kommer det lyriske. Dylan sto i rommet og sang for meg. Men nå er jeg ikke noen lyrisk anlagt hifiskribent. Så jeg får nøye meg med å si at dette er en jævla god forsterker !
Ja det var Dylan det...... ;) da er det på tide å dra fram f.eks. gamle Neil Young...."Weld" har du selvfølgelig.... ::)...sett på CD 2 og dra på....vel....tilfredstiller komboen også dine krav her, tja....da er du vel i mål ;D....enn så lenge.
Lev med den litt, og du finner ut om dette er det du ønsker. Det skulle ikke forundre meg, da 300B er sterkt vanedannende. :D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Nei jeg har ikke Weld. Men jeg har kjørt gammel Stones, Totta. Litt Roger Waters. Alt høres bra ut. Visste ikke det var såpass bass på gamle Mona med Stones. Så langt alt bra.

Topp Bunn