Stjernekamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Underholdningen var bra!
    Jeg hengt meg litt opp i personlighetene og utstråling hos utøverne. Får ikke helt "kontakt" med vinneren. Beste han gjorde i så måte var av i "barbie girl". Ellers syns jeg det ble litt lite invitasjon fra "Freddy". Ble litt for mye "jesus christ superstar".

    Derimot er Ingeborg en helt annen person. Makan til utstråling og kunne te seg. Aldeles flott jente! 10+ :)
    1604228626164.png
     
    Sist redigert:

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Husk at Freddie Mercury gjorde det vokalopptaket i svært mange deler. Å gjøre alt i en "go" live og med det prestasjonspresset som Djupvik hadde i går, synes jeg uansett er imponerende. At originalvokalen er enda mer fantastisk, når han ikke var helt i form for å si det litt forsiktig da låta og plata Innuendo ble spilt inn, tar jo ikke noe fra Djupvik sin prestasjon synes jeg.

    Låta ble for øvrig gitt ut som singel seks uker før han døde, som en forsmak på Greatest Hits II.

    Roy
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Husk at Freddie Mercury gjorde det vokalopptaket i svært mange deler. Å gjøre alt i en "go" live og med det prestasjonspresset som Djupvik hadde i går, synes jeg uansett er imponerende. At originalvokalen er enda mer fantastisk, når han ikke var helt i form for å si det litt forsiktig da låta og plata Innuendo ble spilt inn, tar jo ikke noe fra Djupvik sin prestasjon synes jeg.

    Låta ble for øvrig gitt ut som singel seks uker før han døde, som en forsmak på Greatest Hits II.

    Roy
    Er helt enig i dette, Roy. Men en av grunnene til at jeg har litt trøbbel med flinkis-vokalister, er at de er mye mer opptatt av å vise fram seg selv, enn å vise fram innholdet i låta, på godt og vondt.
    Teknisk gjorde Djupvik en rasende god jobb (selv om jeg kan drømme om enda mer kroppsklang fremfor hodeklang), mens jeg ikke synes han var i nevneverdig kontakt med realitetene bak låta. Og selvsagt vet jeg at dette er en helt subjektiv oppfatning. :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Er det ett målemonster dere beskriver?
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Jeg må innrømme at jeg datt helt ut sist helg når Ingeborg måtte vike plassen for Sandra, og var i grunn fast bestemt på å se en stumfilm eller dukketeater denne lørdagen i stedet for Stjernekampfinale. For det blir bare så altfor dumt det hele, når en deltaker som har prestert gjennom hele konkurransen, både på sangteknikk, dans, utstråling, og vist entertainer-egenskaper så det ljomer etter, må vike for en som ofte har sunget surt, famlet, glemt tekst, vært blant de 3/2 gjennom stort sett hele konkurransen, og hatt ene beinet ute èn gang.

    Man må jo stille seg spørsmålet om dette "folkets stemme"-opplegget virkelig er på sin plass, når det tross alt er snakk om en kandidats hele fremtidige karriere, innenfor en bransje som vel også er blant verdens mest rævva, altså norsk musikkbransje. Når folk, både tonedøve og fullstendig uten musikalsk forståelse, sitter og stemmer ut fra tilhørighet og hva de liker av kroppslige attributter og fasong, da synes jeg alt, absolutt alt blir fullstendig meningsløst. Jeg er sjøl nordlenning, og har vært i diskusjon med egne mer eller mindre musikalske familiemedlemmer og venner fra nord gjennom årets Stjernekamp, hver lørdag, og jeg skal love det har gått varmt for seg til tider, når jeg har fått høre hva de har begrunnet sine stemmer med, bahhh.... :rolleyes:

    Hadde Ingeborg stått i finalen, noe hun etter min mening burde, hadde det faktisk vært to verdige finalister tilstede der det hadde vært stor sannsynlighet for seier hos begge. Nå ble det i stedet bare en forutsigbar, spenningsløs såpeopera...

    Når det er sagt fikk vi en ekte entertainer på toppen av pallen, all honnør og fremtidig lykke til Knut Marius
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    ^ Synes forsåvidt at også Sandra har en slags uforutsigbar sjarm som gjør seg på TV, men er ellers enig i at Ingeborg er en sikrere og mer allsidig vokalist.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.821
    Antall liker
    38.484
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Så enig så enig, Ingeborg presterte best sammenlagt i konkurransen synes jeg :) Hun hadde vært en verdig vinner

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    ^ Synes forsåvidt at også Sandra har en slags uforutsigbar sjarm som gjør seg på TV, men er ellers enig i at Ingeborg er en sikrere og mer allsidig vokalist.
    Tjahh... og som en motpol til det har jo Knut Marius blitt tildelt mye kritikk for null sjarm og utstråling, schvært gap og tom umålrettet stirring. Sjøl bryr jeg meg svært lite om sånt, det er det som treffer ørene som er og blir det viktigste. Og det er vel i sannhetens tegn dèt de fleste blir eksponert for mesteparten av tiden, gjennom radio, spotify, og for oss hifilister i tillegg vinyl, CD osv... :)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det skulle vere enkelt å seie noko positivt om alle deltakarane. Eigentleg var det svært vanskeleg å definere kven som var "best", der var massevis av gode prestasjonar frå dei aller fleste deltakarane. I utgangspunktet tykkjer eg det er feil å lage konkurranse av musikk. Det er stor skilnad på musikk og fotball...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Vanskelig å gjøre musikk til kun matematikk, selv om likhetene er mange. Musikk setter i gang følelser, og det synes jeg mange av årets Stjernekamp-deltagere klarte.

    Sandra virket kanskje som den mest overraskede da hun gikk til finalen på bekostning av Ingeborg, men hun har åpenbart truffet noe hos publikum som gjorde at hun fikk flere stemmer enn jenta fra Særp.

    I og med at hun nådde fram til flest, var hun derfor en fortjent finalist, selv om man rent musikalsk nok har gode argumenter for at Ingeborg og Knut Marius var de to eneste som gjorde en miminum akseptabel figur i samtlige sjangre. Bare det er imponerende.

    Roy
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg tror nok vi kommer til å høre vesentlig mer fra Ingeborg i fremtiden enn Knut Marius. Han har en bra vokal - hun er tilnærmet en komplett artist.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.719
    Antall liker
    13.209
    Den viktigste forskjellen på Queen med Freddie Mercury og NRKs eminente backingband med Knut Marius er strengt tatt at førstnevnte skrev låten.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.719
    Antall liker
    13.209
    Har du pratet med Bob Dylan om dette...? :D:D
    Nei, jeg snakker heller sjelden med His Bobness, dessverre.

    Men det går relativt mange på dusinet for folk som er "flinke til å synge" i varierende grad men med mindre man driver med klassisk musikk så kan man sjelden bygge en karriere på å være flink til å fremføre andres låter.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Knut Marius ble min favoritt da han sang Love Shine a Light.

    Ellers var savnet av Thomas Felberg veldig sterkt.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Ja
    Anna-Lisa Kumoj best så langt, tett fulgt av Jorun Stiansen
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.223
    Antall liker
    9.461
    Torget vurderinger
    2
    Sjernekamp ? Javel en samling 80% ukjente halvamatører
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    Fin og dristig toljking av Life On Mars
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.412
    Helt fantastisk morro å se forvandlingen Jorunn Stiansen har gjennomgått. Nå koste hun seg på scenen, uten redselen vi så forrige helg.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.412
    Den lille touchen av opera kledde låten meget godt. Meget bra.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Men det er då kjekt at dei ikkje er stygge med artistane.
    Jada, men de trenger ikke skryte av at de er bedre enn originalartisten når det er skamkleint. Samme med U2-karen. «Du synger bedre enn Bono!» og han knakk jo helt i stemmen og måtte holde mikrofonen borte fra munnen i de to neste strofene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn