audionut skrev:
Lurer på hva som feiler folk på dette forumet.
Ja?
audionut skrev:
Når noen spør "hvilken kabel er viktigst", er det ikke bare å svare enten riaa-kabel, signalkabel, høyttalerkabel eller strømkabel? Eventuelt begrunne hvorfor du tror akkurat den kabelen er viktigst?
1) Jeg ville i alle fall ikke sette noen lit til et ubegrunnet svar...
audionut skrev:
Diskusjon om spesifikke kabelmerker og hvilken konskruksjon som er best osv., hører da ikke hjemme her?
2) Er det ikke nettopp slikt som er begrunnelsen du snakker om over, da? Hva skulle man ellers begrunne argumentene sine med?
audionut skrev:
Og de som ikke hører forskjell på kabler, kan jo bare ignorere tråden totalt.
3) Så "Det spiller ingen rolle, siden det låter likt. Dermed kan du kjøpe hva du vil." er ikke noe gyldig svar i kabeldebatter? hva hvis det er det som er det riktige svaret? Kabelhjørnet er et diskusjonsforum der man kan
diskutere kabler. Mulig du vil ha en fanboy-aktig kosekrok, men jeg liker at i diskusjonsfora kan man diskutere fordeler og ulemper, samt lære om hvordan/hvorfor ting (evt. ikke) fungerer. Og jeg skjønner heller ikke at noen kan synes at "logikk" er noe negativt, btw.
audionut skrev:
Er dette virkelig så vanskelig?
4) Det virker vel i alle fall egentlig som det er mest vanskelig for deg at folk sier det de mener.
Når det er sagt, synes jeg også at man burde holde en sivilisert og saklig tone.