Stemningsrapport fra messen..

K

kbwh

Gjest
Ikke noe galt med Yello per se.
Tenk deg følgende: Du har et par LS3/5A, matchet opp slik at den siste prikken over i'en av mellomtonemagi skal høres, og så komme kunden og vil høre "The race". Nedtur! Det var dine to siste B110 også. De de lager nå er ikke som de de laget før heller. At er bare sorgen. Baren! Hvor er baren?!
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Spiller ingen rolle om de skulle spille mandolin med strenger laget av kusehåra til Martha, musikk er følelser.
 
K

kbwh

Gjest
Joa, men so what?
Kan Yello i det hele tatt lyde riktig på et hotellrom unntatt spilt på en diger slepebrøler under den ene armen og en sekser under den andre?
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Hva kan låte riktig på et hotellrom siden ikke Yello kan det.

Dette er ikke en messe som dras i gang for at vi på sentralen kan bli våte i trusa, det er for at bransjen skal kunne markedsføre seg og selge. Selger de ikke får de ingen inntekt. Derfor bør alle og enhver som har en salgsstand tenke seg om før de får vegring mot å spille musikken den enkelte har med seg.

Peter fra Audiofreaks lot meg spille Infected Mushroom på Arken-messa. Det låt kult på millionriggen hans, og selv om jeg vet at han hatet det så godtok han det uten å blunke. Det som var pussig var at folk strømmet inn til rommet da det beinharde og industrielle kompet satte i gang. GØY!
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Hvem klarer vel å motstå en glisende medustiller med "Moro med lyd" i digre bokstaver på T-skjorta. ;)  Tipper selv den ellers så seriøse Peter smeltet og tok det med humor da.

Moro, for øvrig, at det låt kult.  Jeg hørte den bare på Peters egen musikk som ikke var noen enorm utfordring for frekvensspekteret eller maksimaldynamikken.
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Dette var på Arken Roffe. Jeg fikk aldri tid til noe særlig seriøs lytting i Horten :D
 
K

kbwh

Gjest
Følger deg forsåvidt, for et stereoanlegg er bare et verktøy.

Et stereoanlegg som bare låter riktig når det spiller et opptak av nevnte mandolin kanskje noe uegnet for basslydtrykksfreaken.

Nuvel. God aften, Akto.
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Følger deg forsåvidt, for et stereoanlegg er bare et verktøy.

Et stereoanlegg som bare låter riktig når det spiller et opptak av nevnte mandolin kanskje noe uegnet for basslydtrykksfreaken.

Nuvel. God aften, Akto.
Vi er nok mer enig enn du tror, jeg skal bare ha frem et poeng.

God aften - eller kanskje vi skal si god kveld - til deg også min kjære meddebatant :D
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Dette var på Arken Roffe. Jeg fikk aldri tid til noe særlig seriøs lytting i Horten :D
OK.  Jeg synes ikke Avalonene til Peter spilte noe særlig bra på Arken, men i Horten spilte de faktisk svært så bra denne helgen. Han fikk til klangbalansen skikkelig denne gangen. Deilig å høre hva dette oppsettet er i stand til.
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Bare for å ha sagt det, jeg er egentlig en skikkelig bassfreak, om noen ikke har fått det med seg ;)

Tipper flere ville blitt overrasket over hvordan det spiller under 200 Hz hjemme hos meg.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Bare for å ha sagt det, jeg er egentlig en skikkelig bassfreak, om noen ikke har fått det med seg ;)

Tipper flere ville blitt overrasket over hvordan det spiller under 200 Hz hjemme hos meg.
Respect dude! Bass is the bomb!
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.226
Sted
Østfold
Hei!
Jeg fikk også høre denne og makan til spenst,hurtighet og dynamikk.
Meget imponerende fra 2 5tommere  ;D ,likevel litt tynnt uten at det virker noe merkverdig.
Jeg har en dobbel og en enkel cd med denne dama og lurer fælt på hvilken cd dette sporet befinner seg (på), den må jeg bare ha.
Finner imidlertid ikke ut av det:'(
Jeg satt bare og ventet på at elementene skulle fare ut av ht. og rett i fanget mitt ;D og jeg veit ikke om jeg hadde turt å spille så høyt (for det var det) på mine egne kjære.

Mvh.KW
Jeg trodde dette var de samme som Atle testet, og da er det i så fall en nedoverrettet 8 eller 10" i bunnen.
 
K

kbwh

Gjest
Bare for å ha sagt det, jeg er egentlig en skikkelig bassfreak, om noen ikke har fått det med seg ;)

Tipper flere ville blitt overrasket over hvordan det spiller under 200 Hz hjemme hos meg.
Spør theStig om hvordan det spiller under 200Hz hjemme hos meg så blir han stille og deretter svært diplomatisk! ;D
Har et forbedringspotensiale der, men jeg er mellomtonefreak så jeg klarer meg enn så lenge.
 

RoKo

Bransjeaktør
Ble medlem
21.02.2006
Innlegg
107
Antall liker
0
...Imidlertid er det lite som drar mer folk inn på rommet enn for eksempel Yello og tilsvarende mindre seriøs musikk.
Nei, nå ble jeg litt skuffet over dine holdninger her, Isen.

Hvor seriøs en musikktype er er vel opp til lytteren å avgjøre. Jeg er derfor helt enig med andre her om at det er "kunden", altså lytteren, som bør bestemme hva som skal demonstreres.

Noen liker mora, andre liker dattera. Et slitt begrep, men dog en stor sannhet.
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Jeg trodde dette var de samme som Atle testet, og da er det i så fall en nedoverrettet 8 eller 10" i bunnen.
Jeg testet Concept 9, de største i serien.
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Spør theStig om hvordan det spiller under 200Hz hjemme hos meg så blir han stille og deretter svært diplomatisk!  ;D
Har et forbedringspotensiale der, men jeg er mellomtonefreak så jeg klarer meg enn så lenge.
Jeg er mellomtonefreak også ;) I tillegg er jeg glad i diskant. Når alt dette er på plass mangler bare engasjement, og det har jeg funnet i comboen jeg spiller på nå.

Livet er herlig!
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Da har jeg bildene i litt mer organisert form om noen skulle være interessert

|
\|/
Not Found
The requested URL /artikler/horten06.html was not found on this server.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.086
Antall liker
10.488
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jeg fant ut av det. Legg inn horten06 i linkene. /artikler/horten06/horten06.html
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.086
Antall liker
10.488
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ingen flere stemningsrapporter?
Skal ikke komme med noen selv, da jeg ikke fikk tid til å sette meg ned over lengre tid noen plasser, men Rammstein demoen som jeg fikk på Søndagen hos Høium midt i Sweetspoten var av en magisk karakter.
Ellers følte jeg at dette var den beste messa til nå. Veldig mange folk og stort sett god stemning hele tiden. Bra arrangement.
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
1
Ingen flere stemningsrapporter?
Skal ikke komme med noen selv, da jeg ikke fikk tid til å sette meg ned over lengre tid noen plasser, men Rammstein demoen som jeg fikk på Søndagen hos Høium midt i Sweetspoten var av en magisk karakter.
Ellers følte jeg at dette var den beste messa til nå. Veldig mange folk og stort sett god stemning hele tiden. Bra arrangement.
Vel Rammstein er artig å høre på, men det ødela alle inntrykk hos HiFi-stasjonen når noen ::) dro den på (altfor)full guffe der :mad:

Mvh
Boden9
(Har AFAIK alle ordinære utgivelsen til Rammstein)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.086
Antall liker
10.488
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hehe, ja jeg satt alene der. Liker ikke Rammstein og den type musikk, men syntes den demoen var veldig morsom.
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Vi målte lydtrykket når jeg fikk en demo på Rammstein, og det tippet akkurat 101 dB i lytteposisjon :)
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
1
Hehe, ja jeg satt alene der. Liker ikke Rammstein og den type musikk, men syntes den demoen var veldig morsom.
Var det deg? Satt bak deg på bakerste rad i hele 10/15 sekunder. Kameraten min, som synes jazz er i tyngste laget, skremte du ut av etasjen ;D

Mvh
Boden9
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Spiller ingen rolle om de skulle spille mandolin med strenger laget av kusehåra til Martha
Er den til salgs på bruktbørsen ;D
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Litt trist egentlig at selv om man bare spiller ca 2 minutter fra hver låt så reiser alltid noen seg og går i protest nesten uansett hva man spiller.

Imidlertid er det lite som drar mer folk inn på rommet enn for eksempel Yello og tilsvarende mindre seriøs musikk.

Neste år, hvis jeg er i gamlelandet, så skal jeg ta turen. Da skal det spilles singler, som vanligvis ikke høres i de kretser ihvertfall. Om folk går, det driter jeg i ! ;D ;D ;D
 

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Innlegg
844
Antall liker
1
"De store svarte" har ikke referanse til Snickers skapninger bare så det er sagt og understreket.

De jeg sikter til er omtalt tidligere som messens verste lyd. (Vi var mange som snudde i døra, minst 20 db for høyt)

Neste år, hvis jeg er i gamlelandet, så skal jeg ta turen. Da skal det spilles singler, som vanligvis ikke høres i de kretser ihvertfall. Om folk går, det driter jeg i !  ;D ;D ;D
 

Augustus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.09.2004
Innlegg
106
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
"De store svarte" har ikke referanse til Snickers skapninger bare så det er sagt og understreket.

De jeg sikter til er omtalt tidligere som messens verste lyd. (Vi var mange som snudde i døra, minst 20 db for høyt)
Sikter til dCS/Rogue, antar jeg? Rett og slett trist, var det.. Tenk å demonstrere en av verdens beste CD-rigger på den måten? Utrolig..

mvh
 

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
334
Antall liker
0
Alle anbefaler jo at man skal ta med egene plater når man skal høre på komponenter/anlegg i forretninger.
Så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skulle gjelde her.
Det er jo bare mange forretninger på ett hotell . . . .

Det hjelper jo ikke stort om anlegget koster mye eller har "den" mellomtonen,hvis det ikke spiller min musikk bra.
 

zaragon

Medlem
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
29
Antall liker
1
Som vanlig endte hifi-messa for meg altfor tidlig. En blir jo til slutt lei av og åpne og lukke dører... ;)
Uansett, messens beste lyd av det jeg fikk med meg var Holfi/Amphion som imponerte storveis, men selv der sneik det seg inn et par høyttalere bak meg, - de kaller det visst surround... Men for en bass da. Stramt og rett og slett nydelig.
Gradient-høyttalerne blei litt for vasne, nesten litt flate i lydbildet. Hadde nok hatt mer tru på Gradient en dette gitt...
Usher spilte bra, skulle da også bare mangle til den prisen, hørte de skulle montere opp et langt rimeligere anlegg senere,men de var jeg antagelig forlengst på hjemtur.
Ancient Audio låt STORT, imponerende og stort lydbilde fra så små kasser.
Hifihuset i Bærum fikk jeg egentlig ikke noe inntrykk av, da jeg var innom satt det en gjeng og nihørte, lavt volum, mens 100 andre vasa omkring.
Men at Amphion skal sjekkes nærmere ut ved en anledning, det er det eneste jeg er helt sikker på. Ja også Klipsch La Scala da, men det er en helt annen historie.
Til tross for gjemsel-leken en av og til føler seg utsatt for når en er på messen var det mye snadder for både øyne og ører, like godt at kredittkortet ble igjen hjemme.
 

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Innlegg
74
Antall liker
0
Jeg trodde dette var de samme som Atle testet, og da er det i så fall en nedoverrettet 8 eller 10" i bunnen.
Hei.

Vi brukte Visonik Concept 5 under messen, som var omtalt i Fidelity. På Concept 5 er det intet ekstra element som slår nedover.
På Concept 7 er det en 8" som slår nedover i tillegg til elementene man ser på fronten, og de som Atle omtalte, Concept 9, har en 10" som slår nedover.

Mvh
Hifi Stasjonen
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei.

Vi brukte Visonik Concept 5 under messen, som var omtalt i Fidelity. På Concept 5 er det intet ekstra element som slår nedover.
På Concept 7 er det en 8" som slår nedover i tillegg til elementene man ser på fronten, og de som Atle omtalte, Concept 9, har en 10" som slår nedover.

Mvh
Hifi Stasjonen
Hei!
Kanskje du eller noen andre kan være behjelpelig med å fortelle hvilken cd demosporet dere brukte med Marilyn Mazur (og Iver Kleive?) er fra? Et enormt eksempel på dynamikk og hurtighet.
Jeg bare må ha det ;D
Har to cder med dama fra før.

Mvh.KW
 

jks

Fersking
Ble medlem
03.12.2005
Innlegg
2
Antall liker
0
Hei!
Kanskje du eller noen andre kan være behjelpelig med å fortelle hvilken cd demosporet dere brukte med Marilyn Mazur (og Iver Kleive?) er fra? Et enormt eksempel på dynamikk og hurtighet.
Jeg bare må ha det ;D
Har to cder med dama fra før.

Mvh.KW
 

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Innlegg
74
Antall liker
0
Hei!
Kanskje du eller noen andre kan være behjelpelig med å fortelle hvilken cd demosporet dere brukte med Marilyn Mazur (og Iver Kleive?) er fra? Et enormt eksempel på dynamikk og hurtighet.
Jeg bare må ha det ;D
Har to cder med dama fra før.

Mvh.KW
Hei.

Vi brente en eldre High Fidelity cd som har dette sporet, ville ikke ta med originalen hehe ;)
Men vi har fått beskjed fra en kunde av oss at dette sporet også finnes på en demo cd fra dali som nevnt på side 10 i denne 'tråden'.

Mvh
Hifi Stasjonen
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.063
Torget vurderinger
32
Hei.

Vi brente en eldre High Fidelity cd som har dette sporet, ville ikke ta med originalen hehe ;)
Men vi har fått beskjed fra en kunde av oss at dette sporet også finnes på en demo cd fra dali som nevnt på side 10 i denne 'tråden'.


Mvh
Hifi Stasjonen
Hvilket nummer i rekken av HF-cder er den på?

(Jeg har alle, men gidder ikke å lete gjennom ;D)
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
1
Hvilket nummer i rekken av HF-cder er den på?

(Jeg har alle, men gidder ikke å lete gjennom  ;D)
Det er vel den på CD nr 8. Sammen med bl.a. John Lee Hooker
Heter:
Marilyn Mazur's Future Song: Drum-Duo

Mvh
Boden9
 
Topp Bunn