Steely Dan på UHQR

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Tapen til «Can’t buy a thrill» har lenge vært kjent som å være den som er i best stand.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    For dem som er interessert i fakta, så anbefaler jeg denne fra Sound on Sound hvor Roger Nichols snakker om Steely Dan tapene, sticky shed syndrome, Plangent process med mere. Veldig opplysende info.

    «…In 1997 we tried to transfer the old Steely Dan two-track masters again with newer technology. Because of the additional 15 years of deterioration, the digital transfers done in 1981 sounded much better than anything we could do in 1997. So, the sooner you make the transfers, the better your results will be.»

     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    9.059
    Og bla bla bla........... Here we go again...... Før var det MoFi, nå er det AP. Begynner virkelig å likne på hetz.
    Lurer på om denne slår inn for @Espen R snart?

    4) Stadige gjentagelser av samme tema fra samme bruker er ikke tillatt, og kan medføre sletting og eventuelt utestengelse. Dette kan typisk dreie seg om brukere som benytter enhver anledning til å drive propagandavirksomhet for en gitt mening om produkter, løsninger m.m.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Lurer på om denne slår inn for @Espen R snart?

    4) Stadige gjentagelser av samme tema fra samme bruker er ikke tillatt, og kan medføre sletting og eventuelt utestengelse. Dette kan typisk dreie seg om brukere som benytter enhver anledning til å drive propagandavirksomhet for en gitt mening om produkter, løsninger m.m.
    Jim, hva i denne tråden som jeg har skrevet er det du ikke liker å lese? At dem som står nærmest mastertapene sier at tapene er i dårlig forfatning?
    Jeg syns det kunne være en grei info å dele med dem som ikke er klar over situasjonen med disse tapene, før dem legger ut med flere tusen kroner pr eksemplar, spesielt når alternativet er å kjøpe en original skive på bruktmarkedet.
    Men du har kanskje økonomiske interesser her?

    Jeg skjønner ikke helt hva Analogue Production driver med. De nylig utgitte SACD'ene av Two Against Nature og Everything Must Go blir stort sett slaktet på forumet til Hoffman, dem er betydelig komprimert og Eq'd på en guffen måte. De originale CD utgivelsene og HD Tracks låter langt bedre, skrives det. Så mye for såkalt "audiophile quality":rolleyes:.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    9.059
    Jim, hva i denne tråden som jeg har skrevet er det du ikke liker å lese? At dem som står nærmest mastertapene sier at tapene er i dårlig forfatning?
    Jeg syns det kunne være en grei info å dele med dem som ikke er klar over situasjonen med disse tapene, før dem legger ut med flere tusen kroner pr eksemplar, spesielt når alternativet er å kjøpe en original skive på bruktmarkedet.
    Men du har kanskje økonomiske interesser her?

    Jeg skjønner ikke helt hva Analogue Production driver med. De nylig utgitte SACD'ene av Two Against Nature og Everything Must Go blir stort sett slaktet på forumet til Hoffman, dem er betydelig komprimert og Eq'd på en guffen måte. De originale CD utgivelsene og HD Tracks låter langt bedre, skrives det. Så mye for såkalt "audiophile quality":rolleyes:.
    Har ingenting med hva jeg liker eller ikke, det har med gnålet ditt å gjøre, den konstante repeaten. Ingen økonomiske interesser, har heller ingen forhold til denne musikken så jeg skal ikke handle inn noe av dette. Men hva er det som gjør at du ikke tror at folk selv klarer å hente den infoen de trenger? Hvis folk finner argumenter for å kjøpe dette kan de ikke da få lov til det i ro og fred? Alle vet hvor du står og det er helt uinteressant.

    Du kobler ut den sosiale antennen din og så går du inn i feelgood tråder for å forsøple, du klarte til og med og rote deg inn i en tråd der folk koste seg med å skrive om kassetter og fortelle dem at de var bortimot idioter som holdt på med dette. Noen ganger lurer jeg rett og slett på om du har noen traumatiske opplevelser fra barndommen, det var vel ikke noen som kjørte en All Analog 180 grammer opp i rasstuten på deg i et friminutt på barneskolen? La folk få kjøpe og spille de platene de vil og så gjør du det samme. Slik jeg har forstått det så spiller du ikke vinyl engang men kun mener en masse om det.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Har ingenting med hva jeg liker eller ikke, det har med gnålet ditt å gjøre, den konstante repeaten. Ingen økonomiske interesser, har heller ingen forhold til denne musikken så jeg skal ikke handle inn noe av dette. Men hva er det som gjør at du ikke tror at folk selv klarer å hente den infoen de trenger? Hvis folk finner argumenter for å kjøpe dette kan de ikke da få lov til det i ro og fred? Alle vet hvor du står og det er helt uinteressant.

    Du kobler ut den sosiale antennen din og så går du inn i feelgood tråder for å forsøple, du klarte til og med og rote deg inn i en tråd der folk koste seg med å skrive om kassetter og fortelle dem at de var bortimot idioter som holdt på med dette. Noen ganger lurer jeg rett og slett på om du har noen traumatiske opplevelser fra barndommen, det var vel ikke noen som kjørte en All Analog 180 grammer opp i rasstuten på deg i et friminutt på barneskolen? La folk få kjøpe og spille de platene de vil og så gjør du det samme. Slik jeg har forstått det så spiller du ikke vinyl engang men kun mener en masse om det.
    Det blir bare så ekstremt usaklig oppgulp dette her.
    Det var en grunn til at jeg skrev "i denne tråden", fordi jeg ante at du ikke ville klare å holde deg innenfor.

    I den lange tråden som går på forumet til Hoffman er (var) det tydeligvis en god del mennesker som ikke hadde kjennskap til hvilken stand mastertapene til Steely Dan er i, så hvorfor skulle ikke det samme gjelde på dette forumet?
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    9.059
    Det blir bare så ekstremt usaklig oppgulp dette her.
    Det var en grunn til at jeg skrev "i denne tråden", fordi jeg ante at du ikke ville klare å holde deg innenfor.

    I den lange tråden som går på forumet til Hoffman er (var) det tydeligvis en god del mennesker som ikke hadde kjennskap til hvilken stand mastertapene til Steely Dan er i, så hvorfor skulle ikke det samme gjelde på dette forumet?
    Du er ikke i stand til å ane.

    Kan du ikke lage din egen tråd der du skriver om temaet og la de trådene som handler om et spesifikk produkt få være i fred? Kan det være så vanskelig.
     

    2112

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2011
    Innlegg
    150
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    7
    Ser Fremer har anmeldt «Countdown», noe av friskheten i toppen er borte sammenlignet med original utgivelsen (forringelse av masteren) ellers ganske bra. 8 for musikken/8 for lyd.

    Men anbefaler potensielle kjøpere heretter å lese reviews på nettet, fordi resterende utgivelser i serien vil være basert på tapes/copy tapes av en kvalitet som ikke forsvarer en pris på 2000,- spenn.
    Til info, så skriver Michael Fremer også at UHQR versjonen er bedre enn originalutgivelsen på flere parametre:

    I compared this costly reissue to a black label ABC Records original as well as a 1980 Japanese reissue (VIM-4043). The original scores "fresh tape" points in the higher frequencies, the new UHQR easily betters the original on bottom as well as in terms of image focus and drop dead black backgrounds."

    Tracking Angle | Do These Guys Look like They're Counting Down to Ecstasy?
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Til info, så skriver Michael Fremer også at UHQR versjonen er bedre enn originalutgivelsen på flere parametre:

    I compared this costly reissue to a black label ABC Records original as well as a 1980 Japanese reissue (VIM-4043). The original scores "fresh tape" points in the higher frequencies, the new UHQR easily betters the original on bottom as well as in terms of image focus and drop dead black backgrounds."

    Tracking Angle | Do These Guys Look like They're Counting Down to Ecstasy?
    Ja. Fordi det er benyttet en mer støysvak vinyl enn original pressingen, samt at vinylmastering har utviklet seg siden den gang da, spesielt det å kutte de nedre frekvenser. Men vinylutgaven kan aldri bli bedre enn kvaliteten til tapen.

    Bevares, hver mann får bedømme selv og bruke pengene som en vil. Noen av disse utgavene vil låte bra, andre mindre bra. Innpakningen skal være upåklagelig.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Ennå ikke fått platene?
    Ser Fremer har anmeldt «Countdown», noe av friskheten i toppen er borte sammenlignet med original utgivelsen (forringelse av masteren) ellers ganske bra. 8 for musikken/8 for lyd.

    Men anbefaler potensielle kjøpere heretter å lese reviews på nettet, fordi resterende utgivelser i serien vil være basert på tapes/copy tapes av en kvalitet som ikke forsvarer en pris på 2000,- spenn.

    Joda, de er kommet. Skal høre på dem i kveld. De får nå rave reviews der jeg har lest. Uansett, Aja blir spennende. Min erfaring av denne er at jo eldre utgaven er jo bedre låter det. Kan godt være at masteren har tapt seg.
    Jeg har Speakers Corner utgaven av Cant buy a thrill. Den låter veldig bra. Alle utgaver av Countdown to ecstasy jeg har hørt låter bra. Jeg har bla en britisk førstepress av denne.
    Rapport følger...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Til info, så skriver Michael Fremer også at UHQR versjonen er bedre enn originalutgivelsen på flere parametre:

    I compared this costly reissue to a black label ABC Records original as well as a 1980 Japanese reissue (VIM-4043). The original scores "fresh tape" points in the higher frequencies, the new UHQR easily betters the original on bottom as well as in terms of image focus and drop dead black backgrounds."

    Tracking Angle | Do These Guys Look like They're Counting Down to Ecstasy?

    Dette kan like gjerne skyldes hvordan amerikanerne normalt mastret plater på 70-tallet; løftet topp og/eller øvre mellomtone.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.973
    Antall liker
    11.809
    Sted
    Hus
    Da Steely Dans sine taper skulle digitaliseres for utgivelse av CD tidlig på 80 tallet, var tapene i veldig dårlig forfatning i følge Roger Nichol som var lydtekniker den gangen. Det ble tatt digitale mastertaper av alt sammen den gangen. Lurer på hva UHQR utgivelsene baserer seg på siden de analoge tapene var dårlig for rundt 40 år siden. Mye EQ for å få de til å lyde som de skal :unsure:
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg hørt på dem. Cant buy a thrill er en åpenbaring. Unødvendig å sammenligne den mot noe annet. Helt åpenbart at den er i sin egen klasse. Dette er blitt en audiofil innspilling. Ligner faktisk mer på Aja i denne utgaven lydmessig. Mer detaljer og strammere i hele lydbildet. Hurtigere transienter. Oppløsning i hele frekvensområdet. Man hører hele tiden alt som foregår. Ingenting oppfattes som begravd i miksen.
    Countdown to Ecstasy låter bra, men forskjellen fra denne utgaven til andre er ikke like stor. Dette betyr ikke nødvendigvis at UHQR uitgivelsen er mindre vellykket, men like gjerne at det finnes flust med vellydende utgaver av denne plata allerede på markedet. Det negative, men forventede ved begge platene, er en nokså støyende pressing (aldri hørt en perfekt Quality Pressing). Ikke i form av knepp og hakk. men en jevn bakgrunnstøy.
    Disse platene er vel verdt å ha for fansen....
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Bra at du er fornøyd. Dine lytteinntrykk samsvarer godt med det jeg har lest på utenlandske forum.
    «Can’t buy a Thrill» er så vidt jeg vet, den eneste tapen som ikke har «sticky shed syndrome». De nye type tapene i US som hadde disse problemene kom fra 1973 og utover.

    Dette med bakgrunnstøy som er relatert til vinylpressing og ikke tape sus. Jeg vet ikke om du syns jeg er kritisk nå. Men fra mitt ståsted er det forunderlig at den typisk audiopile tålererer dette, at en ikke forventer mer, spesielt prisen på produktet tatt i betraktning, og at det ikke trenger å være sånn. For flere tiår siden ble det levert helt støyfrie pressinger fra Japan, f eks JVC super vinyl.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Dette med bakgrunnstøy som er relatert til vinylpressing og ikke tape sus. Jeg vet ikke om du syns jeg er kritisk nå. Men fra mitt ståsted er det forunderlig at den typisk audiopile tålererer dette, at en ikke forventer mer, spesielt prisen på produktet tatt i betraktning, og at det ikke trenger å være sånn. For flere tiår siden ble det levert helt støyfrie pressinger fra Japan, f eks JVC super vinyl.
    QP er ikke i nærheten av JVC super vinyl (eller japanske pressinger generelt). Heller ikke i nærheten av hva Pallas i Tyskland klarer nå for tiden. Faktisk har amerikanerne aldri laget konsistent lytefrie pressinger...
     

    Jasså

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2015
    Innlegg
    124
    Antall liker
    194
    Torget vurderinger
    7
    Rillestøy - "bakgrunnsus" kan være, jeg sier kun , kan være, ikke optimal sporing på pu, jo skarpere sliping, jo mer optimal justering er påkrevet, og det er ikke gjort på en dag, ei heller ikke på øret alene. Personlig synes jeg at de fleste pressinger fra QRP låter problemfritt.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg gjort en direkte sammenligning mellom Countdown to Ecstasy UHQR og original britisk Probe pressing. UHQR låter klart bedre. Mer romklang, bedre separasjon og oppløsning, samt litt mer luftig topp. Om det er verdt prisen får enhver vurdere sånn personlig, men forskjellen er ikke subtil selv om den er ikke like åpenbar som hos Cant buy a thrill. For blodfansen er denne definitivt anbefalt.

    Jeg er i grunnen helt enig med Fremer: " While some UHQRs are revelatory, this one compared to the original and Japanese is merely better overall, but it's sure to buy a thrill for Dan hard core devotees who will now own the definitive edition."

    Kommer til å fortsette å kjøpe disse etterhvert som de kommer ut...
     
    Sist redigert:

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    612
    Antall liker
    560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Kan meddele at jeg nå har mottatt og lyttet til mitt eksemplar av "Cant buy a thrill" og det kan bekreftes at dette, i alle fall for meg, er vel verdt pengene:)
    Veldig god lyd og perfekt vinyl:)

    Mvh.
    Rolf
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.973
    Antall liker
    11.809
    Sted
    Hus
    Noen som har sammenliknet Can`t Buy A Thrill fra Speakers Corner mot UHQR :unsure:
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg sammenlignet UHQR med Speakers Corner utgaven. Jeg hørte først på Speakers Corner utgaven. Den låt såpass bra at jeg tenkte at UHQR umulig kunne være særlig bedre. Men det er den. UHQR låter bedre. Det er mer luft og oppløsning over hele linja. Dersom man er villig til å betale mye for denne plata er det antagelig UHQR utgaven man skal ha....
     
    Sist redigert:

    -HP-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    512
    Antall liker
    128
    På 45... Må jo løpe å snu plata i eninga. :p
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    På 45... Må jo løpe å snu plata i eninga. :p

    Ja det må man være villig til. Jeg har jo plata på 33rpm også. Dessuten har jeg Steely Dan boksen på CD. Kjøper nok SACDene som kommer fra Analogue Production nå etterhvert. Venter antagelig til de sannsynligvis kommer samlet i en boks slik som med Doors utgivelsene...
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Ja det må man være villig til. Jeg har jo plata på 33rpm også. Dessuten har jeg Steely Dan boksen på CD. Kjøper nok SACDene som kommer fra Analogue Production nå etterhvert. Venter antagelig til de sannsynligvis kommer samlet i en boks slik som med Doors utgivelsene...
    Du kjøpte aldri Countdown, Pretzel og Royal Scam på Jpn SACD'er? (Royal Scam kun på MQA UHQ CD).
    Tape research: Peter Macchia (Universal Music NY)
    DSD flat transferred from US original analogue master tapes by Eli Brown at Universal Music Studios, LA, in 2018.
    Edited in DSD by Manabu Matsumura at Universal Music Studios, Tokyo, in 2018


    Mangler Royal Scam, prisene har gått himmelhøyt etter at den gikk ut av print.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Du kjøpte aldri Countdown, Pretzel og Royal Scam på Jpn SACD'er? (Royal Scam kun på MQA UHQ CD).
    Tape research: Peter Macchia (Universal Music NY)
    DSD flat transferred from US original analogue master tapes by Eli Brown at Universal Music Studios, LA, in 2018.
    Edited in DSD by Manabu Matsumura at Universal Music Studios, Tokyo, in 2018


    Mangler Royal Scam, prisene har gått himmelhøyt etter at den gikk ut av print.

    Nei, gjorde ikke det etter dårlig erfaring med de japanske SACD utgavene av Aja og Gaucho.....
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Nei, gjorde ikke det etter dårlig erfaring med de japanske SACD utgavene av Aja og Gaucho.....
    Skrev jo tydelig at Countdown og Pretzel var langt bedre, siden disse var basert på US analog taper.
    Du får kjøpe AP utgavene da og gi en feedback.
    Husk at Aja og Gaucho fra AP vil være basert på copy tapes/pre-Eq’d copy tapes, ifølge Chad Kassem.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.520
    Antall liker
    4.291
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har sammenlignet Can`t Buy A Thrill på UHQR med en Japan pressing fra 1978. Sistnevnte er både stille og med god lyd, men UHQR er så mye bedre på absolutt alle områder. Instrumentene trer tydeligere frem, mer detaljer og større rom. Ren og klar lyd. Absolutt verdt prisen når lyden er så bra.
     

    -HP-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    512
    Antall liker
    128
    Ja det må man være villig til. Jeg har jo plata på 33rpm også. Dessuten har jeg Steely Dan boksen på CD. Kjøper nok SACDene som kommer fra Analogue Production nå etterhvert. Venter antagelig til de sannsynligvis kommer samlet i en boks slik som med Doors utgivelsene...
    Er det noen spesiell grunn til at en vil ha ørten forskjellige utgaver av samme album?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Mer om dette her:

     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Mer om dette her:

    Jeg nikker når Bernie Grundman snakker. Han snakker et par ganger om viktigheten av å tilstrebe et så transparent signal som overhodet mulig. Hver eneste ting du putter inn i signalveien, som Eq board, kompressor etc vil sette et fingerprint på lydgjengivelsen.
    Jeg er jo veldig fan av «flat transfers» på digital, for et så ubesudlet signal som mulig.

    Interessant det med at han framsnakker asiaterne (japanerne) når det kommer til kvalitet, stamperne som lages der borte skal være absolutt perfekt.
    Minner meg om da Steve Hoffman gjorde Gold CDs for Dunhill Compact Classics på 90-tallet og fikk presset CD’ene i Japan. Hoffman sa at japanerne var helt «mad» på kvalitet, selv glass masteringen for CD ble gjort på nytt og på nytt for å få den helt perfekt.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Kommer til å fortsette å kjøpe disse etterhvert som de kommer ut...
    Har du kjøpt Pretzel Logic?

    Det ligger mange advarsler ute på nettet. Analog-tapen er shot. Noe som kommer tydelig frem i Michael Fremers review.
    Et par brukeranmeldelser:

    "As a follow up to my earlier comment, my UHQR of Pretzel Logic arrived today and I compared it to my original 1974 ABC pressing. Unfortunately for those who purchased the UHQR, MF's review is spot on. The top end of the UHQR is rolled off and sounds muted compared to the original pressing. Rikki and Night by Night explode off the original pressing. By comparison, all of the energy and the transient highs of these great Steely Dan songs are gone in the UHQR. The UHQR didn't even improve on the background noise floor of the original pressing."

    "I love The Dan, and the first 2 UHQRs were great! But the Pretzel Logic UHQR is a mess, not even an enjoyable listen, so I cancelled my Aja and other preorders. At $150, they need to be great, so I'm waiting for your October(?) review before I belly up again. Fingers crossed, but really bummed out after getting burned..."
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke kjøpt den ennå. Ser at den får stort sett god kritikk. Skal låte annerledes enn originalpressinga med lavere nivå i toppen, men man skal huske at amerikanerne likte å mastre bright på 70-tallet. Ellers synes det å være et tilfelle som dreier seg om å låte annerledes og ikke nødvendigvis værre.
    Ingen Pretzel logic jeg har hatt låter særlig bra på vinyl. Bestlydende er versjonen på Steely Dan CD-boksen jeg har.
    Gleder meg til å lese inntrykkene fra Aja når den kommer i oktober....


    Fra Analogue planet:

    Conclusions
    While Steely Dan’s Pretzel Logic UHQR may not share the full-on Wow factors that its predecessors Countdown to Ecstasy and Can’t Buy a Thrill do (each in their own respective ways, of course), that doesn’t discount this 2LP set’s value when it comes to overall worthiness or what you’ll get out of repeat listens — because the more you hear it, the more you get into it. If Pretzel Logic is your personal go-to Steely Dan album, this UHQR edition is absolutely for you. If you want to test your jazz-lineage chops and get further inside the music to hear how SD are literally transitioning their studio acumen right before your very ears into a signature style that wound up blooming in full force on their subsequent albums, then this UHQR edition is definitely for you too.
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Har ikke kjøpt den ennå. Ser at den får stort sett god kritikk.
    hmm...
    Universal Music Group gir ut Steely Dan katalogen parallelt med Acoustic Sounds, på samme datoer, også disse mastrert av Bernie Grundmann. F eks får Aja samme utgivelsesdato i oktober både fra UMG og AS, samme analoge copy tapes vil bli brukt på begge. Men UMG ville ikke bruke den dårlige analog tapen på Pretzel Logic, derfor brukte de digital masters fra den CD boksen du referer til for å presse Lp.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    For meg er det ironisk at den tapen som UMG i 2023 finner uakseptabel å bruke å presse $35 dollar Lp'er for salg til et kommersielt marked, er "godt nok" for et audiofilt selskap å bruke og dertil ta premium pris på $150.

    Imo.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Mikey var ikke særlig happy med «Pretzel Logic», utgivelsen, men han har nå hørt en testpressing av «Aja» og er oppe i skyene. Selv om den er fra en copy tape, parkeren den nye UHQR alle andre utgaver.

    Så her er det nok bare å legge inn bestilling har du pæng til overs etter å ha betalt renter og avdrag på hus og bil😀

    Kommer i oktober.

     
    Sist redigert:

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    612
    Antall liker
    560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Mikey var ikke særlig happy med «Pretzel Logic», utgivelsen, men han har nå hørt en testpressing av «Aja» og er oppe i skyene. Selv om den er fra en copy tape, parkeren den nye UHQR alle andre utgaver.

    Så her er det nok bare å legge inn bestilling har du pæng til overs etter å ha betalt renter og avdrag på hus og bil😀

    Kommer i oktober.

    er vel ingen risiko i å bestille denne ? liker man den ikke er det bare å vente til den er utsolgt og selge den igjen ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn