Steely Dan på UHQR

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    525
    Antall liker
    1.033
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Det frister, men blir nok for dyrt til å forsvare kjøp for min del. Syntes mange av de gamle pressingene låter fabelaktig, så jeg får holde meg til dem. Men kult at de gis ut på UHQR.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Disse titlene vil også få ordinære 33 1/3 rpm utgivelser. Men da mastret fra digital fil.

    UMe is releasing seven titles — from the classic Steely Dan MCA Records catalog — on 33 1/3 RPM, 180-gram vinyl. Led by Walter Becker and Donald Fagen, these albums — Can't Buy A Thrill, Countdown to Ecstasy, Pretzel Logic, Katy Lied, The Royal Scam, Aja and Gaucho — were released from 1972-1980. The vinyl series will kick off with Can't Buy A Thrill, now in its 40th anniversary year, with breakthrough hits "Do It Again," "Reelin' in the Years" and the recently viral "Dirty Work."

    Lacquers for UMe's standard 180-gram versions were cut by Alex Abrash at his renowned AA Mastering studio from high-resolution digital files of Bernie Grundman's new masters and pressed at Precision.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det frister, men blir nok for dyrt til å forsvare kjøp for min del. Syntes mange av de gamle pressingene låter fabelaktig, så jeg får holde meg til dem. Men kult at de gis ut på UHQR.
    De originale ABC utgivelsene er knall. Men jeg har noen MCA reutgivelser som er meh.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    4.330
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Jeg er redd for at fristelsen blir for stor til å ikke kjøpe et par av disse utgivelsene på UHQR
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Ser at disse kommer på SACD på Analogue productions. Kjøper heller SACD i stedet for svindyr vinyl lager fra samme filen. Can't buy a thrill kommer 4.November...
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ser at disse kommer på SACD på Analogue productions. Kjøper heller SACD i stedet for svindyr vinyl lager fra samme filen. Can't buy a thrill kommer 4.November...
    UHQR kommer fra tape. Standardutgavene kommer fra fil.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes en Steely Dan tråd et eller annet sted her der det blir hevdet at enkelte av originalmasterne ikke har tålt tiden tann. Synes å passe med min erfaring med diverse Aja versjoner der det er tydelig at de eldste låter best, og så blir det suksesivt værre. Blir spennende å høre hvordan disse nye låter...
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.273
    Antall liker
    6.429
    Sted
    Under stjernene
    Håper det snart blir mulig å kjøpe SACD utgivelsene som 2 kanals fil😉
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes en Steely Dan tråd et eller annet sted her der det blir hevdet at enkelte av originalmasterne ikke har tålt tiden tann. Synes å passe med min erfaring med diverse Aja versjoner der det er tydelig at de eldste låter best, og så blir det suksesivt værre. Blir spennende å høre hvordan disse nye låter...
    Jeg trodde det samme. Men det ser ut til gjelde kun for Aja og Gaucho. De første fem skal produseres fra master og de to siste fra copy tape. Om det blir bedre enn originalene vil tiden vise.

    For de som er middels interessert i Steely Dan og ikke har lyst til å legge ut en liten formue for UHQR så kan jeg tipse om denne samlingen.


    Originale US pressinger av denne er mastret av Bob Ludwig og ikke avskrekkende priset.
    Se etter gatefold cover og Masterdisk i innerrilla.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    4.330
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Finner ikke igjen Can't Buy A Thrill på vinyl. Da har jeg ikke noe annet valg enn å kjøpe den på UHQR :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Speakers Corner utgaven av Can't buy a thrill låter bra. Den er kanskje out of print?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Vi får håpe at de har gitt vinylen en annen master enn SACDen da, noe som kan gjør det verdt prisforskjellen 👍

    De gjorde i alle fall en veldig god jobb med Doors katalogen. Har ikke sammenlignet de med SACD-utgaven.....
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    4.330
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Speakers Corner utgaven av Can't buy a thrill låter bra. Den er kanskje out of print?
    Finner ikke den på Speakers Corner sine sider. Fins brukt på Discogs, men da er bedre å kjøpe en ny UHQR til ca samme pris.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Det finnes en Steely Dan tråd et eller annet sted her der det blir hevdet at enkelte av originalmasterne ikke har tålt tiden tann. Synes å passe med min erfaring med diverse Aja versjoner der det er tydelig at de eldste låter best, og så blir det suksesivt værre. Blir spennende å høre hvordan disse nye låter...
    God grunn til å være skjepisk. Det er brukt copy tape for Aja og en Eq dub tape for Gaucho.
    Resten er analoge masterbånd som har sett sine beste dager.

    Hvis du ønsker SACD på Pretzel Logic og Countdown, så skal du prøve Jpn SHM-SACD. Disse er mastret fra US analoge taper, uvisst hvilke. Ikke perfekt, men temmelig bra.
    Aja er fra japan dub tape, antakelig det beste den kommer til å låte, tatt i betraktning av hva som er tilgjengelig av brukbare taper i dag.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    De gjorde i alle fall en veldig god jobb med Doors katalogen. Har ikke sammenlignet de med SACD-utgaven.....
    Doors på SACD fra AP ville jeg holdt meg unna.
    S/T på DCC Gold CD og de første Elektra CD’ene er det som duger pr i dag.
    Mastertapen på Doors s/t er ødelagt.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.123
    Toppseller lista hos AS as we speak..;


    1.

    Miles Davis - Kind of Blue

    (Analogue Productions) UHQR Vinyl Record
    AUHQR 0004-45 - $150.00
    Quality Record Pressings


    2.

    Steely Dan - Aja

    (Analogue Productions) UHQR Vinyl Record
    AUHQR 0014-45 - $150.00
    Quality Record Pressings


    3.

    Steely Dan - Can't Buy A Thrill

    (Analogue Productions) UHQR Vinyl Record
    AUHQR 0009-45 - $150.00
    Quality Record Pressings


    4.

    Steely Dan - Gaucho

    (Analogue Productions) UHQR Vinyl Record
    AUHQR 0015-45 - $150.00
    Quality Record Pressings


    5.

    Steely Dan - Countdown To Ecstasy

    (Analogue Productions) UHQR Vinyl Record
    AUHQR 0010-45 - $150.00
    Quality Record Pressings


    6.

    Steely Dan - Pretzel Logic

    (Analogue Productions) UHQR Vinyl Record
    AUHQR 0011-45 - $150.00
    Quality Record Pressings


    7.

    Steely Dan - The Royal Scam

    (Analogue Productions) UHQR Vinyl Record
    AUHQR 0013-45 - $150.00
    Quality Record Pressings


    8.

    Steely Dan - Katy Lied
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.200
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ahhhh .... ta det kanskje med en klype salt da.
    Ingen av Steely UHQR er utgitt ennå, så da å påstå, at de er bestseller på forhåndsbestillinger, er nokk
    å trekke den...... bare litt 😁
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Finner ikke den på Speakers Corner sine sider. Fins brukt på Discogs, men da er bedre å kjøpe en ny UHQR til ca samme pris.

    Er den blitt så dyr? Glad jeg kjøpte den for flere år siden....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    God grunn til å være skjepisk. Det er brukt copy tape for Aja og en Eq dub tape for Gaucho.
    Resten er analoge masterbånd som har sett sine beste dager.

    Hvis du ønsker SACD på Pretzel Logic og Countdown, så skal du prøve Jpn SHM-SACD. Disse er mastret fra US analoge taper, uvisst hvilke. Ikke perfekt, men temmelig bra.
    Aja er fra japan dub tape, antakelig det beste den kommer til å låte, tatt i betraktning av hva som er tilgjengelig av brukbare taper i dag.

    Den japanske SACD utgaven av Aja låter ikke bra. Har den. Gaucho låter heller ikke spesielt bra. Den originale japanske 1980 utgivelsen av Gaucho på vinyl er fabelaktig.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Mine kom til Lillestrøm for flere dager siden. Der ser det ut til at de blir værende....:(
    Delayed står det på sporingen...
    Ennå ikke fått platene?
    Ser Fremer har anmeldt «Countdown», noe av friskheten i toppen er borte sammenlignet med original utgivelsen (forringelse av masteren) ellers ganske bra. 8 for musikken/8 for lyd.

    Men anbefaler potensielle kjøpere heretter å lese reviews på nettet, fordi resterende utgivelser i serien vil være basert på tapes/copy tapes av en kvalitet som ikke forsvarer en pris på 2000,- spenn.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.200
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Men anbefaler potensielle kjøpere heretter å lese reviews på nettet, fordi resterende utgivelser i serien vil være basert på tapes/copy tapes av en kvalitet som ikke forsvarer en pris på 2000,- spenn.
    Og bla bla bla........... Here we go again...... Før var det MoFi, nå er det AP. Begynner virkelig å likne på hetz.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Som i Mofi-tråden........ Bare udokumentert synsing og tullsnakk fra deg.
    Er det?

    Leser du et bredt spekter av anmeldelsene, så ser du at folk med referanser skriver det som Fremer skriver…»muted on top» «closed in», «må skru opp volumet for at musikken skal leve». Dette får du på «Coutdown» og «Pretzel Logic», tapen til «Royal Scam» er enda dårligere, til sist kommer «Aja» og «Gaucho».
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn