Stasjonsvogn

warwick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.09.2006
Antall liker
0
Pink_Panther skrev:
Eiere av VAG dieselbiler må være noen av de mest tilgivende mennesker på denne jord.
Å? Hvorfor mener du det?
Har btw. aldri hatt Vagdiesel selv, men foreldrene mine har hatt VAGs 1.9 Tdi, 2.0 Tdi, 2.5 R5 TDI og 2.7 V6 Tdi, og ingen av disse har det noengang vært noe trøbbel med.
Selv kjører jeg Saab, så burde vel anbefale en 9-5 Stasjonsvogn :) Nydelig stasjonsvogn det også, og med sterk turbobensin.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
atonal skrev:
A propos dette gode poenget:
Erland skrev:
Synes du det er behaglig med litt "power" og automat, ja da er kanskje denne eiergleden verd en tusenlapp i året i økt bensinforbruk?
Hadde jeg kikket på en grei bruktbil med litt luksusfølelse (mine preferanser ;) ) ville jeg ha sett nærmere på noe slikt:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10000471&sid=8aB2J3u1x720766&pos=16&WT.svl=tabs
Kanonbil. Meget god plass i bagasjerommet, og i baksetet sitter man relativt høyt og veldig godt.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.683
warwick skrev:
Pink_Panther skrev:
Eiere av VAG dieselbiler må være noen av de mest tilgivende mennesker på denne jord.
Å? Hvorfor mener du det?
Har btw. aldri hatt Vagdiesel selv, men foreldrene mine har hatt VAGs 1.9 Tdi, 2.0 Tdi, 2.5 R5 TDI og 2.7 V6 Tdi, og ingen av disse har det noengang vært noe trøbbel med.
Selv kjører jeg Saab, så burde vel anbefale en 9-5 Stasjonsvogn :) Nydelig stasjonsvogn det også, og med sterk turbobensin.
Jeg har litt for mange ganger støtt på mennesker, kjente og ukjente, med f.eks. følgende opplevelse:
"Vannpumpen røk og tok med seg registerreimen som igjen førte til motorhavari. Pris: 25.000.- Men den er jo så billig i drift."

M

Mulelid

Gjest
Det er bestandig noe med en Passat enten det er bensin eller ikke. AUDI har samme motorer, men der stopper det. En AUDI er mye bedre enn en VW: :)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Pink_Panther skrev:
warwick skrev:
Jeg har litt for mange ganger støtt på mennesker, kjente og ukjente, med f.eks. følgende opplevelse:
"Vannpumpen røk og tok med seg registerreimen som igjen førte til motorhavari. Pris: 25.000.- Men den er jo så billig i drift."

Typisk uttalelse fra en Vag eier. ;D
Faktisk så synes jeg det lukter tysk bil av slike uttalelser (ja, jeg vet at det finnes untak)

Mvh
Bileier som alltid ender opp med en svensk bil igjen etter nok et dårlig kjøp
Da er det greit å kunne sette seg inn i en gammel Volvo. ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
MaHa skrev:
et meget godt råd, mondeo og vectra nærmest bor på verkstedet sammenlignet med denne.

edit: er du lite bilinteressert og vil ha det problemfritt, så er det du som du selv sier de japanske merkene som gjelder, men comboen diesel/automat er som nevnt her ikke alltid så lett å få til.

justér et par kriterier og kjøp deg en avensis stasjonsvogn!
Enig i den første setningen om de tyske bilene, men IKKE putt "japsene" i samme bås, sjekk NAF's statistikker om fornøyde bileiere så vil du se at det stort sett er to japse merker som er i toppen på listene, det er Toyota og Subaru.

Jeg er så lei av folk som sier: kjøp deg en japse, det blir det samme som at all Kinamikk har samme kvalitet.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
..og nå som Toyota så å si har kjøpt hele Subaru,har vi en heftig liten strategisk allianse her.... ;)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Du har jo god smak slik jeg kjenner deg, Lf.. ;) og her er det selvfølgelig noen gode forslag. Vil du ha stjerne på panseret, må du opp i pris, ellers er det bøttevis med WW Passè , Toyota Conforma, Skoda Octavia, Opel, Subaru, Peugeot og andre å få tak i der ute. Derimot er det en bil som ikke er foreslått enda, og ettersom mine egne bilpreferanser går i den retningen, drister jeg meg til å foreslå at du kikker på en Saab 95 stasjonsvogn. Rask, sikker, komfortabel, fulll av intelligente løsninger, plass i massevis, relativt rimelig å reparere,veldig god å kjøre, nydelige motorer ikke en bil det går 19 av på dusinet.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
impulse skrev:
..og nå som Toyota så å si har kjøpt hele Subaru,har vi en heftig liten strategisk allianse her.... ;)
Morsomt! Og nå har Toyota solgt flere biler enn GM for første gang i historien og er med det størtse produsent i verden.
De har så mye penger at de kunne ha kjøpt både GM, Ford og Daimler-Chrysler konsernene. ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
impulse skrev:
Du har jo god smak slik jeg kjenner deg, Lf.. ;) og her er det selvfølgelig noen gode forslag. Vil du ha stjerne på panseret, må du opp i pris, ellers er det bøttevis med WW Passè , Toyota Conforma, Skoda Octavia, Opel, Subaru, Peugeot og andre å få tak i der ute. Derimot er det en bil som ikke er foreslått enda, og ettersom mine egne bilpreferanser går i den retningen, drister jeg meg til å foreslå at du kikker på en Saab 95 stasjonsvogn. Rask, sikker, komfortabel, fulll av intelligente løsninger, plass i massevis, relativt rimelig å reparere,veldig god å kjøre, nydelige motorer ikke en bil det går 19 av på dusinet.
......så er det ordentlig svensk kvalitet. ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.711
Torget vurderinger
0
Bil har en stor "egenskap" felles med HiFi. Jo mer vi pukker på at vi kjøper "med hodet", dvs fornuften, jo mer lurer vi oss selv. Bil og HiFi kjøpes med hjertet og hodet er som oftest koblet ut i den prosessen !!

Kjøp av ny bil og dyr HiFi har absolutt INGEN TING med fornuft å gjøre ! For Guds skyld vær ærlige gutter !! ;D

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Det er nok på mange måter det jeg refererer til, samt de fleste "Antall feil pr 100 biler" - lister. Mazda, Honda osv har aldri ligget dårlig an der heller. Kinamikk er ikke i nærheten av gjennomsnittet på japanske biler, så den blir å strekke det litt langt.

Continuo skrev:
MaHa skrev:
et meget godt råd, mondeo og vectra nærmest bor på verkstedet sammenlignet med denne.

edit: er du lite bilinteressert og vil ha det problemfritt, så er det du som du selv sier de japanske merkene som gjelder, men comboen diesel/automat er som nevnt her ikke alltid så lett å få til.

justér et par kriterier og kjøp deg en avensis stasjonsvogn!
Enig i den første setningen om de tyske bilene, men IKKE putt "japsene" i samme bås, sjekk NAF's statistikker om fornøyde bileiere så vil du se at det stort sett er to japse merker som er i toppen på listene, det er Toyota og Subaru.

Jeg er så lei av folk som sier: kjøp deg en japse, det blir det samme som at all Kinamikk har samme kvalitet.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Jeg ønsker forsatt å kjøpe ny bil, og har null peilling. Mazda 323 87 modellen min er i ferd med å gi seg. I hverfall viftereima......

Har følgende kriterier:
2002 modell eller nyere stasjonsvogn.
Automat
Driftssikker
Rimelig å forsikre
Pris: maks 150000kr
Fint hvis den den finnes i Rogaland:)
Kan noen hjelpe meg?

Kan dette være noe:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16329275

Lf

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.836
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Continuo skrev:
impulse skrev:
......så er det ordentlig svensk kvalitet. ;)
Er 95 faktisk laget i Sverige, eller tuller du?

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Jaerbu skrev:
Hva med en Saab? Dette er virkelig gode kjøremaskiner.
Med service ligger denne fremdeles litt under grensen på 150K.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16037295
Den var jo super, men 200 hk er litt vel i meste laget for bruker nr 2. Hun påstår og bli fartsblind i Mazda 323 (tidlig 87-modell) på motorvegen mot Kvadrat. Nei, det hadde vært et meget farlig kjøp. Forresten hvordan er forsikringene på et sadån kjøtetøy vs et med mindre hk?

Lf

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Forsikringene er slettes ikke ille på 9-5. Vil tro att den med sine 200hk er "chipet". Dette kan enkelt reverseres til orginalt program, med da 150 hk. (som i og for seg er nok).

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Jaerbu skrev:
Forsikringene er slettes ikke ille på 9-5. Vil tro att den med sine 200hk er "chipet". Dette kan enkelt reverseres til orginalt program, med da 150 hk. (som i og for seg er nok).
Da tar jeg kontakt med bilens nåværende eier;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.711
Torget vurderinger
0
SAAB er ikke det verste å forsikre. Du får dem med mindre motor også, ennå billigere å forsikre.

Men! Jeg oppdaget noe morsomt her forleden dag:

Min Skoda Superb sedan har større bagasjerom i liter enn både SAAB 9-5 stasjonsvogn og Toyota Avensis stasjonsvogn. Dette gjelder både med baksetene på plass og med baksetene nedslått!

OK den er litt dyrere enn ELEL's budsjett, men likevel!

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
MÅ du ha stasjonsvogn? Saab 9-3 combi - av den gamle typen - er da mye hendigere. Den kan forvandles til en nesten-stajonsvogn når du vil. Blir ikke grisete på bakruten på våte veier - kjempefordel. Vi har to stykker, vi - og kona synes at 150 hk/240Nm kanskje er litt i veikeste laget - men greit nok når vi likevel stort sett sitter i bilkø med dem.

Noe slikt:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16336572

PS. Snakker om å treffe blink! Bare et steinkast fra der du bor. Sånn omtrent.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Ulf-B skrev:
MÅ du ha stasjonsvogn? Saab 9-3 combi - av den gamle typen - er da mye hendigere. Den kan forvandles til en nesten-stajonsvogn når du vil. Blir ikke grisete på bakruten på våte veier - kjempefordel. Vi har to stykker, vi - og kona synes at 150 hk/240Nm kanskje er litt i veikeste laget - men greit nok når vi likevel stort sett sitter i bilkø med dem.

Noe slikt:

Hadde en sånn som firmabil 2000-2002, deilig og stille inni, men var det ikke litt dåelig plass i baksetet?

D

Doffy

Gjest
ELEL6200 skrev:
Jeg ønsker forsatt å kjøpe ny bil, og har null peilling. Mazda 323 87 modellen min er i ferd med å gi seg. I hverfall viftereima......

Har følgende kriterier:
2002 modell eller nyere stasjonsvogn.
Automat
Driftssikker
Rimelig å forsikre
Pris: maks 150000kr
Fint hvis den den finnes i Rogaland:)
Kan noen hjelpe meg?

Kan dette være noe:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16329275

Lf
http://www.zett.no/q_motor__bil__til_salgs.html?setNavigator*geography%5Bgeography%5D=Norge%2FRogaland&geographyNorgeRogaland=Norge%2FRogaland&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Alfa+Romeo&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Aston+Martin&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Audi&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=BMW&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Bentley&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Buick&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Cadillac&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Campingbil&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Chevrolet+us&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Chrysler&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Citroen&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Daewoo&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Daihatsu&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Dodge&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Fiat&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Ford&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=GMC&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Galloper&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Harley+Davidson&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Honda&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Hummer&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Hyundai&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Infiniti&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Isuzu&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Iveco&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Jaguar&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Jeep&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=KIA&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Lancia&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Land+Rover&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Lexus&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Lincoln&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Linhai+300+4x4&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=MG&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Mazda&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Mercedes&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Mercury&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Mini&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Mitsubishi&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Nissan&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Oldsmobile&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Opel&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Peugeot&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Plymouth&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Pontiac&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Porsche&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Renault&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Rolls+Royce&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Rover&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Saab&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Seat&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Skoda&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Smart&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=SsangYong&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Subaru&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Suzuki&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Think&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Toyota&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Volkswagen&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Volvo&setNavigator*catalog%5Bcatalog%5D=Yamaha&catalogAlfa_Romeo=Alfa+Romeo&catalogAudi=Audi&catalogBentley=Bentley&catalogCadillac=Cadillac&catalogChevrolet=Chevrolet&catalogChrysler=Chrysler&catalogDaewoo=Daewoo&catalogDodge=Dodge&catalogFord=Ford&catalogGalloper=Galloper&catalogHonda=Honda&catalogHyundai=Hyundai&catalogIsuzu=Isuzu&catalogJaguar=Jaguar&catalogKIA=KIA&catalogLand_Rover=Land+Rover&catalogLincoln=Lincoln&catalogMG=MG&catalogMercedes=Mercedes&catalogMini=Mini&catalogNissan=Nissan&catalogOpel=Opel&catalogPlymouth=Plymouth&catalogPorsche=Porsche&catalogRolls_Royce=Rolls+Royce&catalogSaab=Saab&catalogSkoda=Skoda&catalogSsangYong=SsangYong&catalogSuzuki=Suzuki&catalogToyota=Toyota&catalogVolvo=Volvo&catalogAston_Martin=Aston+Martin&catalogBMW=BMW&catalogBuick=Buick&catalogCampingbil=Campingbil&catalogChevrolet_us=Chevrolet+us&catalogCitroen=Citroen&catalogDaihatsu=Daihatsu&catalogFiat=Fiat&catalogGMC=GMC&catalogHarley_Davidson=Harley+Davidson&catalogHummer=Hummer&catalogInfiniti=Infiniti&catalogIveco=Iveco&catalogJeep=Jeep&catalogLancia=Lancia&catalogLexus=Lexus&catalogLinhai_300+4x4=Linhai+300+4x4&catalogMazda=Mazda&catalogMercury=Mercury&catalogMitsubishi=Mitsubishi&catalogOldsmobile=Oldsmobile&catalogPeugeot=Peugeot&catalogPontiac=Pontiac&catalogRenault=Renault&catalogRover=Rover&catalogSeat=Seat&catalogSmart=Smart&catalogSubaru=Subaru&catalogThink=Think&catalogVolkswagen=Volkswagen&catalogYamaha=Yamaha&setNavigator*price_min=0&setNavigator*price_max=150000&setNavigator*mileage_min=&setNavigator*mileage_max=&carTypeAll=&setNavigator*modelyear_min=2002&setNavigator*modelyear_max=2009&setNavigator*geartype%5Bgeartype%5D=Automat&setDate=&setNavigator*enginehp_min=&setNavigator*enginehp_max=&setText=

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
hifiguru skrev:
Ulf-B skrev:

Noe slikt:

Hadde en sånn som firmabil 2000-2002, deilig og stille inni, men var det ikke litt dåelig plass i baksetet?
Jeg har bare hatt én bil med plass til tre voksne i baksetet, og det var en VW Caravelle. Alle andre - vanlige - personbiler som jeg har sittet i, egner seg bare for to i baksetet. Saab 9-3 er intet unntak i så henseende. Men de to sitter helt utmerket.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Jaerbu skrev:
Gjør det:).
Har du spørsmål rundt Saab, er det ett meget oppegående forum her til lands som kan svare på det meste.

http://forum.saabturboclub.net/
Nå har jeg snakket med eieren, men tror ikke den kommer til å bli solgt med det første. Eksen var visstnok ikke så interessert i å selge for 135K. Eieren var også usikker hvor mye det ville koste å fikse den opp, den hadde noen feil og mangler. Men, takk for anbefalinge, men tar ikke sjansen tiltross for at det kan være et kupp. Har ingen kjente som har greie på bil. Man kommer ikke langt med master i ped, økonomi, eller biologi når det kommer til bil ;)

Til Hugh. Disse Romeone kunne jeg lett se meg selv bak rattet på :D Problemet er at sistnevnte befinner seg i Trondheim. Førstnevnte ble uaktuell pga manuell gir(samboer mener det er best med automat, tror giring vil gi for mye å tenke på...). Mener å erindre at jeg har hørt at disse italienske rasedyrene kan by på dyre verkstedregninger.

Til Cybervision. Utgangspunktet v¨rt var igrunn Toyota Avensis, men min kjære har nå fått et "innfall" om at den er for stor. (tror dette henger sammen med at hun faktisk ikke kan rygge :-X)

Til Ulf-B: Ja, vi må ha stasjonsvogn. Det er mitt krav. Hender det dukker opp store "esker" som må fraktes/hentes til og fra bopel ;)

Til Spiralis: Har faktisk hørt positive saker om Skoda, men din anbefaling er nok som du korrekt påpeker utenfor rekkevidde i denne omgang.

Til Doffy: Takk for tipset, har ikke engang tenkt på Zett.

Takker for alle anbefalinger. Merkelig hvor vanskelig det skal være å kjøpe bil, mens høyttalere kan synes så enkelt.

Lf

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hmmm....Skjønner forsåvidt problemstillingen. Automat har vært et must for meg siden jeg fikk smaken på det etter en sommerjobb i USA tidlig på 1970-tallet. Store esker - joda - det hender. Men det blir litt selvmotsigende med store esker hvis bilen skal være bitteliten. Det finnes jo små stasjonsvogner - men de passer vanligvis skrekkelig dårlig til store firkantede esker.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Ulf-B skrev:
Hmmm.... Store esker - joda - det hender. Men det blir litt selvmotsigende med store esker hvis bilen skal være bitteliten. Det finnes jo små stasjonsvogner - men de passer vanligvis skrekkelig dårlig til store firkantede esker.
Du er nok inne på noe, dette har vært oppe til diskusjon i heimen. Jeg vil nok ha en litt stor stasjonsvogn, mens min kjære ønsker seg en mindre. Argumentet mitt er "eskene", hennes er parkering (vi bor midt i Stavanger sentrum). Derfor ender vi kanskje på en i middelklassen. Hadde vi hatt mye penger, ville vi nok kjøpt to ;). Men, vi er begge enige om at vi ikke skal ta opp lån for å kjøpe bil, derfor er budsjettet satt til maks 150K

LF

C

Cyber

Gjest
Skjønner det, men Avensis fra forrige generasjon er utrolig fristende nå i disse finanskrisetider... Selv om jeg er ung og gift kunne jeg gjerne hatt en slik pga pris, kvalitet og frakting av store esker ;D

Vel, lykke til med kjøp!

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
ELEL6200 skrev:
Ulf-B skrev:
Hmmm.... Store esker - joda - det hender. Men det blir litt selvmotsigende med store esker hvis bilen skal være bitteliten. Det finnes jo små stasjonsvogner - men de passer vanligvis skrekkelig dårlig til store firkantede esker.
Du er nok inne på noe, dette har vært oppe til diskusjon i heimen. Jeg vil nok ha en litt stor stasjonsvogn, mens min kjære ønsker seg en mindre. Argumentet mitt er "eskene", hennes er parkering (vi bor midt i Stavanger sentrum). Derfor ender vi kanskje på en i middelklassen. Hadde vi hatt mye penger, ville vi nok kjøpt to ;). Men, vi er begge enige om at vi ikke skal ta opp lån for å kjøpe bil, derfor er budsjettet satt til maks 150K

LF
Hehe - det med to biler er bare en sånn husfredsgreie for kona og meg. På linje med at jeg har investert i to forholdsvis likeverdige stereoanlegg. Dumt å bli sinna på hverandre for bagateller når det er så mye annet gøy man kan hisse seg opp over.

Men jeg kom til å tenke på at hvis du har mulighet til å få lånt henger - hvis det f.eks. står en lett tilgjengelig i den nære familien - er jo et hengerfeste tingen fremfor å bruke pengene en ruvende stasjonsvogn. Som kanskje ikke kommer til sin fulle rett mer enn et par skarve ganger i året.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Svaret er enkelt Toyota Avensis.
Min egen er fra 1998 2Liter Automat og har gått 150000, og jeg føler fortsatt at jeg kjører en ny bil. Topp kvalitet, driftsikker, ikke rust, god plass. 2001 modeller har bedre seter,men ser for jævlig stygg ut--

OK litt kjedelig design og ingen sportsbil, men hva skal man med en BMW som krever ny girkasse og bremser hver 50 000?

Hva har så måttet reperares utenom vanlig service i løpet av 11år/150000km-?
1. lyspære i dashbordet,
2. Bremserør bytte ved siste EU kontrill 2008.
3. Byttet rem (til dynamo eller noe) siden den pep og knirket, helt uproblematisk iflg verksted ,men lyden irriterte meg.

Registrer at andre har andre erfaringer postet lengre oppe ,men dette er mine

Tror ikke mange kan konkurrere med det , muigens Mazda (har en 626 1986 modell som forstatt går som en klokke)
Sleiven

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
hifiguru skrev:
Ulf-B skrev:

Noe slikt:

Jo, Saab 93 har kun plass til unger under 8 år i baksetet!!!
Sleiven

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Holmium skrev:
Ikke helt etter alle kriterier, men MB har mye bra.
En MB 220 CDI fra 2000/ 2001 skal være mulig å få for i underkant av 200k. En kanonbil med særdeles god comfort. Selv i baksetet sitter man meget godt. Og større bagasjerom skal man lete lenge etter i en personbil.

Ellers er de eldre bilene med 124-chassis meget gode biler. Men de er trege så en turboutgave kan være greit. Disse går under din prisklasse.

Driftssikre gode biler.
MB god driftssiker bil?? NARR MEG IKKE TIL Å LE.. Det var for lenge siden dvs tidlig på 80 tallet. Fattern, og en svogeren har hatt en MB og en god kompis har en MB nå. Mye feil og dyre reperasjoner+ masse rustproblemer, både på dører og bakluke, etter år med krangling innrømmet MB at det var garantisak.

Visse årmodeller er kjent for dette og er uselgelige...så pass på
Sleiven

D

Doffy

Gjest
Sleiven skrev:
hifiguru skrev:
Ulf-B skrev:

Noe slikt:

Jo, Saab 93 har kun plass til unger under 8 år i baksetet!!!
Sleiven
Var vel ikke akkurat det han spurte etter da. Jeg tror ikke at han lurte på hvor mange unger man får plass til...men men.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
warwick skrev:
Pink_Panther skrev:
Å? Hvorfor mener du det?
Mange VAG eier kjører rundt med defekte motorer uten å vite det. Jeg har 2 kompiser som har hevet kjøp/returnert bil pga dårlig trekkkraft feil på diesel motor ("Caravelle minibuss). Har man ikke kunnskap eller forventinger til annet tror man at bilen skal være så treg og ha dårlig trekkkeraft. En annen kompis hadde samme problem med en Passat. Merkebutikken solge bilen vider som brukbiler UTEN å ha korrigert forholdet ( kompisen prøvekjørte den og testet)

Tilgivende eller uvitende kunder , ja
Sleiven

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
ELEL6200 skrev:
Jeg ønsker å kjøpe ny bil, men har null peilling. Har følgende kriterier:
2000 modell eller nyere stasjonsvogn.
Automat
Diesel (fordeler/ulemper?)
Driftssikker
Rimelig å forsikre
Pris: maks 140000kr

Kan noen hjelpe meg?
Lf
Du kan få kjøpe min. Nå er den riktignok eldre og ikke stasjonvogn og har manuell gear og besinmotor og er ikke spesielt driftssikker. Men den er rimelig å forsikre...

C

Cyber

Gjest
Sleiven skrev:
Svaret er enkelt Toyota Avensis.
Min egen er fra 1998 2Liter Automat og har gått 150000, og jeg føler fortsatt at jeg kjører en ny bil. Topp kvalitet, driftsikker, ikke rust, god plass. 2001 modeller har bedre seter,men ser for jævlig stygg ut--

OK litt kjedelig design og ingen sportsbil, men hva skal man med en BMW som krever ny girkasse og bremser hver 50 000?

Hva har så måttet reperares utenom vanlig service i løpet av 11år/150000km-?
1. lyspære i dashbordet,
2. Bremserør bytte ved siste EU kontrill 2008.
3. Byttet rem (til dynamo eller noe) siden den pep og knirket, helt uproblematisk iflg verksted ,men lyden irriterte meg.

Registrer at andre har andre erfaringer postet lengre oppe ,men dette er mine

Tror ikke mange kan konkurrere med det , muigens Mazda (har en 626 1986 modell som forstatt går som en klokke)
Sleiven
:) Kjører selv en Toyota fra -91. Kjøpt for 15 000 for 5 år siden, kun byttet dynamo (brukt 250,-) og eksosrør utenom slitedeler. Går som ei klokke og aldri en feil ;)

Topp Bunn