- Ble medlem
- 01.08.2003
- Antall liker
- 2
Bensin rules! Diesel er for traktorer osv... ;D
|
Tanks er fine, det der ser bare jævlig ut.LydMekk skrev:Helt feil. Det der er ikke stasjonsvogn, det der er en TANKS! ;D
Nei nei nei!!LydMekk skrev:Helt feil. Det der er ikke stasjonsvogn, det der er en TANKS! ;D
Hehe. Er det ikke snurrig at hver gang noen skal ha en traust bil som skal stå parkert - kanskje t.o.m. på åpen gate - det meste av tiden, og kjøres stort sett i rushtrafikken hvor det snegler seg avgårde i 13,2 km/t, og i hovedsak med store firkantede esker i bagasjerommet, ender vi opp med noe som går fra null til hundre før man har rukket å smekke igjen bakluken?otare skrev:Si det til min BMW535 diesel.
286 hk, 650 NM og 0-100 på 6 sek.
Holder i massevis for meg![]()
Men, bildet viser da en herregårdsvogn???????Jøgga skrev:Ja, dere kan røre og tøyse dere.
Stasjonsvogn er bare en ting det, jeg hadde en sånn i mange år og savner den fremdeles
(bilde fra finn.no, min var rød og enda finere)
Dette er en Hummer, er det ikke?Spiralis skrev:Nei nei nei!!LydMekk skrev:Helt feil. Det der er ikke stasjonsvogn, det der er en TANKS! ;D
Dette er en tanks!
![]()
Vikeplikt? Hva er det for noe?? ;D
ELEL6200 skrev:Spiralis: Er Ford Mondeo driftssikker?
Tull og tøys. Forrige Avensis er full av alvorlige feil og mangler. Flere hundre har hatt totalt motorhavari. Støtfangere knekker og faller av i frost. Foring (av filt!) i innerskjermer faller av i Norsk kystklima. I tillegg har den elendige kjøreegenskaper (vil av veien i hastigheter over 70km/t); har en clutch som er tyngre enn på enhver traktor. Dieselmotor som vibrerer så mye på tomgang at det kvalifiserer som masasje. Girskift like upresis som Ford Cortina 1967!MaHa skrev:et meget godt råd, mondeo og vectra nærmest bor på verkstedet sammenlignet med denne.
edit: er du lite bilinteressert og vil ha det problemfritt, så er det du som du selv sier de japanske merkene som gjelder, men comboen diesel/automat er som nevnt her ikke alltid så lett å få til.
justér et par kriterier og kjøp deg en avensis stasjonsvogn!
Skjønner hvorfor du heter voff! ;DVoff skrev:Tull og tøys. Forrige Avensis er full av alvorlige feil og mangler. Flere hundre har hatt totalt motorhavari. Støtfangere knekker og faller av i frost. Foring (av filt!) i innerskjermer faller av i Norsk kystklima. I tillegg har den elendige kjøreegenskaper (vil av veien i hastigheter over 70km/t); har en clutch som er tyngre enn på enhver traktor. Dieselmotor som vibrerer så mye på tomgang at det kvalifiserer som masasje. Girskift like upresis som Ford Cortina 1967!MaHa skrev:et meget godt råd, mondeo og vectra nærmest bor på verkstedet sammenlignet med denne.
edit: er du lite bilinteressert og vil ha det problemfritt, så er det du som du selv sier de japanske merkene som gjelder, men comboen diesel/automat er som nevnt her ikke alltid så lett å få til.
justér et par kriterier og kjøp deg en avensis stasjonsvogn!
otare skrev:Joda, du får ikke det store omdreiningstallet på en dieselmotor - BMWen er vel rødmerket fra ca 4500. Men du har ingen "dieselknatring", og den sparker akkurat like mye når du gir gass fra 130 km/t som når du ligger i 60 km/t.
Kjørte min i fjor sommer (jeg løy litt - det er en 530 diesel) i Tyskland. Kiel til Berlin med snitthastighet på 180 km/t. Jeg trenger ikke så mye mer, men så er jeg en enkel sjel.
Sleiven skrev:Mange VAG eier kjører rundt med defekte motorer uten å vite det. Jeg har 2 kompiser som har hevet kjøp/returnert bil pga dårlig trekkkraft feil på diesel motor ("Caravelle minibuss). Har man ikke kunnskap eller forventinger til annet tror man at bilen skal være så treg og ha dårlig trekkkeraft. En annen kompis hadde samme problem med en Passat. Merkebutikken solge bilen vider som brukbiler UTEN å ha korrigert forholdet ( kompisen prøvekjørte den og testet)
Tilgivende eller uvitende kunder , ja
Sleiven
Hva i all verden mener du med det? Meg bekjent er timeprisene på verkstedene omtrent lik. Deleprisene på japanske biler er ikke de laveste. Storservice på en Audi koster 3400,-. Tror ikke Toyota er billigere. Jeg har kjørt taxi i flere år og har lært at feilfrie bilmerker ikke eksisterer; spesiel ikke japanske.kaap skrev:Har 98mod TD Avensis pr idag.. MIN neste bil blir 09mod Avensis(en eller anna gang). Kostnadene for rep. hos Audi, BMW, VW, Alfa, MB er så hinnsides all fornuft at man kan likegjerne møte opp hos en av disse, lene seg forover og brette ned buksa... (For det er jo det man faktisk blir må regninga kommer fra de sistnevnte)
Voff skrev:Hva i all verden mener du med det? Meg bekjent er timeprisene på verkstedene omtrent lik. Deleprisene på japanske biler er ikke de laveste. Storservice på en Audi koster 3400,-. Tror ikke Toyota er billigere. Jeg har kjørt taxi i flere år og har lært at feilfrie bilmerker ikke eksisterer; spesiel ikke japanske.kaap skrev:Har 98mod TD Avensis pr idag.. MIN neste bil blir 09mod Avensis(en eller anna gang). Kostnadene for rep. hos Audi, BMW, VW, Alfa, MB er så hinnsides all fornuft at man kan likegjerne møte opp hos en av disse, lene seg forover og brette ned buksa... (For det er jo det man faktisk blir må regninga kommer fra de sistnevnte)
Det er eierne det er forskjell på; deres bruk og krav. Jeg kjørte en Subaru Legacy. Den hadde slark i styringa og en automatkasse som umulig kunne være i orden da enkelte girskift var som nakkeskudd. Hadde dette vært en Audi hadde den blitt regnet som defekt. Subaru sa at Legacy er slik...og det er sant...
Til en så voksen kommentar må jeg bare si Takk, Asshole!Only Crap skrev:Den som hevder at moderne dieselmotorer har noe med traktorer og gjøre er i grenseland til evneveike og regne.
En A6 2.5tdi slipper du ikke unna med 3400 kroner for hovedervice på.Voff skrev:Hva i all verden mener du med det? Meg bekjent er timeprisene på verkstedene omtrent lik. Deleprisene på japanske biler er ikke de laveste. Storservice på en Audi koster 3400,-. Tror ikke Toyota er billigere. Jeg har kjørt taxi i flere år og har lært at feilfrie bilmerker ikke eksisterer; spesiel ikke japanske.kaap skrev:Har 98mod TD Avensis pr idag.. MIN neste bil blir 09mod Avensis(en eller anna gang). Kostnadene for rep. hos Audi, BMW, VW, Alfa, MB er så hinnsides all fornuft at man kan likegjerne møte opp hos en av disse, lene seg forover og brette ned buksa... (For det er jo det man faktisk blir må regninga kommer fra de sistnevnte)
Det er eierne det er forskjell på; deres bruk og krav. Jeg kjørte en Subaru Legacy. Den hadde slark i styringa og en automatkasse som umulig kunne være i orden da enkelte girskift var som nakkeskudd. Hadde dette vært en Audi hadde den blitt regnet som defekt. Subaru sa at Legacy er slik...og det er sant...
Anonym skrev:En A6 2.5tdi slipper du ikke unna med 3400 kroner for hovedervice på.
Oljetrykk er fraværende, kamaksler blir utslitt før bilen har gått 200k og automatkassene er ikke akkurat holdbare.
En kollega av meg betalte over 20k for service på en Sharan og det tror jeg at er ganske vanlig hos VAG.
På en Toyota kommer det sjeldent noen store ekstrautgifter
Anonym skrev:De med MR2 og Avensis som har fått ny motor har ikke betalt en krone for den nye motoren.
Det er det min kollega betalte når bilen var inne på 60k service, selve serviceprisen er nok som du sier 3400 kroner men det er totalen som teller.
2.5 tdi V6 fra før 2005 er svartelistet av IF fordi de er så dårlige så ikke kom her og si at det er skuddsikker kvalitet.
Hvis det fortsatt går på garanti, hvorfor er de da svartelistet hos IF?Voff skrev:Anonym skrev:De med MR2 og Avensis som har fått ny motor har ikke betalt en krone for den nye motoren.
Det er det min kollega betalte når bilen var inne på 60k service, selve serviceprisen er nok som du sier 3400 kroner men det er totalen som teller.
2.5 tdi V6 fra før 2005 er svartelistet av IF fordi de er så dårlige så ikke kom her og si at det er skuddsikker kvalitet.
Kamakslingene på 2.5 TDI er også garantisak. Forskjellen på Europeiske bilmerker og japanske er at førstnevnte er flinke til å opplyse om feil og mangler, gjerne med innkalling. Japanerne derimot, holder kjeft og feil blir ofte utbedret uten eierens vitende.
Svartelisten/unntakslisten gjelder If's Bruktbilgaranti.erato skrev:IF svartelister vel ikke biler pga feil? Bare fordi eierne har en tendens til å kjøre som idioter og fordi de da taper penger på sakder?
Dette var kjærlighet ved førsteblikk. I følge en artikkel i Aftenposten skal man visstnok ikke følge hjertet ved kjøp av bruktbil, men det gjelder bare dere andre.Hugh skrev:Eller for den ildfulle
Alfa Romeo 156 2.0 jts selespeed Stasjonsvogn 2003, 149000 km., kr. 149.000.-
![]()
http://www.finn.no/finn/viewimage?f...00+km.,+kr.+149.000,-&adTypeId=20&areaId=7027