Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Her er det nok ikke lett å stille spørsmål, da tips og råd om alt kommer i alle retninger. ;)
    Helt enig. Det hadde vært mye enklere om spørsmål ble stilt i egne dedikerte tråder...
    Intensjonen m. tråden, er at enkle spm. kan stilles her. Merkespesifikke & avanserte tekniske ting, fordrer egne tråder.


    mvh
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ikke ett spørsmål, men mer en liten fredags-observasjon. Flyttet i studenthybel for kort tid siden og solgt unna mye underveis i flytteprosessen. Var innom elkjøp for 14 dager siden og tok med meg en Yamaha R-N602 stereo-nettverk (receiver). Tenkte at dersom den ikke er tilfredstillende har man returrett. Inntrykket så langt er at den låter varmt og med en fin klang, dog noe dempet og innelukket.

    Siden mesteparten av ledig tid om dagen går på å vaske plater, samt nyte lyden av LP'r, gadd jeg ikke koble opp min RIAA - en Pro Ject Phono Box S, da jeg satte opp anlegget her. Riia'n i receiveren er sikkert grei, så jeg vil ikke merke noen forskjell og kan derfor selge den videre, tenkte jeg = frigjort kapital og plass (orig. emb etc tar unødig plass i en studenthybel..).

    Var nå "dum" nok til å koble den opp nå for morroskyld, og fytti f! Plutselig kom rockefoten og nyanser og dynamikk åpnet seg. Wow! Dette burde jeg ikke gjort...


    Lærdom? Noen ganger er ikke færre bokser verdt kompromisset!!!
    Selv med en budsjett-RIAA, viser det seg tydelig, at den innebygde RIAA'n låter tamt og innelukket.


    Ha en fin vinylhelg alle mann (og evnt. kvinner) :cool:
     
    Sist redigert:

    Ronn

    Medlem
    Ble medlem
    01.04.2016
    Innlegg
    38
    Antall liker
    2
    Takk for fornuftig feedback!
    Skal jeg gå for en RIAA løsning, så tror jeg jeg vil prøve å skaffe en spiller uten innebygd, så slipper jeg finne noen som kan hjelpe meg med loddearbeid.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Folkenz, beklager å bryte inn i diskusjonen. Men...

    33,4-33,6 rpm
    45,2 - 45,4 rpm

    Begge målt med mobilen. Er det innafor, eller bør nevrosene få fri utfoldelse?:confused:
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kikket på denne "test oversikten"
    https://test.no/beste-platespiller
    Når man er ny på et felt, så søker man informasjon der man finner den... Var der jeg ble obs på RP 1 og 2, og da spesifikt prestasjon vs pris ser bra ut...
    Så er det jo selvfølgelig slik at en slik liste ikke nødvendigvis er komplett, ei heller veldig spesifikk mot lydbildet man ønsker.

    Jeg er primært misfornøyd med bass/bunn av lydbildet jeg har nå, men det kan også ha noe med litt kjipe høyttalere å gjøre!
    Vanskelig vanskelig!
    Har et sett eldre B&W 600i høyttalere jeg tenkte å prøve iløpet av helgen for å se om det er bedre... Forrige forsterker klarte ikke drive disse, men effekten jeg har i hus nå burde dra dem med letthet.
    Kommer kanskje på et bananskall inn i diskusjonen. Men tror nok du har rett i å skylde på høyttalerne, Ronn. Kjenner ikke rp 1 eller 2 i praksis, men hadde en argon TT 1 fra HFK for en tid tilbake. Skal ha vært en rp1, gitt nytt navn for salg hos HFK.

    Hadde et par ulike PU og et par ulike RIAA-løsninger med den spilleren. Opplevde aldri problemer med dyp-bass...:)
     
    Sist redigert:

    Ronn

    Medlem
    Ble medlem
    01.04.2016
    Innlegg
    38
    Antall liker
    2
    Jeg har kikket på denne "test oversikten"
    https://test.no/beste-platespiller
    Når man er ny på et felt, så søker man informasjon der man finner den... Var der jeg ble obs på RP 1 og 2, og da spesifikt prestasjon vs pris ser bra ut...
    Så er det jo selvfølgelig slik at en slik liste ikke nødvendigvis er komplett, ei heller veldig spesifikk mot lydbildet man ønsker.

    Jeg er primært misfornøyd med bass/bunn av lydbildet jeg har nå, men det kan også ha noe med litt kjipe høyttalere å gjøre!
    Vanskelig vanskelig!
    Har et sett eldre B&W 600i høyttalere jeg tenkte å prøve iløpet av helgen for å se om det er bedre... Forrige forsterker klarte ikke drive disse, men effekten jeg har i hus nå burde dra dem med letthet.
    Kommer kanskje på et bananskall inn i diskusjonen. Men tror nok du har rett i å skylde på høyttalerne, Ronn. Kjenner ikke rp 1 eller 2 i praksis, men hadde en argon TT 1 fra HFK for en tid tilbake. Skal ha vært en rp1, gitt nytt navn for salg hos HFK.

    Hadde et par ulike PU og et par ulike RIAA-løsninger med den spilleren. Opplevde aldri problemer med dyp-bass...:)
    Men det kan ha sammenheng med innebygd RIAA løsning i tt-2 USB versjonen?
    Jeg opplever som sagt mye bedre bass i digital avspilling, men igjen, det er også store variasjoner fra plate til plate...
    Blir fort gammel av det her! ;)
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Nordland
    Her er det nok ikke lett å stille spørsmål, da tips og råd om alt kommer i alle retninger. ;)
    Helt enig. Det hadde vært mye enklere om spørsmål ble stilt i egne dedikerte tråder...

    @ ronn: De såkalte testene på test.no, er bare svada. At Rega Planar 6 skulle være
    verdens beste platespiller blir utrolig misvisende (selv om "testene" tar høyde for pris).
    Særlig når det ligger klart bedre spillere lenger nede på listen. Som Rega RP-8, VPI Prime,
    T+A G-2000R osv...
    Din Argon kan sikkert oppgraderes betraktelig med en bedre RIAA. For å få til dette, må du
    lodde kablene fra armen direkte til phonopluggene på baksiden av spilleren. Du bør i tillegg
    koble fra matespenningen til det innebygde RIAA-trinnet for å unngå brum/støy, samtidig
    som du opprettholder matespenning til motor/motorstyring. Kanskje ikke en jobb for amatører.
    Men, får du til dette kan sikkert spilleren gjøre en utmerket jobb. Særlig med en litt påkostet
    RIAA. Og gjerne en bedre (les dyrere) pickup. (Pass på å velge en myk pickup (typisk MM)).

    @ norwegianwoodpecker: En eldre Rega Planar 3 er en riktig så god platespiller (selv om den
    bare kostet Kr. 1.600 kroner (!) når den var ny). Den kan glatt konkurrere med nye Planar 2,
    med Planar 3, med Planar 6 og faktisk også med RP-8 (om du har flaks og har fått et eksemplar
    med gode armlagre). Kan matches med langt dyrere komponenter. Jeg brukte en periode på
    80-tallet en slik spiller sammen med en Koetzu Rosewood Signature til Kr. 35.000,-
    Med fantastisk lyd som resultat!
    En Ortofon 2M Black er en utmerket pickup (vær nøye med justeringen), som bør fungere greit
    på denne spilleren. Det eneste forbeholdet jeg kunne ha, er at begge komponentene er litt lyse
    og lette i klangen, så helheten også kan helle litt den veien. Derfor er det lurt å velge en RIAA
    med litt varmere klangkarakter. Har du råd, er den tilbudsprisede ASR Basis Mini MK. III et kjempe-
    kjøp for tiden. Det finnes også billigere alternativer, men mange av disse har litt av den samme
    klangen som spilleren og pickupen. Og, om du ikke har montert pickupe ennå, kan du kansje også
    vurdere en annen PU på dette tidspunktet?

    Til dere begge; Hopp over NADs RIAAer...

    mvh
    Gunnar Brekke
    Hvilken PU viller du gått for Gunnar, i mitt tilfelle?
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kikket på denne "test oversikten"
    https://test.no/beste-platespiller
    Når man er ny på et felt, så søker man informasjon der man finner den... Var der jeg ble obs på RP 1 og 2, og da spesifikt prestasjon vs pris ser bra ut...
    Så er det jo selvfølgelig slik at en slik liste ikke nødvendigvis er komplett, ei heller veldig spesifikk mot lydbildet man ønsker.

    Jeg er primært misfornøyd med bass/bunn av lydbildet jeg har nå, men det kan også ha noe med litt kjipe høyttalere å gjøre!
    Vanskelig vanskelig!
    Har et sett eldre B&W 600i høyttalere jeg tenkte å prøve iløpet av helgen for å se om det er bedre... Forrige forsterker klarte ikke drive disse, men effekten jeg har i hus nå burde dra dem med letthet.
    Kommer kanskje på et bananskall inn i diskusjonen. Men tror nok du har rett i å skylde på høyttalerne, Ronn. Kjenner ikke rp 1 eller 2 i praksis, men hadde en argon TT 1 fra HFK for en tid tilbake. Skal ha vært en rp1, gitt nytt navn for salg hos HFK.

    Hadde et par ulike PU og et par ulike RIAA-løsninger med den spilleren. Opplevde aldri problemer med dyp-bass...:)
    Men det kan ha sammenheng med innebygd RIAA løsning i tt-2 USB versjonen?
    Jeg opplever som sagt mye bedre bass i digital avspilling, men igjen, det er også store variasjoner fra plate til plate...
    Blir fort gammel av det her! ;)
    Min (ringe) erfaring er at innebygde RIAA-er sjelden gir store lytteopplevelser.

    Men det kan nok være store forskjeller fra plate til plate. Med et anlegg av grei kvalitet er det forbløffende hvordan enkelte platepressinger faller igjennom på kvalitet. For ikke å snakke om CD-er...:p
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.139
    Antall liker
    2.685
    Sted
    Kongsberg
    Hvilken PU viller du gått for Gunnar, i mitt tilfelle?
    My two cents on the matter: Som sagt er det ikke noe i veien med å bruke en
    Ortofon 2M Black (sammen med en varmt klingende RIAA), men det finnes bedre
    - og ikke minst bedre matchende - pickuper der ute (i mine ører). Også i (omtrent)
    samme prisklasse.

    Sammen med en god MM-RIAA (som Graham Slee ERA V Gold) ville mine
    idealvalg vært en av disse; Dynavector DV-10X5, Dynavector DV-20X (High),
    eller Sound Smith Carmen. I tillegg finnes det endel eldre MM- pickuper,
    som med ny stift kan være helt der oppe; bl.a. de beste fra Shure og Glanz...

    Sammen med en god MC-RIAA (som ASR Basis Mini) ville mine idealvalg vært en
    av disse; Audio Technica AT-33EV, Audio Technica AT-33Sa, Goldring Eroica LX,
    Dynavector DV-20X (Low)
    - og om du strekker budgettet (ganske mye);
    en Ortofon Cadenza Red.

    mvh
    Gunnar Brekke
     

    Ronn

    Medlem
    Ble medlem
    01.04.2016
    Innlegg
    38
    Antall liker
    2
    Jeg har kikket på denne "test oversikten"
    https://test.no/beste-platespiller
    Når man er ny på et felt, så søker man informasjon der man finner den... Var der jeg ble obs på RP 1 og 2, og da spesifikt prestasjon vs pris ser bra ut...
    Så er det jo selvfølgelig slik at en slik liste ikke nødvendigvis er komplett, ei heller veldig spesifikk mot lydbildet man ønsker.

    Jeg er primært misfornøyd med bass/bunn av lydbildet jeg har nå, men det kan også ha noe med litt kjipe høyttalere å gjøre!
    Vanskelig vanskelig!
    Har et sett eldre B&W 600i høyttalere jeg tenkte å prøve iløpet av helgen for å se om det er bedre... Forrige forsterker klarte ikke drive disse, men effekten jeg har i hus nå burde dra dem med letthet.
    Kommer kanskje på et bananskall inn i diskusjonen. Men tror nok du har rett i å skylde på høyttalerne, Ronn. Kjenner ikke rp 1 eller 2 i praksis, men hadde en argon TT 1 fra HFK for en tid tilbake. Skal ha vært en rp1, gitt nytt navn for salg hos HFK.

    Hadde et par ulike PU og et par ulike RIAA-løsninger med den spilleren. Opplevde aldri problemer med dyp-bass...:)
    Men det kan ha sammenheng med innebygd RIAA løsning i tt-2 USB versjonen?
    Jeg opplever som sagt mye bedre bass i digital avspilling, men igjen, det er også store variasjoner fra plate til plate...
    Blir fort gammel av det her! ;)
    Min (ringe) erfaring er at innebygde RIAA-er sjelden gir store lytteopplevelser.

    Men det kan nok være store forskjeller fra plate til plate. Med et anlegg av grei kvalitet er det forbløffende hvordan enkelte platepressinger faller igjennom på kvalitet. For ikke å snakke om CD-er...:p
    La ut Argonen for salg fredag uten særlig respons, så kan være at koble ut RIAA trinnet kan være en gangbar vei (og ikke minst ikke nødvendigvis spesielt kostbart).
    Mottar gjerne tips på fornuftige RIAA tips som en god start.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Det kan ta tid å få solgt ting. Prøvd på Finn?

    Ellers er Project Tube Box en ganske god rimelig RIIA, men originalrørene må byttes ut(og det kan jo fort koste 1500 for gode NOS-rør.

    Ser at det ligger en sånn ute på Finn, nå. 3750.- er prisen. (Det er ikke meg som selger :) )
     
    Sist redigert:

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.319
    Antall liker
    2.557
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Et annet rimelig bra RIIA trinn er Musical Fidelity V lps ii .Det er gått ut av produksjon,men bør kunne skaffes brukt for under tusenlappen.
     

    Ronn

    Medlem
    Ble medlem
    01.04.2016
    Innlegg
    38
    Antall liker
    2
    Det kan ta tid å få solgt ting. Prøvd på Finn?

    Ellers er Project Tube Box en ganske god rimelig RIIA, men originalrørene må byttes ut(og det kan jo fort koste 1500 for gode NOS-rør.

    Ser at det ligger en sånn ute på Finn, nå. 3750.- er prisen. (Det er ikke meg som selger :) )
    Ja, la den bare på finn, men er en del andre platespillere der også, så er jeg usikker på hva verdien av oppgradert stylus/nål er i denne sammenhengen, så kan være jeg har bommet fullstendig på pris.
    Kan også være jeg har en urealistisk forventning til lydbildet, da jeg igrunn syns det låter riktig så snasent av enkelte av platene mine, mens andre virker til å ha glemt bass-lydsporet.
    Det er en lang læringskurve her, og det er hardt for en middelaldrende utålmodig mann!
    Derfor var min plan å få "byttet" min spiller mot en spiller med forholdsvis god tilbakemelding, men da todelt system med spiller og løs RIAA, så evt oppgraderinger senere er lettere å få til.
    ELLER, da den løsningen en kom med om å koble ut innebygd riaa, og heller kjøre en ekstern.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Flere som har erfaringer med den siste pressingen av Metallica - Master Of Puppets? Fikk den til jul, og driten er nesten ikke spillbar p.g.a. overflatestøy og hakk.
    Fikk den levert rett før jul og min høres fantastisk ut :)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Bare et kjapt spørsmål; Er det trygt å kjøpe pickup brukt og har noen her noensinne opplevd negative erfaringer med det? Tenker på om stiften kan ha fått seg en smell engang eller tilogmed vært skiftet til noe annet. Liker å stole på folk, men er pickup noe som helst bør kjøpes nytt?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bare et kjapt spørsmål; Er det trygt å kjøpe pickup brukt og har noen her noensinne opplevd negative erfaringer med det? Tenker på om stiften kan ha fått seg en smell engang eller tilogmed vært skiftet til noe annet. Liker å stole på folk, men er pickup noe som helst bør kjøpes nytt?
    Hvis du vet hva du gjør og stoler på selgeren, er det vel greit nok, men hvis det er dyre ting, ville jeg kanskje ha fått inspisert den med mikroskop og vurdert om det er noe igjen å bruke. :)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Takk for svar og godt råd Dazed. Heller nok mot et nykjøp tenker jeg, får ikke mulighet til å inspisere stift og kjenner ikke kjøper. Han er sikkert til å stole på, men med såpass ømfintelige ting som dette, er nok et nykjøp det aller tryggeste
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo det sikreste, ja.

    ...Men noen ganger dukker det jo opp svært fristende kjøp. ;)
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.147
    Antall liker
    4.306
    Torget vurderinger
    1
    ^Mht brukt kjøp av pickup så er min betalingsvilje stort sett begrenset til vrakpant + et skjønnsmessig påslag for potensiell bruksverdi.
    Det er aldri trygt å kjøpe brukt PU. «Tilnærmet ubrukt» er gjerne litt tryggere.

    Uansett hvor troverdig selger er så har du ingen «garanti» for tilstanden til en brukt PU og hva gjenværende forventet brukstid ev er. Du som kjøper kjenner ikke brukshistorien til PU, og PUer er som kjent ganske skjøre greier. Hvor mange brukstimer har PU (for egen regning og egne PUer så har jeg ingen anelse om hvor mange timer de har vært i bruk) ? Hvordan har den vært behandlet (sikkert stort sett pent, men har den fått et eller flere potensielt allvorlige uhell?) ? etc.

    mvh
    KJ
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Takk til både KJ og Dazed for gode svar. Bestiller idag en ny 2M BLack, da vet jeg uansett den er 100%
    Ha en fin dag alle sammen
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Flere som har erfaringer med den siste pressingen av Metallica - Master Of Puppets? Fikk den til jul, og driten er nesten ikke spillbar p.g.a. overflatestøy og hakk.
    Fikk den levert rett før jul og min høres fantastisk ut :)
    Mitt eksemplar er så fucka at jeg først trodde pickupen min hadde vandret til de evige jaktmarker. Har andre reissues fra andre band, men det er den andre dårlige Metallica pressingen jeg får. Er greit å være glad i å tjene penger, men kvalitetskontroll på det man selger er også fint. For min del er det her en stor, stygg ripe i lakken til merkevaren Metallica. Har lest på nett om flere andre som også har vært uheldig med skivene dems.

    a2a3ece837f52e89ab535f2cf12b15ac_kill-em-all-kill-em-all-meme_400-400.jpeg


    Reklamer på den da:p
    Master og puppets.. hørte låta 3-4 ganger i dag. Et mesterverk8)
    Poenget er at det var en julegave, som giver hadde bestilt på nettet. Noe som gjør det litt mer omstendelig, og veldig mye mer irriterende for min del. Nesten så tiltak at det er fristende å bare gi faen og heller brenne driten på fortauet utenfor den Amerikanske ambasseden.
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Nordland
    Flere som har erfaringer med den siste pressingen av Metallica - Master Of Puppets? Fikk den til jul, og driten er nesten ikke spillbar p.g.a. overflatestøy og hakk.
    Fikk den levert rett før jul og min høres fantastisk ut :)
    Mitt eksemplar er så fucka at jeg først trodde pickupen min hadde vandret til de evige jaktmarker. Har andre reissues fra andre band, men det er den andre dårlige Metallica pressingen jeg får. Er greit å være glad i å tjene penger, men kvalitetskontroll på det man selger er også fint. For min del er det her en stor, stygg ripe i lakken til merkevaren Metallica. Har lest på nett om flere andre som også har vært uheldig med skivene dems.

    Vis vedlegget 476330

    Reklamer på den da:p
    Master og puppets.. hørte låta 3-4 ganger i dag. Et mesterverk8)
    Poenget er at det var en julegave, som giver hadde bestilt på nettet. Noe som gjør det litt mer omstendelig, og veldig mye mer irriterende for min del. Nesten så tiltak at det er fristende å bare gi faen og heller brenne driten på fortauet utenfor den Amerikanske ambasseden.
    Har vært borti noe lignende, men med Metallicas stAnger på cd. Lyden er hinsidige dårlig. Hadde faktisk lpen i hånden her om dagen på av alle plasser, OBS stormarkedet. Men jeg tok ikke sjansen, sikkert dårlig lyd på lpn også. Eller er det noen som mener det motsatte? Mener plata dro noen priser for beste album det året..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ja, altså det jeg mener er at det ikke er selve miksen på Master Of Puppets som er dårlig, men selve produksjonen av vinylplaten. Akkurat som noe har gått skikkelig galt og rillene har blitt ødelagt når de laget den, for lyden er rett og slett helt umulig. Det låter litt sånn det gjør hvis pickupen har fått samle opp masse støv og ikke sporer lenger, samtidig som det er en mengde med klikk eller knepping.

    Det bare irriterer meg. Og jeg nekter å tro at de som lager skivene ikke er klar over problemet. De bare gir f...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Til sammenligning fikk jeg endelig Death - Sound Of Perseverance på dobbel vinyl etter at jeg bestilte den i høst en gang. Og lyden er SUPERB. Den er deilig. Det er altså fortsatt fullt mulig å lage gode vinylplater, men kanskje ikke alle gidder å prøve så veldig hardt så lenge folk kjøper uansett.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke trua. Den ørlille friksjonen i et godt lager lager ikke problemer. Spesielt ikke med litt tung tallerken, eller i prisklassen den sikkert havner, og maglev-spiller har sikkert sine egne ulemper.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Ser det kommer noe annet "revolusjonerende" nå; DS Audio 002 Optical Cartiridge. Heftig priset i USA til $ 2250, mens Oslo hifisenter skal ha NOK 55000! Prisen i USA er muligens uten amerikansk moms, men vi har likevel en formidabel prisøkning her. Han leker ikke butikk, han Tømmervik.
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    Er du sikker på at den prisen du refererer til omfatter både pickup og equalizer? What Hifi sier 4800£ og såvidt jeg klarer å forstå fro websida til Oslo hificenter er det snakk om både pickup og equalizer der også.

    Amerikanske priser er forøvrig alltid oppgitt uten avgifter...
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Neida er ikke sikker, men kan eqalizeren koste så mye? Kanskje det..Hvor mye betaler amerikanerne i "moms"?
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    Neida er ikke sikker, men kan eqalizeren koste så mye? Kanskje det..Hvor mye betaler amerikanerne i "moms"?
    Det varierer fra stat til stat - mellom 4 og 10% i alminnelighet, noen stater har ikke avgift i det hele tatt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn