Det fungerte jo meget bra!pstraums skrev:Fungerer veldig fint her. Squeezedroid ser slik ut på min Desire:
![]()
HoJ skrev:Noen som vet om en kan styre sb via android mobiler, jeg har kjøpt meg en htc mobil
Takker
Det fungerte jo meget bra!pstraums skrev:Fungerer veldig fint her. Squeezedroid ser slik ut på min Desire:
![]()
HoJ skrev:Noen som vet om en kan styre sb via android mobiler, jeg har kjøpt meg en htc mobil
Dette har jeg nettop vært igjennom. Du må holde inne knappen på receiveren i 5-10 sek til den begynner å blinke hurtig med rød farge. Så går du inn på controlleren og trykker "restore factory settings". Så setter du opp receiveren på samme måte som du gjorde da den var ny, bortsett fra at du nå velger wired connection istedet for wireless.pstraums skrev:Noen som vet hvordan jeg velger å kjøre receiveren min via kablet nett ? jeg har plugget i kabel, men den kommer opp som en trådløs enhet i nettverket..
Tror Squeezeplay støtter 24/96 iallefall.stejorge skrev:Hva resamples den til hvis en bruker Softsqueeze som avspiller?
Får en dac inn dørene de neste dagene som takler 24/192, og hvis softsqueeze kan kjøres med 24/192 så hadde det vært en kanon løsning siden jeg har HTPC stående som brukes kun til film. Da kunne duet'en gått av med pensjon.
EDIT: Fant ut at Softsqueeze ikke støtter hi-rez, spørsmålet blir da er det en annen software spiller (squeezeslave e.l) som gjør jobben?
Har problemer med å "laste inn" annet enn "Artister" med SqueezeDroid. Går jeg inn på "Album" kommer det innen ting opp...(kan det ha noe med at jeg benytter en Duo NAS fra Netgear (som ikke er den kjappeste? Controlleren har også en del "ventetid", men den laster i alle fall inn. Andre som kjenner til problemet?marsboer skrev:Selv synes jeg SqueezeDroid fungerer best på Android.
Bruker Squeezecomander, og har aldri hatt problemer med denne. Lastet ned ved hjelp SlideME. Denne kan også brukes til å overføre musikfiler til mobilen.panfam skrev:Ser SqueezeControl appsen får bra tilbakemeldinger på Android-Marked. Noen som har testet denne?
Sjekk taggingen på den. Ikke alltid downloaden inneholder den infoen squeezen trenger for å gjenkjenne albumet.breuer skrev:Lasta ned Led Z's Mothership (24/96 flac). Av en eller annen grunn finner ikke SB denne når jeg scanner biblioteket for ny musikk. Hverken under Ny musikk eller under Artist => Led Z. Noen ide?
Det tryggeste er sannsynligvis å bruke oppgraderingsfunksjonen i VortexBox.HoJ skrev:Jeg bruker Vortexbox, er det noe problem å bare trykke på oppgradering på sb-serveren eller må det gjøres på en annen måte?
var tilbud i helgenJ T skrev:
hm.. jeg kan ikke se at den finner noe ny oppgradering på sb-serveren - eller heter det noe annet på vortexboxen?coolbiz skrev:Det tryggeste er sannsynligvis å bruke oppgraderingsfunksjonen i VortexBox.HoJ skrev:Jeg bruker Vortexbox, er det noe problem å bare trykke på oppgradering på sb-serveren eller må det gjøres på en annen måte?
J T skrev:
J T skrev:Ok -
Er rimelig grønn på dett.. hva er forskjell på skvisboks og transporter? Hva trenger jeg (har laptop fra før) i tillegg til f.eks skvisboks? Har trådløs router, skal det gå trådløst helt frem til anlegget?? Har normalt stilt relativt store krav til kabler i anlegget..
JT
Du trenger ikke noe mer. Du kan benytte enten trådløst eller ethernet mellom squeezeboxen og routeren. Det vil ikke være noen hørbare forskjeller men ethernet er immunt mot forstyrrelser og dropouts.
Transporter er toppmodellen i squeezeboxfamilien. Forskjellen ligger først og fremst i en vesentlig mer påkostet DAC-del og utganger. Funksjonelt er de like bortsett fra ulike fjernkontroll-løsninger og at Transporter har digital-inngang og klokke-inn/utganger.
Må innrømme at jeg ikke følger med på hva VortexBox-teamet driver på med.HoJ skrev:hm.. jeg kan ikke se at den finner noe ny oppgradering på sb-serveren - eller heter det noe annet på vortexboxen?coolbiz skrev:Det tryggeste er sannsynligvis å bruke oppgraderingsfunksjonen i VortexBox.HoJ skrev:Jeg bruker Vortexbox, er det noe problem å bare trykke på oppgradering på sb-serveren eller må det gjøres på en annen måte?