Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er vel en ferdig 7.9.1 mener jeg.
    LMS er siste nightly versjon å anbefale. Flere år siden Logitech stoppet å utvikle LMS. Nå er det stort sett community basert.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.963
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk, Valentino, jeg har latt ReadyNAS serveren på loftet leve uoppdatert i så lang tid at jeg ikke husker lengre...
    Skal prøve en oppdatering selv :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.506
    Antall liker
    35.370
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Mine sb'er sliter veldig med første sangen på så og si alle albumene via Tidal, alle andre sanger, eller andre streamingplasser (harddisk og Spotify) går bra. Slik har det vært i mange måneder nå.. irriterende.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ble kjøpt som backup for Devialet Air, men kun testet et par dager og ikke blitt brukt. Men nå nekter Devialeten så spille stabilt på nettverket så da måtte den frem. Synest ikke den var noe særlig som digital transport når jeg testet, men fant en billig balansert kabel og mener det ble bedre? Bra man får brukt noe av det som hoper seg opp av gammelt utstyr.

    Transporter.jpg
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.668
    Antall liker
    1.415
    Torget vurderinger
    2
    What to do, what to do?

    Har en SB Touch i anlegget i stua (og den fungerer helt strålende! Men så har jeg en SB Classic i loftstua, og den har nå gitt opp ??? dvs den er på men ikke lenger tilgjengelig for avspilling (byttet for sikkerhetsskyld server for noen dager siden fra en Netgear Readynas til Rockstor), og skjermen er svart (har i ca en uke hatt litt lav lysstyrke, men fungert som avspiller med iPeng remote-app).

    What are my options? må jeg bare bite i det sure eple og kaste/avhende SB Classic'en eller er det noen måte å få kontakt med den igjen, slik at den i hvert fall kan spille musikk...det var jo ikke så mye annet den gjorde før, heller :cool:

    Om den må ut, hva er så alternativene for ny spiller...musikken ligger på en Rockstor-server!
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    457
    Antall liker
    412
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Det er kanskje bare skjermen som har brent ut? (Den har jo en viss levetid).
    Har du prøvd og trykke deg videre med pil høyre på fjernkontrollen? I tilfelle den står og venter på "Networking" eller no :)

    Går an og bytte skjerm på de, men er knapt verdt det i forhold til og kjøpe en ny.
    En god erstatter er en Raspberry pi med feks Max2Play (https://www.max2play.com/en/) som er lett og sette opp. Da funker den som ett squeezeboxpunkt på samme måte, bare at alt av innstillinger osv gjøres via nettleser på en pc eller telefon.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.668
    Antall liker
    1.415
    Torget vurderinger
    2
    Det er kanskje bare skjermen som har brent ut? (Den har jo en viss levetid).
    Har du prøvd og trykke deg videre med pil høyre på fjernkontrollen? I tilfelle den står og venter på "Networking" eller no :)

    Går an og bytte skjerm på de, men er knapt verdt det i forhold til og kjøpe en ny.
    En god erstatter er en Raspberry pi med feks Max2Play (https://www.max2play.com/en/) som er lett og sette opp. Da funker den som ett squeezeboxpunkt på samme måte, bare at alt av innstillinger osv gjøres via nettleser på en pc eller telefon.
    Den sto defintivt å ventet på noe, ja! Det funka gull!!! ;) Finner spilleren i iPeng-appen...så da gidder ikke jeg å styre med å finne erstatning enda, ihvertfall! Takker for tips jeg selv burde tenkt på...får skylde på influensaen som herjer i skrotten om dagen :rolleyes:
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.668
    Antall liker
    1.415
    Torget vurderinger
    2
    Det er kanskje bare skjermen som har brent ut? (Den har jo en viss levetid).
    Har du prøvd og trykke deg videre med pil høyre på fjernkontrollen? I tilfelle den står og venter på "Networking" eller no :)

    Går an og bytte skjerm på de, men er knapt verdt det i forhold til og kjøpe en ny.
    En god erstatter er en Raspberry pi med feks Max2Play (https://www.max2play.com/en/) som er lett og sette opp. Da funker den som ett squeezeboxpunkt på samme måte, bare at alt av innstillinger osv gjøres via nettleser på en pc eller telefon.
    Fikk jo også motivasjon til å rydde roteskuffen hvor jeg antok at fjernisen lå og drev dank, har ikke brukt den på et par år!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nytt for meg at squeezebox touch vha. Spotty har fått Spotify connect :D . Knall. Er vist en stund siden og :p
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.987
    Antall liker
    2.913
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Melder meg inn i Squeezebox selskapet.

    Kjører nå LMS på en liten Synology server, og piCoreplayer på en Raspberry Pi 3B+som er koblet opp mot dac og en pcskjerm.
    Styres fra nettbrett med Squeezer.
    Fungerer greit og raskt med nesten 80k filer.
    Har også tilkoblet Sportify og Bandcamp på LMS.
    Spotify fungerer sømløst.
    Bandcamp fungerer sånn passe, spiller, men får den ikke til å vise innhold under genre.

    Neste blir å teste appene Orange Squeeze og Squeeze Ctrl. Noen som har erfaring med disse ?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.506
    Antall liker
    35.370
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Så sliter jeg med SB igjen, på fjernkontrollen så står det at den SB-server er på 192.168.68.108, men der finner jeg ikke noe. Ei heller på http://192.168.1.78:9000 hvor jeg fant den før. Hvordan kan jeg finne den slik at jeg får kontakt med LMS på pc'n?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvilken IP mener routeren din at den har?..
    Hvirker noe rart med de IPene som blir fordelt i nettet ditt.
     

    karlhungus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.11.2012
    Innlegg
    61
    Antall liker
    16
    Sted
    Frankrike
    Ta en titt på den nye tråden min om Daphile hvis du trenger skifte ut SBen og har en gammel PC liggende :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.506
    Antall liker
    35.370
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken IP mener routeren din at den har?..
    Hvirker noe rart med de IPene som blir fordelt i nettet ditt.
    Hm... Sånn nettverk kan jeg lite om, byttet ut to wifi-forsterker som fungerte, men gikk tregt mot mesh-system, som fungerer som bare rakkern, men da oppsto dette problemet.
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    869
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    "byttet ut to wifi-forsterker som fungerte, men gikk tregt mot mesh-system, som fungerer som bare rakkern"

    Ikke bare å forstå hva du mener med dette. Kan du si mer om nettverket ditt, router og AP setup? Og hvilken IP routeren din gir ut, 192.168.x.x eller 10.0.0.x?

    Er det bare SB som trøbler? Hvis så, så er den stuck på det gamle nettverket og en factory reinstall (fra controller) fikser da sikkert dette. Men du kan først prøve å bytte nett på SB Controlleren.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.506
    Antall liker
    35.370
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    "byttet ut to wifi-forsterker som fungerte, men gikk tregt mot mesh-system, som fungerer som bare rakkern"

    Ikke bare å forstå hva du mener med dette. Kan du si mer om nettverket ditt, router og AP setup? Og hvilken IP routeren din gir ut, 192.168.x.x eller 10.0.0.x?

    Er det bare SB som trøbler? Hvis så, så er den stuck på det gamle nettverket og en factory reinstall (fra controller) fikser da sikkert dette. Men du kan først prøve å bytte nett på SB Controlleren.
    Jeg kan lite om setup, og problemet gjelder bare sb gjennom nettleser, fjernkontroll og apper fungerer perfekt.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.817
    Antall liker
    21.750
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har lært at LMS og Spotify er No Go, og nå ser jeg plutselig ved gjenopplivingen av anlegget mitt at vår mann Herger har fikset en app. Så kjekt! Spotify enkelt på stereoanlegget!
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.668
    Antall liker
    1.415
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har lært at LMS og Spotify er No Go, og nå ser jeg plutselig ved gjenopplivingen av anlegget mitt at vår mann Herger har fikset en app. Så kjekt! Spotify enkelt på stereoanlegget!
    Hvordan sette opp dette på en netgear readynas duo, det har jeg ikke funnet ut av enda. Det er noen tilleggskomponenter som må inn (synes å huske at det var noe ssl-greier som mangler i os’et på nas’en?!) og uten de er det No Go.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.668
    Antall liker
    1.415
    Torget vurderinger
    2
    Da kjørte jeg heller rundt hele problemstillingen; jeg delte katalogen jeg har min digitale musikksamling på som er på Netgear NAS’en, slik at den da kunne leses fra en annen NAS jeg har (OMV). På denne satte jeg LMS’en til å søke etter musikk i den katalogen som er på Netgear NAS’en. Det fungerte helt strålende, så da satte jeg opp Spotty modulen og voila!...alt virker bra og ser rimelig stabilt ut.
    Jeg kunne selvfølgelig ha flyttet hele musikkbiblioteket over på OMV NAS’en men det var rundt regnet 3,5TB med musikk, så det gadd jeg ikke. Nå har jeg tilgjengelig hele mitt gamle arkiv pluss ca 9TB på OMV’en som jeg kan legge til ny musikk på, i tillegg til at Spotify virker som aldri før!

    Kjente at det var litt tilfredsstillende å gjøre, gitt!
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har lært at LMS og Spotify er No Go, og nå ser jeg plutselig ved gjenopplivingen av anlegget mitt at vår mann Herger har fikset en app. Så kjekt! Spotify enkelt på stereoanlegget!
    Hvordan sette opp dette på en netgear readynas duo, det har jeg ikke funnet ut av enda. Det er noen tilleggskomponenter som må inn (synes å huske at det var noe ssl-greier som mangler i os’et på nas’en?!) og uten de er det No Go.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    Har en gammel readynas duo stående selv på nettverket , skvis er ryddet vekk i en skuff men minnes da det ikke var noe spesielt styr å finne den med skvisen mener å huske jeg bare la den til i biblioteket på squeezebox duo med fjernkontrollen .
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.668
    Antall liker
    1.415
    Torget vurderinger
    2
    Melder meg inn i Squeezebox selskapet.

    Kjører nå LMS på en liten Synology server, og piCoreplayer på en Raspberry Pi 3B+som er koblet opp mot dac og en pcskjerm.
    Styres fra nettbrett med Squeezer.
    Fungerer greit og raskt med nesten 80k filer.
    Har også tilkoblet Sportify og Bandcamp på LMS.
    Spotify fungerer sømløst.
    Bandcamp fungerer sånn passe, spiller, men får den ikke til å vise innhold under genre.

    Neste blir å teste appene Orange Squeeze og Squeeze Ctrl. Noen som har erfaring med disse ?
    Jeg bruker Squeeze Ctrl på Samsung tablet og det fungerer knall.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Kan det være mulighet for å få solgt en SB Touch tror dere , og til hvilken pris i såfall ..?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Tror du kan få rundt 800-1000kr.. greia er at dem som kan litt, lager sine egne vha. RaspberryPI og SqueezeOS :). De er ofte mye mer stabile.. og kommer på under 1000kr (dog uten skjerm, med mindre du har en ekstern da).
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Selge Squeezebox? Helt uaktuelt her.

    Jeg har én Touch, én Classic - og jammen har jeg én Duet også - liggende på lur i tilfelle totalhavari på de Squeezebox'ene jeg jeg allerede har i daglig bruk.

    Men kan hende er det aktuelt å kjøpe enda flere. Kjekt å ha - en ulykke kommer sjelden alene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn