Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Stereofix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    622
    Antall liker
    526
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Vi må jo ha en venne tråd for Squeezebox & Transportern`!
    Kjøpte min Squeezebox for ca 1,5 år siden, solgte cd spilleren momentant, har ikke angret ett sekund!
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, SB og TT er kule produkter som trenger sin egen pludretråd. Har vært strålende fornøyd med SB siden den dukket opp her for et par mnd siden og musikksamlingen ble da utvidet med over tre tusen album! Riktignok i MP3 men i etterkant har jeg rippet og funnet noen hundre WAV og FLAC filer som låter meget bra! Dukker opp en DP DAC en av de nærmeste dagene også så da blir det nok fart i sakene ytterligere 8)

    Dersom noen har tips om en god strømforsyning til SB'n (det må vel være endel å hente her?) så kom med det gjerne til denne tråden.....
     

    kablang

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.06.2007
    Innlegg
    526
    Antall liker
    258
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Dukker opp en DP DAC en av de nærmeste dagene også så da blir det nok fart i sakene ytterligere 8)

    Dersom noen har tips om en god strømforsyning til SB'n (det må vel være endel å hente her?) så kom med det gjerne til denne tråden.....
    Kan ikke se noe poeng med å gjøre noe med strømforsyninga til SB'n, så lenge du skal bruke ekstern DAC. De digitale signalene ut fra SB vil vel ikke endres med en annen strømforsyning(?)
     

    Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får vel melde meg inn her.

    Frode
     

    Vedlegg

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.672
    Antall liker
    3.711
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg og være med; har ikke angret et sekund.

    Bernt K
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Bx skrev:
    Jeg vil bare minne om at dere som bruker SB har en unik anledning til å få billig og bra lydkorreksjon med en plugin fra Inguz.
    Må bare få shoppa en mic og eksternt lydkort så skal nok dette prøves.

    Denne klubben blir jeg også med i. SB3 er en helt fantastisk sak. Ved siste telling så har jeg rippet 940 plater som ligger i flac format på min dedikerte slimserver box.

    Må bare tipse om følgende plugin; Lazy Search Slimserver Plugin. Denne gjør søking til en lek!



     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Dette er en boks med muligheter...

    Jeg skal ha meg en så snart jeg får tid til å bygge kjøkkensatelitter. Både kona og jeg vil ha mussikk tell kjøkkenarbe' Da har jeg tenkt å lage noe som er så sært og plasseringsvennlig at det ikke fungerer (noe bedre enn en vilkårlig radio) uten lydkorreksjon ;)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Veldig nysjerrig på SB så jeg ser ikke bort ifra at jeg må invistere i en slik en :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    kablang skrev:
    hifiguru skrev:
    Dukker opp en DP DAC en av de nærmeste dagene også så da blir det nok fart i sakene ytterligere 8)

    Dersom noen har tips om en god strømforsyning til SB'n (det må vel være endel å hente her?) så kom med det gjerne til denne tråden.....
    Kan ikke se noe poeng med å gjøre noe med strømforsyninga til SB'n, så lenge du skal bruke ekstern DAC. De digitale signalene ut fra SB vil vel ikke endres med en annen strømforsyning(?)
    Tenkte å få bygd batteriforsyning til DP-dac og regner med det går an å tappe 5V fra denne på en måte for å fòre SB'n med. Alt som kan kobles vekk fra strømnettet vet du.....
     

    HansO

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2006
    Innlegg
    42
    Antall liker
    0
    Må "melde" meg inn her jeg også.
    Har nettopp fått Transporteren i hus, men er ikke helt ferdig med Hifi/kino rommet enda, så det går vel enda litt tid før jeg får kobla opp.
    Kjøpte Transporter etter en frydefull musikkopplevelse ;D...har vel vært skepisk til musikkavspilling fra mediaspillere/pc :-\..helt til jeg hørte Transporteren ;D
    Gleder meg!
     

    trondkj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    62
    Melder meg på, har hatt skvisboksen i hus vel en måned nå og er veldig fornøyd med den. Cd-spilleren har fått hvile. Spiller gjennom en Moodlab Concept dac. Så selv om jeg er utprega vinylfrik må jeg nok si at jeg er venner med skvisboksen, ja ;D ;D ;D
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Melder meg på her, fikk riktignok problemer med bestillinga fra Ripcaster. det betyr at jeg må gjennom en ny runde med pc eller NAS. Hvorfor er det ingen(meg bekjent) butikker i Norge som selger SB + NAS med Slimserver ferdig installert. jeg som aldri har satt mine bein i en pc har liten lyst til å forsøke å installere på en Qnap TS-109 eller en Synology. Blir fort gnagsår tror jeg.
     

    HansO

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2006
    Innlegg
    42
    Antall liker
    0
    stesch skrev:
    Melder meg på her, fikk riktignok problemer med bestillinga fra Ripcaster. det betyr at jeg må gjennom en ny runde med pc eller NAS. Hvorfor er det ingen(meg bekjent) butikker i Norge som selger SB + NAS med Slimserver ferdig installert. jeg som aldri har satt mine bein i en pc har liten lyst til å forsøke å installere på en Qnap TS-109 eller en Synology. Blir fort gnagsår tror jeg.
    Se på denne: Infrant/Netgear ReadyNAS NV+
    www.komplett.no
    www.masseplass.no
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    var litt upresis, glemte Infrant, men den er jo så dyr. Jeg har tenkt meg enten Synology DS-107 eller Qnap TS-109 med ca 400GB. Begge disse løsningene burde komme på i underkant av 6k iberegnet SB'en. Løsningen blir vel å prøve å finne noen venners venner som kan installere Slimserver på en NAS eller rett å slett kjøpe en SB og en vanlig harddisk, men da er pc'en min låst, liksom ikke noe vits med bærbar da.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Har dere være innom logitech.no i det siste? De har priset Transporter til kr. 21000,- ! :mad:
    Og man kan ikke bestille fra slimdevices.com til Europa heller, lenger.

    Det er fremdeles noen norske nett-butikker som har Transporter i sortimentet sitt (kun sølvutgaven) til 17-18000, men jeg har ikke sjekket om de faktisk er leveringsdyktige.

    Noen som vet om Logitech har til hensikt å stoppe distribusjon gjennom andre kanaler i Norge enn sin egen nettbutikk?
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Transporter var dyr nok som den var. Og i tillegg er logoen til Logitech styggere enn Slim Devices-logoen.

    Jeg for min del synes SB3/Transporter burde hatt USB-inngang slik at man kunne kjøre harddisk rett i spilleren. Det er pes å måtte være avhengig av en PC og nettverk, synes nå jeg, samtidig som det er godt å ha muligheten.

    Jeg vurderer fortsatt å kjøpe SB3, DAC og en NAS-løsning, men konkurransen på denne typen produkter øker voldsomt. Logitech må følge med i timen her.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    roffe skrev:
    Transporter var dyr nok som den var. Og i tillegg er logoen til Logitech styggere enn Slim Devices-logoen.
    Enig. Enig. Heldigvis har ikke Transporter'n Logitech-logo på fronten.

    roffe skrev:
    Jeg for min del synes SB3/Transporter burde hatt USB-inngang slik at man kunne kjøre harddisk rett i spilleren. Det er pes å måtte være avhengig av en PC og nettverk, synes nå jeg, samtidig som det er godt å ha muligheten.
    Ikke umiddelbart enig med deg. Da hadde det jo blitt en helt annen type produkt! Enten bør en slik spiller være helt standalone, med innebygd harddisk (evt. med muligheter for eksten USB harddisk) og lokal ripping av CDer. Eller bør det være en tynn klient av type Squeezebox (de het jo ikke Slim Devices for ingenting!) En slik midt-i-mellom løsning som du skisserer synes jeg faller mellom to stoler og det blir liksom hverken fugl eller fisk. Du vil jo fremdeles vært avhengig av PC for CD ripping.

    roffe skrev:
    Jeg vurderer fortsatt å kjøpe SB3, DAC og en NAS-løsning, men konkurransen på denne typen produkter øker voldsomt. Logitech må følge med i timen her.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Vel, det finnes DVD-spillere med innebygget trådløst nettverk til servere på nettet, videostreaming, USB etc som er like liten som Transporter og som koster kun litt mer enn SB3.

    Jeg synes det er greit å kunne plugge minnepluggen rett i spilleren, jeg for min del... Skal man først ha en serverPC, så må jo den stå i et annet rom for at løsningen skal være "slim".

    Men synes uansett at SB3 og Transporter er fine produkter. Har veldig lyst på en SB3 og DAC, men har problemer med å bestemme meg for hvordan den best skal fores med innhold på en enkel og grei måte.
    Alle PCer som er i bruk hjemme hos oss er bærbare, og jeg gidder ikke sette opp en som surrer og går og bruker strøm og krever vedlikehold kun for dette. Jeg kunne altså godt tenkt meg en relativt stillegående HDD i et godt kabinett nær spilleren, jeg. Trådløsnettet belastes jo også ganske mye når flere bærbare er på, og FLAC-streaming vil kunne hakke (har forsøkt med en spiller av et annet merke), spesielt om også serverPCen kjører trådløst.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hvilke DVD-spillere er det du har sett med disse egenskapene? Interessant! Jeg kjenner kun til Helios X.5000 som er over dobbelt så dyr som SB3.

    Enig i at streaming-server med trådløst interface er en dårlig ide dersom man har mye trafikk fra andre kilder på det samme nettet.

    Hva streaming-server til tynne klienter angår, er det ikke så vanskelig å få til en løsning som er både rimelig, strømgjerrig og tilnærmet lydløs. Spesielt hvis plassbehovet ikke overskrider 1TB eller så. Selv benytter jeg en gammel, men kompakt og stillegående Pentium-III maskin som jeg puttet en stor disk i. Knapt hørbar, skjermløs og med strømforbruk godt under 100W. Med Linux er den så stabil at oppetiden typisk er oppe i et par hundre dager om gangen og kun avbrutt av strømbrudd. "Configure and Forget" :)
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Du traff nær, coolbiz. Tenkte på Helios X3000, som er "lillebroren" til 5000-modellen, der de eneste forskjellene er et mindre, lettere kabinett og en mindre påkostet DAC-chip. Det vil si at man nok også til denne (som for SB3) trenger ekstern DAC for tilstrekkelig god musikkgjengivelse. Er vel ikke prismessig helt nede på SB3-nivå, men likevel interessant, synes jeg. Jeg er imidlertid ikke 100% fornøyd med brukervennligheten til Helios-produktene. Men i følge importøren er det nye ting i anmarsj... Den som lever får se.

    Men dette blir en digresjon. Denne tråden handler om SB og Transporter, og dette er glimrende produkter. Transporteren er bare råkul, og for meg er det prisen som holder meg tilbake. SB3 er også bra og yter flott med ekstern DAC. Jeg er mest med i denne tråden for å plukke opp mer om hvordan folk har løst server-utfordringen. Jeg tviler på at jeg gidder å sette opp egen PC bare for dette, så for meg er en NAS-løsning det mest aktuelle...
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skjønner godt at en NAS-løsning er fristende av mange grunner.
    Men jeg har lyst til å eksperimentere med digital romkorreksjon, som Squeezebox gir en helt unikt rimelig inngangsport til. En NAS-boks har ikke nok prossessor-kraft til dette formålet.

    Du inne på noe når du bruker order "gidde". Gidder man f.eks. å sette opp billig hardware med et dedikert operativsystem, f.eks. det gratis FreeNAS (http://www.freenas.org), kan man på billig PC-hardware realisere en løsning som rent betjeningsmessig ligger veldig nær et kommersielt NAS produkt. Det kommer til til syvende og sist an på om en synes en har mer penger enn tid og om en har behov for den ekstra prossessorkraft og fleksibilitet som en PC-basert løsning kan gi.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Romkorreksjon i NAS-boksen er sikkert nyttig for noen.

    Jeg for min del synes det er feil sted å gjøre det, for hva skjer den dagen man får flere spillere i hus (f.eks. i stua, lytterommet og soverommet)?
    Skal rommet korrigeres i det digitale domenet, så bør det etter min mening skje som en del av det anlegget som er stasjonært i rommet det spilles i, f.eks. mellom SB3 og ekstern DAC...
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke spesielt vanskelig å kjøre individuell prossessering for hver enkelt Squeezebox/Transporter.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Fikk koblet til SB3'en på en DP dac 8,0 i går, kan si det ble (ytterligere) et løft i lyden. Vokalisten(e) står spikret der de skal være og gitarer og trommer spruter mer ut av høyttalerne enn tidligere. Fikk samtidig oppgradert CD-spilleren selvsagt så nå snakker vi good shit her..... ;D
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    hifiguru skrev:
    Fikk koblet til SB3'en på en DP dac 8,0 i går, kan si det ble (ytterligere) et løft i lyden. Vokalisten(e) står spikret der de skal være og gitarer og trommer spruter mer ut av høyttalerne enn tidligere. Fikk samtidig oppgradert CD-spilleren selvsagt så nå snakker vi good shit her..... ;D
    Interessant! Jeg har innom gut_man for noen dager siden og testet min SB3 sammen med hans modifiserte DP dac 8,0. Jeg må nok inrømme at denne kombinasjonen ikke spilte så bra som DP'en og hans Forsell-transport. Jeg vil beskrive lydforskjellen som veldig tilsvarende det jeg tidligere har hørt når jeg har eksperimentert og sammenligninget andre transport/kabel/DAC kombinasjoner, og som jeg mistenkter sterkt for å ha med jitter-problematikk å gjøre. Spørsmålet er hvor denne jitteren kommer fra. Har Forsell-verket bare rett og slett mindre jitter enn SB, og dp'en er følsom for dette, eller er det overføringsjitter pga. dårlig kabel (SB ble brukt sammen med en DIY digitalkabel) eller impedansproblemer. Vi justerte ikke på den impedansjusteringen som sitter (internt) på inngangen til dp'en.

    hifiguru, det hadde vært interessant å vite om du har eksperimentert med ulike innstillinger på inngangen på dp'en, eller sammenlignet ulike CD-spillere med SB'en som digital-kilde. Jeg er i markedet for en løs DAC til min SB3, og min erfaring med DP-dac'en ga ikke ubetinget mersmak.
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Der fikk jeg telefon fra Ripcaster om at de sender meg SB + Qnap TS-109 med 400GB og Slimserver ferdig installert. Er jeg heldig kommer den før helga. Spennende!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke justert noe som helst på dac'en , ikke kjenner jeg no særlig til boksen heller så det får noen andre ta seg av. Men, skal jeg være litt mer nyansert i uttalelsen min etter noen dager synes jeg Sony xa5 es som drivverk spiller mye bedre enn SB3'n. Sony står tilkoblet direkte på RCA inngangen men s SB3 står tilkoblet på BNC med en 40kr's adapter til rca. Har det mye å si? Kan jo selvsagt bytte om bare men greit å vite om andre har merket store forskjeller dette. Benytter VdH the first som digitalkabler.
     

    Inductivius

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    295
    Antall liker
    74
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    12
    Slenger meg på her med min skviseboks.Herlig å få vekk platene fra stua.
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Må bare spørre om en liten ting... Har dere alle klart å få SB3'en til å låte bedre enn CD-spillerne deres? Hvordan er innstillingene på Slimserver? Jeg trenger litt hjelp og har laget en tråd på datahjørnet, noen som vil komme med litt assistanse?

    Takker ;)
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Her er mitt bidrag!

    Særdeles god lyd fra de balanserte analogutgangene på Transporteren.
    Rakk å kjøpe en før prisoppgangen og rebrandingen til logitech.
     

    Vedlegg

    B

    Back_Door

    Gjest
    Ooops!

    Har oversett denne tråden.

    Melder meg inn i klubben! Squeezebox er den lureste investering jeg har gjort på musikkfronten på svært mange år!
    Squeezebox--Welborn strømforsyning--ReadyNas nv harddisk med raid (ingen pc-avhengighet)
    Dette kobles om kort tid digitalt til DEQX.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    coolbiz skrev:
    hifiguru skrev:
    Fikk koblet til SB3'en på en DP dac 8,0 i går, kan si det ble (ytterligere) et løft i lyden. Vokalisten(e) står spikret der de skal være og gitarer og trommer spruter mer ut av høyttalerne enn tidligere. Fikk samtidig oppgradert CD-spilleren selvsagt så nå snakker vi good shit her..... ;D
    Interessant! Jeg har innom gut_man for noen dager siden og testet min SB3 sammen med hans modifiserte DP dac 8,0. Jeg må nok inrømme at denne kombinasjonen ikke spilte så bra som DP'en og hans Forsell-transport. Jeg vil beskrive lydforskjellen som veldig tilsvarende det jeg tidligere har hørt når jeg har eksperimentert og sammenligninget andre transport/kabel/DAC kombinasjoner, og som jeg mistenkter sterkt for å ha med jitter-problematikk å gjøre. Spørsmålet er hvor denne jitteren kommer fra. Har Forsell-verket bare rett og slett mindre jitter enn SB, og dp'en er følsom for dette, eller er det overføringsjitter pga. dårlig kabel (SB ble brukt sammen med en DIY digitalkabel) eller impedansproblemer. Vi justerte ikke på den impedansjusteringen som sitter (internt) på inngangen til dp'en.

    hifiguru, det hadde vært interessant å vite om du har eksperimentert med ulike innstillinger på inngangen på dp'en, eller sammenlignet ulike CD-spillere med SB'en som digital-kilde. Jeg er i markedet for en løs DAC til min SB3, og min erfaring med DP-dac'en ga ikke ubetinget mersmak.

    Tok mot til meg i morgen timene og plukket opp DP dac'en og justerte gain fra 10dbv til 0 og flyttet en jumper på impedans-matching da den var satt til XLR-inngangen.
    Førsteintrykk: JAAA! Roligere topp og mer ro, akkurat hva jeg lette etter!
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Har endelig fått SB i hus sammen med en Qnap-109 som skal fungere som NAS, denne har Slimserver ferdig innstallert. Har (etter fattig evne) prøvd å legge inn musikk på Qnapen, men når jeg kobler meg opp via SB får jeg beskjed om at det ikke er musikk på Qnap. Har lagt inn Slimserver på pc'en og kan kjøre musikk fra pc via SB. Noen som har litt kunskap å bidra med for å få Qnap opp?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    stesch skrev:
    Har endelig fått SB i hus sammen med en Qnap-109 som skal fungere som NAS, denne har Slimserver ferdig innstallert. Har (etter fattig evne) prøvd å legge inn musikk på Qnapen, men når jeg kobler meg opp via SB får jeg beskjed om at det ikke er musikk på Qnap. Har lagt inn Slimserver på pc'en og kan kjøre musikk fra pc via SB. Noen som har litt kunskap å bidra med for å få Qnap opp?
    Har du fortalt slimserver hvor musikken din ligger? Dette gjør du lettest gjennom web-grensesnittet på port 9000. Feks. http://192.168.0.3:9000, under "server configuration". (erstsatt 192.168.0.3 med navn eller ip-addresse på Qnap-boksen din.)
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Hm, jeg trodde jeg hadde fortalt det men får knote litt mer. PS linken du oppgir er forresten død.
     
    L

    Ludo

    Gjest
    stesch skrev:
    Hm, jeg trodde jeg hadde fortalt det men får knote litt mer. PS linken du oppgir er forresten død.
    Linken han henviser til er kun et eksempel på hvilken adresse slimserveren kjøres. Du må tilpasse den til ditt lokale nettverk. Du må finne ut hvilken
    IP-adresse Qnap-boksen din har, deretter skriver du ip-adressen etterfulgt av :9000 som eksempelet til Coolbiz viser : http://192.168.0.3:9000...
    http://ip.til.qnap.boksen:9000

    See ?
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    :p akkurat, hmmm, dette vil ta tid. Fa......... ser ikke ut til at jeg har klart å overføre musikk til Qnapen. Her må man skånselløst utnytte venner med datakompetanse. Takk for hjelp!
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kom nettopp over kort omtale og bilde av T+A's nye media-spiller i tyske Stereoplay. Er det bare jeg som synes at displayet på denne ligner mistenkelig på det vi kjenner fra Squeezebox? Litt stokket rundt, riktignok, men likevel veldig likt, tilogmed skrifttypen. Skulle vært artig å vite om de faktisk benytter SD's Slimserver.

    http://www.stereoplay.de/sixcms/media.php/188/stp0807QuellenExtra.pdf
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    hifiguru skrev:
    Tok mot til meg i morgen timene og plukket opp DP dac'en og justerte gain fra 10dbv til 0 og flyttet en jumper på impedans-matching da den var satt til XLR-inngangen.
    Førsteintrykk: JAAA! Roligere topp og mer ro, akkurat hva jeg lette etter!
    Så flott, da! :D Akkurat som jeg trodde og håpet. Takk for bekreftelsen!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn