C
Cyber
Gjest
Hmm, ser den har fått nokså lunkne anmeldelser i diverse nettforaer, men ser HW synes den er god. Men da ser det ut til at jeg har fått tilbud på 2500 for den. Mulig jeg går for det.noruego skrev:Ja, naturligvis.
Jan
Hmm, ser den har fått nokså lunkne anmeldelser i diverse nettforaer, men ser HW synes den er god. Men da ser det ut til at jeg har fått tilbud på 2500 for den. Mulig jeg går for det.noruego skrev:Ja, naturligvis.
Men hvor _god_ er den? Er der en idé i, at købe en Transporter, for så at sætte den sammen med en ekstern TDAI2200? En SB Duet koster ~2500 kr. En Transporter ~11500 kr. Hvad er det, der retfærdiggør prisforskellen? Og vil det stadig være retfærdiggjort, hvis man sætter Transporteren til TDAI2200?Rizzo skrev:Dacen i TDAI 2200 skal klare å ta i mot opptil 24 bit /192kHz.Nolfi skrev:Hvod god er dac'en i TDAI2200?
Klarer den et 24/96 signal?
Kan squeezebox / transporter levere et sådant?
Ja, det må da være en god pris skulle jeg mene. Ikke mer å stusse på.cybervision_ skrev:Netgear ReadyNAS 500 GB + Squeezebox Duet for 5200+frakt - er ikke det en ok pris?
Nei, har sagt jeg river i en. Nå håper jeg søren meg den er så kjapp som dere vil ha det til, det verste jeg vet er treghet og lagg!!!noruego skrev:Ja, det må da være en god pris skulle jeg mene. Ikke mer å stusse på.cybervision_ skrev:Netgear ReadyNAS 500 GB + Squeezebox Duet for 5200+frakt - er ikke det en ok pris?
Har du sett denne marsboermarsboer skrev:Jeg hørte et lite visk fra det hinsidige...... ORDENTLIG FILSERVER ;D
Forstår jeg deg rett dersom du nå har en kabel direkte fra NAS til receiver? Da må du jo koble om denne kabelen og inn i PC når du skal kopiere inn ny musikk..cybervision_ skrev:OT: Men: Vil en svitstj ordne tingene?
http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:437953;c:36172;r:pg?
Hvis der er ett lan-interface i NAS'en og ett lan-interface i Duet'en, så har du jo brugt op de fysiske tilkoblingsmuligheder. Så kan du tilgå Duet'en via Wifi, men det er der vel ingen vits i. Så hellere Wifi fra trådløs router til Duet og NAS'en på routeren:cybervision_ skrev:Jeg leier 4. etasje i et stort bolighus og får nett fra utleiers router i etasjen under så jeg tror jeg skal beholde NASen her oppe. Uansett så må det da gå an å plugge NASen rett i Duet hvis den er så utrolig fantastisk, det kunne jeg jo med den forrige jeg hadde uten problemer.
Hvoran fungerer dette on du vil spille av radio på Duet'en? Er det Squeezecenter som leser internettradioen og streamer signalet til Duet'en eller Duet'en direkte via WLAN når kanal er valgt via Squeezcenter?cybervision_ skrev:Jeg leier 4. etasje i en blokk og får internett trådløst fra utleiers router.
Har bestilt en switch og planen er nå:
NAS
|
Switch
|
Duet -- Wifi
Kan man tilgå NAS'en via Duet'en, hvis NAS kobles til Duet med X-kabel og Duet tilgås via Wifi? Jeg er ikke sikker.Terka skrev:Hvoran fungerer dette on du vil spille av radio på Duet'en? Er det Squeezecenter som leser internettradioen og streamer signalet til Duet'en eller Duet'en direkte via WLAN når kanal er valgt via Squeezcenter?cybervision_ skrev:Jeg leier 4. etasje i en blokk og får internett trådløst fra utleiers router.
Har bestilt en switch og planen er nå:
NAS
|
Switch
|
Duet -- Wifi
Som nevnt tidligere så bør et jo gå å bruke en kryssett nettverkskabel mellom NAS og Duet? (Da slipper du å bruke en switch). Videre kan man sette Duet'en i Bridge-mode (kan dette ihvertfall dette på SB Classic og Transporteren), da bør du kunne få NAS'en dib opp på WLAN dersom dette er ønskelig.. (tilgjengelig i nettverket.)
Man skrev:Førsteinntrykk av transporter: Mye for pengene! Spiser ikke helt kirsebær med gutta "der oppe" , og låter vel en smule klinisk og livløst. Det *gløder* ikke. Pussig nok klarer den å skape litt mere luft og distanserer litt bedre i dybden (begge deler muligens et resultat av mere moderne dac'er), allikevel faller den helt gjennom når det gjelder "illusjons-testen". Litt sånn som oppsamplingsdac'er og/eller 1bits dac'er pleier å gjøre, uten sammenligning forøvrig. Men bevares, jeg kunne sikkert levd med denne. En liten stund..![]()
Forøvrig er den vel heller tvilsom når den brukes som en ren dac.
ps! Jeg ble egentlig positivt overrasket.
Jeg har tilsvarende problem med enkelte komponenter og det skyldes sannsynligvis at (i ditt tilfelle) NAD driter i fabrikantkoden på fjernkontrollsignalet.HoJ skrev:Når jeg trykker på play på min SB3, så setter min Nad videospiller i gang med å ta opp (rec).. Hva kan jeg gjøre med det.
Men, nå har jo du noen høyttalere som er helt elendige på å få ting til å høre klinisk og livløst utDog skrev:Du verden
Uansett, mine referanser er jo mid-end ting som Meridian G08, Lector CDP7TL og noen til, den klarer seg utmerket og litt til i det landskapet. Syntes ikke den er hverken livløs eller fargeløs, tvert om - virker som den
er ærlig og gir deg det som finnes, hverken mer eller mindre. Men det er hos meg, og med mine ører.
O.
cybervision_ skrev:Men, nå har jo du noen høyttalere som er helt elendige på å få ting til å høre klinisk og livløst utDog skrev:Du verden
Uansett, mine referanser er jo mid-end ting som Meridian G08, Lector CDP7TL og noen til, den klarer seg utmerket og litt til i det landskapet. Syntes ikke den er hverken livløs eller fargeløs, tvert om - virker som den
er ærlig og gir deg det som finnes, hverken mer eller mindre. Men det er hos meg, og med mine ører.
O.Ikke alle kjeder tåler i få servert sannheten...
Jo, man kan få inntrykk av at den bygger på noe eksotiske greier som sminker lyden dit jeg vil og som oppveier svakhetene i anlegget. Dessverre må jeg nok skuffe der:Veggen skrev:Man, om du ikke vil si hvilket merke din DAC er, så kunne du kanskje si noe om hva slags teknologi den er bygget på?
Hvilken dac chip? NOS? Filtertype? Sampling? Hva slags analogløsninger? kl A? Opamp? Diskret? Rør? Prisklasse? etc.
Uten å vite noe om hva du sammenligner med blir det svært vanskelig å få noe som helst ut av kommentarene. Det eneste som vel er klart er at du foretrekker din egen DAC, det kunne kanskje være artig og interessant å vite litt om bakgrunnen for hvorfor det er slik?
Jeg har lest at Slim Devices leide visstnok inn en utvikler fra AKM under utvikllingen av Transporter, så det er ikke rart at den ligner referanseimplementasjonen.Sean Adams skrev:NJRs 5534s are very good - I'm not saying there's nothing better in the world, but improving on it would not be as easy as randomly swapping in something more exotic.