Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    coolbiz skrev:
    Her er de fleste av stasjonene i listen til Terka. Lagrer man dette i filen myradio.opml i SqueezeCenter sin playlists katalog så slipper man å legge inn èn og èn manuelt.
    Jeg gikk i fella med denne, gitt. :-[ Var på besøk hos en kompis for å sette opp hans nye Duet, og gratulerte meg selv med hvor smart jeg hadde vært som hadde lagt radiolisten ut på HFS slik at jeg bare kunne kopiere den derfra. Men uansett hvor mye jeg bladde i SqueezeCenter menyene og menyene på Controller, kunne jeg ikke finne "Mine Radiostasjoner" noe sted. Et kjapt søk på Slim Devices forumet løste mysteriet: Slim har tatt vekk denne måten å definere nettradiostasjoner på mellom 7.2 (som jeg har selv) og 7.2.1 som var installert på min venns server. Tydeligvis er det flere som savner dette, så noen har laget en plugin til 7.2.1 som legger denne funksjonaliteten inn igjen. Denne er å finne her: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=52599&highlight=radio+stations+7.2.1

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg tror at jeg trenger litt hjelp nå.

Etter at jeg lastet inn SqueezeCenter versjon 7.2.1 er det bare blitt tull hos meg. De radiostasjonene som lå i Music Folder fra før av, lar seg spille som jeg alltid har gjort - via Music Folder og "Play". De nye stasjonene som jeg legger inn, havner også i Music Folder - som før - men de lar seg ikke spille av. Jeg får bare en kryptisk beskjed på Squeezeboxens display: "Problem, can't open file for ....." når jeg trykker "Play" på fjernkontrollen. All musikken på harddisken ligger også under Music Folder - og jeg synes at det har vært utrolig praktisk å kunne svitsje mellom nettradio og egen musikk uten å måtte forlate Music Folder.

Håper at noen høykompetente Squeezeboxvenner har løst dette og kan forklare meg hva jeg skal gjøre.

trond

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.12.2002
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    3
    Har testet en Benchmark DAC1 koplet til Transporteren og det var skikkelig forbedring, lyder mye riktigere i mine ører og nesten bra nok......... Kanskje leke litt med kabler, prøve balansert utgang. uansett så bra lyd nå at det går an å leve med det... Jeg anbefaler andre som ikke har ekstern dac til transporter å prøve.

EDIT; ser i ettertid ut til at problemet har ligget i forforsterker, Transporter rett inn i monoblokkene lyder bra, mens DAC1 rett i blokkene blir litt hardt og spisst etter litt lytting

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    trond skrev:
    Har testet en Benchmark DAC1 koplet til Transporteren og det var skikkelig forbedring, lyder mye riktigere i mine ører og nesten bra nok......... Kanskje leke litt med kabler, prøve balansert utgang. uansett så bra lyd nå at det går an å leve med det... Jeg anbefaler andre som ikke har ekstern dac til transporter å prøve.
    Det var litt overraskende. Jeg har sammenlignet min Lavry DA10 med siste generasjon Benchmark DAC-1 og fant at DA10 har noe bedre bassartikulasjon og soundstaging, mens det ikke var de store forskjellene ellers. Videre har jeg sett et par tilsynelatende troverdige sammenligninger av Transporter vs. SB3+DA10 som falt ut til fordel til Transporter (dog med liten margin). Dette viser vel bare hvor lite man kan basere innkjøp på innlegg man leser på nettet (mine egne inkludert). ;)

trond

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.12.2002
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    3
    Smak og behag kan også spille inn. Jeg liker lyden med Benchmark'en bedre enn uten, det trenger ikke å bety at den er 'riktigere', selv om jeg nok tror det ganske sikkert. La oss si at de lyder forskjellig.

EDIT; ser ut til at jeg var litt rask her, og at problemet ligger i pre-ampen min. Transporter rett inn i monoblokkene er bedre enn DAC1 rett inn. DAC1 rett inni blokkene ble litt slitsomt etter noen dager. Noenn nevnte system matching og det er tydeligvis viktig. Det var litt forvirrende at jeg tilsynelatende var den eneste som ikke var begeistret over lyden. Nå er jeg på glid.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    trond skrev:
    Smak og behag kan også spille inn. Jeg liker lyden med Benchmark'en bedre enn uten, det trenger ikke å bety at den er 'riktigere', selv om jeg nok tror det ganske sikkert. La oss si at de lyder forskjellig.
    Det kan nok meget godt være at det er der det ligger. Matching kan muligens også spille en rolle. F.eks. ser jeg for meg at noen vil foretrekke DAC-1 på små toveis høyttalere fremfor DA10 som kanskje vil kunne oppfattes som for stram i bassen sammen med bassfattige høyttalere.

trond

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.12.2002
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    3
    Synes lyden er fantastisk branår jeg bruker Benchmark pre-amp utgangen rett inn i 300B monoblokkene. Transporter som kilde og signaloverføring pr coax. Har aldri hatt bedre lyd enn dette

AN/E høyttalere er 2-veis men iallefall ikke i mitt oppsett bass veike !

Har lyst å prøve den Lavry DA10'en ellers heller jeg til dcs delius. Eller DAC1. En av de tre og rett inn i forsterkerne.

Transporteren er definitivt kommet for å bli.

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.190
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    trond skrev:
    Dette stemmer overens med min erfaring også! Kanskje det er lydsignaturen til DAC1 vi liker?

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Vi er nok godt inn i smak og behag land her.
    Jeg foretrakk Transporter fremfor DAC1, og det er faktisk Ludo's ex Transporter jeg har. :)

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Transporteren er neppe noen vei å gå om man er ute etter lydsminke. Om bare Inguzen ville gå, så hadde saken stilt seg helt annerledes. Venter på Inguz.... ;D

trond

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.12.2002
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    3
    Trodde ikke at DAC1 var særlig farget. Uansett har forskjellige komponenter forskjellig lyd. Har hatt andre komponenter som har trengt endel tid før de låter bra. Noen som har merket seg noen forandring i lyd på Transporter over tid ?

osan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Antall liker
    0
    Har endelig kommet i gang med Transporter og Inguz. Jeg lager filtre i Audiolense. Det fungerer utrolig bra hos meg. Husk at på grunn av buffringen i Transporter/Squeezbox så vil det ta noe tid før endringen i Inguz vil høres. En snarvei er da å starte låten på nytt. Hadde ikke noe problem med å få Inguz til å fungere med slimserver 7.3, utenom trikset med Maxversion = 7.*
    Integrasjon mellom Audiolense og Inguz foregår ved å flytte filene som inneholder filtrene laget i Audiolense, over til en gitt katalog i Inguz. Vil anta at ulikheter i DAC av samme kvalitet vil være små, i forhold til det man kan få til ved hjelp av Audiolense+Inguz.

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    osan skrev:
    Husk at på grunn av buffringen i Transporter/Squeezbox så vil det ta noe tid før endringen i Inguz vil høres.
    Hvordan er det mulig å ikke ha tenkt på dette før! Det er jo rimelig logisk, og kunne spart meg for noen restarter av squeesecenter!

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    He, he, liten tue kan velte stort lass.
    Pass også på at du har filtypeoppsettet ditt riktig i SC. Inguz aktivert, alt annet satt til "disabled".

C

Cyber

Gjest
    Jeg skal til å rippe biblioteket i .flac, men hvor høy bitrate er normalt/best å ha når man ripper til flac?

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Du bestemmer ikke selv bitraten i flac.
    Du velger derimot Compression Level, men denne er ikke kritisk, den påvirker filstørrelse og hvor krevende enkoding er for prosessoren marginalt. Level 5 som er std er helt fint. Siden det er lossless kan du når som helst endre dette senere uten tap hvis du ønsker.

M

marsboer

Gjest
    Aubi skrev:
    osan skrev:
    Husk at på grunn av buffringen i Transporter/Squeezbox så vil det ta noe tid før endringen i Inguz vil høres.
    Hvordan er det mulig å ikke ha tenkt på dette før! Det er jo rimelig logisk, og kunne spart meg for noen restarter av squeesecenter!
    Dette står også på sidene til Inguz. Det vil si at man må velge en ny sang eller starte sangen på nytt for at endringen skal tre i kraft :)

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    marsboer skrev:
    Aubi skrev:
    osan skrev:
    Dette står også på sidene til Inguz. Det vil si at man må velge en ny sang eller starte sangen på nytt for at endringen skal tre i kraft :)
    Jada, bare gni det inn :-[

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    3225 albums with 23175 songs by 2711 artists and still counting..

Har visst mistet kontrollen over hvor mye musikk vi har.. er overrasket over at jeg har så mye musikk på nettverksdiskene, og er antagellig rundt halveis med å legge inn cd'ene i flac.. Men utvalget begynner å bli brukandes, og SB & Transporter er definitvt blitt hovedkilden her hjemme nå! :)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Det er høres ut som litt jobb... Kan jeg spør om hvordan du oppbevarer alle disse platene? Jeg synes bennohyllene fra ikea blir litt lite effektive da det går kun en plate i dybden. Har sett flere smarte kommodeløsninger som jeg kunne ha tenkt meg.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    mteinum skrev:
    Det er høres ut som litt jobb... Kan jeg spør om hvordan du oppbevarer alle disse platene? Jeg synes bennohyllene fra ikea blir litt lite effektive da det går kun en plate i dybden. Har sett flere smarte kommodeløsninger som jeg kunne ha tenkt meg.
    Må innrømme at jeg synder litt når det gjelder oppbevaring...
    Jeg oppevarer stort sett alle CD'ene i CD-mapper som tar mellom 100 og 400 cd'er. Personlig synest jeg de minste (100 stk cd) mappene er de beste, men det er greit å ha noen store også da disse tar unna"volum". Sammen med hver CD har jeg lagt papirheftet/coveret fra plastcoveret. (Alle plastcover er lagt på loftet i store pappesker slik at jeg har dem til senere dersom det skulle være behov.)
    Dette gir vedlig mye mindre volum mtp oppbevaring. De stygge "cd'hylllene" er borte, Alle CD-Mappene jeg har er sorte, har samme høyde osv. Dette gir en mye bedre homogenitet visuellt. Mappene er plassert i vanlige bokhyller.

Vurderer å gjøre det samme med DVD'ene også. DVD'coverene blir ikke mye lest og de tar mye plass...

Utfordringen hjemme hos oss er selvsagt at cd'er ikke alltid blir lagt tilbake etter at de ble avspillt, eller at de blir lagt tilbake i annene mappe, lagt i mappe for en av bilene osv, og ganske raskt så er det rot i systemet --> Ingen system... Jeg har derfor tatt i bruk en ekstra mappe der vi legger tilbake de cd'ene som blir avspillt, så kan vi rydde senere.

Eksempeler på CD'mappe: (Husker ikke hvor jeg har kjøpt mine).
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=107006
    http://www.dvdink.no/estore/visvare.asp?vareid=699&KatId=42

På sikt så havner nok mappene nede i hobbyboden. Målet er at nye CD'er legges inn direkte på disk. For min del så spiller jeg mye mer variert musikk etter at SB/Transporter er tatt i bruk. På plusssiden er jo flere valgmuligheter mtp radiokanaler også iforhold til FM.

M

Morpheus

Gjest
    Skaffet meg en Duet for et par mnd siden. Veldig fornøyd så langt selv om jeg har endel å gå på mtp optimalisering. Har vært gjennom hele tråden her tidligere og vil takke alle som sålangt har bidratt! Utrolig mye råd og tips her, og forhåpentlig vis kan jeg kansje komme med noen når jeg får litt bedre tid/behov til å fokusere på optimalisering!

Men kan nevne helt kort at jeg har opplevd at den har låst seg noen ganger etter siste "firmware" oppgradering :/

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.927
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    trond skrev:
    Trodde ikke at DAC1 var særlig farget. Uansett har forskjellige komponenter forskjellig lyd. Har hatt andre komponenter som har trengt endel tid før de låter bra. Noen som har merket seg noen forandring i lyd på Transporter over tid ?
    NEI!

trond

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.12.2002
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    3
    ikke nødvendig å rope... mange komponenter endrer lydkarakter til å begynne med. også kalt innspilling.

Uansett, jeg har koplet transporter direkte til monoblokkene og nå lyder det bedre. Mulig at svakheten i mitt anlegg har vært pre-ampen og at den noe skarpere lydkarakteren i DAC1 kompenserte for det. Nå lyder det bra, ikke state of the art bra, men godt nok til at det ikke brenner med å skaffe dac.

EDIT; uten å ha noe bedre å sammenlikne med er det svært bra. Har ikke hatt bedre lyd hjemme enn med Transporter rett inn i monoblokkene. Det høres riktig ut. Kan det bli bedre med forforsterker i loopen ? Annen dac ? Ville jeg kunne høre forskjell ?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.927
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Innspilling av SS-elektronikk er etter min ikke særlig ringe mening en mentaløvelse.

Er litt spent på flere rapporter enn achri-d sin (hos OAS) om Transporter versus high end eksternDAC, så om du skulle få hugen følger jeg med, trond.

goxboxlive

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2008
    Antall liker
    1
    Morpheus skrev:
    Men kan nevne helt kort at jeg har opplevd at den har låst seg noen ganger etter siste "firmware" oppgradering :/
    Dette har jeg lagt merke til også. Jeg må reboote den nesten hver enste gang jeg skal høre musikk. Tidligere firmware versjoner hadde ikke denne buggen.

Jeg benytter Squeezecenter i linux. Før når alt var stabilt og bra benyttet jeg "stabil" versjon. Bare på grunn an ren nysgjerrighet så testet jeg ut "testing" og "unstable" versjonen. Da fikk jeg samtidig en firmware update, både på boksen og på dueten. Hvordan er det med firmwaren, følger den software versjonenen, eller kjører man samme firmware uansett hvilken versjon av software man velger. For jeg har prøvd å gå tilbake til "Stable" versjon, men den tilbyr selvfølgelig ingen nedgradering av firmware.
    ER det flere som sliter med at den mister tilkoplingen til musikkilden?

M

marsboer

Gjest
    Jeg bruker siste offisielle versjon (altså ingen test eller beta) av Squeezecenter i Debian (med medfølgende firmware til Transporter) og har ingen problemer med reboots.
    Jeg hadde imidlertid et problem med at den kun spilte en 10-30 sekunder av en sang før den mistet forbindelsen til SC, men dette var den crappy trådløse ruteren fra NextGenTels skyld. Jeg måtte rett og slett ta ut og inn strømmen på ruteren før Transporteren igjen kunne få en stabil forbindelse.

Men utover dette, som jo ikke var Transporters skyld, har jeg ikke hatt noen problemer.

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    goxboxlive skrev:
    Hvordan er det med firmwaren, følger den software versjonenen, eller kjører man samme firmware uansett hvilken versjon av software man velger.
    Du kan selv velge hvilken firmware versjon som brukes.
    Finn en mappe som heter Firmware under Squeezecenter et sted.
    Der finnes alle de firmwarene du har tilgjengelig, samt en fil som slutter på .version.
    Åpne denne fila i en teksteditor og endre til en annen versjon.
    Restart deretter SC.

Lexluthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    goxboxlive skrev:
    Morpheus skrev:
    Dette har jeg lagt merke til også. Jeg må reboote den nesten hver enste gang jeg skal høre musikk. Tidligere firmware versjoner hadde ikke denne buggen.

Jeg benytter Squeezecenter i linux. Før når alt var stabilt og bra benyttet jeg "stabil" versjon. Bare på grunn an ren nysgjerrighet så testet jeg ut "testing" og "unstable" versjonen. Da fikk jeg samtidig en firmware update, både på boksen og på dueten. Hvordan er det med firmwaren, følger den software versjonenen, eller kjører man samme firmware uansett hvilken versjon av software man velger. For jeg har prøvd å gå tilbake til "Stable" versjon, men den tilbyr selvfølgelig ingen nedgradering av firmware.
    ER det flere som sliter med at den mister tilkoplingen til musikkilden?
    Gå inn på SqueezeCenter-innstillinger og velg "Avansert" > "Serverprioritet" > "-6 Over normalt". Det kan gjøre susen.....

JLmorten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Antall liker
    143
    Hvordan er det med dere som har SB Duet. Lar dere Kontrollen stå i dockingen når den ikke brukes, til lading da?
    Har merket at den bruker noe strøm, så dersom den settes i dockingen hver kveld vil den kun vare rundt 1000døgn(ca det som blir beregnet, men kan vare mye mindre også) før den trenger nytt batteri.. ??? hmm, er jo ganske lenge det da.
    Interessert i andres meining og HVA gjør dokker?

Er det lett og få kjøpt nytt batteri? hvor? og hvor mye??

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    946
    Torget vurderinger
    4
    Triangle VS Atoll skrev:
    Hvordan er det med dere som har SB Duet. Lar dere Kontrollen stå i dockingen når den ikke brukes, til lading da?
    Har merket at den bruker noe strøm, så dersom den settes i dockingen hver kveld vil den kun vare rundt 1000døgn(ca det som blir beregnet, men kan vare mye mindre også) før den trenger nytt batteri.. ??? hmm, er jo ganske lenge det da.
    Interessert i andres meining og HVA gjør dokker?

Er det lett og få kjøpt nytt batteri? hvor? og hvor mye??
    Setter den stort sett i docking annenhver dag når jeg er på jobb. Har ingen formening om hvor mange ladninger et sånt batteri tåler.
    Aner heller ikke hvor man får tak i nytt batteri men antar at de som selger Duet også klarer å skaffe batteri.

Noen som forresten vet om man kan få kjøpt ekstra lader for batteri slik at man alltid har ett som er fullt oppladet? Hadde vært kjekt ;)

Fant forresten noen tall på brukstid:
    http://wiki.slimdevices.com/index.php/SqueezeOS_Internals#Battery_Measurements

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Synes "oppetiden" stinker på duet, er endel til og fra og den er alltid tom om jeg ikke har satt den i dockingen når den har ligget på bordet ubrukt noen dager. Ingen andre som bruker den i mellomtiden altså! :p

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan legge inn NRK Podcasts i SqueezeCenter:

Finn programmet du ønsker i denne listen: http://www.nrk.no/podkast/

Trykk på "RSS" symbolet til høyre for programmet du ønsker.

Kopier addressen som da dukker opp (f.eks. "http://podkast.nrk.no/program/herreavdelingen.rss")

På web-grensesnittet til din SqueezeCenter, velg "Innstillinger" og derunder fanen "Podcasts". Lim RSS-addressen inn i "Legg til ny feed" og trykk "Apply".

Avspilles ved å velge "Tillegg > Podkaster > NRK P1 - Herreavdelingen > (velg programdato)"

8)

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    946
    Torget vurderinger
    4
    coolbiz skrev:
    Hvordan legge inn NRK Podcasts i SqueezeCenter:

Finn programmet du ønsker i denne listen: http://www.nrk.no/podkast/

Trykk på "RSS" symbolet til høyre for programmet du ønsker.

Kopier addressen som da dukker opp (f.eks. "http://podkast.nrk.no/program/herreavdelingen.rss")

På web-grensesnittet til din SqueezeCenter, velg "Innstillinger" og derunder fanen "Podcasts". Lim RSS-addressen inn i "Legg til ny feed" og trykk "Apply".

Avspilles ved å velge "Tillegg > Podkaster > NRK P1 - Herreavdelingen > (velg programdato)"

8)
    Glimrende coolbiz! Takker for tipset :)
    Synd at NRK bare koder i 96 kbps-kvalitet.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Liotheles skrev:
    ...
    Velbekomme! :)

Uheldigvis er mesteparten fjernet fra de fleste programmene av opphavsrettighetshensyn (puh!), så den lave bitraten er forsåvidt tilstrekkelig til den gjenværende talen.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    946
    Torget vurderinger
    4
    coolbiz skrev:
    Liotheles skrev:
    ...
    Velbekomme! :)

Uheldigvis er mesteparten fjernet fra de fleste programmene av opphavsrettighetshensyn (puh!), så den lave bitraten er forsåvidt tilstrekkelig til den gjenværende talen.
    Leste et sted at den tiden snart er forbi og at hele sendingen inkl musikk legges ut som podcast nå fremover. :)
    Satt akkurat og hørte på PopQuiz sendingen fra igår, og den hadde jo vært litt amputert med de gamle reglene ;)

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Opphavsrettighetsproblematikken skal nå være løst, siste herreavdelingen podcast er ihvertfall komplett med musikk. Sendes i 127k VBR kvalitet, helt OK.

Det er endel programmer som ikke legges ut som podcaster men som er tilgjengelige gjennom NRKs nettradio, ofte i høyere kvalitet enn podcastene. Disse kan man høre på via squeezebox/transporter ved hjelp av Wave Input plugin til squeezecenter. Denne pluginen streamer utgangen på lydkortet på PC'en, så alt som spilles på PCen streames videre.

Funker kjempefint til alt som ikke kan spilles av SB direkte. Har f.eks har stor glede av NRKs festivaldekning fra i sommer, streamet til transporteren.

Se:

http://wiki.slimdevices.com/index.php/WaveInput_plugin

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=35718&page=18

JLmorten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Antall liker
    143
    hifiguru skrev:
    Synes "oppetiden" stinker på duet, er endel til og fra og den er alltid tom om jeg ikke har satt den i dockingen når den har ligget på bordet ubrukt noen dager. Ingen andre som bruker den i mellomtiden altså! :p
    Har sendt mail til forhandler som jeg kjøpte Duet`en av, spørsmål om ekstra batteri osv, Tenkte og slå på tråen til Logitech og høre med di også. Får eg tak i batteri til en fornuftig pris, så kommer eg bare te la den stå i Dockingen, tappe batterien en gang i blandt for og holde det sån noe lunne i drift. Men vil finne ut om det er lett/mulig og få tak i nytt batteri først, så eg isje dreper det som følgte med og ender med unødvenig store kostnadder..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn