Spotify leverer ikke HiFi likevel

Spotify_HiFi-3b.jpg

Spotify HiFI har vært den store snakkisen knyttet til verdens desidert mest dominerende strømmetjeneste gjennom 2021. Nå viser det seg at den digitale presselanseringen var løst snakk.

Den 22.februar i fjor hadde Spotify en stor digital pressekonferanse, der lansering av Spotify HiFi var det mest interessante innholdet. Dette ble lovet å inneholde Lossless CD-kvalitet. Det ble ikke lovet noen dato, men det skulle skje «later this year».

Pressemeldingen vi mottok i forbindelse med lanseringen den 22.2.21 inneholdt disse punktene om Spotify HiFi...

Les hele nyhetsoppslaget om Spotify i Audiophile.no

Spotify_HiFi-2b.jpg

Kommentarer

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
699
Torget vurderinger
1
For "folk flest" er det likegyldig hva slags bitrate Spotify leverer. Det er vare oss sære som bryr oss.
På en annen side, det finnes de som har betaversjon - og som sier de får cd-kvalitet...
Problemet er ikke først og fremst mangel på lossless, men mangel på informasjon til rett tid. Jeg tror Spotify kunne levd greit med å bare levere 320kbps Ogg Vorbis i lang tid fremover. Men når de har lovet noe annet, må det dementeres på et profesjonelt vis.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
4.846
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
For "folk flest" er det likegyldig hva slags bitrate Spotify leverer. Det er vare oss sære som bryr oss.
På en annen side, det finnes de som har betaversjon - og som sier de får cd-kvalitet...
Mulig jeg ikke er folk flest, men jeg bryr meg om hvem som eier de tjenestene jeg kjøper (i den grad det er mulig, og det er selvsagt ikke enkelt) og hvordan de behandler sine underleverandører, og hvordan de bruker de pengene de tjener. Det er i hvert fall enkelte mennesker i denne verden jeg ikke unner å tjene mer penger.....

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
1.424
Sted
Liten by
Helt enig. Dette er dinosurenes kamp for å overleve :)

HoJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
6.093
Sted
Stavanger
Mulig jeg ikke er folk flest, men jeg bryr meg om hvem som eier de tjenestene jeg kjørt (i den grad det er mulig, og det er selvsagt ikke enkelt) og hvordan de behandler sine underleverandører, og hvordan de bruker de pengene de tjener. Det er i hvert fall enkelte mennesker i denne verden jeg ikke unner å tjene mer penger.....
Tror de fleste av oss som er her inne på hfs ikke er "folk flest"....

Sist redigert:

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
1.412
Sted
Endor
For "folk flest" er det likegyldig hva slags bitrate Spotify leverer. Det er bare oss sære som bryr oss.
Yepp og det betyr at price/value proposition for Spotify gjør vel at det ikke er business å kjøre Spotless hifi
98% av brukermarkedet gir vel en god b#$£# i om det er elendiug kvalitet eller hifi

Tror de fleste av oss som er her inne på hfs er "folk flest"....
Jeg er nok ikke som folk flest :censored:

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
433
Link til alle artikler
253
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Audiophile.no gjenåpnet etter tekniske utfordringer

Audiophile.no gjenåpnet etter tekniske utfordringer

• 0
Våre nettsider har vært stengt grunnet tekniske utfordringer siden onsdag 12. januar. Vi beklager ulempen dette har medført for våre lesere, og kan med stor glede meddele at nettsiden vår nå er...
Fortsett
Audiophile.no
Signa S4 – ny lydplanke fra Polk med Dolby Atmos og trådløs subwoofer.

Signa S4 – ny lydplanke fra Polk med Dolby Atmos og trådløs subwoofer.

• 0
Polk lanserer ny toppmodell i Signa-serien for lydplanker. Og med Signa S4 bekrefter Polk det som later til å være denne produsenten sitt mantra – mye for lite penger. For her tilbys både Dolby...
Fortsett
Audiophile.no
Roksan inntar Soundgarden

Roksan inntar Soundgarden

• 2
Soundgarden har overtatt salget av en av de britiske klassikerne. Vi snakker om Roksan, som holder til i Raleigh – Essex, og har produsert HiFi siden selskapet ble grunnlagt av Tufan Hashemi &...
Fortsett
Audiophile.no
Estelon Extreme Mk II - ekstreme flaggskip fra Estland oppgraderes

Estelon Extreme Mk II - ekstreme flaggskip fra Estland oppgraderes

• 3
For et års tid siden hadde Estelon en stor oppgradering av sin Classic-serie til MkII-modeller. Et år senere slår de til med en oppgradering av sitt ultimate flaggskip – Estelon Extreme. Estelon...
Fortsett
Audiophile.no
Mykje juleøl, og litt hifi. Det er jul – Stig Arne si dagbok november 2021

Mykje juleøl, og litt hifi. Det er jul – Stig Arne si dagbok november 2021

• 1
Ein låk ven frå Bergen lokka meg med på ein tur til Sveariket, noko eg eigentleg ikkje hadde tid til, men sjølvsagt hadde eg eigentleg det. Eg var snydens forkjøla og var på nippet til å avslå...
Fortsett
Audiophile.no
HiFi-Messa i Horten 2021

HiFi-Messa i Horten 2021

• 15
Den 19. hifi-messa i rekkja, og den største og einaste årvisse hifi-messa i landet vart avvikla 6. - 7. november, etter å ha vorte utsett sidan oktober. Og fjoråret var utan. Tilskiparane er Terje...
Fortsett
Topp Bunn