Spm. til dere som importerer komponenter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Jeg prøver alltid å kjøpe fra forhandlere som sender med posten.
    Hvis de kun oppgir fraktselskaper som alternativ så sender jeg en mail og spør om de kan sende med posten, vil de ikke så kjøper jeg ikke.
    Da slipper jeg disse overraskelsene, som jeg også har fått noen av tidligere, av UPS, DHL og Lehmann.
    mulig det tar noe lenger tid, men det lever jeg godt med, betaler moms og et forutsigbart fast beløp for momsutlegg.
    Takk til posten.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.148
    Antall liker
    10.645
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Fra Mouser tidligere. De har endret praksis tydligvis.
    Hello,



    Thank you for your email.



    Please, accept our apologies for UPS charging this fee to you. Since UPS is in the non-handling fee list, we will the refund you the amount (XXX NOK) they invoiced you. To do so, could you please indicate the Mouser invoice number of this order? Furthermore, could you please send a scanned copy of UPS’s invoice so we can keep a register of it?



    Moreover, we will also need your bank account information: IBAN, BIC/SWIFT code and beneficiary (who owns the account).


    Regarding the previous time, we didn’t have DHL in the list, but now it is included. That’s why before we couldn’t refund you.



    Best regards,
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg handler hos Distrelec Elfa.
    Fraktfritt over kr 500,-.
    Ingen gebyrer eller tillegg.
    Leveres på døra av DHL.
    2-3 dager fra Nederland.
    Alltid hyggelig sjåfør med turban.
    Aldri noe tull med UPS heller. Hyggelig og HiFi interessert sjåfør.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.148
    Antall liker
    10.645
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja jeg prøver også rs online og elfa mest mulig så lenge de har de deler som er nødvendig. Blitt mye trøbbel med mouser i det siste. Eller speditørene der.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Noen som handler hos DigiKey?
    Mye reklame.
    Fordelen med de som har norsk nettside: Aldri noe tull.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    I desember kjøpte jeg noen deler de ikke har på RS fra digikey. Brukte UPS. Da gikk det greit, men det var bare tre forskjellige deler til totalt 800,-
     

    gwrskien

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2014
    Innlegg
    193
    Antall liker
    45
    Sted
    skien
    Prøvde for moro skyld og søke på CMF551K0000FHEK og 8 andre hos Rs-online kontra Mouser, og rs er ca 10x dyrere! 64,1 øre + moms hos Mouser og 6,78kr fra Rs. Hvis det er representativt, så er jo det på kanten til svindel..Enten har de det ikke, ellers så er det 10x eller 1000pk som gjelder.

    Jeg har 46 varelinjer på 2754,- hos Mouser som venter, men vurderer og få de sendt til en av mine kolegaer i Sverige i steden..

    Kansje på tide med samlekjøp/ gruppekjøp fra feks Mouser sendt til Sverige. Hvis vi holder oss til kvanta som er standard som feks cmf55 i 100pk, og skriver i "customer no" boksen hvem som skal ha delene, evt "ammo pack", så bør logistikken bli brukbar å gjennomføre. Noen som har noen gode ideer?

    * kom på at Mouser kan eksportere handle kurver til exel / pdf, da kan hver og en fylle inn i freden og roden hjemme, sende til "innkjøper" som samler alt i en handlekurv.. da kommer posene med navn og nummer tilsendt, og de delene som flere har bestilt er de eneste som trengs å telles..
     
    Sist redigert:

    gwrskien

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2014
    Innlegg
    193
    Antall liker
    45
    Sted
    skien
    Nei, i utgangspunktet ikke, men synes det er veldig greit med verdien skrevet på med tanke på feilsøking ol. Sjekket også Bourns 3296w, Pana erx, og noen mindre kondensatorer type 10uf/100volt, og det er mye å hente på pris, samt at de kommer i 10pk-50pk ol.
     

    MrHandy

    Medlem
    Ble medlem
    10.02.2018
    Innlegg
    19
    Antall liker
    8
    Etter noe knoting på toll.no og fedex sine sider fant jeg underlag for saklig klage. Denne fikk jeg medhold i, etter 3-4 eposter. Etter ubehaget blir nok ikke FedEx høyt på listen av transportører. Har benyttet UPS tidligere og irritert meg over det ekstra gebyret de tar. Planen var jo å sjekke FedEx`s gebyr :rolleyes: Mouser var ikke mye behjelpelig - de har sitt på det tørre med inecoterms(som jeg aldri hadde vist om).

    Legger klagen jeg fikk medhold i. Faktura blir kreditert.


    Hei igjen.
    Jeg mener dere har gjort feil under fortolling.

    FedEx offers standard customs clearance, however, we also offer a comprehensive range of value added solutions when your shipment has special clearance needs.
    Norge krever ikke at hver varelinje skal registreres når verdi er under 1000kr. Dere gjør en jobb som ikke kreves - "Ancillary clearance" er ikke nødvendig.

    https://www.toll.no/Imagedocument/summary?imageBlockId=280&contentPageId=194

    Regler for forenklet klassifisering (samlenummer 00.00.0011 og 00.00.0055)
    For sendinger hvor flere vareposter (varebeskrivelse og varenummer i hht gjeldende tolltariff) har en verdi under kr 1.000 i fakturaen, kan det benyttes en forenklet klassifisering for de aktuelle varepostene. Det vil si at samlenummer 00.00.0011 og 00.00.0055 kan benyttes i stedet for de faktiske varenummer.
    Norske regler for toll krever ikke at hver varelinje registreres - og dermed blir deres krav på 60kr pr varelinje ikke nødvendig.
    Mvh. xxx
     

    gwrskien

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2014
    Innlegg
    193
    Antall liker
    45
    Sted
    skien
    Blir konklusjonen å handle for under 1000,- da eller? Hvem kommer best ut da av leverandørene?
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.512
    Antall liker
    6.908
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Så vidt jeg skkønner så gjelder det summen av varelinher som grupperes sammen? Så kan det komme andre varelinjer som fortolles på annet vis i tillegg?

    Johan-Kr
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Problemet er at alle varer blir behandlet individuelt. Er det en motstand til 1 krone som er produsert i Taiwan, får denne egen varelinje. En annen motstand som er produsert i Japan får en annen varelinje. FedEx skal da "liksom" inn å kontrollere/sjekke/fortolle denne varen. Jeg kan forstå prinsippet bak dette hvis man snakker om varer som kan være hva som helst mellom himmel og jord. Men dette er elektronikkomponenter som har sin egen varekode Mouser har informert om i sitt vedlegg (husker ikke i farten hva varekoden er).
    Jeg tipper at denne koden mates inn i systemene til speditøren som deretter spyr ut en lang liste uten at speditøren ofrer det mer enn 1 minutts arbeid.
    Dette er bare tull og en melkeku for DHL, UPS og FedEx.
     

    MrHandy

    Medlem
    Ble medlem
    10.02.2018
    Innlegg
    19
    Antall liker
    8
    I følge sitatet hentet fra Toll.no om samlenummer, tolkes det slik at om du har flere varelinjer hvor varene har verdi under 1000, kan de samles til èn "varelinje". Dersom varene har verdi på mer enn 1000kr/stk, må de fortolles/behandles hver for seg.

    Kjøper du 4 trafoer til 1200kr og en kondis til 300 og resistorer for 3 kroner, må trafo fortelles hver for seg selv med 4 varelinjer. Trafo og motstand legges i post 00.00.0011/0055 og behandles som en "varelinje" med verdi 303kr. 5 varelinjer totalt.

    Kjøper du 54 forskjellige motstander med verdi under 1000kr til en samlet pris på 1700kr - samles alle resistorene i post 00.00.0011/0055 og behandles som èn "varelinje".
     

    gwrskien

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2014
    Innlegg
    193
    Antall liker
    45
    Sted
    skien
    Har noen prøvd å kjøpe i USA, å sende med feks JetCarrier? Blir det billigere med tanke på "varelinje" gebyrer o.l?
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal til å bestille 35 varelinjer med totalverdi 1200 nå, der den dyreste komponenten koster 35,-

    Alernativene er fortsatt UPS, Fedex og DHL, hvilken bør jeg velge for å kun få et normalt gebyr, eller er det slik at det vil lønne seg å dele ordren opp i 6 til 200,- og betale frakt på hver av de, slik at alle kommer under tollgrensen?

    Frakt er ca 110, så utgiften der vil bli ca 660,- mens kun MVA blir 300, så kommer jo gebyret i tillegg...
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Jeg tror du kommer enklere ut av det ved å dele opp. Jeg viste hvordan DHL beregner gebyrene noen poster tilbake. Da kan du regne ut selv
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Her ser det ut som om det har skjedd noe, jeg bestilte 40 varelinjer fra Mouser til totalt 1600,- (BOM lå hos Mouser, og orket bare ikke å styre med å finne alt igjen hos noen andre)

    Utifra klagen som ligger over her valgte jeg Fedex rett og slett fordi jeg regnet med å få medhold i en evt klage.

    Nå fikk jeg regingen, og gebyr er 96,- kroner, riktignok er mva for høy med 495,. Men totalen er etter min mening helt akseptabel.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Her ser det ut som om det har skjedd noe, jeg bestilte 40 varelinjer fra Mouser til totalt 1600,- (BOM lå hos Mouser, og orket bare ikke å styre med å finne alt igjen hos noen andre)

    Utifra klagen som ligger over her valgte jeg Fedex rett og slett fordi jeg regnet med å få medhold i en evt klage.

    Nå fikk jeg regingen, og gebyr er 96,- kroner, riktignok er mva for høy med 495,. Men totalen er etter min mening helt akseptabel.
    Dette er jo lovende. Hva gjør du med den ekstra MVA?
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Betaler, det er for lite penger til at jeg gidder, helt sikkert akurat det Fedex tenker også :D
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Her ser det ut som om det har skjedd noe, jeg bestilte 40 varelinjer fra Mouser til totalt 1600,- (BOM lå hos Mouser, og orket bare ikke å styre med å finne alt igjen hos noen andre)

    Utifra klagen som ligger over her valgte jeg Fedex rett og slett fordi jeg regnet med å få medhold i en evt klage.

    Nå fikk jeg regingen, og gebyr er 96,- kroner, riktignok er mva for høy med 495,. Men totalen er etter min mening helt akseptabel.
    Dette er jo lovende. Hva gjør du med den ekstra MVA?
    Jeg heiste nok flagget for tidlig, for i dag kom ny faktura kun for varelinjegebyr (!) pålydene 960,- så da blir det en runde med klaging, også på de ekstra kronene MVA.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Da sendte jeg følgende:

    Hei, jeg har mottatt varer for 1556,03NOK fra amerikanske Mouser som var sendt via dere.
    Jeg har tidligere fått og betalt faktura på et behandlingsgebyr samt MVA, MVA hadde dere beregnet til 495,- selv om MVA av 1556,- er 389,- I og med behandlingsgebyret deres var relativt lavt valgte jeg å bare betale dette, men når jeg i dag får en tilleggsfaktura på 960,- for flere varelinjer velger jeg å klage både på den fakturaen samt de 106,- dere har overfakturert for MVA.

    Gebyret dere fakturerer for flere varelinjer er helt unødvendig, da dette er noe dere har valgt å gjøre selv, verken jeg, Mouser, tollvesenet eller den norske stat krever at dette skal gjøres, se følgende sitat fra Tollvesenet:


    Regler for forenklet klassifisering (samlenummer 00.00.0011 og 00.00.0055)
    For sendinger hvor flere vareposter (varebeskrivelse og varenummer i hht gjeldende tolltariff) har en verdi under kr 1.000 i fakturaen, kan det benyttes en forenklet klassifisering for de aktuelle varepostene. Det vil si at samlenummer 00.00.0011 og 00.00.0055 kan benyttes i stedet for de faktiske varenummer.
    For å kunne benytte forenklet klassifisering, må det faktiske varenummeret i hht gjeldende tolltariff oppgis for hver enkelt post i fakturaen. Disse kan slås sammen til et av de nevnte samlenummer så sant totalverdien som da framkommer utgjør mindre enn NOK 1 000,-.
    Forenklet klassifisering kan bare benyttes for varesendinger hvor det bare skal betales merverdiavgift og eventuell toll. Forenklet klassifisering kan heller ikke benyttes for restriksjonsbelagte varer, det vil si varer som er belagt med restriksjon i form av tillatelse lisensplikt eller lignende.

    Ved bruk av forenklet klassifisering kan følgende samlenummer benyttes:
    00.00.0011
    Samlenummer for tollpliktige varer. Tollen beregnes etter den tollsats som gjelder for hoveddelen blant de sammentrukne vareposter, regnet etter verdien.
    00.00.0055
    Samlenummer for tollfrie varer. I de tilfeller varene ikke er tollfrie i henhold til tolltariffen, men i medhold av andre bestemmelser, skal vedkommende hjemmel oppgis.

    Hentet fra https://www.toll.no/Imagedocument/summary?imageBlockId=280&contentPageId=194

    Med dette forventer jeg en full kreditering av siste faktura, som ikke er betalt, samt de 106,- for mye i MVA.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei roadrune :)

    Hvordan gikk dette ? Ble du kreditert ?

    Har nå en lagt inn en bestilling hos Mouser. Ca. 100 varelinjer, total pris: 3719,- .UPS Worldwide Express Saver som fraktleverandør.
    Er meget spent hva UPS Norge vil ha ?

    Mvh.
    Johnny
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.312
    Antall liker
    16.389
    Sted
    Østfold
    Husk at hvis man har betalt for frakt fra land A til land B så skal innfortollingsprosessen inngå. Ikke aksepter ekstra gebyrer utover eventuell utleggsprovisjon (innen rimelighetens grenser) og selve MVA-beløpet.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei Armand :)
    Regner med det, ja ;)
    La inn en 960,- kroners bestilling hos Digikey også .
    Blir vel buttfucked der også? Shiiiieeet !

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Husk at hvis man har betalt for frakt fra land A til land B så skal innfortollingsprosessen inngå. Ikke aksepter ekstra gebyrer utover eventuell utleggsprovisjon (innen rimelighetens grenser) og selve MVA-beløpet.
    Antall varelinjer jeg er mest spent på ( i dette tilfelle : 96 ). Hva gjør UPS Norge ? Toll og Mva. er greit nok.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Hei roadrune :)

    Hvordan gikk dette ? Ble du kreditert ?

    Har nå en lagt inn en bestilling hos Mouser. Ca. 100 varelinjer, total pris: 3719,- .UPS Worldwide Express Saver som fraktleverandør.
    Er meget spent hva UPS Norge vil ha ?

    Mvh.
    Johnny
    Jeg fikk etter ca en måned et svadasvar om at mva grunnlaget var riktig og at jeg måtte betale, da svarte jeg at jeg ikke reagerte på mva, men varelinjegebyret.

    Etter en ny måned fikk jeg svar om at den blir kreditert innen to uker, har enda ikke sett den, men har heller ikke betalt regningen...

    Fullt svar:

    Takk for din melding.

    FedEx har ikke forenklet fortolling. Noen firmaer har dette, men ikke FedEx. Dette er noe vi må søke om og få godkjent hos tolletaten.

    Det er ingen forskjell på hvilke tjenester vi tar betalt for når vi sammenligner oss med andre importselskaper, dog vil jeg påpeke at vi har lavere gebyrer og for linjeelementene tar vi gebyrer fra den 6. linjen.

    Her er det 21 varelinjer, minus 5 = 16. beløpet er korrekt.

    Når en sending blir sendt med oss skal alltid et fraktbrev fylles ut av avsender, fraktbrevet er en kontrakt med FedEx der fortollingsreglene godkjennes.

    Dessverre så har ikke fedex mulighet til å hjelpe deg med denne refusjonen av moms.

    Men hvis du kontakter tolletaten på mail post@toll.no eller på tlf 22860312 så vil de kanskje kunne hjelpe deg med dette.

    Vennlig hilsen,

    Mitt svar:

    Det er ikke momsen som er problemet, det er varelinjegebyret da dere ikke trenger å behandle hver varelinje sålenge hver linje har verdi under 1000,-NOK.

    Jeg ber derfor igjen om å få slippe å betale dette da det er helt urimelig.

    Jeg trodde virkelig Fedex var mer seriøse en å prøve å lure privatpersoner for latterlig høye gebyrer.

    Du skriver at dere har lavere gebyr en andre, det er feil Posten norge har et fast gebyr på ca 200,-

    Og endelig svar fraFedex:

    Hei,

    Takk for forespørselen din.

    Vi kan hermed informere om at vi har avsluttet vår gjennomgang av faktura 519288142, og at vi har valgt å kreditere hele fakturabeløpet og fakturaen har nå intet skyldig restbeløp. Kreditnota kommer innen 14 dager.

    Ta gjerne kontakt ved eventuelle spørsmål.

    Vennlig hilsen,
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei roadrune :)

    Hvordan gikk dette ? Ble du kreditert ?

    Har nå en lagt inn en bestilling hos Mouser. Ca. 100 varelinjer, total pris: 3719,- .UPS Worldwide Express Saver som fraktleverandør.
    Er meget spent hva UPS Norge vil ha ?

    Mvh.
    Johnny
    Jeg fikk etter ca en måned et svadasvar om at mva grunnlaget var riktig og at jeg måtte betale, da svarte jeg at jeg ikke reagerte på mva, men varelinjegebyret.

    Etter en ny måned fikk jeg svar om at den blir kreditert innen to uker, har enda ikke sett den, men har heller ikke betalt regningen...

    Fullt svar:

    Takk for din melding.

    FedEx har ikke forenklet fortolling. Noen firmaer har dette, men ikke FedEx. Dette er noe vi må søke om og få godkjent hos tolletaten.

    Det er ingen forskjell på hvilke tjenester vi tar betalt for når vi sammenligner oss med andre importselskaper, dog vil jeg påpeke at vi har lavere gebyrer og for linjeelementene tar vi gebyrer fra den 6. linjen.

    Her er det 21 varelinjer, minus 5 = 16. beløpet er korrekt.

    Når en sending blir sendt med oss skal alltid et fraktbrev fylles ut av avsender, fraktbrevet er en kontrakt med FedEx der fortollingsreglene godkjennes.

    Dessverre så har ikke fedex mulighet til å hjelpe deg med denne refusjonen av moms.

    Men hvis du kontakter tolletaten på mail post@toll.no eller på tlf 22860312 så vil de kanskje kunne hjelpe deg med dette.

    Vennlig hilsen,

    Mitt svar:

    Det er ikke momsen som er problemet, det er varelinjegebyret da dere ikke trenger å behandle hver varelinje sålenge hver linje har verdi under 1000,-NOK.

    Jeg ber derfor igjen om å få slippe å betale dette da det er helt urimelig.

    Jeg trodde virkelig Fedex var mer seriøse en å prøve å lure privatpersoner for latterlig høye gebyrer.

    Du skriver at dere har lavere gebyr en andre, det er feil Posten norge har et fast gebyr på ca 200,-

    Og endelig svar fraFedex:

    Hei,

    Takk for forespørselen din.

    Vi kan hermed informere om at vi har avsluttet vår gjennomgang av faktura 519288142, og at vi har valgt å kreditere hele fakturabeløpet og fakturaen har nå intet skyldig restbeløp. Kreditnota kommer innen 14 dager.

    Ta gjerne kontakt ved eventuelle spørsmål.

    Vennlig hilsen,
    Hei roadrune:)

    Takk for informativt svar ! :)
    Kommer tilbake, når regningen kommer fra UPS Norge !

    Mvh.
    Johnny
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.312
    Antall liker
    16.389
    Sted
    Østfold
    Det skulle bli 78 kroner per varelinje ganger 96 linjer. 7488 kroner.
    Vis vedlegget 516886
    https://www.ups.com/no/no/shipping/zones-and-rates/additional.page?srch_pos=3&srch_phr=gebyr

    Men så ser de at dette ble litt mye så de finner på noe svada og setter det til 2150,-
    Hei :)

    Da er jeg meget spent på hva de kommer opp med av svada ?
    Kommer til å spørre de om hvordan de kommer fram til evt. 2150,- ?
    Hjelper ikke hva slags betingelser de har publisert på hjemmesiden sin. Du har jo allerede betalt for tjenesten som de i sin tur solgte til Mouser.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Det skulle bli 78 kroner per varelinje ganger 96 linjer. 7488 kroner.
    Vis vedlegget 516886
    https://www.ups.com/no/no/shipping/zones-and-rates/additional.page?srch_pos=3&srch_phr=gebyr

    Men så ser de at dette ble litt mye så de finner på noe svada og setter det til 2150,-
    Hei :)

    Da er jeg meget spent på hva de kommer opp med av svada ?
    Kommer til å spørre de om hvordan de kommer fram til evt. 2150,- ?
    Hjelper ikke hva slags betingelser de har publisert på hjemmesiden sin. Du har jo allerede betalt for tjenesten som de i sin tur solgte til Mouser.
    Hei :)
    Kommer til å følge dette nøye !
    Kommer med en oppdatering når jeg får regningen fra UPS Norge !

    Mvh.
    Johnny
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Bra jobba roadrune!! Jeg fikk en gang en refundering fra fra Mouser, men fortsatte å krangle med UPS og fikk de tilbake der til slutt også. Håper de ikke leser denne tråden, men det er såpass mye PITA at jeg synes jeg fortjente det.

    EDIT Ble litt mye PITA i denne tråden i kveld ;)
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    tollreglene sier:
    Disse kan slås sammen til et av de nevnte samlenummer så sant totalverdien som da framkommer utgjør mindre enn NOK 1 000,-
    Mens du begrunner at de skal slette gebyret pga at det ikke er nødvendig pga at gebyret ikke trengs dersom hver varelinje er under 1000,-

    Så jeg får ikke argumentasjonen din her til og henge sammen.
    Er det noe jeg misforstår?

    Mistenker at fakturaen heller ble frafalt pga at de fant ut at de «ikke kunne holde på med dette tullet», ettersom det jo gir helt sprø utslag...
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det virker litt diffust for meg også, men jeg brukte argumentasjonen fra et annet medlem tidligere i tråden.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Det skulle bli 78 kroner per varelinje ganger 96 linjer. 7488 kroner.
    Vis vedlegget 516886
    https://www.ups.com/no/no/shipping/zones-and-rates/additional.page?srch_pos=3&srch_phr=gebyr

    Men så ser de at dette ble litt mye så de finner på noe svada og setter det til 2150,-
    Hei :)

    Da er jeg meget spent på hva de kommer opp med av svada ?
    Kommer til å spørre de om hvordan de kommer fram til evt. 2150,- ?
    Hjelper ikke hva slags betingelser de har publisert på hjemmesiden sin. Du har jo allerede betalt for tjenesten som de i sin tur solgte til Mouser.
    Hei :)
    Kommer til å følge dette nøye !
    Kommer med en oppdatering når jeg får regningen fra UPS Norge !

    Mvh.
    Johnny
    Hei :)

    Fikk (første ?) regning fra UPS i dag.
    Dette var to sendinger (samlet levert på døren), en fra Mouser og en fra Digikey.

    Samlet regning var som følger:

    1)Digikey:

    Verdi: 1.105.42
    Utlegg MVA:276,-

    2)Mouser:

    Beskrivelse : Box of electronic components :451,- USD (3896,-NOK)
    Utleggsprovisjon: 165,- NOK
    Utlegg MVA: 942,-NOK

    Totalt å betale for begge forsendelser: 1.107 NOK

    Får jeg en tilleggsregning for antall varelinjer ?
    Vi får se...

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    gwrskien

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2014
    Innlegg
    193
    Antall liker
    45
    Sted
    skien
    J.R eller noen andre.. Har du undersøkt muligheten på å få sendt varer fra Mouser til Strømstad eller no? For så å hente selv og slippe unna med "kun" svensk moms? Grensene er vel 3000,- under 24 timer, og 6000,- tollfritt over 24 timer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn