Spilegg på frontvegg

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Hei. Har handlet spileplater for å tone ned en vegg i stuen. Ikke som et akustisk tiltak,men som et estetisk tiltak i stuen.
Men snakket med en kompis her om dagen som har en ala samme type spilevegg på jobben der han sitter og han advarte meg om å ikke ha en slik vegg der man sitter og ser på den over lengere tid. ?
Han nevnte at han ble uvell / sliten i øya av de om han ble sittende å se mot den veggen
Den veggen han snakker om er dog mye lengere og antagelig ikke avbrutt av ht og tv og et vindu som den vil bli hos meg.men fikk en liten tankevekker om at, vil den bli et uro element for øynene.? Som å se på en strekkode for lenge på en måte..

Noen av dere som har laget en spilevegg på tv veggen og opplevt det som forstyrrende for øya eller noe slitsomt over tid å ha den på tv veggen.?
Jeg kan også sette de opp på bakveggen, men estetisk ville det blitt bedre på frontvegg.
Takker for erfaringer .:)

Bilde er kun et eksempel på omtrent samme størrelse på vegg og spiler..
 

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.128
Antall liker
10.590
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bare positive erfaringer for min del. Valgte mørke spiler. Bygde foresten ut 5cm og la hunton i bakkant for mer demping.




Dette er i kjellerstua som jeg egentlig ikke befinner meg så mye i :)
 

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Takker for innspill kompis.. ser flott ut den, jeg valgte natur eik. Men er noe som sagt , jeg noe urolig om og snekre de på en vegg der jeg oppholder meg såpass mye som i stuen , og ser på sammen med tv.
Kan det virke forstyyrende på tv veggen stuen.?
Hmm.
Kjipt å sage til plater til godt over 10k og jobben med lister rundt vindu osv , så må fjerne de i etterkant er også mitt ankepunkt.
Men synes de ser veldig fine ut estetisk,men redd for at de »kan» bli forstyrrende.. Mulig om jeg ikke hadde fått «heads up» om problemet så hadde jeg levd med spilevegg på frontvegg uten problem.
Men noen som har slike på tv vegg i stuen.?

Frontveggen er ca 4,20 m og tenkt til hele veggen. Med et slissevindu på 2.m over tv som bryter veggen noe.
 
Sist redigert:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.591
Antall liker
1.855
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
tror ikke du skal være så redd for det, mer forstyrrende ting å se på enn en spilevegg.
Det henger nok heller sammen med at kompisen din har dette på jobb. Det er naturlig å bli uvel på jobb :)
 

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
tror ikke du skal være så redd for det, mer forstyrrende ting å se på enn en spilevegg.
Det henger nok heller sammen med at kompisen din har dette på jobb. Det er naturlig å bli uvel på jobb :)
Hehe. Det er sant. 😂
Han snakket om det som det siste han ville hatt i et rom han oppholdte seg i mye , og sitat ble svimmel bare av å se på..
Men han nevte også at når han satt rolig så nja, kanskje ok, men når han gikk forbi eller bevegde seg forbi denne veggen i synsfeltet, så var helt «jævlig» som å spille et spill i 10 hz. Så nja.
Fortsatt urolig da jeg kjenner han fra barndommen og stoler på meningene hans. , men mulig den veggen min ikke kan sammenlignes med den»dominerende» veggen han snakker om.
 
Sist redigert:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.591
Antall liker
1.855
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Hvis du har en forholdsvis lys vegg nå, så kan du vel evt simulere spiler ved å lage svarte teipstreker så får du en følelse.
 

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Hmm. Takker for respons. Kan jo prøve.
Har lys vegg ja. Lys perlestaff vegg. Mistenker eik vil gi noe roligere innstrykk.
Men var den tredimensjonale effekten man visst kan reagere på.
Usikker om flat strekkode vil skape samme effekt.
Mulig jeg bare får satse og prøve , eller kappe til et par plater og sette opp og prøve..

om noen har lys eik spilevegg med sort bakgrunn i frontvegg i tv stua har en erfaring.🙂

kom på at de er ubehandlet eik, så kan evt beise de mørkere så vil det kanskje minske strekkode/eller 3d effekten om jeg skulle reagere på det.
 

Vedlegg

Sist redigert:
Topp Bunn