Spellemannsprisen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Lyngen skrev:
    vredensgnag skrev:
    Tabloidene skjønte fort hvor landet lå. Både VG og Dagbladet hadde plumbofrie forsider i dag.
    Når blir det plumbofritt i denne tråden da ::) ? Virker jo som dette ble populært også ;). Overskygger artistene.

Jeg hører nå på Bernhoft plata for første gang. Er vel en kombinasjon av ikke min smak og forundring på hvorfor er han blitt så "genierklært"? I don´t get it.

Ok, gir Team Me en sjanse til.
    Det er nok den brune dressen, frisyren og brilleinnfatningen som appelerer.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vredensgnag skrev:
    Dagbladet spør "Hva var verst?"

35.000 svarer.

de glemte to svaralternativer:

- nettavisenes dekning av saken
    - idiotene som gidder å diskutere dette side opp og side ned på diverse nettfora

U

utgatt60135

Gjest
    BT skrev:
    Lyngen skrev:
    vredensgnag skrev:
    Tabloidene skjønte fort hvor landet lå. Både VG og Dagbladet hadde plumbofrie forsider i dag.
    Når blir det plumbofritt i denne tråden da ::) ? Virker jo som dette ble populært også ;). Overskygger artistene.

Jeg hører nå på Bernhoft plata for første gang. Er vel en kombinasjon av ikke min smak og forundring på hvorfor er han blitt så "genierklært"? I don´t get it.

Antagelig *tørt*

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Spellemansprisen bekrefter en gammel sannhet:
    Når man studerer egen navle finner man mye lo...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Oppdaget for øvrig en ny genre siden jeg var ung: metal.
    Skjønte at dødsmetallen har gode levekår i Norge...

U

utgatt60135

Gjest
    Synes fortsatt ikke at team Me er all verden. fengende og bra, men stopper litt der. Danskenes Mew som er litt i samme kat er langt bedre. Måtte nesten sjekke ut bandet til et par kollegaer med Insense - Burn In Beautiful Fire ... (ugh). Bra og ganske så solid uten å skille seg så mye ut? Prøver Real Ones én gang til etter et positiv førsteinntrykk.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Synes fortsatt ikke at team Me er all verden. fengende og bra, men stopper litt der. Danskenes Mew som er litt i samme kat er langt bedre. Måtte nesten sjekke ut bandet til et par kollegaer med Insense - Burn In Beautiful Fire ... (ugh). Bra og ganske så solid uten å skille seg så mye ut? Prøver Real Ones én gang til etter et positiv førsteinntrykk.
    Real Ones er faktisk the real deal. Har gitt ut et par jevnt gode plater og er også et bra liveband.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Må si jeg har mer sansen for Honningbarna...

U

utgatt60135

Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Trur jaggu det ble nok for meg og. God kveld. Ja, bildet er fra Spellemannsfesten, så det er ikke OT!

Skit! De så jeg ikke :(.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Stein Torleif Bjella er fantastisk. At han ikke fikk en sånn munnharpe er en regelrett skandale!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Stein Torleif Bjella er fantastisk. At han ikke fikk en sånn munnharpe er en regelrett skandale!
    han fikk en harpe men burde hatt flere. spesielt tekstfofatterharpen (ikke nominert engang)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    65finger skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    han fikk en harpe men burde hatt flere. spesielt tekstfofatterharpen (ikke nominert engang)
    Jepp. Det er vel egentlig den jeg mener. Sjelden at noen klarer å fange den 'barske' mannesjelen så godt.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    mesut skrev:
    vredensgnag skrev:

35.000 svarer.

- idiotene som gidder å diskutere dette side opp og side ned på diverse nettfora
    samt et tredje: De evnerike som metabetrakter det hele med vidd og brodd.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    totte skrev:
    mesut skrev:
    vredensgnag skrev:

35.000 svarer.

Og et fjerde: De evneveike som metabetrakter det hele uten verken vidd eller brodd. Det må jo gå an å stemme på meg også.  ;)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Lyngen skrev:
    BT skrev:
    Lyngen skrev:
    vredensgnag skrev:

Antagelig *tørt*
    For meg er det "håndtverkeren" Bernhoft som imponerer.
    Han mangler kanskje de geniale sangene hvor ikke et sekund er kjedelig, men det synes jeg ikke kreves for å være best i Norge ;)

Jarle er en superinstrumentalist som spiller gitar bedre enn de fleste i alle genre (for eks bebop). Han gjør det meste selv og har seg selv og takke for at han tjener penger som musiker.
    I disse idol/xfaktor tider er det befriende med artister som står på musikalske grunnfjell og vet nøyaktig hva de holder på med.
    Bakgrunnen til soloprosjektet hans var at han ikke klarte å finansiere et band på veien lengre. Da viste han verden hvilken "sirkusartist" han egentlig er. Selv om sololåtene er mer imponerende enn geniale og nyskapende så sier det lite om hvilken musiker han egentlig er.

Gitarene han spiller på er så slitte at de holdes sammen av gaffatape. Han vil strekke grensene for hvor lenge og hvor bra han kan spille på utslitte gitarer.

Har rett og slett skikkelig sansen for artisten Jarle Bernhoft og er glad for at han endelig har truffet et stort og bredt publikum. Til tross for buksa, frisyren og sololoopsampleprosjektet. :)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Veldig flink, Bernhoft, og han kan brukes til nesten alt. Jeg så ham for mange år siden som innleid musiker for Kristin Asbjørnsen på konsert i Betanienkirken i Bergen, og han var veldig solid da også.

T

TT.

Gjest
    totte skrev:
    Veldig flink, Bernhoft, og han kan brukes til nesten alt. Jeg så ham for mange år siden som innleid musiker for Kristin Asbjørnsen på konsert i Betanienkirken i Bergen, og han var veldig solid da også.
    Bare vi slippe å høre ham synge sangen "stay with me". Han gjentar sangens tittel MINST 200 ganger!!!

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    totte skrev:
    Gjorde godt inntrykk på meg på Månefestivalen i Fredrikstad i fjor.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.136
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    mteinum skrev:

::)

Kan man være rasistisk overfor seg selv? Selvrasist.
    Og da veneter vi bare på facit fra Niefel..........................! ;D
    Nå skal man huske at Tore Sagen er medlem av RR og dette er ikke fakta. Som Plumbo vitser han om Madcom og mokkamenn, forskjellen er at han slipper unna med det.

T

TT.

Gjest
    TTmania skrev:
    totte skrev:
    Bare vi slippe å høre ham synge sangen "stay with me". Han gjentar sangens tittel MINST 200 ganger!!!
    BTW: har han flere sanger?

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    totte skrev:
    Veldig solid musiker ja. ;)
    Var på en liten miniturne med Bernhoft i 96 som kompband til den danske jazzvokalisten Cecilie Nordby. Han var bare vikar og for hver konsert så ble det mer og mer Cecilie og Jarle show. Da kun med gitarsoloer på uptemposwing og ballader. ;)

Ble mildt talt overrasket når jeg skjønte at han var vokalist og primus motor for Span, visste ikke at han kunne synge en gang.

Blir ikke noe playback/singback eller autotune på en stund der i gården.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.671
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Zomby_Woof skrev:
    totte skrev:
    mesut skrev:
    vredensgnag skrev:

35.000 svarer.

Og et fjerde: De evneveike som metabetrakter det hele uten verken vidd eller brodd. Det må jo gå an å stemme på meg også. ;)
    Så har vi det femte.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.583
    Torget vurderinger
    24
    mesut skrev:
    vredensgnag skrev:

35.000 svarer.

Så denne "episoden" fra prisutdelingen først i går. Dersom dette tullet er noe å bruke så avsindig mye spalteplass og oppmerksomhet på; de er jo like gode alle sammen dessuten - da har dette landet skjønt lite. Midt oppi et relativt kriserammet Europa pluss litt til...

Og 20 sider på HFS...

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    pengesluk skrev:
    mesut skrev:
    vredensgnag skrev:

35.000 svarer.

Så denne "episoden" fra prisutdelingen først i går. Dersom dette tullet er noe å bruke så avsindig mye spalteplass og oppmerksomhet på; de er jo like gode alle sammen dessuten - da har dette landet skjønt lite. Midt oppi et relativt kriserammet Europa pluss litt til...

Og 20 sider på HFS...
    Kjekt å ha noe å ta seg til, vettu.
    Kan bli kjedelig å bare høre på musikk.

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.129
    Zomby_Woof skrev:
    Trur jaggu det ble nok for meg og. God kveld. Ja, bildet er fra Spellemannsfesten, så det er ikke OT!

http://no.wikipedia.org/wiki/Kamelt%C3%A5
    Bare som informasjon

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    V

vredensgnag

Gjest
    Det rare her er at dette er i ferd med å bli en slags folkeavstemning, med en ordentlig grasrotbevegelse. Som om "den kompakte majoritet" har lyst til å si noe.

Blir en tankevekker.

N

nb

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Det rare her er at dette er i ferd med å bli en slags folkeavstemning, med en ordentlig grasrotbevegelse. Som om "den kompakte majoritet" har lyst til å si noe.

Blir en tankevekker.
    Selv ikke Rose Mary Woods hadde klart å skreve over kløften mellom den "kompakte majoritet" og kulturjournalister i Norge.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oct skrev:
    Bernhoft kan dra til h... Bare en dårlig Buddy Holly kopi.
    Jeg velger å overse at musikkavdelingen plutselig ble en dårlig kopi av OT i denne tråden, som er elendig nok i utgangspunktet. Men denne kommentaren klarer jeg ikke å forbigå. På hvilken måte er Bernhoft en dårlig Buddy Holly-kopi? Har han make underbukser, negleklipper eller kanskje kalosjer? Å javel, han har make briller.

Dette har vi her på sentralen også lest om Elvis Costello. Her settes altså tre artister av tre forskjellige generasjoner og tre forskjellige genre sammen i en enhet, bare på grunn av at de har lignende brille-innfatninger? Så retarderte sammenligninger kan kun gjøres av folk som utelukkende lytter med øynene fordi ørevoksen har vokst seg så stor at de ikke hører forskjell på Stockhausen, Miles Davis og Abba. Kos deg med Samantha Fox isteden, oct. Hun var mye mer pleasing for øyet enn noen av disse tre gutta, så da låter hun sikkert milevis bedre for deg også.

Ærlig talt, men jeg mener faktisk at uttalelser om at Bernhoft og Costello er dårlige Holly-kopier avslører en total uvitenhet om musikk, men et relativt minstemålsutviklet øye for visuelle detaljer. Uvitenhet? Nei, det er noe som guttebarn med ekstreme meninger i tiårsalderen lider under. Total døvhet grunnet selektiv hørselskade tror jeg er den rette beskrivelsen. Løkuttalelse av største kaliber! ::)

Edit: Note to myself: Det heter utelukkende og ikke utelukker.

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    baluba skrev:
    oct skrev:
    Bernhoft kan dra til h... Bare en dårlig Buddy Holly kopi.
    Jeg velger å overse at musikkavdelingen plutselig ble en dårlig kopi av OT i denne tråden, som er elendig nok i utgangspunktet. Men denne kommentaren klarer jeg ikke å forbigå. På hvilken måte er Bernhoft en dårlig Buddy Holly-kopi? Har han make underbukser, negleklipper eller kanskje kalosjer? Å javel, han har make briller.

Dette har vi her på sentralen også lest om Elvis Costello. Her settes altså tre artister av tre forskjellige generasjoner og tre forskjellige genre sammen i en enhet, bare på grunn av at de har lignende brille-innfatninger? Så retarderte sammenligninger kan kun gjøres av folk som utelukker lytter med øynene fordi ørevoksen har vokst seg så stor at de ikke hører forskjell på Stockhausen, Miles Davis og Abba. Kos deg med Samantha Fox isteden, oct. Hun var mye mer pleasing for øyet enn noen av disse tre gutta, så da låter hun sikkert milevis bedre for deg også.
    ;D ;D

O

Ole I

Gjest
    vredensgnag skrev:

Blir en tankevekker.
    Den kompakte majoritet valgte sitt og Plumbo fikk jumbo i gullfinalen.
    Her bommet progonsen din (les: "mgp barometeret") ganske grovt :)

Vi får vel aldri vite hvor mange stemmer som hver artist fikk i første avstemning, men jeg vil ikke bli forbauset om Plumbo såvidt karret seg videre.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Heh, heh.. En avisene kjørte 'den så du ikke komme' som overskrift i går. Jeg har venta på det siden 'morran etter'.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn