P
PacMan
Gjest
http://honestthinking.org/no/
har skrive kort om saken og har nokre linkar til OK innlegg om "mokkasaken".
har skrive kort om saken og har nokre linkar til OK innlegg om "mokkasaken".
Ikke dra Erik Schjenken inn i dette. Schjenken kalte ikke noen for en mokkamann midt på landsdekkende TV. Han ble lagt under en svertekampanje styrt av dagbladet som holdt igjen viktig bildebevis. En bedre sammenlikning er Suarez i Liverpool. Han er ingen rasist, men ble dømt av FA for rasistiske uttalelser som han beviselig uttalte.BT skrev:Merkelig at mange er så ivrig etter å ta rasister at de tar folk helt uten grunn. Konsekvensene kan være fatale. Man husker vel Erik Schjenken, ambulansesjåføren som ble symbolet på hverdagsrasismen i Norge, uten at han hadde gjort noe rasistisk.
Øvre strafferamme: 10 års fengsel.mteinum skrev::
Kan man være rasistisk overfor seg selv? Selvrasist.
Personlig rasist, noe for psykologen.mteinum skrev::
kanskje dei personlege rasistane har hatt ei streng mor ?Gubra skrev:Personlig rasist, noe for psykologen.
Som har påført dem selvinkubert rasisme?hifikontoen skrev:kanskje dei personlege rasistane har hatt ei streng mor ?Gubra skrev:Personlig rasist, noe for psykologen.![]()
Ei mokkakjerring med andre ord.Gubra skrev:Som har påført dem selvinkubert rasisme?hifikontoen skrev:kanskje dei personlege rasistane har hatt ei streng mor ?Gubra skrev:Personlig rasist, noe for psykologen.![]()
;Dhifikontoen skrev:Ei mokkakjerring med andre ord.Gubra skrev:Som har påført dem selvinkubert rasisme?hifikontoen skrev:kanskje dei personlege rasistane har hatt ei streng mor ?Gubra skrev:Personlig rasist, noe for psykologen.![]()
+1Townes skrev:Denne saken er jo egentlig fullstendig latterlig, og helt absurd oppblåst etterhvert. Det er synd, for det har gjort sitt til at "alle" har glemt den egentlig største skandalen med hele spellemannsprisen; at Stein Torleif ikkje var nominert i, og vant, kategorien for tekstforfatter. Det er liksom helt okei, men å kalle folk mokkamann, jælva fittehøl, samt å helle litt øl over noen - ja, da blir det rabalder :![]()
Dette har ingen ting med rasisme å gjøre. Folk for heller slå ned på ting som faktisk er rasisme. Slikt pes som dette ødelegger bare for antirasismearbeidet.Nifelheim skrev:Ikke dra Erik Schjenken inn i dette. Schjenken kalte ikke noen for en mokkamann midt på landsdekkende TV. Han ble lagt under en svertekampanje styrt av dagbladet som holdt igjen viktig bildebevis. En bedre sammenlikning er Suarez i Liverpool. Han er ingen rasist, men ble dømt av FA for rasistiske uttalelser som han beviselig uttalte.BT skrev:Merkelig at mange er så ivrig etter å ta rasister at de tar folk helt uten grunn. Konsekvensene kan være fatale. Man husker vel Erik Schjenken, ambulansesjåføren som ble symbolet på hverdagsrasismen i Norge, uten at han hadde gjort noe rasistisk.
Man kan komme med rasistiske uttalelser uten å være rasist.
At noen får pes for å kalle noen for brunhudet (mokka = brunt) er bare fortjent. Like fortjent som peset jagland fikk etter "Bongo fra Kongo".
Som sagt, det siste Madcons manager ønsker er fokus på guttas tekster og ytringer.coolbiz skrev:Fra Madcon-låta "Alle damer":
Tonnevis med sminke, for å dolle seg opp.
Silikon i puppa for å stramme dem opp.
Men vi gir vel faen det er'kke puppa vi skal ha,
nei gi oss ei fitte så blir vi så gla..
Klokka nærmer seg 2,
får jeg 'kke dame nå så må jeg runke på do.
Men kjenner jeg den rett, så får jeg det til,
for ner i buksa har jeg noe som gjør dem vild
Alle damer er så lette å lure,
bare gi dem no' pils så er det bare å pule.
Vi tar dem med på rommet, for vi gir vel faen,
for en time eller to så har vi
finni en annen.
...
Møkkamenn og mokkamenn. ;D
Og da veneter vi bare på facit fra Niefel..........................! ;Dmteinum skrev::
Dette er vel en Plumbo-tekst?coolbiz skrev:Fra Madcon-låta "Alle damer":
Klokka nærmer seg 2,
finni en annen.
...
;D ;D ;DSpiralis skrev:Og da veneter vi bare på facit fra Niefel..........................! ;Dmteinum skrev::
Ups, det har du jammen helt rett i. :-[Townes skrev:Dette er vel en Plumbo-tekst?coolbiz skrev:Fra Madcon-låta "Alle damer":
Klokka nærmer seg 2,
finni en annen.
...
Brasse skrev:
Er det lov å ønske seg at Østbø får skrivekarantene en tid? Det han skriver kan såre sarte mennesker som lever utenfor Ring 3 ! Nå er det heldigvis ikke så mange sarte som bor utenfor Ring 3, men likevel! Jeg personlig betakker meg for at han skal inkludere meg i sitt "VI".vredensgnag skrev:Litt trist for alle artistene som fikk null oppmerksomhet etter sendingen.
Østbø lurer på om "vi" vil ha Plumbo i MGP. Personlig ser jeg veldig frem til resultatet av publikumsavstemningen.
http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10075619
Det er da godt å se at så mange reagerer på alkoholmisbruk i allefall! ;Dvredensgnag skrev:Dagbladet spør "Hva var verst?"
35.000 svarer.
Hvis noen da kunne si det litt forsiktig til VGs Østbø ville det være en velgjerning!vredensgnag skrev:Tabloidene skjønte fort hvor landet lå. Både VG og Dagbladet hadde plumbofrie forsider i dag.
Kjære BT, hadde det vært en brus, Cola eller Clausthaler, men ØL!!!!! Øl er til invortes bruk!!BT skrev:Jeg ville definitivt kjørt på gult i den avstemmingen. Det må da være lov å åpne kjeften. (og ølkrana).
Enhver rocker bør forøvrig ha "tøm øl på en dæinsebændfigur" på samvittigheten.
Hvis det var skikkelig øl er jeg enig, men som vanlig var det nok bare en simpel pilsner fatøl.Spiralis skrev:Kjære BT, hadde det vært en brus, Cola eller Clausthaler, men ØL!!!!! Øl er til invortes bruk!!BT skrev:Jeg ville definitivt kjørt på gult i den avstemmingen. Det må da være lov å åpne kjeften. (og ølkrana).
Enhver rocker bør forøvrig ha "tøm øl på en dæinsebændfigur" på samvittigheten.
I den grad øl kan sies å representere kultur var dette kulturvandalisme!![]()
Når blir det plumbofritt i denne tråden da :vredensgnag skrev:Tabloidene skjønte fort hvor landet lå. Både VG og Dagbladet hadde plumbofrie forsider i dag.