Både sølv og sort på vei......men, jeg har noe gullbling - blant annet skriften på pickupen. Så gull duger inntil videre.Kan bare ikke skjønne at gullforgylte skruer aksepteres til det sølvfargede![]()
Både sølv og sort på vei......men, jeg har noe gullbling - blant annet skriften på pickupen. Så gull duger inntil videre.Kan bare ikke skjønne at gullforgylte skruer aksepteres til det sølvfargede![]()
Det det er jo ubrukelig, der er 2.6 som gjelder
Google KI mener at 12.9 stål er sterkt ferromagnetisk.Mulig jeg var rask med bestillingen. Noen Alloy Steel er magnetiske/andre ikke. Det er en blanding av metaller . Koster uansett lite - så jeg får se når de kommer.
Blanke skruer på vei - uten magnetisme.....Google KI mener at 12.9 stål er sterkt ferromagnetisk.
Mvh
KJ
Sikkert fornuftig det, men føles ikke like haiiii-end.Jeg har gått over til nylonskruer..
Og helt uten meningSikkert fornuftig det, men føles ikke like haiiii-end.![]()
Ja, de har funnet en slags nisje - og tatt web'en med storm. Det har vært endel spekulasjoner rundt identiteten til duoen , men de har vel blitt avslørt etter hvert.Forferdelig mange sider å bla igjennom før skruene passet den nydelige nye platespilleren!
Ekstremt bra tegning av det (veldig) lille angina pectoris-orkesteret barnebarnet ditt gjorde. Musikken er kul, forresten. Den høres ut som alt på en gang.
Ingenting , men jeg ser ikke behovet for min del. Nå skal det sies at jeg har dsp i bunnen da bassen var et problem i rommet mitt.Her kunne jeg også tenke meg å slenge på "hva har dere i mot perfekte kurver"
my man my kind of words ,well said Godeste SoundDet høres meget bra ut !
Noen ganger føler jeg man kan gå seg vill i jakten på perfeksjonisme. Henge seg for mye opp i små detaljer (som egentlig ikke er så viktige), og miste litt fokus på hva det egentlig bør dreie seg om - Musikken !
Jeg har lært meg å gi litt mer faen , og fått til en sound som oppleves mer "live" - både på digitalt og vinyl. F.eks foretrekker jeg lyden fra Gyro'en uten pucken som veldig mange bruker. Spilleren er kanskje ikke like kontrollert som Garrard'en var , men det er nettopp den litt mere løssluppene følelsen jeg liker.
Opplevde det samme når jeg byttet kabel fra DAC - alt spiller friere og mer åpent.
En venn av meg var nylig innom og spurte om jeg hadde forsøkt å senke sub'en en db. Det ble da spilt en skive med mye tyngde i bunnen. Jeg sa at det kan jeg godt gjøre , men da vil du kanskje oppleve at de 10 neste skivene låter en db for tynt i bunnen. Sub'en er ingen tonekontroll , og oppsettet gir meg fokus på musikken
selv om man ikke nødvendigvis er enig med de som har sittet ved spakene i studioet.
Ha en super dag i solen !![]()
![]()
Siden du skriver "dere" så må jeg si meg enig med Soundscape. En ting er basskorrigering. En ting er korrigering av ulineære høyttalere. Men en annen ting er å korrigere for summen av direkte og reflektert lyd for å få flatest mulig kurve. Dynamikkdreper som ikke låter naturlig. Men samtidig fint med flat kurve, men den blir jo gjerne mer rufsete når direkte og reflektert summeres i et rom uten større tiltak. Har bare drevet med dsp korrigering siden rett etter jul, men det er foreløpig hva jeg sitter igjen med etter egen prøving og feiling i mitt anlegg i mitt rom etter å følge egne følelser på hva som låter mest riktig (får vel legge til låter mest riktig for meg). Også mulig jeg ikke har god nok dsp, det vet jeg ikke uten å ha prøvd noe annet.Her kunne jeg også tenke meg å slenge på "hva har dere i mot perfekte kurver"