SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.930
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Gone to Earth

I dag kjøpte jeg to vinylskiver - bør jeg bli bekymret her ?

Gone to Earth stod å gjeipa til meg i hylla hos @Hifi&Vinyl sist jeg var innom - og når den ikke var solgt enda 😮,

da fikk den jaggu bli med hjem i dag - selv om jeg har den på minst to CD utgaver.
    K-Scope med Phil Manzanera er min favoritt fra den kanten , og den hadde jeg ikke på noe format , så da så.
    Men, jeg kjøpte noen CD'er også da for ordens skyld.
    Hyggelig prat med @TTs og @Evo III ble det også - i tillegg til vertskapet.

David Sylvian først ut her - og den låter like fantastisk på vinyl som CD.🎶
    Denne fortjener betegnelsen sort gull.

1.jpg
    2.jpg
    3.jpg

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    33.361
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Forferdelig mange sider å bla igjennom før skruene passet den nydelige nye platespilleren!
    Ekstremt bra tegning av det (veldig) lille angina pectoris-orkesteret barnebarnet ditt gjorde. Musikken er kul, forresten. Den høres ut som alt på en gang.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.930
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Forferdelig mange sider å bla igjennom før skruene passet den nydelige nye platespilleren!
    Ekstremt bra tegning av det (veldig) lille angina pectoris-orkesteret barnebarnet ditt gjorde. Musikken er kul, forresten. Den høres ut som alt på en gang.
    Ja, de har funnet en slags nisje - og tatt web'en med storm. Det har vært endel spekulasjoner rundt identiteten til duoen , men de har vel blitt avslørt etter hvert.
    Sjekker man ut La Poexe så er det ingen tvil.

La Poexe.jpg
    la-poexe-maxime-beaulieu.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.930
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Her kunne jeg også tenke meg å slenge på "hva har dere i mot perfekte kurver"
    Ingenting , men jeg ser ikke behovet for min del. Nå skal det sies at jeg har dsp i bunnen da bassen var et problem i rommet mitt.
    Videre oppover er det sikkert 10 forskjellige resultater, hvis man måler 10 forskjellige steder i rommet ( det er det forsåvidt i bassen også.) Kjører man en ren sinustone og beveger seg rundt i rommet så hører man fort at ingenting er lineært. Men så lenge det i mine ører spiller troverdig og realistisk så bekymrer jeg meg ikke noe over det. Man justerer jo høyttaleren og lytte stol dit det låter bra.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.816
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Det høres meget bra ut !

Noen ganger føler jeg man kan gå seg vill i jakten på perfeksjonisme. Henge seg for mye opp i små detaljer (som egentlig ikke er så viktige), og miste litt fokus på hva det egentlig bør dreie seg om - Musikken !
    Jeg har lært meg å gi litt mer faen , og fått til en sound som oppleves mer "live" - både på digitalt og vinyl. F.eks foretrekker jeg lyden fra Gyro'en uten pucken som veldig mange bruker. Spilleren er kanskje ikke like kontrollert som Garrard'en var , men det er nettopp den litt mere løssluppene følelsen jeg liker.
    Opplevde det samme når jeg byttet kabel fra DAC - alt spiller friere og mer åpent.

En venn av meg var nylig innom og spurte om jeg hadde forsøkt å senke sub'en en db. Det ble da spilt en skive med mye tyngde i bunnen. Jeg sa at det kan jeg godt gjøre , men da vil du kanskje oppleve at de 10 neste skivene låter en db for tynt i bunnen. Sub'en er ingen tonekontroll , og oppsettet gir meg fokus på musikken
    selv om man ikke nødvendigvis er enig med de som har sittet ved spakene i studioet.

Ha en super dag i solen ! 🎶 ☀🍺
    my man my kind of words ,well said Godeste Sound 🤗 🎶 løssluppenhet og evne til å slippe igjennom rå og realistisk ustrippet tekstur som konverterer om hermetisk musikk til levd liv 😃🎶:coffee: riktig god helg til deg også

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.277
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Her kunne jeg også tenke meg å slenge på "hva har dere i mot perfekte kurver"
    Siden du skriver "dere" så må jeg si meg enig med Soundscape. En ting er basskorrigering. En ting er korrigering av ulineære høyttalere. Men en annen ting er å korrigere for summen av direkte og reflektert lyd for å få flatest mulig kurve. Dynamikkdreper som ikke låter naturlig. Men samtidig fint med flat kurve, men den blir jo gjerne mer rufsete når direkte og reflektert summeres i et rom uten større tiltak. Har bare drevet med dsp korrigering siden rett etter jul, men det er foreløpig hva jeg sitter igjen med etter egen prøving og feiling i mitt anlegg i mitt rom etter å følge egne følelser på hva som låter mest riktig (får vel legge til låter mest riktig for meg). Også mulig jeg ikke har god nok dsp, det vet jeg ikke uten å ha prøvd noe annet.
    .

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn