SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.226
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    21
    Godt, jeg bare holdt kjeften da 😁
    Nå finner jeg snart noen enda lengre skruer - bare for å se hvor mange som henger seg på. 😂

Det ingen tenker på er at kortere skruer = mindre vekt. Tenk om den nå er sååå fintunet at jeg ødelegger lyden med å gjøre headshellet lettere. Det er det ingen som tenker på. 🙄 Kan jo få nevroser av mindre....😕

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jaså, 401 borte fra benken.
    Da lurer jeg på hvor min forhenværende spiller har tatt veien 🤔

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Står på spisebordet og avventer sin neste skjebne. Du kan jo få kjøpt den . 🤭
    Hehe, jeg skal gi deg mulighet til å snakke den opp. Hva har blitt gjort på den siden du kjøpte den av meg?

Uansett. Du kan jo bare få tilbake pengene du gav meg. Anse evt oppgraderinger som betaling for leie av den😋.

Kødder, en 401 skal ikke være vanskelig å selge.

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.226
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    21
    Hehe, jeg skal gi deg mulighet til å snakke den opp. Hva har blitt gjort på den siden du kjøpte den av meg?

Uansett. Du kan jo bare få tilbake pe du gav meg. Anse evt oppgraderinger som betaling for leie av den😋.

Uansett, en 401 skal ikke være vanskelig å selge.
    Nå kjøpte jeg den vel av Jørgen - hvor den mellomlandet for å si det sånn. Det er gjort masse.

Ny dobbel plinth (to armer) fra Das Acoustic.
    10mm kobbertallerken / forlenget spindel / forsterket trust pad.
    Bronse Pulley + mellomhjul fra Audiosilente.
    SME 3012 R tonearm med 10mm Bronsespacer.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.226
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    21
    Du overrasker stadig vekk🫣

Gratulerer med ny vinylspiller😀
    Takker - Jeg overrasket meg selv også denne gangen. 😂

Har lekt med tanken på å bygge ned noen ganger , da den liksom var litt for fin til å bare stå der, men har ikke gått videre med det.
    Men , så dukket denne Gyro'en opp da ser du - og det ene førte til det andre. Den ble satt opp med 9 tommers armen fra Garrard
    og oppfyller alle mine behov for en platespiller. Garrard selges da kun med 12 tommers armen , og jeg beholder 3009 R på Gyroen.

iGran

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Makrokosmos
    IMG_20260417_210527682.jpg

Her spilles det Mahler, Zappa, Handel og Steely Dan til fornøyelse. Dette er en meget kul spiller i god kombinasjon med arm og pickup. Spiller bra her altså!

Og vi har hverken tatt sopp eller morfin for å digge musikken! 😎

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.226
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    21
    Rainy Day

Da blir det mye musikk 🎶

Starter dagen med CD mens man gjør sine morgenritualer. Den nye designsnobben som har overtatt vinylspillingen her
    begynner virkelig å imponere. Synergien mellom Gyro SE og 3009R er spot on , og man tror nesten ikke det er en så rimelig
    pickup som AT-33PTG/II tross alt er i den store sammenhengen.

Det spiller dynamisk , men samtidig med en organisk flyt som er veldig behagelig. Faktisk såpass vanedannende at
    jeg begynte å tweake på CD riggen igjen. I sammenligning ble det nesten for korrekt om jeg kan si det sånn.
    En annen kabel fra DAC til Pre-amp løste "problemet". At det ikke er forskjell på signalkabler - nuvel , den diskusjonen
    gidder jeg ikke ta her og nå. Nå er jeg i alle fall tilfreds med begge medier - og det er jo det som teller.

"Snobben" er ikke like fotogen som Garrard'en , og en del av meg vil nok alltid savne den litt - men man kan ikke ta vare på alt.

5.jpg
    4.jpg
    2.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jupp, det spilte veldig bra hos deg. Skal vi si litt overraskende bra? Ble litt tatt på senga og måtte skynde meg hjem og sette på samme Steely Dan. Heldigvis låt det bra her også, om ikke en litt annerledes måte å presentere på. Puh! 😮💨

Rainy day, hallelujah! Vel, for min del innebærer det retting av 56 naturfagprøver😢

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.226
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    21
    Jupp, det spilte veldig bra hos deg. Skal vi si litt overraskende bra? Ble litt tatt på senga og måtte skynde meg hjem og sette på samme Steely Dan. Heldigvis låt det bra her også, om ikke en litt annerledes måte å presentere på. Puh! 😮💨

Rainy day, hallelujah! Vel, for min del innebærer det retting av 56 naturfagprøver😢
    Veldig hyggelig å nerde litt igjen ! Når det gjelder naturfag så holder jeg meg til denne for tiden . BBC og Attenborough leverer som vanlig.

perfect planet.jpg

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.874
    Et lite sidespor fra de vakre bildene av platespillere, men har du noensinne testet en annen strømledning på Project-drivverket (eller rettere sagt strømforsyninga til drivverket)? Har akkurat gjennomført en liten "shootout" sammen med min bror der vi hørte på standard medfølgende vs. en egenkomponert med Duelund DCA12GA 600V og Furutech 11 (et eller annet) kobberplugger i begge endene. Hadde små forventninger, men forskjellen til det bedre var oppsiktsvekkende stor. Vil nesten si at det bare MÅ prøves for alle som sitter inne med Pro-ject ihvertfall. Er faktisk litt lamslått av hele greia. Det skal jo ikke gå an...

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.226
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    21
    Et lite sidespor fra de vakre bildene av platespillere, men har du noensinne testet en annen strømledning på Project-drivverket (eller rettere sagt strømforsyninga til drivverket)? Har akkurat gjennomført en liten "shootout" sammen med min bror der vi hørte på standard medfølgende vs. en egenkomponert med Duelund DCA12GA 600V og Furutech 11 (et eller annet) kobberplugger i begge endene. Hadde små forventninger, men forskjellen til det bedre var oppsiktsvekkende stor. Vil nesten si at det bare MÅ prøves for alle som sitter inne med Pro-ject ihvertfall. Er faktisk litt lamslått av hele greia. Det skal jo ikke gå an...
    Jeg bruker en bedre kabel fra veggen til powerboksen hvis det er det du mener. Jeg kjører bedre lineær strømforsyning også - ikke den lille veggvorta som fulgte med drivverket. Ellers er Pro-ject satt litt på sidelinja her nå etter at jeg kjøpte Jay’s Audio.

Jeg er også nysgjerrig på en bedre psu til Michell Gyro spilleren, men det er en annen historie. Da snakker vi powersupply med mulighet for å fintune hastigheten , og mindre wow/flotter osv. Bare synd prisene har blitt hinsides som det meste innen hifi.

Sist redigert:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    30.776
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ny dobbel plinth (to armer) fra Das Acoustic.
    10mm kobbertallerken / forlenget spindel / forsterket trust pad.
    Bronse Pulley + mellomhjul fra Audiosilente.
    SME 3012 R tonearm med 10mm Bronsespacer.
    Det er jo det, vi hernede kalder alm. vedlikehold.
    Slikt får man ikke ekstra for ved handel 😂 😂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn