SOUNDSCAPES stereo-stue

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Absolutt hĂžrbart ja 😊 Skal gi det en skikkelig lytt i morgen, kun en liten smakebit pĂ„ IPad 🙈 i kveld.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    InnkjÞpt etter tidligere tips i denne trÄden, anbefales:)
    Hyggelig at den falt i smak. Spent pÄ utviklingen fremover. Skiva ble til i den veste pandemi tiden , sÄ jeg er imponert at den ble ferdig i det hele tatt. De spilte live for fÞrste gang pÄ 2,5 Är i Oslo nÄ nylig, og den fÞrste konserten med Veronika pÄ vokal. Etter noen flere spillejobber og mulighet til Ä i det hele tatt spille sammen sÄ burde man forvente mer stoff derfra i fremtiden.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    SÄ SME V lÄter bedre? Hvem bryr seg? Praktfullt!
    Rent objektivt - et poeng mer til SME V kanskje. Subjektivt - der har saken flere sider. I'm happy. Noen skiver kler litt mer klang ogsÄ - sÄ ikke sikkert femmeren hadde vunnet pÄ alt. Jeg har landet pÄ en veldig bra combo til en hyggelig pris. Hadde en pickup/arm combo pÄ test med nypris over 100k. Dette gir meg stÞrre musikkglede.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    NÄ har jeg kost meg sÄ mye med vinyl et par dager at jeg nesten ble nervÞs om CD falt helt gjennom her. Sist ut pÄ vinyl Starless and Bible Black - sÄ Larks' Tongues in Aspic pÄ CD. Heldigvis var frykten ubegrunnet. Ikke noe problem med Ä trekkes inn i musikken . Merker digitalriggen har mer autoritet i bassen. Men slike nyanser betyr mindre . Det jeg vektlegger er om anlegget formidler nerven i musikken . Det er nÄr man driter i lyden og bare vil hÞre flere skiver at ting sitter som det skal. Og det funker pÄ begge formater .

    Litt brainstorming her hva jeg Þnsker Ä sitte igjen med av vinylutstyr. 401 med 3009 R er bankers. SpÞrsmÄler blir om jeg skal klare meg med en spiller - eller beholde to . Alternativt en spiller med to armer osv. Luksusproblemer kaller man det visst . :unsure:

    KC.jpg
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Da er det min tur sound. Tar cap inntrykkene her i din trÄd hvis det er greit. Det var din skyld som fristet meg, he he..
    Ett tips, hvis du ikke allerede har gjort det, er Ä skjÊre av plastbeskyttelsen til pickupen. Ett par-tre mm burde holde, og vips sÄ passer den igjen. Kommer tilbake med lytteinntrykk etterhvert.
    1ECF2057-941E-481A-A53A-222B1D6E66A5.jpeg
    F9A16115-629E-453F-8A6E-3726FA180E5F.jpeg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Armen kler virkelig spilleren!
    Ja, det er klassisk kombinasjon som passer som hÄnd i hanske det der. Jeg synes det ganske kompakte Plinthet er pent i proposjonene ogsÄ - sÄ armtÄrn er et greit kompromiss inntil videre hvis man Þnsker en 12 tommer i tillegg. Kan hende jeg lander pÄ et Plinth i treverk med tiden, men ingen hast.

    Akkurat nĂ„ kan man si jeg er bra "Armert". StĂ„r et par armer pĂ„ spilleren ved siden av i tillegg đŸ€“


    g401.jpg
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rĂŒnnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.804
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Plint i treverk/finer? Er ikke sikker pÄ at det er finere enn pianolakken. Om det skal vÊre er det vel teak eller mahogny som passer tidsmessig. Rette vinkler mÄ det ogsÄ ha, og kanskje et lokk med rygg, sider og kanskje front i treverk. Det var mine 50 uskolerte designÞre.
    Skulle Ăžnske jeg var like flink som deg med trearbeider.

    Deilige bilder i trÄden ogsÄ. Det ser ut som det lÄter bra, hehe.
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Plint i treverk/finer? Er ikke sikker pÄ at det er finere enn pianolakken. Om det skal vÊre er det vel teak eller mahogny som passer tidsmessig. Rette vinkler mÄ det ogsÄ ha, og kanskje et lokk med rygg, sider og kanskje front i treverk. Det var mine 50 uskolerte designÞre.
    Skulle Ăžnske jeg var like flink som deg med trearbeider.

    Deilige bilder i trÄden ogsÄ. Der ser ut som det lÄter bra, hehe.
    Har jo vÊrt inne pÄ noe sÄnt tidligere..........


    post-106179-0-39864800-1437658962.jpg
    vinylista1.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Jeg stemmer for at Garrarden din forblir slik den er Soundscape.
    Mye tĂžffere enn det sedate firkanta plinthet i tre.
    Men som Valentino sa, det er mine......
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg stemmer for at Garrarden din forblir slik den er Soundscape.
    Mye tĂžffere enn det sedate firkanta plinthet i tre.
    Men som Valentino sa, det er mine......
    Den er absolutt fin som den er, sÄ ingen hast sÄnn sett. Er i tenkefasen i forhold til et par alternativer, men ingenting er avgjort enda. Jeg lider ingen nÞd om ting forblir akkurat slik det er.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg stemmer for at Garrarden din forblir slik den er Soundscape.
    Mye tĂžffere enn det sedate firkanta plinthet i tre.
    Men som Valentino sa, det er mine......
    Jeg er enig, sĂ„ er vi to. 😊
    Garrarden er veldig fin nÄ.
    Helt riktig arm pÄ denne spilleren hvis man da ikke alternativt gÄr for en Reed.
    SME V er ikke min favoritt.
    Ikke estetisk, ikke pĂ„ lyd, ikke pĂ„ montering av pick up og heller ikke pĂ„ pris. 🙊🙃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er enig, sĂ„ er vi to. 😊
    Garrarden er veldig fin nÄ.
    Helt riktig arm pÄ denne spilleren hvis man da ikke alternativt gÄr for en Reed.
    SME V er ikke min favoritt.
    Ikke estetisk, ikke pĂ„ lyd, ikke pĂ„ montering av pick up og heller ikke pĂ„ pris. 🙊🙃
    PÞh, selvfÞlgelig er den fin nÄ ogsÄ, men den klassiske firkantete looken er bare griselekker!

    Soundscape; jeg regner med du ikke tar estetiske rĂ„d fra mennesker som spiller pĂ„ lĂ„vedĂžrer 😎😄
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇮
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.794
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    PÞh, selvfÞlgelig er den fin nÄ ogsÄ, men den klassiske firkantete looken er bare griselekker!

    Soundscape; jeg regner med du ikke tar estetiske rĂ„d fra mennesker som spiller pĂ„ lĂ„vedĂžrer 😎😄
    Gi ham deng fra meg Sound! Disse smĂ„gutta er eplekjekke langt fra, men langt i fra eplekjekke! 😈
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    PÞh, selvfÞlgelig er den fin nÄ ogsÄ, men den klassiske firkantete looken er bare griselekker!

    Soundscape; jeg regner med du ikke tar estetiske rĂ„d fra mennesker som spiller pĂ„ lĂ„vedĂžrer 😎😄
    Man kjeder seg ute ved broen vest for Bregen sentrum i dag skjĂžnner vi.
    Ad nivÄet pÄ eplekjekke kommentarer kan det virke som om vi har med for lite alkohol i blodet Ä gjÞre, eller er det omvendt :unsure:
    Er cafteinen allerede kledelig salongberuset pÄ en onsdag efta? :oops:
    Lettere delirisk i alle fall, gitt at man vurderer et usselt lite krypinn for 2 pÄ sÞlle 100 m2.
    Hvor skal man da sette opp sine barberte carmensita trekister? PĂ„ taket?
    La nÄ oss litt eldre grinebitere fÄ ha manesjen litt i fred.
    Platespillere av litt stĂžrrelse interesserer egentlig ikke deg som ALDRI skulle spille vinyl igjen eller ha en slik en oldsak i huset.
    Har du glemt det?
    Kanskje man skal la det stÄ igjen noen hele vinduer i stuen, og ikke blekke ned alle?
    Ta deg en tur ut til saueviskeren sammen med pelsdotten nÄ, din uforskammede lÞmmel.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man kjeder seg ute ved broen vest for Bregen sentrum i dag skjĂžnner vi.
    Ad nivÄet pÄ eplekjekke kommentarer kan det virke som om vi har med for lite alkohol i blodet Ä gjÞre, eller er det omvendt :unsure:
    Er cafteinen allerede kledelig salongberuset pÄ en onsdag efta? :oops:
    Lettere delirisk i alle fall, gitt at man vurderer et usselt lite krypinn for 2 pÄ sÞlle 100 m2.
    Hvor skal man da sette opp sine barberte carmensita trekister? PĂ„ taket?
    La nÄ oss litt eldre grinebitere fÄ ha manesjen litt i fred.
    Platespillere av litt stĂžrrelse interesserer egentlig ikke deg som ALDRI skulle spille vinyl igjen eller ha en slik en oldsak i huset.
    Har du glemt det?
    Kanskje man skal la det stÄ igjen noen hele vinduer i stuen, og ikke blekke ned alle?
    Ta deg en tur ut til saueviskeren sammen med pelsdotten nÄ, din uforskammede lÞmmel.
    Nydelig 😂 StĂžrrelsen er forresten perfekt. Har hatt sĂ„ mange rare besĂžk som det nĂ„ blir umulig Ă„ huse 😈😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er litt synd hvis dere kjĂžper noe sĂ„ lite at dere mĂ„ ta inn pĂ„ hotell hver gang vi kommer. 🏚🙃
    Jeg er litt opptatt av at overnattingstandarden i Bergen ikke blir dÄrligere. Vi skal kanskje flytte oss med dette viktige temaet over i karmis-trÄden?
    🙈🙊😊
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Nei, nÄ mÄ det litt fetishme til her igjen. Hardt Ä vÊre audiofil noen ganger. Slites litt mellom fornuft og fÞlelser for tiden. Ikke i forhold til siste investering , men mye vil ha mer :rolleyes: Fristeren sier lÞp og kjÞp. Moderatoren sier - du har 100 andre mer fornuftige ting Ä bruke de pengene pÄ. Sistnevnte har selvfÞlgelig helt rett. Jeg hverken trenger eller har rÄd til denne - tingen. Jeg fÄr nerde litt over det jeg har - inntil klÞen har lagt seg , eller fornuften gÄr til dundass :p


    0.jpg 1.jpg 2.jpg 3.jpg 3b.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg
     

    fotografen

    Medlem
    Ble medlem
    23.06.2008
    Innlegg
    40
    Antall liker
    153
    Bli hvor du er mht plinth. Mykheten i formene er i min mening perfekt til 401. Det samme gjelder armen(e). Bare synet av spilleren tilfÞrer en subjektiv varme som kler vinyl. Spennende trÄd Ä fÞlge for en som ikke pÄ noen mÄte prioriterer eller har rÄd til Hi-Fi i superklassen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇮
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.794
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Den som har hatt flest duppeditter vinner. KjÞr pÄ og ikke se deg tilbake! Vi heier pÄ deg!
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    NĂ„r kommer dette nye I hus da @soundscape ? En lever jo bare en gang, og plutselig er det over.. :)
    Den som har hatt flest duppeditter vinner. KjÞr pÄ og ikke se deg tilbake! Vi heier pÄ deg!
    Og her hÄper jeg pÄ litt stÞtte - sÄ ikke jeg bruker mer penger enn jeg har godt av. Makan altsÄ..............;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇮
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.794
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Og her hÄper jeg pÄ litt stÞtte - sÄ ikke jeg bruker mer penger enn jeg har godt av. Makan altsÄ..............
    Husk hvor du bor. Din kommune er beryktet for hþy gjennomtrekk av hifikomponenter! 😎
     

    Valentino

    JB rĂŒnnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.804
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    KjÞp ny bling og ta bilder av det. Lag ny bling og ta bilder av det. Kombiner blinget og ta bilder av det. KjÞp ny bling og ta bilder av det ogsÄ. Enkelt Ä tilfredsstille oss egentlig.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og her hÄper jeg pÄ litt stÞtte - sÄ ikke jeg bruker mer penger enn jeg har godt av. Makan altsÄ..............
    Feil sted Ä spÞrre om "mÄtehold", her inne. Du kan sÄklart fornekte ditt svake vesen, kjÞpe et esel og ri inn i solnedgangen... Men det gode valg er Ä omfavne sitt dekadente innstilling, kjÞpe, nyte.. Skulle anger og smerte bli for stor kan ting selges uten fortjeneste mens renta pÄ mastercard stiger til over 30 % pÄ det en allerede har brukt.. Da fÞler en at en lever... :)...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇮
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.978
    Antall liker
    81.794
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Skal man fĂžrst ta et lĂ„n og fĂžle at man lever, er Ferratum bank et fĂžrstevalg. Om du trenger bare et smĂ„lĂ„n pĂ„ kr 10000,- sĂ„ er den effektive renten pĂ„ intet mindre enn 199% đŸ˜±SĂ„ da blir Mastercard for gratis Ă„ regne 👍
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Skal man fĂžrst ta et lĂ„n og fĂžle at man lever, er Ferratum bank et fĂžrstevalg. Om du trenger bare et smĂ„lĂ„n pĂ„ kr 10000,- sĂ„ er den effektive renten pĂ„ intet mindre enn 199% đŸ˜±SĂ„ da blir Mastercard for gratis Ă„ regne 👍
    Den dagen jeg mÄ ty til forbrukslÄn grunnet hobbyen er det slutt pÄ kjÞp - det er helt klart. Det gÄr mer pÄ at jeg setter priser pÄ ting opp mot hverandre. Enkelte produkter er hypet opp og steget voldsomt i pris i forhold til annet . SÄnn sett kan en vintage arm plutselig koste 3 x tilsvarende andre armer. Om den er verd det ? Tja, hvis den gir ditto mer spilleglede er det vel en viss fornuft i det , men samtidig mÄ jeg kjenne pÄ om jeg vil selge unna masse utstyr for Ä veie opp for en ny ting. Og til slutt mÄ jeg vurdere om det vil bli brukt sÄpass at det gir mening i Ä kjÞpe det. Mye som er kult og kjekt Ä ha , men igjen fornuft og fÞlelser.......
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    HVA?
    BÞr man ikke ta opp lÄn heller nÄ for Ä kjÞpe Hifi`en man higer etter :oops:
    Hva har jeg gjort galt mon tro? :unsure:
    Men skal man ha seg hus, hytte, bil og bÄt, da er det lurt Ä lÄne :rolleyes:
    Snodig verden i har skapt oss.
    Det viktige Ä huske pÄ for egen del er at jeg intet hadde med meg nÄr jeg ble fÞdt inn i denne jammerdal, og ingenting fÄr med meg nÄr jeg blir ikledd furufrakken og forlater mitt jordiske hylster.
    Skal vi se, trenger ikke jeg en Reed 3P arm og en Hana Umami Red pick-up, samt en Röcklinger RIAA :unsure:
    Har ikke DNB noen greie lÄnetilbud til Ägerrent mon tro?
    Moralen er vel og aldri lÄne mer enn man kan hÄndtere.
    Hva som er lĂžnnsomt for hvem kan vel diskuteres til dommedag, om man ser bort fra det monetĂŠre.
    Meg om det!
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn