SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Nå har du muligheten😁bedre til den prisen kan du bare glemme🥳
    Den pickupen står vel nesten alene på min shortlist. Spørsmålet er om den låter for likt CD ?? Jeg har hatt Benz LP , Ortofon Cadenza Blue, fikk testet Cadenza Black . Alle spiller meget bra , men de gir meg ikke noe mer enn å høre på CD. Hvis man knapt hører forskjell ved A/B test - hva er poenget da ?? Audio Technica AT33EV hadde jeg noen år, men igjen - mye av det samme. Bare litt mindre dynamikk osv. Sååå, jeg søker altså noe som gir meg et kick som er annerledes enn digital. Så langt er det DL-103r i en SME V som har gitt meg det. Og den pickupen koster knapper og glansbilder i forhold til det meste annet. Men, den trenger å holdes fast i en skrustikke for å yte optimalt. Hvor langt jeg kommer gjenstår å se. Jeg har jo allerede SME armbord på Plinthet :p
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Pent! Til SME-arm?
    Edit: rettelse, vinkelplugg?
    Ja, jeg har en SME hybrid armkabel fra Van Den Hul med vinklet plugg som jeg gjerne vil bruke. Laget toppen løs denne gangen (festes med skruer), så kan man bare bytte topp-plata hvis man ønsker å bruke den til annen arm. Bunnen fylles med blyhagl for ekstra tyngde/stabilitet. Fremdeles Jelco som gjelder i denne omgang. Suveren måte å teste en 12 tommer på egentlig - uten å behøve nytt plinth.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Man skal være tålmodig for tiden - tracking history på The Cap. 3 uker siden LA......

    April 20, 2022, 2:40 pm
    Departed
    LOS ANGELES, UNITED STATES
    Your item departed a transfer airport in INTERNATIONAL, LOS ANGELES, UNITED STATES on April 20, 2022 at 2:40 pm. The item is currently in transit to the destination.
    April 14, 2022, 10:57 am
    Arrived
    LOS ANGELES, UNITED STATES
    April 11, 2022, 4:19 pm
    Processed Through Regional Facility
    LOS ANGELES CA INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER
    April 10, 2022, 10:38 am
    Arrived at USPS Facility
    CARSON, CA 90747
    April 10, 2022, 10:38 am
    Arrived at Regional Facility
    LOS ANGELES CA INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER
    April 9, 2022
    In Transit to Next Facility
    April 5, 2022, 11:40 pm
    Arrived at USPS Facility
    KENT, WA 98035
    April 5, 2022, 10:25 pm
    Accepted at USPS Origin Facility
    BLAINE, WA 98230
    April 5, 2022, 12:18 am
    Arrived Shipping Partner Facility, USPS Awaiting Item
    BLAINE, WA 98230
    Shipping Partner: CHIT CHATS
    April 4, 2022, 12:35 pm
    Shipping Label Created, USPS Awaiting Item
    BLAINE, WA 98230
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Er i akkurat samme situasjon, ingen bevegelse registrert etter 20 april på min heller 😢 Tracking history for min er en blåkopi av din.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Nå skal jeg ikke plage dere med 14 bilder av The Cube 2 in the making , men slik ble den mer eller mindre ferdig. Om den noen gang blir erstattet av mk3-4-5 osv. vet jeg ikke, men jeg tror denne gjør jobben i forhold til utprøving av armer/kabler osv. Uttak på baksiden , fylles med blyhagl opp til hullet.


    cube2a.jpg cube2c.jpg
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Ingen cap her heller enda. Vurderer en av Audio technica sine pickuper, som nå er på tilbud, men Denon 103r funker meget bra i Jelco 850L-mkII, og hvis cap løfter ytelsen enda ett knepp eller to så spørs det om det kanskje er like greit å kjøre videre med Denon.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Ingen cap her heller enda. Vurderer en av Audio technica sine pickuper, som nå er på tilbud, men Denon 103r funker meget bra i Jelco 850L-mkII, og hvis cap løfter ytelsen enda ett knepp eller to så spørs det om det kanskje er like greit å kjøre videre med Denon.
    Audio Technica gir mye for pengene - og spesielt når de er på tilbud i tillegg. DL-103r gjør ting litt på sin måte, så det spørs hva man er ute etter. Skulle vært interessant å hørt en AT-OC9XSL i hjemlige omgivelser. @Evo III var veldig fornøyd, og mye er testet i heimen der. Jeg utelukker ikke to pickuper/armer til Garrard 401 - resten av vinylstæsj forsvinner nok ut etter hvert. Venter spent på The Cap i første omgang. PK har jo kampanjer med jevne mellomrom - så siste toget har ikke gått selv om man ikke slår til nå.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Enig, null stress, men et headshell og pickup fra AT hadde vært ok å hatt liggende så en kunne bytte på når en følte for det.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Denon 103 er en morsom PU som kan yte bra for pengene. Men det er ikke å stikke under en stol at den ikke er den mest rafinerte i toppen, bass/mellomtone er den god på. Det som jeg ikke liker med den er toppen, der er det jo en del detaljer som forsvinner. OC9 XSL er så mye for pengene selv til full pris at det er nesten dustete å ikke kjøpe en når den er på tilbud😁.
    Skal en DL 103 yte max må det en arm til som ikke er direkte gratis, men da skinner den også. I SME 309 så var den et kupp, men jeg hadde kjøpt en OC9 XSL nå som jeg vet bedre😉.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    103 og 103r er forskjellige mtp nettopp toppen. Du skriver 103, eller kanskje du har hatt begge ?
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Den pickupen står vel nesten alene på min shortlist. Spørsmålet er om den låter for likt CD ?? Jeg har hatt Benz LP , Ortofon Cadenza Blue, fikk testet Cadenza Black . Alle spiller meget bra , men de gir meg ikke noe mer enn å høre på CD. Hvis man knapt hører forskjell ved A/B test - hva er poenget da ?? Audio Technica AT33EV hadde jeg noen år, men igjen - mye av det samme. Bare litt mindre dynamikk osv. Sååå, jeg søker altså noe som gir meg et kick som er annerledes enn digital. :p
    Om du mener dette 100%, tror jeg ikke AT gi´r deg det, du mangler.
    Om du får mulighet for å prøve, da ville jeg forsøkt VdH-veien... MC-One, MC-Two, MC-10 eller The Frog......... eller endda høyere i
    hierakiet. Her er det bare lommeboken, som setter begrensninger :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Om du mener dette 100%, tror jeg ikke AT gi´r deg det, du mangler.
    Om du får mulighet for å prøve, da ville jeg forsøkt VdH-veien... MC-One, MC-Two, MC-10 eller The Frog......... eller endda høyere i
    hierakiet. Her er det bare lommeboken, som setter begrensninger :)
    Jeg er redd du kanskje har rett i det :rolleyes: Problemet er at jeg har en grense på hvor mye jeg vil investere i utstyr. Så lite jeg spiller vinyl har jeg allerede brukt alt for mye tid på dette i det siste :D Men, jeg må ha en spiller altså - for å tilfredsstille mine nostalgiske øyeblikk.
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Jeg er redd du kanskje har rett i det :rolleyes: Problemet er at jeg har en grense på hvor mye jeg vil investere i utstyr. Så lite jeg spiller vinyl har jeg allerede brukt alt for mye tid på dette i det siste :D Men, jeg må ha en spiller altså - for å tilfredsstille mine nostalgiske øyeblikk.
    Denne komboen med Cadenza Bronze har jeg endt opp med.
    Nesten like god som pimpet PTP-Lenco med SME IV.
    EB60C3A5-D645-4AD9-9322-454617C8B64C.jpeg
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Virkelig flott spiller ! Har hørt flere sier at Bronze er den man bør velge i Cadenza serien. Subjektivt - ja , men den virker å ha noe som tiltaler mange.
    Hvis du arver i Lotto, tror jeg at Cadenza Bronze er i din gate. AT-pickupene er supre, har hatt de fleste, men er redd de er litt for ‘korrekte’ for din smak. Selv om 103R kutter noen hjørner, er den litt mer futt og fart, litt i samme gate som Bronze, selv om denne er et par hakk mer rafinert.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Prøvemontering av Cube 2 - dette går veien. Skal få herde over natten før jeg setter den opp skikkelig. Toppen harmonerer mer med armbord på spilleren , og jeg kommer meg inn i boksen - noe som gjør at jeg kan bruke vinkelplugg. Yepp, dette får duge.


    cube2b.jpg
    cube2a.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Jordings skruen bak på riaa suger big time - så jeg tenker jeg stikker innom Elektroimportøren og kjøper noe sånt. Med flere tonearmer blir det litt mye å svelge for det stakkars jordingspunktet på riaa.


    1221602.jpg
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.176
    Antall liker
    12.666
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Jordings skruen bak på riaa suger big time - så jeg tenker jeg stikker innom Elektroimportøren og kjøper noe sånt. Med flere tonearmer blir det litt mye å svelge for det stakkars jordingspunktet på riaa.


    Vis vedlegget 816817
    Kan du ikkje bare skrue fast ein avisolert leidningstump i RIAA, og feste alle jordingsledningane med feks krokodilleklemmer...
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Kan du ikkje bare skrue fast ein avisolert leidningstump i RIAA, og feste alle jordingsledningane med feks krokodilleklemmer...
    Joda, finnes sikkert enklere løsninger, men jeg kjøpte med meg en skinne. Funker som gull. Den er litt kortere enn den på bildet. En spade passer akkurat inn i to skruehull.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Med noen regndrypp ute passer det å nerde litt foran anlegget. Jelco SA-750L har fått en dæsj silicon i dempekaret - og det funker. Synes det er mer kontroll i toppen , muligens noe bedring i bunnen også. (Har ikke A/B testa med samme skiva, men inntrykket er bra i alle fall.) Liker at hvert lille steg gir en bedring :)


    B.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Mens det justeres er det greit å sjekke at antiskatingen fungerer som den skal. Jeg har en gammel laserdisc som er glatt og blank som et speil. Perfekt som testplate. Senker stiften midt på skiva og da skal den stå rolig hvis alt er på stell - og det er det. Skalaen på innstillingshjulet er riktig kalibrert. Så kan man senke skuldrene enda et hakk :)


    antiskating.jpg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.317
    Antall liker
    13.381
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jordings skruen bak på riaa suger big time - så jeg tenker jeg stikker innom Elektroimportøren og kjøper noe sånt. Med flere tonearmer blir det litt mye å svelge for det stakkars jordingspunktet på riaa.


    Vis vedlegget 816817
    Kör på. Har en identisk hos mig från elektroimportøren. Null støy med tre armar, riaa och två trafoer.👌

    14C5C877-8C53-4D1A-AC2B-7E44CC3737DB.jpeg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Kör på. Har en identisk hos mig från elektroimportøren. Null støy med tre armar, riaa och två trafoer.👌

    Vis vedlegget 816977
    Ser bra ut. Kaoset hersker innerst i de mørke kroker i skjenken min , men jeg tenkte å skru den fast på denne eikelisten. Riaa med tre innganger.


    jord.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.378
    Antall liker
    20.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Betyr det symbolet at platen er uleselig eller at den er gretten fordi den ikke får spille?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Det var det symbolet som, stort sett, dukket opp på den jeg hadde.. Men når den spilte var den ypperlig :)
    Høres ut som den ikke var riktig skrudd sammen. Tror jeg har en plate den nekter å spille. Og den ser ut til å ikke være helt sentrert - altså en produksjonsfeil. Ellers er den mer kresen på riper enn mange spillere, men jeg behandler platene pent så det har skjedd på et par- tre brukte skiver.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Tower of Power. Det skjer saker og ting hos @Hifi&Vinyl - så jeg tillot meg litt snikfotografering fra hoftehøyde med lommekamera. 🤭
    Med spillevarme forsterkere hører man potensialet i dette oppsettet. Rommet skal akustikkbehandles ila de nærmeste dagene, så flere bilder og inntrykk får komme når alt er på stell. Det er noen smellvakre paneler som krever sitt rom.


    B.jpg
    C.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    En ny skive med Avishai Cohen ... eller er det Avishai Cohen ? Forvirrende med to bra jazzmusikere med samme navn. Men denne gang altså bassisten Avishai Cohen. Trio skive med Elshin Shirinov på piano og Roni Kaspi bak trommene. Ja, det er litt kult med en dyktig kvinnelig jazz trommis.


    Shifting_Sands-Avishai_Cohen-CD.jpg


    VISHAI-COHEN-TRIO-GÜLCAN-ACAR-21-copy-scaled.jpg


    roni_kaspi_z_header.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn