SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.018
    Antall liker
    104.746
    Torget vurderinger
    23
    Du kan få kose deg med vinduer/ytterdører hvis du synes det hørtes voldsomt ut... det er 6 dører og 37 vinduer med stort og smått!
    BTW, har du malt dine vinduer? Hvis - hva slags maling brukte du? Håper å kunne slippe oljebasert så det unngås lukt og det blir god tørk - 2 strøk samme dag.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Du kan få kose deg med vinduer/ytterdører hvis du synes det hørtes voldsomt ut... det er 6 dører og 37 vinduer med stort og smått!
    BTW, har du malt dine vinduer? Hvis - hva slags maling brukte du? Håper å kunne slippe oljebasert så det unngås lukt og det blir god tørk - 2 strøk samme dag.

    Butinox Futura Dør og Vindu Maling - Butinox Futura

    Funker bra denne. Tok et strøk på garasjedøra før kaffen ! Andre strøket tar jeg i ettermiddag.
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Du rekker kanskje mitt også utpå høsten?😅
    Holder kost og losji , litt leskende å drikke og noe musikk😉🎶🤣🍺

    gismo
    Du store verden. Her kan jeg leve gratis på kaffe, kaker, saft og vann hele sommeren :ROFLMAO: Sikker på at ingen trenger å klippe plenen også ? 😅

    Apropos plenklipping - som villa/hageeier er det alltids noe som kan gå i stykker. Denne sesongen var det gressklipperen som havarerte (defekt bakhjul +++).
    Etter rundt 15 års tjeneste fant jeg ut at det ikke var noe å begynne å koste på dyre deler . Valget falt på en fossildrevet denne gang også , men jeg må si det tross alt har skjedd ting på 15 år. Meget stillegående , og bruker nesten ikke bensin i forhold til den gamle. Liten og letthåndterlig - meget fornøyd med denne altså. Første strøk på døra tørker i bakgrunnen der. Jævlig drittjobb å male forresten - i forhold til en glatt dør 😛


    hage.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Mye arbeid med den malinga men ser flott ut hos deg sound :)
    Ha en fin dag

    mvh
    Takk for det motoren. Jeg har havnet litt på etterslep med vedlikehold, så mye å ta tak i . Men , det går da fremover tross alt. Mens jeg venter på materialer som ble lovet levert tidlig i uken (eller egentlig for 14 dager siden) så trimmer jeg litt hekk her nå. Nyt sommeren du også !


    Freestyle i lav hekk - klipping ✂ 🌞🍃


    hekk.jpg
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Drama

    50% på mye vinyl enda hos vår @Hifi&Vinyl - så da måtte jeg ta meg en pause fra maling.

    Drama er en skive jeg ikke hadde på fysisk i det hele tatt, så det passet meg utmerket.

    Ellers vet jeg ikke om naboen har startet en sånn hvem kan pisse lengst konkurranse her. I så fall er jeg redd min høytrykkspyler kommer til kort.
    Men, hei - han kjører med innleid hjelp - det kaller jeg juks . Herved diskvalifisert !



    1.jpg
    yes.jpg






     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Disse hobbyene....

    Har hatt denne "godklumpen" på radaren en stund , og det ser ut til at det blir en deal i morgen.
    Jeg har blitt forbløffet over kvaliteten på de andre objektivene jeg har i ART serien, så regner med at denne føyer seg inn i rekken.
    20mm er en brennvidde jeg liker godt å bruke - og med skarphet på blender 1.4 gir den mulighet for helt nye uttrykk.


    sigma_20mm_f14_front_three_quarter_view_1447671050.jpg


     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.647
    Antall liker
    7.367
    Fine portretter av gutta i Beatles som jeg av en eller annen grunn ikke kan huske å ha sett før. Bør jeg skamme meg? 🫣 😃

    Håper det går greit å legge ut et portrett jeg liker her i tråden din: Kate Bush av fotograf Clive Arrowsmith. Opprinnelig tatt i 1981, men trykket senere.

    IMG_0780.jpeg
     

    fotografen

    Medlem
    Ble medlem
    23.06.2008
    Innlegg
    44
    Antall liker
    177
    The Beatles

    Disse portrettene Richard Avedon tok for Look Magazine i 1967 scorer høyt på min liste over de mest ikoniske portretter innen pop/rock.



    Vis vedlegget 1027265 Vis vedlegget 1027266 Vis vedlegget 1027267 Vis vedlegget 1027268



    Richard Avedon var jo en av de store mestre innen portrettfotografi. Her er det bare å google. Når det gjelder Beatlesportrettene foretrekker jeg to og fire med to som det eneste med kultstatus. Men dette er min høyst personlige mening. Men gøy at du Soundscape bringer til torgs så mye kultur i videste forstand.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Fine portretter av gutta i Beatles som jeg av en eller annen grunn ikke kan huske å ha sett før. Bør jeg skamme meg? 🫣 😃

    Håper det går greit å legge ut et portrett jeg liker her i tråden din: Kate Bush av fotograf Clive Arrowsmith. Opprinnelig tatt i 1981, men trykket senere.
    Næ, ikke skamme seg , men lese seg opp litt på Avedon / Beatles kanskje ;) Det Kate Bush portrettet kan jeg ikke huske å ha sett før - skikkelig kult.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Richard Avedon var jo en av de store mestre innen portrettfotografi. Her er det bare å google. Når det gjelder Beatlesportrettene foretrekker jeg to og fire med to som det eneste med kultstatus. Men dette er min høyst personlige mening. Men gøy at du Soundscape bringer til torgs så mye kultur i videste forstand.
    Husker jeg hadde de på veggen som 10-12 åring . Jeg likte spesielt godt Harrison . Men Lennon er kanskje som du sier det mest ikoniske av dem.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Rock'n Roll

    Annie Lebovitz har fulgt og fotografert mange kjendiser - både musikere og skuespillere.
    Et sterkt portrett av Pete Townshend rett etter en konsert i 1980. De neglene har fått mye juling . Har man sett ham i aksjon så forstår man hvorfor.



    6211951291_def6491723_z.jpg




     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Sigma 20mm 1.4 DG HSM ART

    Hentet objektivet på posten , og det ser ut til å føye seg pent inn i rekken av art objektiver jeg har fra før. Kjenner igjen samme kvalitetene.
    Et par testshots mot kjøkkenvinduet på blender 1.4 med prismelampe i forgrunnen . Bildet av kamera er knipset med mobilen.



    sigma 20mm.jpg
    1.jpg
    2.jpg



     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Prøver å bli litt kjent med nyanskaffelsen her. Et par testbilder utendørs på blender 1.4. Fokuserer man nærme blir dybdeskarphet fraværende - selv med 20mm brennvidde. Og det jo noe av det som gjør linsen spesiell - samt at den er veldig skarp der den er i fokus. Føler jeg kommer til å bli god venn med denne.

    2.jpg
    1.jpg



    Den er også en av de beste objektivene for de som driver med astrofoto - noe jeg kunne tenke meg å teste ut. Bildet under er tatt med samme objektiv på en Nikon D810. 10 sekunders eksponering på blender 1.4 - 3200 ISO. ( For ordens skyld - ikke mitt bilde.)


    sigma 20mm 1.4 nikon d810.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.897
    Antall liker
    59.915
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nytt utstyr.👍🙂

    Vedr rock /portretter.
    En av mine favoritter er John Mapplethorpe.
    Jeg var så heldig å se en utstilling med hans bilder på Fotografiska, Stockholm, for noen år sida. Inntrykket satte seg fast.
    Han var personlig venn av Patti Smith.
    Hun har brukt hans bilder på flere av sine album-covre. Feks Horses :
    cab06879146471e89e4a45016ddd39ef.jpeg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer med nytt utstyr.👍🙂

    Vedr rock /portretter.
    En av mine favoritter er John Mapplethorpe.
    Jeg var så heldig å se en utstilling med hans bilder på Fotografiska London for noen år sida. Inntrykket satte seg fast.
    Han var personlig venn av Patti Smith.
    Hun har brukt hans bilder på flere av sine album-covre. Feks Horses :
    Han var en av de store . Så Mapplethorpe utstillingen på Munch museet for noen år siden.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Still Life

    Hver gang jeg setter på en CD etter å ha streamet endel musikk så senkes skuldrene. Litt som å fjerne en stressfaktor man ikke var klar over før den ble borte. Pat Metheny Group på CD hanket inn for en tier på bruktsjappa.

    PMG.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.616
    Antall liker
    16.248
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Still Life

    Hver gang jeg setter på en CD etter å ha streamet endel musikk så senkes skuldrene. Litt som å fjerne en stressfaktor man ikke var klar over før den ble borte. Pat Metheny Group på CD hanket inn for en tier på bruktsjappa.

    Vis vedlegget 1028342
    Det er hva jeg kaller et røverkjøp(y) Den eller Letter from home var den første PMG skiva jeg kjøpte (husker ikke da coverene er litt like). De to er fortsatt mine PMG favoritt skiver😊
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det er hva jeg kaller et røverkjøp(y) Den eller Letter from home var den første PMG skiva jeg kjøpte (husker ikke da coverene er litt like). De to er fortsatt mine PMG favoritt skiver😊
    Veldig behagelig og bra skive. Jeg begynner å få mange cd’er fra PM , men denne hadde jeg ikke fra før. Men , finner jeg så bra musikk til en tier kjøper jeg det som regel uansett. Dubletter er populært blant venner 🙂
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19


    En verdig hyllest til e.s.t.




    est.jpg

    To mark the 30th anniversary of e.s.t., Magnus Öström and Dan Berglund combined forces with close musical friends Joel Lyssarides, Magnus Lindgren, Verneri Pohjola and Ulf Wakenius to give two major concerts, one at the Kölner Philharmonie and other at the Filadelfia church in Stockholm. They played a selection of quintessential pieces from the timeless e.s.t. repertoire, but in a way that has never been heard before. The six musicians, each one a solo artist of international renown, treat the original melodic and rhythmic contours of these tunes with tenderness and affection.


    e.s.t. 30 | CD | ACT 9987-2 (actmusic.com)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Speaking of now

    Et lite kick på Pat Metheny Group for tiden. Heldigvis er hylla velfylt med CD'er fra den kanten. Imponerende hvordan han får ting til å høres så smooth ut - samtidig som han spiller ganske heftige og komplekse soloer. Utrolig dyktig gitarist/musiker.


    pmg.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.075
    Antall liker
    36.879
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Lite fotospørmål... Stikker til Japan i sommer, på grunn av både plassmangel og helse (vond skulder) så vurderte jeg å bare ta med kompaktkamera (rx100), men har fått kjøpt en hendig taske til a6000, med mulighet for ett objektiv. Alternativet er en 16mm f1.4 (blir 24mm med mitt kamera) det beste objektivet jeg har. Eller så tar jeg med den som er mes brukt 17-70mm f2.4 (tilsvarende 24-104 på mitt kamera). Hva tenker du? Å ha med begge tar alt for stor plass.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.252
    Antall liker
    34.760
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Lite fotospørmål... Stikker til Japan i sommer, på grunn av både plassmangel og helse (vond skulder) så vurderte jeg å bare ta med kompaktkamera (rx100), men har fått kjøpt en hendig taske til a6000, med mulighet for ett objektiv. Alternativet er en 16mm f1.4 (blir 24mm med mitt kamera) det beste objektivet jeg har. Eller så tar jeg med den som er mes brukt 17-70mm f2.4 (tilsvarende 24-104 på mitt kamera). Hva tenker du? Å ha med begge tar alt for stor plass.
    Avhenger jo veldig av hva slags bilder du tar mest av. Med zoomen har du 24-28-35-50-85og 105(nesten) - samt alt i mellom. Hvis du allikevel holder deg mest i vidvinkelområdet så er jo 16mm (24) linsa bedre. Jeg forbinder bildene dine med mye bruk av vidvinkel . Selv har jeg blitt hekta på kvalitetene i 1.4 art linsene til Sigma , så zoom objektivene blir nesten aldri brukt mer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn