SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ønsker deg en flott feiring med familie, kitsch og"vakker" musikk


    A0E1F477-B3E9-4E99-8DFC-DAC4537C5493.gif
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ønsker deg en flott feiring med familie, kitsch og"vakker" musikk


    Vis vedlegget 775123
    Takk for det. Jeg har ikke omfavnet tradisjonen med julegenser, men litt kitsch må til i julen. Influensa sørget for at vi blir 9 i stedet for 14 rundt bordet i kveld (en familie i karantene) , så mat blir det mer en nok av gjennom julen .
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.795
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Synd med sykdom, men dere kan sikkert samles ved en senere anledning. Håper du får genser til jul da🤣
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    PC/Spisestueanlegget har blitt brukt endel i julen , og det slår meg hvor bra musikkopplevelser man kan få for relativt lite penger. Det er nettopp dette @Håkon_Rognlien er inne på i sin blogg. Gode komponenter som ikke koster skjorta. Starten på dette anlegget var et par Quad II monoblokker som jeg ikke har rota meg til å kjøre i gang enda. En Quad 44 preamp ble kjøpt inn - og senere komplettert med Quad 303 som "venteforsterker". Quad stativhøyttalere ble erstattet med Roksan TR 5 -S2. Auralic Vega ble frigjort i hovedanlegget og erstattet Burson DA 160. Vega er da den dyreste komponenten i dette oppsettet, men spiller såpass bedre enn Burson at jeg beholder den. Rega Apollo dukket opp på børsen og ble kjøpt inn som CD transport. PC brukes som streamer.

    Det er klart man stiller ikke samme krav til et slikt oppsett som et anlegg som bikker en halv mill. Kanskje derfor det er ekstra lett å glede seg over lyden i et slikt oppsett. Men helt ærlig, jeg kan virkelig kose meg med musikk på dette .


    B.jpg
    C.jpg
    F.jpg
    D.jpg
    E.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Rachel Flowers ! Den dama imponerer rett og slett. Mange musikere som er blinde, men jeg innbiller meg det koster litt ekstra å lære seg flere instrumenter når man ikke kan se. Uansett, blind eller ei - denne skiva oser av musikalitet og gode låter. All vokal og instrumenter - Rachel Flowers.


    rf.jpg




     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Rachel Flowers har jeg såvidt begynt å sjekke ut, dvs står på lista over 2021 album jeg skal høre på. Var ikke klar over at hun var blind, men hun trakterer alle instrumentene selv på albumet?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Så er 2021 ved veis ende. Ikke så mye som har forandret seg i anleggene her. Gustard x26Pro inn som dac i hovedanlegget. Auralic Vega over i spisestueoppsettet. TV anlegget fikk vel "ny" dac også i løpet av året med en Primare DAC 30 som matcher oppsettet der. Det er en spennende utvikling på digitalfronten i markedet for tiden. Mye bra Kina-produkter til betalbar pris som burde få "de store" til å bekymre seg litt. Og DSP virker å bli mer og mer integrert etter hvert. Kanskje ser vi en liten oppgang i CD salget igjen også ? Vinyl revolusjonen fikk aldri fotfeste her uansett.

    Spør meg selv hva neste skritt i hovedanlegget blir, men vet helt ærlig ikke . Man kan bli fristet til å prøve nye ting , men det sitter langt inne å ta noen drastiske endringer.

    Blir vel foto hobbyen som prioriteres igjen tenker jeg. Har lyst på en Nikkor 24 PC-E - men venter til det dukker opp en brukt til "riktig" pris. Jeg hadde en tilsvarende fra Canon i den analoge tidsalder. Spennende hvordan man kan justere skarphet med disse objektivene. Perspektivkontroll (for å rette fallende linjer på bygninger osv.) er ikke like relevant lenger da man lett fikser det med digital etterbehandling av bildene. En Sigma 20mm i Art serien kan også være kjekt å ha :) Time will show. Nikon 24 PC-E under her, samt en fotograf som har skjønt poenget med linsa.

    Nikkor-24mm-Tilt-F3.5.jpg
    2071976_m.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt nytt år, Soundscape!

    Jeg holdt i går på å følge din og Rognliens anbefaling på cd-spiller. Fikk et bra tilbud på en brukt spiller av samme type som dere har. Etter litt fintenking dro jeg i håndbrekket. I motsetning til deg er primærkilden hos meg streaming, deretter vinyl mens cder mer blir å regne som back up. Ble derfor litt for mye kroner for noe som mest kommer til å stå ubrukt i racket. Endte derfor opp med en billigere sak som forhåpentligvis vil gjøre nytten 😊
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Godt nytt år, Soundscape!

    Jeg holdt i går på å følge din og Rognliens anbefaling på cd-spiller. Fikk et bra tilbud på en brukt spiller av samme type som dere har. Etter litt fintenking dro jeg i håndbrekket. I motsetning til deg er primærkilden hos meg streaming, deretter vinyl mens cder mer blir å regne som back up. Ble derfor litt for mye kroner for noe som mest kommer til å stå ubrukt i racket. Endte derfor opp med en billigere sak som forhåpentligvis vil gjøre nytten 😊
    He-he, det blir jo endel kroner hvis man ikke bruker dem ja. Er vel som meg og ny Pick'up . Kommer noen fristelser, men utgiftene står ikke i forhold til bruken.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.977
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Godt nytt år!

    Har en Canon TS-E 24mm f/3.5L selv

    Canon_EF_ts-e_24.jpg


    Bruker den ikke alt for ofte, men er knakende god til sitt bruk. 😊
    Det er forøvrig mine planer for 2022 også, skal oppgradere et par objektiver.

    /Morten
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Godt nytt år!

    Har en Canon TS-E 24mm f/3.5L selv

    Vis vedlegget 777151

    Bruker den ikke alt for ofte, men er knakende god til sitt bruk. 😊
    Det er forøvrig mine planer for 2022 også, skal oppgradere et par objektiver.

    /Morten
    Se den ja. Jeg tok endel naturbilder med min hvor jeg gikk ganske nær motivet og fikk skarphet hele veien. Fasinerende linse som brukes mye i reklamefoto også. Scandinavian Photo frister med Sigma 28mm 1.4 art på tilbud nå så jeg vurderer om jeg skal bytte ut min 24-35mm zoom her. 28mm er liksom min normal :) - og 28mm 1.4 er sykt bra. I likhet med 40mm 1.4 utviklet til filmbruk i tillegg til foto. Værtett og ultra pro kvalitet hele veien. Satt ned fra 13500,- til 8000 akkurat nå !
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Linken til @_RoDa_ forklarer bruken. Er nok ikke objektivet man bruker mest, men der man trenger det finnes det ingen alternativer. Må sette kostnader opp mot bruk som på alt annet. Nå falt jeg for fristelsen til å kjøpe en 28mm 1.4 ART linse i denne omgang , så da ryker min 24-35mm f2 på bruktmarkedet. Har både Nikon 14-24 f 2.8 og Sigma 40mm 1.4 art fra før så vidvinkelzoomen blir litt overkill i tillegg. Denne 28mm linsen har fristet siden den kom på markedet , og med et avslag på 5500 kroner slo jeg til........

    28mm F1.4 DG HSM | Art | Lenses | SIGMA Corporation (sigma-global.com)

    I forhold til 40mm og 85mm i art serien blir den nesten liten og nett med "bare" 77mm filterfatning og vekt på 960 gram.


    sigma-28mm-f1-4-art-lens-2-720x720.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn