Sonus faber Club International (HFS-underavdelingen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.787
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Jeg hadde satset på Hypex nCore eller Eigentakt til Guarneri Memento.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Nytt for meg i så fall, trist om det er tilfelle?
    Flotte produkter👍🏼

    gismo
    Leste noe om det for en stund siden, men det ser ut til at det var feil. Web-siden er i hvert fall der:


    Update: Det var Hovland jeg tenkte på, ikke Einstein. Så feil kan man ta. Beklager.
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.465
    Antall liker
    31.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Leste noe om det for en stund siden, men det ser ut til at det var feil. Web-siden er i hvert fall der:

    Ja, fant den selv også otare👍🏼
    Så får håpe de holder på☺

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.465
    Antall liker
    31.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ^Jeg hadde satset på Hypex nCore eller Eigentakt til Guarneri Memento.
    Har ikke prøvd Valentino, du kan muligens ha rett men er litt forelsket i rør i signalveien😉
    Men har faktisk sett litt på de mono
    blokkene fra Mola Mola….

    gismo
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.787
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ville satset på rør tidligere i signalveien enn i effektforsterkerne til disse høyttalerne.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Sf Il Cremonese Ex3me!
    Kun 50 stk laget av disse.
    Fra den "vanlige" Il Cremonese til denne, er det ny diskant (beryllium) og nye bass elementer (Kevlar). Litt i delefilteret er det visst nok også blitt gjort.
    Vet hva godlyd Il Cremonese gir så hva Extreme utgaven gir vil jeg nettopp tru er Extreme (y)
    Har hørt veldig mye Sf, når man kommer opp på Il Cremonese det er da det virkelig begynner å skje noe etter mine sære ører!







    IMG_7631.jpg



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Sf Il Cremonese Ex3me!
    Kun 50 stk laget av disse.
    Fra den "vanlige" Il Cremonese til denne, er det ny diskant (beryllium) og nye bass elementer (Kevlar). Litt i delefilteret er det visst nok også blitt gjort.
    Vet hva godlyd Il Cremonese gir så hva Extreme utgaven gir vil jeg nettopp tru er Extreme (y)
    Har hørt veldig mye Sf, når man kommer opp på Il Cremonese det er da det virkelig begynner å skje noe etter mine sære ører!







    Vis vedlegget 771484


    Mvh: Espen L
    Det starter vel ved Amati?😁
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Dårlig førjuls-oppdagelse…Merket i dag at det diskanten i en av mine SF Guarneri Evo ikke gir lyd i fra seg. Er det noen av dere som har opplevd det samme, eller har noen ide om hvor feilen ligger? Jeg har byttet om på høyttalerkablene, og samme høyttaler har diskant uten lyd. Det kan godt være den har vært slik en stund. Nesten flaut å si det, men jeg merker ikke veldig tap av lydkvalitet🙄. Mest at vokalist havner litt ut av senter. Synes hele greia er litt merkelig, da jeg aldri har spilt veldig høyt og tynt dem.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Dårlig førjuls-oppdagelse…Merket i dag at det diskanten i en av mine SF Guarneri Evo ikke gir lyd i fra seg. Er det noen av dere som har opplevd det samme, eller har noen ide om hvor feilen ligger? Jeg har byttet om på høyttalerkablene, og samme høyttaler har diskant uten lyd. Det kan godt være den har vært slik en stund. Nesten flaut å si det, men jeg merker ikke veldig tap av lydkvalitet🙄. Mest at vokalist havner litt ut av senter. Synes hele greia er litt merkelig, da jeg aldri har spilt veldig høyt og tynt dem.
    Ville startet med å skru ut diskant om mulig for å se om ledninger sitter som de skal. Så sjekket for løse kabler på delefilter. Er du heldig Er det bare en kabel som er løsnet. Vis ikke kan det være diskant eller et komponent på delefilter som må byttes.
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Takk for gode tips. For håpe det er en løs ledning. Men kan det være at garantien frafaller om jeg skrur på høytttaleren selv?
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Takk for gode tips. For håpe det er en løs ledning. Men kan det være at garantien frafaller om jeg skrur på høytttaleren selv?
    Hvis Guarneriene fortsatt er innenfor 5 års reklamasjonsrett ville jeg ikke rørt en skrue på disse før jeg hadde kontaktet forhandler eller MONO (importør). At en kabel til diskanten skal ha falt av anser jeg som en umulighet på disse høyttalerene.....
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Hvis Guarneriene fortsatt er innenfor 5 års reklamasjonsrett ville jeg ikke rørt en skrue på disse før jeg hadde kontaktet forhandler eller MONO (importør). At en kabel til diskanten skal ha falt av anser jeg som en umulighet på disse høyttalerene.....
    Jepp. Tenker det samme som deg. Har kontaktet stereofil, så tar jeg det derfra. Takk for tips😊
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Jepp. Tenker det samme som deg. Har kontaktet stereofil, så tar jeg det derfra. Takk for tips😊
    Har forøvrig samme høyttalere som deg og synes det høres utrolig rart ut at diskanten skal ha tatt kvelden...? Håper det ordner seg :) God jul!
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Har forøvrig samme høyttalere som deg og synes det høres utrolig rart ut at diskanten skal ha tatt kvelden...? Håper det ordner seg :) God jul!
    Synes også det høres rart ut om diskanten har tatt kvelden. Fikk lynraskt svar fra Stereofil idag, som videreførte henvendelsen til Mono. Mono svarte også raskt, og lovte å kontakte Sonus Faber. Utrolig rask respons og foreløpig god service😊. Trist at en av kunstverkene mine må forlate meg for å bli demontert for feilsøking😢 Men jeg får nok beholde dem i julen, i det minste😄
    God jul😊
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Synes også det høres rart ut om diskanten har tatt kvelden. Fikk lynraskt svar fra Stereofil idag, som videreførte henvendelsen til Mono. Mono svarte også raskt, og lovte å kontakte Sonus Faber. Utrolig rask respons og foreløpig god service😊. Trist at en av kunstverkene mine må forlate meg for å bli demontert for feilsøking😢 Men jeg får nok beholde dem i julen, i det minste😄
    God jul😊

    Hei. Tenkte å gi en oppdatering angående min diskant som plutselig sluttet å gi lyd fra seg. Etter at jeg oppdaget dette fortsatte jeg å bruke høyttalerne som normalt, i påvente av returneringer til Mono.
    Plutselig en kveld hørte jeg at lydbildet plutselig var på plass igjen. Og jaggu hadde ikke diskanten begynt å gi lyd fra seg! Signal og høyttalerkabler hadde stått urørt hele tiden, så veldig uforklarlig.
    Anyway, jeg forklarte dette til Simen hos Mono, og vi ble enige om å monitorere dette i ukene fremover. Bank i bordet er fremdeles diskanten tilstede😊. Mono har hele tiden vært ekstremt servicevennlig, og bedyret at i dette tilfellet vil garantien opprettesholdes, i og med jeg registrerte saken. Veldig betryggende å vite, i tilfelle det inntreffer igjen.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    1644919435380.png


    Finnes det noen andre her på forumet som sitter på User Manual og evt. annen dokumentasjon som måtte følge med SF Stradivari Homage ?
    Skulle gjerne hatt en kopi (elektronisk eller papir). Betaler gjerne for tjenesten.
    Vennlig hilsen GunnarS
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 791624

    Finnes det noen andre her på forumet som sitter på User Manual og evt. annen dokumentasjon som måtte følge med SF Stradivari Homage ?
    Skulle gjerne hatt en kopi (elektronisk eller papir). Betaler gjerne for tjenesten.
    Vennlig hilsen GunnarS
    Tipper de svarer deg her:

     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Forsøkte både norsk importør og SF selv for ca. et år siden. Desverre ikke den store ønske om å hjelpe fra noen av dem så langt. Derfor prøver jeg her.
    I tillegg skal jeg prøve SF en gang til.
    Vh GunnarS
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har prøvd rørpre + eigentact og det var ikke noe som falt i smak hos meg.
    Kan du si noe om hvorfor det ikke falt i smak?
    Driver å ser etter effekt til min GM og har hatt eigentakt på blokken.
    NC400 har vært innom uten at det gav mersmak men aldri prøvd med rørpre.
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Nå er jeg ikke så flink å beskrive lyd. Det var rett og slett en klang, som jeg ikke likte. Instrumenter og vokal låt liksom ikke helt som jeg mener dem skal låte.
    Må for all del ikke ta dette som en fasit, det er bare helt subjektivt.
    Høyttalervalget gjenspeiler vel ofte hva man høre på av musikk, og hvilken lydsignatur man liker. Og i mitt tilfelle, som kanskje er litt kjedelig musikk, ble det langt bedre med et rør-anlegg. Derfor endte jeg opp med PL Evo 400 og Rogue M-180. Liker lyd som heller litt mot den varme siden, og for min del trenger det heller ikke være superoppløst. Jeg har også prøvd Pass Labs Int-25, og det var helt nydelig på Guarneriene, etter min smak. Så klasse A er absolutt noe jeg kunne ha levd med, og muligens noe som blir påtvunget (da min kone forsøker å fryse ut mine kjære M-180:LOL:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn