Sonus faber Club International (HFS-underavdelingen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.477
    Antall liker
    2.316
    Sted
    Endor
    Sikkert ikke noe i veien for å prøve sidebasser rettet mot veggen, alt går an å prøve :ROFLMAO:
    Spørs på hvor høyt det deles, er det ikke veldig lav deling til de bassene?

    kanskje du får bedre kobling til rommet og mere ”trøkk” med utovervendte basser? :unsure:
    Jeg har hørt fantastiske ting om Il Cremonese 😍
    Og disse er jo ennå et hakk bedre regner jeg med 🥳
     
    Sist redigert:

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Er tradition hakket «hvassere» ifht evolution. Hadde G Memento i sin tid, og de låt jo knall👍
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Sonus Faber klarer til og med å lage vegghengte talere som kan gli inn på en av veggene ombord på Kongeskipet. Vet faktisk ikke om noen andre..Nesten uansett modell og prisklasse er Sonus Faber vakre talere (vet ikke hvorfor bilde ble snudd) Vakkert også med 3-0 for Danmark i dette øyeblikk :)
    tempImagepjveQi.png
     

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    53
    Antall liker
    15
    Heisann! Da har jeg et par SF Toy Towers på vei til meg.
    Hva av forsterkerier kan anbefales til de? Budsjettet er på 10k, og vil gjerne ha integrert m/dac, evt. så må jeg ha ekstern dac.
    Tips mottas med stor takk! :)
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Heisann! Da har jeg et par SF Toy Towers på vei til meg.
    Hva av forsterkerier kan anbefales til de? Budsjettet er på 10k, og vil gjerne ha integrert m/dac, evt. så må jeg ha ekstern dac.
    Tips mottas med stor takk! :)
    Får du tak i noe fra Hegel innenfor budsjettet så er det å anbefale. Ellers har jeg personlig svært god erfaring med McIntosh sammen med SF, men vanskeligere å oppnå med ditt budsjett.
    lykke til i jakten på forsterker.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Selvom det laaangt fra er det "grommeste" de har produsert gjennom tiden, så er jeg i hvertfall med i "klubben" - med en (vel - et par da ;) ) høyttaler jeg er veldig fornøyde med:)

    IMG_2343.JPG
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    ^ Selvom det laaangt fra er det "grommeste" de har produsert gjennom tiden, så er jeg i hvertfall med i "klubben" - med en (vel - et par da ;) ) høyttaler jeg er veldig fornøyde med:)

    Vis vedlegget 762844
    Er det Liuto Wood? Husker jeg hørte på ett par av dem for noen år siden. Likte de veldig godt.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Noen her på bjerget som har prøvd dette GR Research kittet til Venere 2.5? Imponerende måleresultater må jeg bare si. Hadde vært veldig artig å hørt...



     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Er det Liuto Wood? Husker jeg hørte på ett par av dem for noen år siden. Likte de veldig godt.
    Modellen het vel kun Liuto, men ja - valnøtt /lær finish. Litt a-typisk SF m/9" basselement.
    De hadde jo også Liuto Tower - stativmodell.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Seas Curv mellomtone og Seas alu bass, skulle ikke forundre meg om det var Seas diskant i dem også. Uansett meget gode drivere i ett meget pent kabinett, en veldig god høyttaler som dessverre gikk litt under radaren til veldig mange. Har hatt ett lagret søk på Finn i lang tid på om akkurat denne modellen skulle dukke opp til en rimelig penge. Men de holder seg godt, og det er langt mellom dem :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Jeg brukte laaang tid på å finne en høyttaler som skulle erstatte mine forrige, og endte tilslutt ut med disse - som neppe kommer til å tilfredsstille ditt Finn-søk med det første ;)
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    For kort tid siden ble ett par Stradivari Homage solgt i Trondheim. Med sprengt hifi-budsjett forbannet jeg meg på at neste gang det dukket opp ett likt par skulle budsjettet være i balanse igjen og kona litt mer samarbeidsvillig. Disse dukker ikke akkurat ofte opp på Finn trodde jeg. Nå er ett nytt par til salgs og jeg er fremdeles på samme budsjettår.
    Lenge leve i-landsproblemene..
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.398
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    For kort tid siden ble ett par Stradivari Homage solgt i Trondheim. Med sprengt hifi-budsjett forbannet jeg meg på at neste gang det dukket opp ett likt par skulle budsjettet være i balanse igjen og kona litt mer samarbeidsvillig. Disse dukker ikke akkurat ofte opp på Finn trodde jeg. Nå er ett nytt par til salgs og jeg er fremdeles på samme budsjettår.
    Lenge leve i-landsproblemene..
    Jeg mener å huske (det er ikke tull) at Mono kunne fikse meg en svært god pris på et par slike, lavere enn det parret som selges på Eidsvoll. Kan det være 3 år siden tro?
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.398
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderte de, men de tar mye plass. Og jeg vet ikke hvor vanskelige de er å plassere i rommet. Hvis de er svært enkle så kunne jeg fått det til, men tok ikke sjansen.
    Blir heller til at jeg drømmer om @Evo III sine ;)
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Vet ikke hvordan lyden i de er i forhold til Amati, men de virker mye mer lettdrevne. Passer bra for oss lavwatt-folk @ynot 😁
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.642
    Antall liker
    32.576
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Spilte et par-tre år med mine Guarneri Memento og en sub, testet flere😉
    Da jeg fant den som passet mitt rom og mine Memento best følte jeg endelig at jeg var «i mål»🤣
    Helt til jeg kjøpte en til….. jobbet med de to og fikk de sømløst integrert….. NÅ er jeg ennå nærmere «mål»…..😉🤣🎼🎼

    gismo
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    295
    Antall liker
    253
    Torget vurderinger
    2
    679D69E9-0246-463F-94BB-E992D958D822.jpeg


    Helt enig. Hiver meg også på med å rose disse nydelige høytalerne. Spiller helt nydelig. Til og med sjefen i huset liker dem. Hun er dog ikke like fornøyd med de store boksene med tilhørende lyspærer🤪. Så det spørs hvor lenge jeg orker den kampen... Hva bruker dere Guarneri Evolution eier til å drive dem? Har dere tre ‘’klumper’’ dere også, eller har dere noen gode erfaringer med integrert forsterker, eller to bokser?
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Vis vedlegget 763081

    Helt enig. Hiver meg også på med å rose disse nydelige høytalerne. Spiller helt nydelig. Til og med sjefen i huset liker dem. Hun er dog ikke like fornøyd med de store boksene med tilhørende lyspærer🤪. Så det spørs hvor lenge jeg orker den kampen... Hva bruker dere Guarneri Evolution eier til å drive dem? Har dere tre ‘’klumper’’ dere også, eller har dere noen gode erfaringer med integrert forsterker, eller to bokser?
    Har inntil for 2 uker siden drevet mine Guarneri Evolution med en Krell FBI som har vært en super match. Nå drives de av en Accuphase A-800 som kanskje er en enda bedre match med Guarneriene.... :)
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    295
    Antall liker
    253
    Torget vurderinger
    2
    Har inntil for 2 uker siden drevet mine Guarneri Evolution med en Krell FBI som har vært en super match. Nå drives de av en Accuphase A-800 som kanskje er en enda bedre match med Guarneriene.... :)
    Felles for dem to er vel at dem forsyner Guarneriene med nok krefter. Dem låter sikkert like flott som dem ser ut. Skikkelig fet den der Krellen din💪.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Vis vedlegget 763081

    Helt enig. Hiver meg også på med å rose disse nydelige høytalerne. Spiller helt nydelig. Til og med sjefen i huset liker dem. Hun er dog ikke like fornøyd med de store boksene med tilhørende lyspærer🤪. Så det spørs hvor lenge jeg orker den kampen... Hva bruker dere Guarneri Evolution eier til å drive dem? Har dere tre ‘’klumper’’ dere også, eller har dere noen gode erfaringer med integrert forsterker, eller to bokser?
    Conrad-Johnson her. ET2 og ET250S
    Har hatt lyst til å prøve med Accuphase E-480. Hadde vært greit med en integrert sak, men aner ikke hvordan det ville fungere.
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Har lest at mange har suksess med litt kraftige SET og PSE, klasse A forsterkere. I følge anbefalingene fra Sonus Faber anbefaler de 25w pluss på Guarneri, mens på Olympica 1 som jeg har anbefaler de 40w pluss. Jeg fyller ikke 70kvm med konsertvolum med mine 38w, men de holder i massevis til mitt lyttenivå. Føler bare at man må opp på litt volum med Olympica’ene før de våkner, men sånn var det når jeg hadde integrert Mcintosh også.
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    295
    Antall liker
    253
    Torget vurderinger
    2
    Litt moro å se at det hersker mange forskjellige kombinasjoner. Og at folk finner gode komboer😊. Ser dere har både integrerte løsninger og separate. Glemte å si at jeg driver Guarneri Evo med Rogue Athena + 2 stk Rogue M180(ombygde M150). Disse rørmonoblokkene funker også svært godt.
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    295
    Antall liker
    253
    Torget vurderinger
    2
    Her er mine Guarneri Memento sammen med 2x REL Habitat veggmonterte😉
    Drives av en Einstein hybrid int amp, fungerer godt hos meg og fyller stua (ca40m2) fint☺🎼

    Vis vedlegget 763366 Vis vedlegget 763367 Vis vedlegget 763368

    gismo
    Her er mine Guarneri Memento sammen med 2x REL Habitat veggmonterte😉
    Drives av en Einstein hybrid int amp, fungerer godt hos meg og fyller stua (ca40m2) fint☺🎼

    Vis vedlegget 763366 Vis vedlegget 763367 Vis vedlegget 763368

    gismo
    Litt av ett kunstverk den Einsteinen din😁 Den står virkelig godt i stil til Mementoene dine. Fins det noen norsk forhandler av Einstein?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn