Sonus faber Club International (HFS-underavdelingen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    Da er det nok et sett Sonus Faber på vei inn i heimen. Har fra før Cremona Auditor og Cremona. Nå får de besøk av en Guarneri Memento snart. Flytter til et nytt hus der jeg får et lytterom på 23 m2, og der tror jeg de passer bra. Tror at mine Quad 2905 ikke passer helt inn der. Må nok kvitte meg med noe snart :(
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer! Det er vel et av de to parene som har ligget på Torget et par uker ?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer så mye, stakk du av med ett av de to som lå ute?
    Helt fantastiske ht som lenge har vært på ønskelisten:)
    Ser liksom at om jeg får fatt i et sånt sett, da skal de få bli gamle sammen med meg:cool:

    gismo
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    Det som befant seg i Trondheim, ja. De blir nok gamle med meg. Ser ikke for meg at jeg vil selge dem igjen hvis de fungerer i rommet de skal stå i.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    De vil nok låte atskillig penere enn de du har. Har hørt begge dele i samme lokale. Ingen tvil om hva som lød best der.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tenker at Grand Piano Domus er mye bedre TVhøyttalere enn Cremona Auditor, og at derfor burde OhYeah gjøre en deal på innbytte av dem mot Mementoene...

    ;)
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    OhYeah!;D Kan bare si at jeg har fått en del innbytteforslag - noen ganske fornøyelige også ;D
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    PS. Noen som har erfaring med Cremona subwoofer? Hva er en slik i strøken tilstand verd på bruktmarkedet? Noen som har erfaring med XLR inngangen på denne? Er det meningen å kople denne til høyttalerutgangen på forsterkeren?
    (PS2. Dette er et av de bedre innbytteforslagene, men kjenner overhodet ikke noe til denne subben)

    OhYeah
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    PS. Noen som har erfaring med Cremona subwoofer? Hva er en slik i strøken tilstand verd på bruktmarkedet? Noen som har erfaring med XLR inngangen på denne? Er det meningen å kople denne til høyttalerutgangen på forsterkeren?
    (PS2. Dette er et av de bedre innbytteforslagene, men kjenner overhodet ikke noe til denne subben)

    OhYeah
    Hei.

    I og med at det er et innbytteforslag burde jeg ikke svare deg, men men...;);)

    Den inngangen du nevner er beregnet for høytaler signalene inn.
    Kobles direkte fra begge ht og inn på denne (R + L og felles minus).
    Dette belaster ikke forsterkeren i noen grad og er den meste riktige måten å integrere en sub på:)
    Suben har jeg så vidt hørt og den er bra, typisk litt Sonus bass, kjapp, ren og tørr.

    gismo

    Edit: Takk for at du prøvde RoDa, men du ser at det gikk rett i dass:D
     
    Sist redigert:

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Takk for svar:) Hva kostet en slik ny - event. hva er sånn noenlunde reell bruktpris på en slik Cremona sub?

    PS. SF GPD er også helt klart et av de bedre innbytteforslagene;)

    OhYeah
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for svar:) Hva kostet en slik ny - event. hva er sånn noenlunde reell bruktpris på en slik Cremona sub?

    PS. SF GPD er også helt klart et av de bedre innbytteforslagene;)

    OhYeah
    Mener den kostet langt opp på 20K-tallet på slutten hos Mono:)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Her bør Sonus Faber entusiaster kjenne sin besøkelsestid....fortsatt til salgs til en meget fordelaktig pris :)
    Sonus Faber Guarneri Memento - Torget
    Jeg sikkler:cool:

    gismo
    Gismo, det er grafitti-finish og hva er 40 laken i den store sammenheng? Jeg kan overta GPD for 5-6 lapper så har du ikke mange kronene igjen opp. De er jo så pene at de hadde vært verd pengene som kunstobjekt. :cool:
    Ja de er helt skjønne cyber:)
    For den prisen du tilbyr, blir de nok heller TV-ht her hjemme :D;)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    PS. Noen som har erfaring med Cremona subwoofer? Hva er en slik i strøken tilstand verd på bruktmarkedet? Noen som har erfaring med XLR inngangen på denne? Er det meningen å kople denne til høyttalerutgangen på forsterkeren?
    (PS2. Dette er et av de bedre innbytteforslagene, men kjenner overhodet ikke noe til denne subben)

    OhYeah
    Hei.

    I og med at det er et innbytteforslag burde jeg ikke svare deg, men men...;);)

    Den inngangen du nevner er beregnet for høytaler signalene inn.
    Kobles direkte fra begge ht og inn på denne (R + L og felles minus).
    Dette belaster ikke forsterkeren i noen grad og er den meste riktige måten å integrere en sub på:)
    Suben har jeg så vidt hørt og den er bra, typisk litt Sonus bass, kjapp, ren og tørr.

    gismo

    Edit: Takk for at du prøvde RoDa, men du ser at det gikk rett i dass:D
    Jeg tok feil RoDa, det gikk ikke rett i dass, det gikk veien!!
    Men uten innbytte da;)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja da melder jeg meg inn her, ennå en gang, lov med nyinnmeldinger vel??;);)
    Da ble endelig en gammal drøm virklighet:)

    Sonus faber Guarneri Memento kom hjem i gismoheimen denne påsken!


    IMG_0530.JPG



    IMG_0532.JPG



    IMG_0516.JPG



    IMG_0526.JPG



    gismo
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Ska sei :) gratulerer , vil bli artig og høre litt om intrykk og erfaringer etter hvert framover
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    Så det var du som kjøpte de grafitt som lå på torget. Jeg kjøpte de fiolinrøde. Har ikke hentet dem enda.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Så det var du som kjøpte de grafitt som lå på torget. Jeg kjøpte de fiolinrøde. Har ikke hentet dem enda.
    Hehe...da bør du gjøre det, du har noe hyggelig i vente otare;)
    Hentet min nå i påsken, fått noen timer med dem nå og de skuffer ikke!!
    Gratulerer så mye med dine fiolinrøde:):)

    gismo
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hei,
    litt sein her, men til Gismo: Selvfølgelig er du velkommen - du som alle andre med interesse for SF.

    Stusset forresten over det med fiolinrød. Googlet og fikk stort sett treff bare på HFS. Fioliner er litt røde, men ikke så veldig røde..... Men hva betyr vel betegnelsen når det visuelle inntrykket så vel som det audiofile er så himlandes bra. Gratulerer både Gismo og Otare.

    PS Vurderte å legge inn bud selv, men fant ut at grensenytten ved å ha flere forholdvis like SF høyttalere var begrenset. Da var det bedre at noen andre fikk glede av dem.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei,
    litt sein her, men til Gismo: Selvfølgelig er du velkommen - du som alle andre med interesse for SF.

    Stusset forresten over det med fiolinrød. Googlet og fikk stort sett treff bare på HFS. Fioliner er litt røde, men ikke så veldig røde..... Men hva betyr vel betegnelsen når det visuelle inntrykket så vel som det audiofile er så himlandes bra. Gratulerer både Gismo og Otare.

    PS Vurderte å legge inn bud selv, men fant ut at grensenytten ved å ha flere forholdvis like SF høyttalere var begrenset. Da var det bedre at noen andre fikk glede av dem.
    Takker så mye grammofon:)
    Fargen er vel ikke det viktigste her nei, men flotte er de begge variantene;)
    De har i alle fall gledet meg stort på bare noen få dager!

    gismo

    Edit: Ser ut til at jeg blir med 2 sett SF her i heimen. To forskjellige ht i to forskjellige divisjoner men allikevel høres det at det er SF:)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    Ja, hentet dem i går, men har ikke satt dem opp enda. Nå har jeg 3 sett Sonus Faber: grafitt Cremona Auditor i kjellerstua, lønn Cremona i stua og nå fiolinrøde Guarneri Memento på lytterommet. Amati neste? ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja, hentet dem i går, men har ikke satt dem opp enda. Nå har jeg 3 sett Sonus Faber: grafitt Cremona Auditor i kjellerstua, lønn Cremona i stua og nå fiolinrøde Guarneri Memento på lytterommet. Amati neste? ;)
    Hehe...Gratulerer med flotte Guarneri Memento!!
    Jeg har kun 2 stk SF, så du slår meg med en;);)
    Nå er det jo sånn at disse tåler å fotograferes, så herved er utfordringen utlevert:D

    gismo
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    Takk for det. Det lytterommet jeg har nå er egentlig litt for stort for Mementoene (ca 30 m2). Skal flytte til et nytt hus rundt sommerferien med et mindre musikkrom (22 m2). Det var for bruk i det nye rommet Guarneriene ble kjøpt. Jeg har Quad 2905 i dagens musikkrom, men de blir for store for det nye rommet. Så jeg er litt usikker på om jeg skal montere opp de nye før jeg flytter.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Kan du evt si noe om hvordan høyttalerne låter i forhold til hverandre? Her skal jo normalt de dyreste være de beste, men man vet jo aldri... Kanskje ikke helt lett å sammenlikne tre-veis med to-veis eller hva det nå er, men likevel...:)

    Jeg har prøvehørt både Cremona og Guarneri hos Stereofil, men det var noen måneder imellom, så jeg skal ikke felle noen dom.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det dukket opp en fiffig bruktannonse for "Souns Faber Amati Futura" tidligere i kveld. Høyttalerne befant seg "utenlands" men ble budt ut temmelig billig - ca 80k. Selgeren hadde registrert seg samme dag, og hadde ikke særlig mange gode referanser å vise til.

    Sonus Faber har tydeligvis et godt rykte også i underverdenen. Annonsen ble ikke stående lenge. Sørgelig for selger som må se langt etter pengene - og forhåpentligvis høyttalerne også.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja, hentet dem i går, men har ikke satt dem opp enda. Nå har jeg 3 sett Sonus Faber: grafitt Cremona Auditor i kjellerstua, lønn Cremona i stua og nå fiolinrøde Guarneri Memento på lytterommet. Amati neste? ;)
    Why not :D :D
    (men her blir de for store...hehe)

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn