Sonos modifikasjoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    1

    eosten

    Medlem
    Ble medlem
    15.11.2003
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke testet dette, men det ser meget interessant ut.
    Spesielt det fra Empirical Audio virker lovende.

    Etter å ha lest endel på sidene deres har jeg ikke klart å finne ut om Empirical Audio kjøper en ZP-80 for kundene som skal modifisere, eller om kundene selv må sende en av sine egne.
    En utgave med AES utgang hadde passet perfekt til min Lyngdorf TDAI2200 :)

    Eirik
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Hmm.. Virker spennede! Kjenner heller ikke til dette..

    Eirik O skrev:
    Etter å ha lest endel på sidene deres har jeg ikke klart å finne ut om Empirical Audio kjøper en ZP-80 for kundene som skal modifisere, eller om kundene selv må sende en av sine egne.
    Fra Emp.Aud. hjemmesiden: "The Sonos must be shipped to Empirical Audio, where we install an "SMA" type
    coaxial connector for the Master Clock input."

    Så det virker som man sender inn sin egen ZP-80, som de modder. Deretter får man med en "Pace-car" og diverse i prisen på $1100.

    Personlig kunne jeg vært interessert i kun en klokke-inngang på Sonos, da jeg kan klokke det opp mot dCS jeg allerede har..
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    1
    ceroxol skrev:
    Hmm.. Virker spennede! Kjenner heller ikke til dette..

    Eirik O skrev:
    Etter å ha lest endel på sidene deres har jeg ikke klart å finne ut om Empirical Audio kjøper en ZP-80 for kundene som skal modifisere, eller om kundene selv må sende en av sine egne.
    Fra Emp.Aud. hjemmesiden: "The Sonos must be shipped to Empirical Audio, where we install an "SMA" type
    coaxial connector for the Master Clock input."

    Så det virker som man sender inn sin egen ZP-80, som de modder. Deretter får man med en "Pace-car" og diverse i prisen på $1100.

    Personlig kunne jeg vært interessert i kun en klokke-inngang på Sonos, da jeg kan klokke det opp mot dCS jeg allerede har..
    Takker for du fikk lest det ordentlig :) Når jeg leser igjen oppfatter jeg det også slikt. Prisen inkluderer Pace-car type 1 mm. Har akkurat sendt en mail til dem hvor jeg etterspør prisen på kun klokkemodifikasjonen. Hvis de leverer det burde det være mulig å sende dem en ZP80 fra Amazon.com for modifikasjon og deretter videresending til Norge. Jeg poster evt. svar her.

    Mvh
    Boden9
     

    eosten

    Medlem
    Ble medlem
    15.11.2003
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Godt det er noen som har øynene med seg når de leser :)

    Jeg venter spent på hva du finner ut Boden9.
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    1
    Svaret kom fort, men ikke helt som ønsket :'(

    "the Sonos slave clock must be 11.2896MHz. This is a Master clock. Your EMM labs probably outputs a Word-Clock at 44.1kHz. This makes them incompatible.

    My Pace-Car outputs the Master clock at 11.2896MHz, so it is compatible with the Sonos and other WiFi servers. The Pace-Car clock will have lower jitter than the clock inside the EMM labs anyway.

    Steve N."

    Mvh
    Boden9
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Boden9 skrev:
    Svaret kom fort, men ikke helt som ønsket :'(
    Enig, det var dumt! Hadde håpet på å kunne klokke alt til samme klokke-kilde..

    Kan ikke spes mye innen digitalteknologi, men jeg synes egentlig det er litt merkelig at klokken i Sonos jobber på 11,2896Mhz, da den bare kan sende ut 16bit 44,1kHz.. ??? Kanskje dette er et spm for tech-hjørnet?
     

    sonic-x

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2005
    Innlegg
    29
    Antall liker
    0
    Boden9 skrev:
    Er det noen her som har prøvd noen av de tilgjengelige modifikasjonene til Sonos ZP80?
    De mest aktuelle er vel:

    http://www.empiricalaudio.com/frPace-Car.html#Sonos%20Application
    som lager en ekstern klokke inn kontakt (USD 1.100 ++)

    http://www.cullencircuits.com/webapps/site/67005/78076/shopping/shopping-view.html?pid=299746
    som legger inn ny klokke mm (USD 550 +)

    Den fra Empirical Audio er nok den mest aktuelle, men litt mye penger for å bare prøve :-[

    Mvh
    Boden9
    Jeg har nettopp bestillt meg en modifisert ZP80/90 fra Cullen Circuits etter å ha testet en "moddet" ZP80 mot en vanlig ZP80 hjemme hos meg. Jeg var i utgangspunktet svært skeptisk til at dette skulle utgjøre noen forskjell, da jeg bestandig har tenkt at "digitalt er digitalt", og at eventuelle lydforskjeller må ligge i DA-konverteren, men allerede etter få sekunder hørte jeg at det var rimelig stor forskjell på disse to.

    Det umiddelbare inntrykket jeg fikk var at stereoperspektivet ble mye bredere, stemmer/instrumenter flyttet seg fra selve høyttalerne og mer utenfor/til siden for høyttalerene, det ble mer luft mellom instrumenter/stemmer, lyden ble mer "avslappet" og detaljer i lydbildet "stod mer frem" om man kan si det sånn. Dette gjorde seg spesielt gjeldende når man skrudde litt opp, men var også tydelig på lavere volum. Det virket på meg som om det var fjernet endel "grums" fra lyden. Bassen ble også mer definert og detaljer i bassområdet ble mer tydelige.

    Anbefales å prøve.

    En ferdig "moddet" ZP90 kom på 847 dollar inkl frakt til Norge :)
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Når det gjelder klokkefrekvenser, så er det forskjell på word clock og master clock.
    I Sonosen så går master clock på 11.2896 MHz (eller 11289600 Hz). Hvis du deler dette tallet på 256, så blir det 44100. Og det er kanskje mer kjent ?? :) Man får en mer nøyaktig klokke hvis man kjører en høyere klokkefrekvens for så å dele den ned igjen etterpå..
    Når det gjelder denne modden som de utfører, så må man vel bruke en ekstern kvalitets DAC for å få best mulig lydkvalitet? Såvidt jeg ser så gjør de ikke noe med analogdelen selv om denne også nyter godt av bedre klokke.
     

    sonic-x

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2005
    Innlegg
    29
    Antall liker
    0
    Glemte å nevne at man kan velge om man ønsker at Sonosen skal kjøre 48, 96 eller 192 kHz. Ifølge Rick Cullen låter 96 kHz best.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    sonic-x skrev:
    Jeg har nettopp bestillt meg en modifisert ZP80/90 fra Cullen Circuits
    Gratulerer, kom gjerne med mer info og tilbakemeldinger når du har fått den i posten.. Hvilke dac bruker du og ca. hvor mye må du ut med i toll? Ender nok med å bestille meg en tilsvarende en av dagene ;D, testet oppgradering av klokke på dCS anlegget mitt tidligere (dCS Verona på hjemlån) og det var en veldig oppgradering, men så var det prisen... Under .5ps jitter på oppgraderte versjon virker da meget godt.
     

    sonic-x

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2005
    Innlegg
    29
    Antall liker
    0
    Har ikke fått den ennå, men norsk mva av 847 dollar blir med dagens kurs ca 1185,- dvs at den totalt kommer på i underkant av 6 tusen inkl frakt og norsk moms :) Det synes jeg ikke er så ille tatt i betraktning at en vanlig ZP90 koster omlag 3k.
     

    sonic-x

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2005
    Innlegg
    29
    Antall liker
    0
    Forresten vil jeg oppfordre alle med Sonos til å legge inn ønsker/kommentarer om mulighet til avspilling av musikk i 24 bit/96kHz eller høyere på Sonos sine forumsider:

    http://forums.sonos.com/showthread.php?t=7951

    Ifølge Rick Cullen er det kun softwaren som begrenser denne muligheten, i alle fall når man har modifisert Sonosen.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.563
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har skrevet og spurt om dette tidligere på sonos forumet. Moderatorene svarer at Sonos systemet har så lite jitter og så korrekt avlesning at det ikke er noe å hente. Jeg bruker en PS Audio Digilink III dac, den har både USB og digitale innganger. I fjor hadde jeg Dynaudio Focus 140, en meget god høytaler med god oppløsning. Når jeg A/B testet Sonos ZP80 via MIT coax kabel kontra laptop med USB så mener jeg at jeg fikk mere ro og dybde i lydbildet med usb :eek: Kanskje det var placebo, kanskje ikke. Uansett så var det såpass interresant at jeg ringte Volker Hunger hos Electrocompanet og forhørte meg med ham om det stemte at man kunne høre forskjell på coax og usb, noe han bekreftet kunne stemme. Jeg spurte på sonos forumet om muligheten til å modde zp80 med en usb utgang hvorpå moderatorene lurte på om jeg var gæærn! Jeg leste også om en "monarch" et eller annet enhet man hadde mellom zp80 og dac som kunne gjøre noe!

    Uansett, siden jeg ikke har ekstern klokke, hva gjør denne cullencircuits saken? Vil det fungere bra mot min dac? Er dette noe av det samme Morten på Norsk Audio Teknikk har gjort av oppgraderinger på cd spillere?
     

    sonic-x

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2005
    Innlegg
    29
    Antall liker
    0
    Tja, jeg vet ikke helt hva som er forskjellen, annet enn det jeg hart lest på Cullencircuits.com:


    "This is indeed a product worthy of a Cullen Circuits modification. We can transform this great product into a killer sonic bargain. Why? Because it's built well, has many bells, but no whistles. We will make up for the last 20% that makes the product a joy to listen to. They have made the sonos right on everything but the performance.

    The Sonos Reclocker modification is now available. This upgrade entirely replaces the mediocre Cirrius Logic CODAC and the associated high jitter clocks. The mod was designed to intergrate the SONOS system into a high end audio system thru an outboard Digital to Analog Converter.
    The upgrade consists of installing a new custom Cullen Circuits designed PCB that contains:

    #
    High-end sample rate converter made by TI
    #
    Low jitter clock with less than .5ps jitter
    #
    Low noise power supply for the clock and SR
    #
    Micro processor controller
    #
    Input & output digital buffers

    This new custom board is installed in the SONOS and directly converts the I2S into 96kHz up-sampled SPDIF. This new ultra clean low jitter signal is now available thru both the Coax and Optical digital outputs. The SPDIF output's sample rate can also be factory configured to 48, 96 and 192kHz.

    The sonic benefits are quite dramatic. An entire level of low level grunge (hash) is removed from the sound. This improves the low level detail and imaging. The bass is now much tighter and controlled. Inner detail and transient attack are both greatly improved.

    The upgraded ZP-90 in our system, with streaming lossless ripped CD's over my 100Mbps network, is now a true high-end source."


    I miner ører er det relativt stor forskjell på den vanlige og den modifiserte ZP80en, og det når den sender signalet med digital coax inn i en Denon 4308, med NAD M25 effektforsterker, som driver et par B&W 803D. Trodde ikke det var mulig å høre forskjell på digitalt og digitalt, men det gjorde jeg altså :) Det er definitivt ikke placebo ute og går, for forskjellen er lett å høre, og jeg har A/B testet begge samtidig..
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Er det noen som har kjøpt en slik moddet Sonos fra Cullen Circuits?

    Jeg har bestilt en slik.

    Noen som har erfaring med leveringstid?
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Erland skrev:
    Er det noen som har kjøpt en slik moddet Sonos fra Cullen Circuits?

    Jeg har bestilt en slik.

    Noen som har erfaring med leveringstid?
    Har fått 2 leveranser fra Cullen Curcuits. Begge gange kom varen i hus innen 2 uker.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Kult :)

    Takk for info. Da er jeg sikkert snart oppe å går med Sonos-systemet mitt.

    Neste spm. Har den Cullen Modifiserte ZP90 fortsatt den std DAC'en fra Sonos innebygget (jeg har ikke noen ekstern DAC oppe å går ennå)?

    Jeg har bestilt min Cullen-ZP90 med 192khz utgang på grunn av at jeg har fått tak i en av de nedenforstående enhetene:

    TORX142L Toslink receivers, capable of 192kHz, which will be in the Toslink kit instead of the standard 96kHz TORX147L, while supplies last. The TORX142 was obsoleted and not replaced by Toshiba, so unless I find more, this is it.

    Mangel på en slik er grunnen til at enkelte opplever at 96khz har fungert bedre.....
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Du er ikke avhengig av ekstern dac på den modifiserte, men "den rette" dac gir ett ytterligere løft :)
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Rart ingen nevnet at Danske HF har testet en Cullen modifisert Sonos i siste nr. Spennende og godt beskrevet som vanlig fra den kanten.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.563
    Torget vurderinger
    10
    Baard skrev:
    Rart ingen nevnet at Danske HF har testet en Cullen modifisert Sonos i siste nr. Spennende og godt beskrevet som vanlig fra den kanten.
    Ligger artikkelen på nettet? alternativt hvor får man tak i bladet?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Narvesen.....
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.563
    Torget vurderinger
    10
    Da har jeg vært på Narvesen i Drøbak. Har ikke åpnet bladet enda, men scannet artiklen til glede for flere. Nå skal jeg ha et lite glass rødvin (lille lørdag) og lese artikkelen i ro og mac (i stuen med SONOS ZP100 & Klipsch inceeling) med litt jazz til 8)

    Så får vi kommentere artikkelen siden og se om det blir en oppgradering på meg!
     

    Vedlegg

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ser fram til dine erfaringer med den modifiserte Sonos'n... :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.563
    Torget vurderinger
    10
    Har akkurat gjort en avtale med tkr om kjøp av en DIP fra Monarchy som reklokker og reduserer jitter

    Det ble en vesentlig rimeligere affære enn en cullen oppgradering

    Så får vi se :D
     

    liern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2003
    Innlegg
    252
    Antall liker
    2
    Tar opp igjen denne tråden. Flere som har erfaringer med Cullen eller andre Sonos-modifiseringer?

    Vurderer å la Cullen sende meg en ZP 90, men ser ut som prisene har gått opp en del. Skal brukes mot min Lyngdorf TDAI 2200. I technical papers om forsterkeren står dette:

    The TDAI-2200 handles all conventional sample rates (192kHz, 176.4kHz, 96kHz, 88.2kHz,
    48kHz and 44.1kHz). To minimise jitter further, the sample rate of the input signal is
    measured to determine the exact sample rate whereafter it is re-sampled to match the master
    clock in the TDAI-2200 (although the input is stated at e.g. 96kHz it can easily ‘float’ slightly
    both up and down).

    Hvilken samplerate-utgave fra Cullen burde jeg så velge? Er det likegyldig?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:
    Har akkurat gjort en avtale med tkr om kjøp av en DIP fra Monarchy som reklokker og reduserer jitter

    Det ble en vesentlig rimeligere affære enn en cullen oppgradering

    Så får vi se :D
    Hva er dine synspunkter/erfaringer av denne anti "jitter devicen"?
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    kaap skrev:
    Ser fram til dine erfaringer med den modifiserte Sonos'n... :)
    Tja, hva mer kan jeg si enn det som står i artikkelen over?

    Min Sonos konfigurasjon m tilhørende medier for overføring og avspilling består av følgende:

    MyBook NAS Server 1 TB, koblet til Belkin 2GB router.

    I router har jeg koblet en Sonos ZoneBridge som enkelt forklart starter Sonos Nettverket. Dette for å slippe å trekke kabel til Cullen Sonos ZonePlayer(ZP90).

    Cullen/Sonos ZP 90 (192khz mod) er koblet til en Twisted Pear Audio Buffalo 9032S DAC (full versjon) via en (pr i dag hjemmelaget digitalkabel) som tar seg av DA konverteringen.

    PC var kun i drift ifb. førstegangs oppstart av systemet.

    Det som slo meg først med Sonos konseptet, er den helt suverene bruker-interface som ligger i software.
    Jeg er data-bruker - og slett ingen tekniker, og hadde derfor sett for meg litt knot. Dette konseptet er så åpenbart enkelt at hvem som helst kan installere å sette det opp på 30 minutter!

    Inntil nylig, har jeg spilt med den innebygde DAC i Cullen/Sonos, for jeg har ventet på TPA Buffalo 9032S.

    Ved første gangs sammenkobling, måtte jeg restarte ZP90 for å få den til å kommunisere med Buffalo. Deretter problemfritt.

    Lyden:

    Svært oppløst, og rik på detaljer. Meget god ro og ballanse i lydbildet, uten noen form for imponatorfaktorer.
    I direkte samminligning mot Vinyoppsettet (MicroSeiki RX-Rohmann-ASR Basis Exlusive) konkluderte FallenA og jeg på lørdag, at nærven i stemmer fra meget gode inspillinger på LP er hørbart bedre, men ikke mye.


    Daglig bruk:

    For å si det enkelt - Kona elsker Sonosen!
    Hun er alltid skeptisk når jeg introduserer "ennå flere boxer", men dette var "love at first sight"!
    Alle CD'ne er borte fra stua, og hun har musikkbiblioteket kun et tastetrykk unna.
    Jeg pleier å kjøre Sonos i "variable volume mode" til daglig, men testet i dag "fixed volume mode". Dette låter i mine ører en liten anelse bedre, men kommer nok til å bruke den mest når jeg setter meg ned for å lytte en stund, for generelt sett er det veldig praktisk å ha volumkontroll på Sonos Controller.

    Jeg bruker som nevnt Sonos Controller, men kommer nok til å kjøpe en iPod Tuch til dette formålet.
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    Ipod touch har langt høyere konefaktor (WAF), en skikkelig touch-skjerm som gjør søk etter musikk enda raskere og ikke minst gjør den langt mindre ut av seg.

    CR100 har bedre batteritid, og er mer robust. Den er heller ikke avhengig av en router, og kjører på Sonos sitt geniale priopritære nettverk. Rekkevidden er derfor lenger. Den har også noen velplasserte fysiske knapper en mister med iPod.

    Selv foretrekker jeg iPod Touch etter å ha hatt begge. Den er bare for lekker til å ikke like. At den også går for halve prisen av en CR100 er nok en fordel.

    Men nå ryktes en CR200. Det blir spennende, indeed. Alle fordelene til CR100, helt sikkert en stor touchskjerm, og hvem vet - kanskje også hodetelefon utgang? ;)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Enig!

    Ville ikke være foruten CR100, men ser for meg iPod Touch som et supplement til daglig bruk.
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    Det er jo litt morsomt for min del at jeg startet med Sonos for flere år siden (og det etter å ha lest om det lenge), og at produktet nå er mer populært enn noen sinne.

    Vanligvis har dataprodukter levetid på uker/måneder før det kommer noe nytt. Det vitner om at Sonos har gjort MYE riktig, både med software, løsninger og ikke minst hardware der det ofte er snakk om plastic fantastic i den bransjen.

    At det er *så* enkelt å sette opp, og mer brukervennlig enn en mikrobølgeovn er vel også mye av hemmeligheten til at det også når ut til alle de som har null interesse av å bruke flere timer på å sette det opp. Kudos til Sonos!

    Jeg kjenner markedet for slike ting ganske godt, men skal en ha noe bedre enn Sonos er det plutselig en helt annen prisklasse (les: Imerge, Meridian Sooloos, etc).

    Nå lurer jeg litt på en ZP90 med Cullen-mod. I så fall kommer jeg til å fjerne WLAN kortet, samt se på muligheten for å modifisere slik at at den kjører på eksternt power, evn. modifisere den til å i det minste kjøre skjermede powerkabler. Sikkert noen småtweaks en også kan gjøre for å pusse litt på placebo-egenskapene! Blir jo en high-end versjon på steorider. ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.563
    Torget vurderinger
    10
    Baard skrev:
    hel skrev:
    Har akkurat gjort en avtale med tkr om kjøp av en DIP fra Monarchy som reklokker og reduserer jitter

    Det ble en vesentlig rimeligere affære enn en cullen oppgradering

    Så får vi se :D
    Hva er dine synspunkter/erfaringer av denne anti "jitter devicen"?

    Har brukt den siden jeg skrev forrige innlegg men jeg har ikke koblet den fra så jeg har dessverre ingen kommentar på om det virker eller ikke :p

    Er utrolig fornøyd med lyden så nå har jeg sluttet å oppgradere. Har i stedet begynt med DIY ;D
     

    liern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2003
    Innlegg
    252
    Antall liker
    2
    Jeg er i ferd med å bestille meg en ZP 90 fra Cullen med hardwiret AES/EBU-utgang for bruk mot min Lyngdorf TDAI 2200. Har Sonos fra før, men spent på hva denne oppgraderingen kan bidra med av godlyd :D
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Lastet ned noen demo-tracks fra HDtracks for å teste.

    Får melding fra Sonos systemet at det ikke er i stand til å spille filer med oppløsning 96000hz.

    Dette til tross for at jeg har en Sonos ZP90 Cullen mod med kort for å spille filer med oppløsning intill 192 000hz?

    Hva er det jeg må stille inn?
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Sonos kan ikke spille av high res filer uansett om det er gjort noe med digital utgangen. Cullen kortet upsampler alt som kommer inn til 192KHz, men sonos fungerer bare med filer opp til 48KHz.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Det var da kjipt - det er altså ikke støtte i Sonos software for hi-rez. Det er vel noe som må komme.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Har sendt en mail til Rick Cullen og spurt om han har, eller har tenk å komme med en "fixit"..
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.563
    Torget vurderinger
    10
    Erland skrev:
    Har sendt en mail til Rick Cullen og spurt om han har, eller har tenk å komme med en "fixit"..
    Tviler på det, slik jeg har forstått det så ligger funksjonaliteten lenger "inn" i systemet. Må vel bygge om hele greia dersom man skal kjøre 24 bit!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn