SOEDAL. Min hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    SOEDAL, diverse hifi

    Utrolig vanskelig å si også, RoDa, GS har nok litt mer Zwing med keramikk og metall i toppen, men det er jo den gode Monitor Audio-lyden.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    SOEDAL, diverse hifi

    Ja her ser en hvor viktig det er å finne noe som passer til sin egen smak.
    Når det er sagt så trenger disse høyttalerne lang innspillingstid for å yte optimalt.
    Det med at sødal har satt diskanten i +3db laget var noe jeg også gjorde, men når
    de fikk innspilt seg så er flat mye nærmere det ideelle (for meg)
    Jeg ble veldig i tvil når sødal sa +3db, jeg mente flat var for mye av det gode,
    men det er mulig jeg tar feil. (holder på å legge gulv i stua så finlytting er ikke tema nå akkurat)
    Jeg kunne tenkt meg en mellomting av flat og +3db laget (eller var det hakket under, den alsen ... ::) )
    tror da at "hullet" har forsvunnet en del (helt) da ??
    En annen ting er at skumproppa som følger med bør skiftes ut med noe som er mer "åpen" slik at en får delvis utlufting. Synes tingene faller mer på plass av dette også.
    Uansett så synes jeg disse høyttalerne gir valuta for pengene og jeg tror nok at jeg beholder mine
    Mvh Jan I
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    SOEDAL, diverse hifi

    Ja! Uten tvil så spiller smaken en stor rolle med her, men Be-718 hos meg ble slik at jeg satt på Dire Straits og hørte på i 2 minutter og skrudde av anlegget i 3 dager.

    Jeg har fått hørt på endel høyttalere hos Grahams og Oranges & Lemons i London de siste dagene og mitt subjektive inntrykk på samme elektronikk, som jeg besitter hjemme er følgende:

    B&W 805s ga umiddelbar assosiasjoner til den aggressiviteten som jeg hørte med Usher. Spilte 3 låter med B&W også var det ut med de.

    Noen mindre Spendor gulv varianter var virkelig flotte saker, som spilte virkelig artig og ga deg litt følelsen av å måte reise deg opp og rocke med. Virkelig moro med Naim i fronten, men til slutt ønsket jeg meg litt mere fylde nedover.

    Hørte også på et sett med mindre Linn gulv høyttalere. Gjesp! De låt veldig uengasjerende og kjedelig, så det var ut med de raskt.

    Epos M22i var en høyttalere jeg hadde forventninger til med Naim. Synes de fungerte godt i mellomtone og oppover, men hadde overraskene en noe sidrumpa bass, som gjorde at jeg mistet litt av engasjementet som Spendor hadde. Det var synd, da de låt bra ellers. Men kan jo hende at de kunne fungert bedre i mitt rom.

    PMC synes jeg havnet noe midt i mellom Spendor og Epos på fremføringen. Kanskje en smule mere laidback, men forsatt en type presentasjon, som ga meg rockefoten og denne kjente Naim «boogie» fealingen. Samtidig var de totalt overlegene ned over i frekvensene. Punchy og raske og spilte sikkert nærmere en oktav dypere en resten.

    Nå gjenstår det bare å se om det fungerer like godt hjemme oss meg.
    Lykke til med XTZ SOEDAL. De ser veldig spennende ut.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    cybervision_ skrev:
    Du må bare gi dem skikkelig juling i helga, har bare godt av å bli innkjørt.

    Jeg opplevde det samme som det, en diskant som var litt for seg selv der oppe, mange gode kvaliteter, men ikke spesielt homogene lydmessig. GS10 har nok et helt annet liv i toppen, nokså annerledes lydmessig (har eid GS20)...
    Så du har hatt 99.26 hjemme hos deg? Flere erfaringer?

    GS10 har jeg hørt hjemme hos Griffenfelt, og jeg likte det jeg hørte. De er nok en del mer pågående enn 99.26 ja, men jeg opplevde også denne som en homogen høyttaler.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    SOEDAL, diverse hifi

    SOEDAL skrev:
    cybervision_ skrev:
    Du må bare gi dem skikkelig juling i helga, har bare godt av å bli innkjørt.

    Jeg opplevde det samme som det, en diskant som var litt for seg selv der oppe, mange gode kvaliteter, men ikke spesielt homogene lydmessig. GS10 har nok et helt annet liv i toppen, nokså annerledes lydmessig (har eid GS20)...
    Så du har hatt 99.26 hjemme hos deg? Flere erfaringer?

    GS10 har jeg hørt hjemme hos Griffenfelt, og jeg likte det jeg hørte. De er nok en del mer pågående enn 99.26 ja, men jeg opplevde også denne som en homogen høyttaler.
    Faktisk både 99.26 og 36... ;)

    Lyd er jo vanskelig å beskrive, men XTZ er snillere i attakk på toner og anslag. MA mer definert noe som skyldes diskanten på GS som er meget bra om du er klar over "særtrekkene". Luftig og stikker ikke ut, men har en MA-kvalitet som jeg selv synes er flott på musikk.

    XTZ er totalt sett meget gode og det er jo litt smak og behag og det eneste jeg reagerte på var sammenheng mellom elementene i delefrekvensen, men det kan godt være det bedres over lengre tids innspilling - noe jeg har opplevd med eksempelvis 1007 Be som jeg syntes hadde tendenser til det samme første 3-4 mnd jeg hadde dem, men etter 6-7 var det helt borte.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    cybervision_ skrev:
    SOEDAL skrev:
    cybervision_ skrev:
    Du må bare gi dem skikkelig juling i helga, har bare godt av å bli innkjørt.

    Jeg opplevde det samme som det, en diskant som var litt for seg selv der oppe, mange gode kvaliteter, men ikke spesielt homogene lydmessig. GS10 har nok et helt annet liv i toppen, nokså annerledes lydmessig (har eid GS20)...
    Så du har hatt 99.26 hjemme hos deg? Flere erfaringer?

    GS10 har jeg hørt hjemme hos Griffenfelt, og jeg likte det jeg hørte. De er nok en del mer pågående enn 99.26 ja, men jeg opplevde også denne som en homogen høyttaler.
    Faktisk både 99.26 og 36... ;)

    Lyd er jo vanskelig å beskrive, men XTZ er snillere i attakk på toner og anslag. MA mer definert noe som skyldes diskanten på GS som er meget bra om du er klar over "særtrekkene". Luftig og stikker ikke ut, men har en MA-kvalitet som jeg selv synes er flott på musikk.

    XTZ er totalt sett meget gode og det er jo litt smak og behag og det eneste jeg reagerte på var sammenheng mellom elementene i delefrekvensen, men det kan godt være det bedres over lengre tids innspilling - noe jeg har opplevd med eksempelvis 1007 Be som jeg syntes hadde tendenser til det samme første 3-4 mnd jeg hadde dem, men etter 6-7 var det helt borte.
    Takk for svar.
    Prøvde du forskjellige innstillinger på diskanten? Hvilke innstillinger foretrakk du?
    Jeg er ellers enig i at disse høyttalerne totalt sett er meget gode.

    Har nå, som nevnt i går, satt dempingen til +3 og skal spille litt på denne innstillingen. Mye tyder på at det er en slik innstilling som må til om jeg skal kunne bruke disse høyttalerne i det lage løp.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    digiman skrev:
    Ja! Uten tvil så spiller smaken en stor rolle med her, men Be-718 hos meg ble slik at jeg satt på Dire Straits og hørte på i 2 minutter og skrudde av anlegget i 3 dager.

    Jeg har fått hørt på endel høyttalere hos Grahams og Oranges & Lemons i London de siste dagene og mitt subjektive inntrykk på samme elektronikk, som jeg besitter hjemme er følgende:

    B&W 805s ga umiddelbar assosiasjoner til den aggressiviteten som jeg hørte med Usher. Spilte 3 låter med B&W også var det ut med de.

    Noen mindre Spendor gulv varianter var virkelig flotte saker, som spilte virkelig artig og ga deg litt følelsen av å måte reise deg opp og rocke med. Virkelig moro med Naim i fronten, men til slutt ønsket jeg meg litt mere fylde nedover.

    Hørte også på et sett med mindre Linn gulv høyttalere. Gjesp! De låt veldig uengasjerende og kjedelig, så det var ut med de raskt.

    Epos M22i var en høyttalere jeg hadde forventninger til med Naim. Synes de fungerte godt i mellomtone og oppover, men hadde overraskene en noe sidrumpa bass, som gjorde at jeg mistet litt av engasjementet som Spendor hadde. Det var synd, da de låt bra ellers. Men kan jo hende at de kunne fungert bedre i mitt rom.

    PMC synes jeg havnet noe midt i mellom Spendor og Epos på fremføringen. Kanskje en smule mere laidback, men forsatt en type presentasjon, som ga meg rockefoten og denne kjente Naim «boogie» fealingen. Samtidig var de totalt overlegene ned over i frekvensene. Punchy og raske og spilte sikkert nærmere en oktav dypere en resten.

    Nå gjenstår det bare å se om det fungerer like godt hjemme oss meg.
    Lykke til med XTZ SOEDAL. De ser veldig spennende ut.
    Artig lesning Digiman. Ikke verst å kunne høre så mange gode alternativer på en gang.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    gwikse skrev:
    Hmmmm, ser at du har cdhyllene dine ved siden av høytalerene.

    Kanskje en ide å prøve å vinkle de ut fra vegg så de står "slik":

    <<<<

    og ikke "slik" de står nå:

    LLLLLL
    Cdhyllene festes sammen med clips i toppen, derfor må de stå sånn. Kan jo altids finne en mannen måte å koble dem sammen på dog. Kanskje noe å finne på en dag jeg kjeder meg?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    SOEDAL, diverse hifi

    SOEDAL skrev:
    cybervision_ skrev:
    SOEDAL skrev:
    cybervision_ skrev:
    Du må bare gi dem skikkelig juling i helga, har bare godt av å bli innkjørt.

    Jeg opplevde det samme som det, en diskant som var litt for seg selv der oppe, mange gode kvaliteter, men ikke spesielt homogene lydmessig. GS10 har nok et helt annet liv i toppen, nokså annerledes lydmessig (har eid GS20)...
    Så du har hatt 99.26 hjemme hos deg? Flere erfaringer?

    GS10 har jeg hørt hjemme hos Griffenfelt, og jeg likte det jeg hørte. De er nok en del mer pågående enn 99.26 ja, men jeg opplevde også denne som en homogen høyttaler.
    Faktisk både 99.26 og 36... ;)

    Lyd er jo vanskelig å beskrive, men XTZ er snillere i attakk på toner og anslag. MA mer definert noe som skyldes diskanten på GS som er meget bra om du er klar over "særtrekkene". Luftig og stikker ikke ut, men har en MA-kvalitet som jeg selv synes er flott på musikk.

    XTZ er totalt sett meget gode og det er jo litt smak og behag og det eneste jeg reagerte på var sammenheng mellom elementene i delefrekvensen, men det kan godt være det bedres over lengre tids innspilling - noe jeg har opplevd med eksempelvis 1007 Be som jeg syntes hadde tendenser til det samme første 3-4 mnd jeg hadde dem, men etter 6-7 var det helt borte.
    Takk for svar.
    Prøvde du forskjellige innstillinger på diskanten? Hvilke innstillinger foretrakk du?
    Jeg er ellers enig i at disse høyttalerne totalt sett er meget gode.

    Har nå, som nevnt i går, satt dempingen til +3 og skal spille litt på denne innstillingen. Mye tyder på at det er en slik innstilling som må til om jeg skal kunne bruke disse høyttalerne i det lage løp.
    Jeg skjøt på relativtkort avstand og mener at jeg vekslet mellom 0 og +3...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    SOEDAL, diverse hifi

    digiman skrev:
    Ja! Uten tvil så spiller smaken en stor rolle med her, men Be-718 hos meg ble slik at jeg satt på Dire Straits og hørte på i 2 minutter og skrudde av anlegget i 3 dager.
    Grøss!! Slike reaksjoner skal IKKE Dire Straits medføre, tror du gjorde lurt i å bytte høyttalere ;D

    :) R
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    SOEDAL, diverse hifi

    SOEDAL skrev:
    gwikse skrev:
    Hmmmm, ser at du har cdhyllene dine ved siden av høytalerene.

    Kanskje en ide å prøve å vinkle de ut fra vegg så de står "slik":

    <<<<

    og ikke "slik" de står nå:

    LLLLLL
    Cdhyllene festes sammen med clips i toppen, derfor må de stå sånn. Kan jo altids finne en mannen måte å koble dem sammen på dog. Kanskje noe å finne på en dag jeg kjeder meg?
    Er lekre de høytalerene. Håper det løsner så du får hørt litt musikk uten å "irritere" deg etterhvert nå.

    Men dersom du ikke får gleden før de to ukene er omme, er det vel kanskje ikke høytaleren for deg?

    Ang Ikea cd-hyllene; Prøv først. De clipsene er det lett å ta av og på. Så dersom gulvet ikke er for vinglete så får du testet det ut først uten feste mellom hyllene.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    SOEDAL, diverse hifi

    Løsnet det med høytalerene?
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    gwikse skrev:
    Løsnet det med høytalerene?
    Hei

    Nei, jeg synes ikke det løsner. I den grad lyden har endret seg har den heller gått mot en mellomtonefokusert klang. På mange måter lyder det jo veldig fint, men det er ikke dette jeg er ute etter. Jeg får en viss følelse av å være dottøra når jeg lytter. Føler for å trykkutligne ørene for å høre tydeligere hva som skjer. Dårlig tegn.

    Må få tak i et par GS10
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.001
    Torget vurderinger
    4
    SOEDAL, diverse hifi

    Om du ikke kommer over GS10 brukt akkurat nå ville jeg kanskje vurdert å sjekke ut:

    Kef XQ one på target R4 (finn.no)
    Linn ninka (både aktiv og passiv utgave på finn.no)
    Kudos Cardea 1 (hfs bruktbørs)

    Audiovector Mi1 eller Mi3 i en eller annen inkarnasjon.

    Ellers så syns jeg at Neat lager mye fint, men her er jeg litt biased siden jeg eier slike selv.

    Har hørt focus 140 og GS20 på mitt 5i-sett, MA er klart en mer naturlig partner med Naim.

    Eller?
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    Spennende alternativer du nevner der Pelsjeger. Blir nok muligens en av de modellene der.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    Leverte XTZ på posten i dag. Fikk dem ikke til å fungere her. Fungerer sikkert bedre andre steder. Foretrakk faktisk lillebroren her hos meg. Den hadde litt mer gnell i mellomtonen.

    Nå har jeg koblet opp et par aktive monitorer som jeg har brukt som bakhøyttalere i kinoen de siste årene. De er av typen NHT-pro M-00. Ble testet av Sam Ross i Fidelity med meget godt resultat rett før jul. Bruker dem sammen med NHT-pro S-00 sub. Merker at det ikke haster nevneverdig med å få tak i erstattere. Disse høyttalerne er gode. Avsindig rå byggekvalitet. Spiller latterlig bra og høyt i forhold til størrelsen. Kan legge ut noen bilder av dem en dag.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    Da var nye høyttalere bestilt.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    SOEDAL, diverse hifi

    <fiske>
    Og da blir det GS 10?
    </fiske>
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    mteinum skrev:
    <fiske>
    Og da blir det GS 10?
    </fiske>
    Ja, det ble det. Monitor Audio GS10 i eik. Disse skal få være her, det har jeg bestemt meg for. Får heller leve med noen kompromisser. Er kraftig lei av denne byttingen av høyttalere. ::) Har andre deler av anlegget jeg gjerne vil fokusere på.
    Håper dette vil fungere godt. Har bare hørt GS10 en gang, hos signaturen Griffenfelt i Skien. De gjorde mye riktig hos ham, men jeg benytter en ganske annerledes plassering. Vil tro at jeg har dem her i begynnelsen av neste uke. I mellomtiden spiller jeg på NHT M-00, og er veldig imponert over disse. Har aldri prøvd dem i dette rommet før.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    SOEDAL, diverse hifi

    Gratulerer med endestasjon!
    Gleder meg til å høre inntrykk etter de har kommet i hus. :)

    Mvh
    Rolf
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    SOEDAL, diverse hifi

    Guttunge på lille julaften nå eller? ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    SOEDAL, diverse hifi

    Ja da er det bare å kjøre show..! NHT, hmmmm, ja det har jeg også vært eier av, på 1990-tallet.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    Da husker du kanskje en modell som het Superzero? M-00 er en aktiv variant av denne, med støpt kasse i aluminium og sink.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    Har ikke fått GS10 enda. Kommer sikkert i begynnelsen av uka.

    Er litt spent på disse. Har jo vært innom mye forskjellige høyttalere nå, både i konstruksjon og pris. GS10 blir jo noe av det rimeligste jeg har hatt i hus, men jeg har veldig god tro på dem likevel.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    SOEDAL, diverse hifi

    SOEDAL skrev:
    Har ikke fått GS10 enda. Kommer sikkert i begynnelsen av uka.

    Er litt spent på disse. Har jo vært innom mye forskjellige høyttalere nå, både i konstruksjon og pris. GS10 blir jo noe av det rimeligste jeg har hatt i hus, men jeg har veldig god tro på dem likevel.
    Hva var egentlig grunnen til at du solgte Autograph mini?
    Har veldig tro på et par av disse aktivt delt med f.eks filter og suber fra Tangen. Et slags drømmeoppsett jeg har i hodet mitt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    SOEDAL, diverse hifi

    SOEDAL skrev:
    Da husker du kanskje en modell som het Superzero? M-00 er en aktiv variant av denne, med støpt kasse i aluminium og sink.
    Super-Zero fikk faktisk mye positiv kritikk. På 90-tallet visste NHT hva de drev med, men, de kunne godt ha kostet på seg litt bedre diskanter.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    SOEDAL, diverse hifi

    SOEDAL skrev:
    Har ikke fått GS10 enda. Kommer sikkert i begynnelsen av uka.

    Er litt spent på disse. Har jo vært innom mye forskjellige høyttalere nå, både i konstruksjon og pris. GS10 blir jo noe av det rimeligste jeg har hatt i hus, men jeg har veldig god tro på dem likevel.
    De er veldig bra de.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    bjornh skrev:
    SOEDAL skrev:
    Har ikke fått GS10 enda. Kommer sikkert i begynnelsen av uka.

    Er litt spent på disse. Har jo vært innom mye forskjellige høyttalere nå, både i konstruksjon og pris. GS10 blir jo noe av det rimeligste jeg har hatt i hus, men jeg har veldig god tro på dem likevel.
    De er veldig bra de.
    Ja, du har vel hørt en del på dem tenker jeg siden du forhandler dette merket.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    Fikk dem i dag. Høres ut som en skikkelig fulltreff dette. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    SOEDAL, diverse hifi

    Spennende!
    Bilder og førsteinntrykk mottas med takk. :)

    R
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    SOEDAL, diverse hifi

    Gratulerer Soedal
    Håper du har funnet "den endelige høyttaler" nå ;)
    ELLER... Det er vel litt moro å teste ut forskjellige ting også ?

    Mvh Jan I
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    Jan_I skrev:
    Gratulerer Soedal
    Håper du har funnet "den endelige høyttaler" nå ;)
    ELLER... Det er vel litt moro å teste ut forskjellige ting også ?

    Mvh Jan I
    Joda, det har vært litt artig å teste ut forskjellige ting, men selve kjøp og salgsprosessen er jeg ikke så glad i. I tillegg så får jeg ikke roen forran anlegget når jeg ikke får fram det lydbildet jeg ønsker. Får ikke noe musikkglede når jeg bare kan spille bestemte innspillinger feks pga hardhet/resonans i høyttalernes mellomtone.

    GS10 virker meget lovende, og det er ihvertfall sikkert at disse kommer til å være med meg en lang stund. De er allerede hode og skuldre over det jeg har hatt før, og det er rett ut av esken, og før jeg har fått satt igang med plasseringseksperimentering. Dette kan bare gå en vei. Veldig glad for at dette fungerte så bra.

    Kommer tilbake med noen bilder og lytteinntrykk etterhvert.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    RoDa skrev:
    Spennende!
    Bilder og førsteinntrykk mottas med takk. :)

    R
    Det skal jeg gjerne gjøre Roda. Dette er bra. :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.491
    Antall liker
    15.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    SOEDAL, diverse hifi

    Gratulerer med MA GS10! Småpene høytalere som står bra til resten av anlegget - ivertfall estetisk pent uten å ha hørt de:) Ser også at du er en GyroDec mann, nice turntable. Lurer litt på hvor stor forskjell Dinoen er med og uten strømforsyning. Hadde en på lån for en stund siden, men uten strømforsyning. Har du testet?

    Mvh
    OU812
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    SOEDAL, diverse hifi

    Gratulerer med nye htt. Det virker som om det var en fulltreffer om en skal bedømme ut ifra hvor lite tid brukt her på forumet :)

    Sitter vel godt bakoverlent med noe godt i glasset og ett smil om munnen hver gang anledningen byr seg tenker jeg ;)
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    Tenkte bare jeg skulle legge ut noen bilder og si at dette er jeg veldig fornøyd med.
    Førsteinntrykket var at lyden var betraktelig lysere og lettere enn spesielt Usher og Sandringham SE. Lyden minnet faktisk mye på Autograph mini, men med høyere følsomhet, belastbarhet, og mer bass. Etter å ha brukt dem en stund opplever jeg at lyden har roet seg litt ned, men det er fremdeles snakk om en veldig klar og åpen gjengivelse. Nå kan jeg spille masse musikk igjen som jeg ikke har giddet å spille på en stund pga lyden i disse har fremprovosert feil i høyttalerne. GS10 lar meg pelle fram den ene rariteten etter den andre, og det låter stort sett veldig riktig og greit. På gode innspillinger slipper de seg godt løs. Jeg opplever dem som forholdsvis nøytrale i frekvensgangen, og de har åpenbart en god kontroll på spredningen. De fikser det meste av musikk. Akkurat nå spiller jeg JJ Cale, og det låter herlig til tross for at innspillingen ikke er allverdens. Tidligere i dag spillte jeg Gojira for full guffe. Skikkelig stilig å høre hvordan GS10 og Naim løfter fram det rytmiske i god musikk. Det svinger godt det her, og suben fra NHT er ganske godt integrert, så det bygger heller opp under det rytmiske fremfor å gjøre det tregere slik som man ofte hører fra dårlig integrerte suber.

    Dette er kanskje ikke high end, men steike for en innertier for meg. Mangelen på åpenbare farginger og den gode romintegrasjonen gjør at jeg har dypdykket i platesamlingen helt siden jeg fikk dem. Her hos meg fungerer de betydelig bedre enn de forgjengerne som har vært innom. Rart å tenke på at de også er de billigste, og det med stor margin. Skriver noen ord senere også, da jeg opplever at høyttalerne er litt i endring hele tiden. Driver jo også å eksperimenterer med plassering, vinkling, demping av førsterefleksjon etc.
     

    Vedlegg

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    SOEDAL, diverse hifi

    Fine bilder og flotte høyttalere!

    Er selv godt fornøyd med Naim på Monitor Audio.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL, diverse hifi

    Legger med et bilde av lytteposisjonen også. Sitter ganske nære bakvegg (sofaen står ca 30cm ut fra bakvegg) mens høyttalerne står veldig fritt plassert. Har en stolpe midt i lytterommet, men den gjør nok ikke så mye skade rent akustisk. Er mest irriterende for øyet.

    Legger med et bilde av elektronikken også. Er veldig godt fornøyd med Naim. Bruker en Cambridge Dacmagic(står på gulvet på venstre side i bildet) og det kan også ses en Trichord Dino+ samt en Argon AH-1 hodetelefonforsterker som driver et par av de FANTASTISKE Denon AH-D2000.
     

    Vedlegg

    D

    Dilla

    Gjest
    SOEDAL, diverse hifi

    Gratulerer med nye høyttalere SOEDAL!

    Ser ut som et veldg trivelig rom å være i, det du har dær. Jeg har ganske så lik oppstilling som deg, sitter nært bakvegg og høyttalerne plassert godt ut i rommet. Selv har jeg ikke bare en stolpe mellom (ok et stykke bak) ht, men en teglpipe. Velger å tro at den ikke har så voldsom negativ effekt på lyden. Eksperimenterte i sin tid med flelre mulige og umulige oppstillinger og denne var den suverent beste!

    Kunne tenke meg et par sånne ADHD Denonklokker selv ;)

    Mvh Ti Kei
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    SOEDAL, diverse hifi

    De tøflene der så bare helt rå ut!! -hadde slike da jeg var liten husker jeg. ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn