Hi-Fi magasin Snart 20 år på sentralen.

L

Lassencad

Gjest
Jeg blev medlem i August 2014 :)
Har længe gået og overvejet at lukke min konto her på Sentralen og bruge mere tid på den nye Danske udgave af Sentralen/ Centralen

Jeg har på de få år noget at lave mere end 2000 indlæg :unsure: :)
Og har startet 28 tråde .
Lidt aktiv har man været
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.192
Antall liker
1.066
Torget vurderinger
1
Det blir 20 år 31. oktober
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.309
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Oi. Linoljeperioden hadde jeg nesten glemt😄
Jepp, alt plast måtte av, bomull og kaldpresset linolje var eneste veien.

Dr. Kjell_B kom med begrepet datanisse. Hifi fra 80 tallet og utover var søppel og datanisseprodukter. Dual og Shure var eneste som gjaldt på platespillerfronten.
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.566
Antall liker
3.123
Sted
Oslo
Fortsatt ny her, kom inn 03.05.2013. Da hadde jeg endelig fått meg nytt anlegg og var frustrert over leveringstiden hos Burmester. Ikke så veldig aktiv, men følger med. Om ikke annet plukker jeg opp et og annet tips om ny musikk og en meget langsom oppgradering av kjelleranlegget.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
Medlem siden 2004. Har hatt utrolig mye moro og fått veldig mye god hjelp - samt noen få gode venner.

Men, jeg savner gamle dager - da jeg opplevde mye større takhøyde, mange flere interessante temaer og plass til både noobies, propellhoder og weirdos (og de var det en hel del av!)

Kanskje ikke så originalt at en gæmlis lengter tilbake, men jeg blir av og til litt sliten av at det er så mange som skal fortelle meg at det jeg hører er feil, at komponenter de ikke har hørt, låter r...a - eller himmelsk.

På tross av dette logger jeg inn hver dag, og leter etter perler i mudderet.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.739
Antall liker
21.607
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ble vel medlem i 04 en gang med det initialkjedelige nicket kbwh. Slettet den kontoen (syntes sikkert at jeg hadde for mange innlegg) og laget en ny 23/4/08 der nicket er en vri på w'en i det første nicket jeg hadde.

Rare ting jeg har drevet med? Tja, det ble litt uro i båten da jeg ikke fant lydmessige forskjeller på noen "fantastiske nye norske kabler", det var Oblivion, og de som satt mellom for- og effektforsterker til vanlig. Ja, og 6 mm2 grøftekabler som høyttalerkabler var vi vel mange som hadde en stund.
Det morsomste er nok veien fra noen skisser på et ruteark våren 09 til hifisystemet jeg spiller på fremdeles sto ferdig til jul samme året.
 
2

2xJ

Gjest
2007 var første gang jeg logget inn her, så er fremdeles en newbi ift til dere gæmlizzer :LOL: 😇
Har vært drittlei mange ganger og avslutta konto av flere grunner, men alltid kommet tilbake.
Var nær nå igjen, men så fikk jeg en leksjon i denne "ignoreringsfunksjonen", og du verden og det hjalp !!!! :love:

Fått mine beste venner her, og jeg hadde heller ikke vært der jeg er med denne hobbyen uten om dem og HFS !!!

Takk Til @Høvdingen og resten av dem i forumledelsen som gjør en enorm flott innsats for dette forumet !!!!!!

/JR

Editpiaff: igrunn så fortjener @BigSwifty en stor takk for og ha startet Hornografi tråden i sin helhet og Billedgalleri

Det har vært den største suksess tråden her inne IMO :love:
 
Sist redigert av en moderator:

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.025
Antall liker
8.228
Torget vurderinger
1
Jepp, alt plast måtte av, bomull og kaldpresset linolje var eneste veien.

Dr. Kjell_B kom med begrepet datanisse. Hifi fra 80 tallet og utover var søppel og datanisseprodukter. Dual og Shure var eneste som gjaldt på platespillerfronten.

Kjell B har jeg vært innom (og han har vært innom meg med to rørforsterkere). Jeg ble stum over hans modifiserte Infinity høytalere; han ville ha mer mellombass ved å gjøre kabinettet mindre. Det fikk han. Aldri hørt noe værre.... :LOL:
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Medlem siden 2005. Etter fem hektiske hifi-år med mange timer tilbrakt på sentralen var jeg fornøyd med lyden og andre interesser tok over. For et par år siden kom kløen tilbake.
Opplever som BigSwifty skriver at det er vanskeligere å finne "det gode innholdet" her på sentralen. Det første tiåret var det endel ressurspersoner som la ned en stor innsats for å dele av sine kunnskaper. Ta @Vidar P sine omfattende klassisk-tråder som et eksempel.
Men noe innhold har fortsatt god underholdningsverdi, heldigvis.
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Innlegg
637
Antall liker
1.948
Torget vurderinger
1
Har vært MFA siden 2007. Før det var jeg «Telefunken» i en del år, men fikk ikke logget på etter en oppgradering, så da ble det nytt Nick. Har mye glede av sentralen. Mye god underholdning og gode musikktips, men syntes også sentralen var litt mer om å dele og utveksle tidligere. Kanskje vi er mange som har vært her lenge og litt lite tilvekst?

Ha en strålende dag

mvh Atle
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.277
Antall liker
3.322
Torget vurderinger
49
Begynner og bli noen år siden innmelding gitt😅
Var på Avforum under nicket Trinity, og byttet nick her til Eia som var det jeg gikk under i barndom/ungdomstida.
Hatt mye glede av Hifisentralen, veldig mange morsomme, flinke og fine personligheter her inne.
Husker også endel av de opphetede debattene fra før i tia, var en som forkynte massive ledere i kabler, var det R.Solstad? Han het, ble endel ville debatter 😂
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
Blir jammen 20 år på meg i mai, tiden raser av sted.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Begynner og bli noen år siden innmelding gitt😅
Var på Avforum under nicket Trinity, og byttet nick her til Eia som var det jeg gikk under i barndom/ungdomstida.
Hatt mye glede av Hifisentralen, veldig mange morsomme, flinke og fine personligheter her inne.
Husker også endel av de opphetede debattene fra før i tia, var en som forkynte massive ledere i kabler, var det R.Solstad? Han het, ble endel ville debatter 😂
R.Solstad ja, han hadde jeg glemt. En av "fargeklattene" ja😆
 

EndreS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
195
Antall liker
37
Sted
Bergen
Har vært her en stund nå. Var mer aktiv tidligere. Har vært fraværende noen år. Her har jeg lært mye, ledd mye og ristet på hodet mye 😀
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Et av de dyreste nettsteder jeg frekventerer, takket være "gode venner".. :mad: :). Skrevet altfor mye, lært alt for lite, og møtt alt for mange... I det hele tatt, et berikende forum. Flere er savnet.. Jan R, Roysen, Vidar P, knutih, RR og flere.. Satser på noen år til.. Og regner med at de som skriver at de har vært her i 15+ år alle er støttemedlemmer? Hvis ikke, skjerpings!
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.412
Antall liker
83.942
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Og regner med at de som skriver at de har vært her i 15+ år alle er støttemedlemmer? Hvis ikke, skjerpings!
Det er alt for mange "gratispassasjerer" på forumet, som tror det er gratis å drifte et forum på denne størrelsen, desverre!
 
Topp Bunn