SME's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• THD

Medlem
    Ble medlem
    01.11.2022
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Satte på knivegg lager i bronse i går (er gjort på ca 10 minutter å skifte disse) og må si meg enig i Hønndjevelen at det låter mye bedre enn både plastikk og stål lageret, har i det siste hatt på et jern/stål lager som fikk piano til å høres ut som synthesizer, men med bronse lagret høres det mer naturtro ut, og som et piano(som vel er meningen?), er også enig i at bronse lagret ryddet opp i lydbildet og er mer livaktig enn plastlageret, så personlig synes jeg det var en stor forbedring etter min smak;)(y)

Sist redigert:

TomVen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Antall liker
    524
    Sted
    Jar
    Fra 80 til 12 ansatte, riktignok over mange år. Slutt på den fabelaktige servicen og raske og gode svar på e-post når man lurte på noe? Brian er en førsteklasses kar som virkelig kan produktene; å ikke la han fortsette vitner om en ny og dårlig kurs! Rare beslutninger som å droppe løssalg av de mest populære armene og nye modeller som ser ut som de kommer fra Fisher Price, får vel ta hovedskylden for behovet for kostnadskutt. Den dama som er ansatt for å fronte produktene nå, er dekorativ. Men de burde i stedet ha beholdt Brian!

Sist redigert:

Multirom

Bransjeaktør
    Ble medlem
    11.03.2014
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    1
    Nå er SME representert av oss i Norge, så spørsmål kan gjerne stilles direkte til oss. Også for deler.
    Når det gjelder ansatte er det mer komplekst en Whats best posten antyder, da flere har roller mere spredt ut en bare SME, så bilde tegnes ikke riktig her.

Modellen jeg antar det henvises til i posten over her, blir med oss på Oslo Hi-Fi show. Vi håper selvsagt at den oppleves som noe annet en beskrivelsen over.
    Vi har den på kontoret alt og produktet har høy og rigid byggekvalitet, som vi forventer fra SME. Kan det være noen uheldige bilder, som spiller med på vurderingen her? Vi har forøvrig flagget behovet for bedre bildemateriell fra produsent.

Kontakt oss gjerne på info@multirom.no ved spørsmål.

Hilsen
    Stuart Sharman
    Multirom AS

Sist redigert:

TomVen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Antall liker
    524
    Sted
    Jar
    Beklager; var nok litt overreaksjon fra min side. Jeg kjøpte min første SME-arm ny i 1991 (309), og spiller i dag på en Model 20 mk 2 A kjøpt ny for en stund siden. Veldig glad i SME, men ble sur da jeg leste om Brian. Han har bistått med gode råd flere ganger.

Jeg kan underskrive på at det ikke finnes noe bedre enn SME. Inntrykkene av de nye modellene er kun basert på dårlige bilder; produktene er sikkert «top notch» i virkeligheten. Når det gjelder antall ansatte er det vel også slik at mange av disse før i tiden produserte for andre formål enn hifi. Ikke nødvendigvis noe galt i at de retter virksomheten mer direkte mot hifi og tilpasser mannskapet til det. Igjen; beklager overreaksjonen. Som et plaster på såret gjentar jeg at det ikke finnes noe bedre enn SME🙂

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Man kan diskutere utseende og design på de nyere modellene. Jeg er heller ikke overbegeistret, men SME er tydelige på at dette er utvikling:
    Model 60 is far superior than the highly credible Model 30 which has been the reference precision turntable for over 3 decades. The new flagship is an entirely new turntable design with clever engineering and technological advancement.
    1772380490180.png

Hadde vært spennende å få sett nærmere på.

ole-va

Medlem
    Ble medlem
    09.01.2006
    Antall liker
    58
    Torget vurderinger
    1
    Har en utfordring til SME-venner her - og evt. andre som kan hjelpe:

Har en SME-platestrammer av den gamle typen hvor de nederste gjengene er røket etter mange år med god tjeneste på min SME 20.
    Har kjøpt ny platestrammer fra SME. Den fungerer som den skal, men den gamle har en feature som ny versjon mangler:
    Den er todelt, slik at den delen som er i kontakt med platen står stille mens en strammer med øvre del. Det er altså ikke friksjon mellom platestrammer og LP-plate, noe som gjør at det er mindre fare for slitasje på label.

Er det noen som har en god idé om hvordan gjenger på gammel platestrammer kan gjenopprettes/fikses?
    Var inne på tanken å bore ut og sette inn ny gjengesylinder, men tviler på at dett er mulig i dette tilfellet…
    Her er noen bilder:

Vedlegg

Sist redigert:

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    26.025
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    44
    @ole-va
    Hva skjer hvis du løsner låseskiven på siste bildet? Kan du dra ut bøssingen da?

Sist redigert:

ole-va

Medlem
    Ble medlem
    09.01.2006
    Antall liker
    58
    Torget vurderinger
    1
    @ragwo
    Takk for svar!
    Ifølge SME er senterpinnen med gjenger på platestrammeren festet i toppdel med «pressure fit» og dermed vanskelig/umulig å bytte.
    Her er noen flere bilder etter at nedre del av strammeren er tatt av:

Vedlegg

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    26.025
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    44
    @ragwo
    Takk for svar!
    Ifølge SME er senterpinnen med gjenger på platestrammeren festet i toppdel med «pressure fit» og dermed vanskelig/umulig å bytte.
    Her er noen flere bilder etter at nedre del av strammeren er tatt av:
    Hvorfor kan den ikke bores opp og ny innmat settes i? Bør vel gå greit(ish) med et søylebor?

TomVen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Antall liker
    524
    Sted
    Jar
    Jeg var også skeptisk til løsningen med strammer som gnisser mot etiketten på min model 20. Men jeg har brukt den mye, og aldri sett spor av slitasje på etikettene. Overflaten som ligger an mot etiketten, er svært jevn og glatt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn