SME Headshell

paalel

Medlem
Ble medlem
05.01.2018
Antall liker
52
Sted
Lommedalen
Hei;
Jeg pønsker på en ekstra pickup til min SME M2-12R, og da trenger jeg nytt headshell. Noen som vet hva som er et letteste kompatible headshellet (helst SME) jeg kan bruke? Ønsker å minimere vekt for dermed å få mulighet til å gå litt lavere i compliance på pickup (f.eks. Cadenza Bronze) uten å få problemer. Hvis noen har et egnet og lett headshell til salgs så kan jeg absolutt være interessert.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.530
Torget vurderinger
1
Avhengig av snurra forøvrig og spesifikasjonene til SME så kan det se ut som Cadenza bronse kan fungere fint i originalt SME hodeskall

Ellers kan det se ut som du har forvekslet retningen for compliance vs masse. Lavere compliance er en stivere pickup som fordrer høyere effektiv masse for å holde resonansen konstant.

Korf sine hodeskall får ellers gode skusmål.

Mvh
KJ

paalel

Medlem
Ble medlem
05.01.2018
Antall liker
52
Sted
Lommedalen
Avhengig av snurra forøvrig og spesifikasjonene til SME så kan det se ut som Cadenza bronse kan fungere fint i originalt SME hodeskall

Ellers kan det se ut som du har forvekslet retningen for compliance vs masse. Lavere compliance er en stivere pickup som fordrer høyere effektiv masse for å holde resonansen konstant.

Korf sine hodeskall får ellers gode skusmål.

Mvh
KJ
Ja - trykkfeil - mente høyere compliance :)

Har jo pønsket litt på Cadenza Bronze, men har trodd den er litt for myk og dermed gir litt for lav resonansfrekvens. Så for så vidt nettopp derfor jeg kunne tenke meg å ta ned risiko litt ved å ha et så lett headshell som mulig.

Topp Bunn