Små stativhøyttalere til max 13 tusen?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    Ta det med ro mine venner, jeg har tenkt å få fatt i et par Equinox for hjemlån for jeg slår til. :)
     
    A

    Antonx

    Gjest
    Vi har stor omtanke for deg skjønner du...

    Skulle tro vi var selgere :p
     
    B

    bamsemann

    Gjest
    Krixen er nok en av de aller beste kjøpa der ute...

    En veldig god høyttaler...

    bamsemann.. :)
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    eller denne:

    Selvsagt er den utrolig kresen på forsterkere, men det er sikkert den lille ProAcen også. Utrolig delilig mellomtonegjengivelse!

    Mvh. Johan
     

    Uffe71

    Medlem
    Ble medlem
    27.05.2006
    Innlegg
    21
    Antall liker
    0
    Hej Cybervision...Jag rekommenderar dig att provlyssna Von schweikert vr-1, ruggigt bra för sitt pris, speciellt mellanregistret är magiskt nästan för pengarna...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Forslagene er notert, og jeg skal kikke nøye på dem. Von Schweikert skal jo være edle greier, visste ikke at de hadde så rimelige modeller.

    Og til dere som har hørt en av mine andre kandidater - Dynaudio Focus 140 - hvordan funker den på klassisk musikk?
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Konsensus er at Dynaudio er nesten like bra på klassisk som Sonus faber?

    Hehe.
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    ....en av mine andre kandidater - Dynaudio Focus 140 -.....
    Focus 140 koster 13490kr. Så må du ha stativer i tillegg, og da kan du jo ikke gå for noe annet enn Dynaudio Stand4 i Chrome til ca 4500. Detter blir vel litt over budsjettet ditt?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Det finnes vel andre stativer? 4500, det var jo rimelig ekspensivt da...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Konsensus er at Dynaudio er nesten like bra på klassisk som Sonus faber?
    Jeg skjønner at jeg har litt å gå på enda i hifi-verdenen, jeg tok ikke den der helt.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Jeg skjønner at jeg har litt å gå på enda i hifi-verdenen, jeg tok ikke den der helt.
    Du trenger ikke ta den. Kan bli litt internt her av og til. Uansett er Sf iallefall svært gode på vokaler og klassisk musikk. Bamsemann vil hevde at Dynaudio er best på alt uansett trur eg.
     

    eiv_karst

    Fersking
    Ble medlem
    07.08.2006
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    sjekk:
    www.operaloudspeakers.com
    spennende italiensk - en av stereophiles favoritter - disse høyttalerene tror jeg er på full fart på vei inn i Norge.
    www.maxwellimport.com
    en av stereophiles absoulutte favorittmerker ---- med den attesten burde det ringe ei "lita" bjelle hos enhver idiot !

    desverre altfor ukjent i Norge --- de har to stativ modeller - en til 10'000 callas mini og en til 11'990 Prima + en ny modell mezzo eller noe - 7'990 - den så jeg i helga i stavanger (maxwell) syk høyttaler til prisen. - jeg eier selv en Callas mini (NB! jeg har ekstremt lite lytterom så for meg er denne perfekt - for andre vil nok mezzo eller proma passe bedre...)
     

    Vedlegg

    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg har hørt en Opera tidligere. En gulvstående til ca 25 000 tror jeg. Den hadde skikkelig gåsehudfaktor kan jeg huske. Det eneste den manglet var bass. Skal sjekke det ut.

    Edit: Callas SP heter den jeg har hørt. Ser ut som minien har samme element.
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Det finnes vel andre stativer? 4500, det var jo rimelig ekspensivt da...
    Ja, det finnes andre stativer sef..... Var å hørte på Focus 140 hos Norsk Audioteknikk i helga. :p Der sto de nettopp på slike stativer, og jeg så med en gang at dette stativet og denne høyttalleren var skapt for hverandre ::) Så blir det 140 på meg, er disse stativene en selvfølge!!!

    http://www.dynaudio.de/eng/systems/lines/lines/accessories.php
     

    Vedlegg

    B

    bamsemann

    Gjest
    Du trenger ikke ta den. Kan bli litt internt her av og til. Uansett er Sf iallefall svært gode på vokaler og klassisk musikk. Bamsemann vil hevde at Dynaudio er best på alt uansett trur eg.
    Dynaudio gjør det meste rett...

    Vil nok spille nydelig på klassisk musikk...

    Kanskje ikke den beste på rølpemusikk...

    bamsemann.. :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ja, det finnes andre stativer sef..... Var å hørte på Focus 140 hos Norsk Audioteknikk i helga. :p Der sto de nettopp på slike stativer, og jeg så med en gang at dette stativet og denne høyttalleren var skapt for hverandre ::) Så blir det 140 på meg, er disse stativene en selvfølge!!!

    http://www.dynaudio.de/eng/systems/lines/lines/accessories.php
    Men goodness, 4500, det må da være noen prosenter å hente her. :)

    Hva syntes du om 140 da?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Er på tide med litt reklame for PM Audio skjønner jeg!
    Bedre, billigere og flottere stativer skal du lete lenge etter! 2100 kroner.
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Men goodness, 4500, det må da være noen prosenter å hente her. :)

    Hva syntes du om 140 da?
    Ja.. de fleste seriøse hi-fi sjappene er flinke til å gi gode dealer ;)

    De 140'ene som var hos norsk audioteknikk(NAT) var så og si nettopp tatt opp av eskene sine, men jeg ville gi de en sjanse for det. Og jeg ble ikke skuffet, men dog ikke helt overbevist heller, men jeg satt der jo i over 2 timer, så det sier vel sitt til at jeg koste meg. Det første som slo meg var hvor stort og ekstremt fyldig de spilte, og at selv om de selvfølgelig hadde sin "sweet spot" med tanke på lytte posisjon, hadde de også et overraskende bredt lydbilde! Diskant og mellomtone var veldig detaljert uten at de var for avslørende på dørlige innspillinger. Bassen fikk jeg en følelse av at den gikk langt lavere enn 41Hz, men nå må jeg si at jeg spilte ekstremt høyt også da. Morten på NAT var meget fornøyd med at jeg spilte høyttalerne hans skikkelig inn!

    Men jeg ble som sagt ikke helt overbevist, og skal nok komme tilbake når de er ferdig innspilt. (Og det tar jo litt tid har jeg forstått).
     
    A

    Antonx

    Gjest
    Er på tide med litt reklame for PM Audio skjønner jeg!
    Bedre, billigere og flottere stativer skal du lete lenge etter! 2100 kroner.
    Er du seriøs? ugh.... :p
     
    A

    Antonx

    Gjest
    Ja.. de fleste seriøse hi-fi sjappene er flinke til å gi gode dealer ;)

    De 140'ene som var hos norsk audioteknikk(NAT) var så og si nettopp tatt opp av eskene sine, men jeg ville gi de en sjanse for det. Og jeg ble ikke skuffet, men dog ikke helt overbevist heller, men jeg satt der jo i over 2 timer, så det sier vel sitt til at jeg koste meg. Det første som slo meg var hvor stort og ekstremt fyldig de spilte, og at selv om de selvfølgelig hadde sin "sweet spot" med tanke på lytte posisjon, hadde de også et overraskende bredt lydbilde! Diskant og mellomtone var veldig detaljert uten at de var for avslørende på dørlige innspillinger. Bassen fikk jeg en følelse av at den gikk langt lavere enn 41Hz, men nå må jeg si at jeg spilte ekstremt høyt også da. Morten på NAT var meget fornøyd med at jeg spilte høyttalerne hans skikkelig inn!

    Men jeg ble som sagt ikke helt overbevist, og skal nok komme tilbake når de er ferdig innspilt. (Og det tar jo litt tid har jeg forstått).
    Etter å ha hørt 220 i 3 forskjellige rom hadde jeg tenkt slik; I rom som er godt dempet tror jeg de hadde blitt i overkant snille. I rom med mere refleksjoner tror jeg det er et meget godt valg siden de er såpass snille høyttalere.
     

    Vedlegg

    A

    Antonx

    Gjest
    Jeg må innom Lyric for å hente noe snart så jeg tenkte at jeg kan spørre om å høre ProAc Tablette og Epos for moro skyld.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Er du seriøs? ugh.... :p
    Nei, jeg er ikke alltid seriøs ;)
    Men denne gangen var jeg.
    Bildet lyver, de er mye finere i virkeligheten.
    Tenk deg disse her på toppen:
     

    Vedlegg

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Etter å ha hørt 220 i 3 forskjellige rom hadde jeg tenkt slik; I rom som er godt dempet tror jeg de hadde blitt i overkant snille. I rom med mere refleksjoner tror jeg det er et meget godt valg siden de er såpass snille høyttalere.
    Sikkert tilfelle med 140 også. Og det passer jo den minimalistiske trenden vi har nå perfekt ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn