audionut skrev:
vredensgnag skrev:
Folk er pisse gærne, ser jeg.
Og du er pissse redd, ser jeg.
Neida - det er bare morsomt å følge med på alle skrekkscenariene som trekkes opp, og årsakene som gis for at det går ad helsike til. Det meste er fyrt opp av spesialeffektfylte tv-serier og hollywoodfilmer, samt de merkeligste youtubevideoer. Og etterhvert skjelner man ikke mellom filmfantasier og virkeligheten, og ting flyter over i hverandre.
Som da min datter, for en god del år siden, spurte "Hvor mange liv har jeg?" Hun hadde spilt litt vel mye dataspill, det får jeg ta skylden for.
Mye rart som skal skje i årene som kommer, har man National Geographic blant kanalene på fjernsynet kan man velge mellom to-tre "endetidsscenarier" hver kveld. Oppfordringer om "å gi ungene en ekstra god klem i kveld" er hyggelige, men også temmelig overspente. Kanskje øve litt på å klare seg på et lite norsk bruk som man selv har ryddet ut av overgrodd kulturskog og bygd opp? Se konstruktivt på det? I gamle dager var det få som brydde seg om hvor magnetnålen pekte.
Og ja, jeg står ved at folk er pisse gærne, hylende sprø. En liten tur innom nyhetsspeilet.no bekrefter dette til fulle.
;D