Slutt på moroa

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Spooky shit

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10028872

Drøssevis av naturkatastrofer de siste årene. Og nå faller fugler ned fra himmelen i hopetall. Og fiskene flyter på buk opp av elver.

Nærmer vi oss dommedag? Hadde alle molboene som snakket om Maya-kalender og polskifte rett allikevel?

Nyt stereoanleggene deres, alle sammen. Om snaue to år er det game over.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Spooky shit

Her er en video dere kan kose dere med:

Z

Zomby_Woof

Gjest
De som ikke kjenner et lite stikk av uro over dette stemmer nok FrP....

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
oddgeir skrev:
Zomby_Woof skrev:
Det gjør vi. ;D

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10028922

Og hva var det som "skremte fugelen ihjel da"? Nyttårsraketter? Haha.
Sannheten er at vi HAR INGEN vitenskapelige forklaringer på disse tingene ennå.
Insekter, fugler og fisk dør i hopetall, og ingen vet hvorfor.
I USA har de slått fast at de flere tusen fuglene døde av "stump vold". ;D
DEt var forresten et annet sted i USA igår som også opplvede fugleregn fra himmelen.
Polskiftet er igang, det blir et helvete de neste par årene. 8)
Gi ungene deres en eksra stor nattakos fremover.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Zomby_Woof skrev:
oddgeir skrev:
Zomby_Woof skrev:
Det gjør vi. ;D

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10028922
Ooops! Jeg glemte at nyttårsraketter ble oppfunnet i august og for første gang produsert høsten 2010. Kaldt har det heller ikke vært før. At jeg aldri lærer.
Ja det er mange rare teorier på gang. Personlig gjetter jeg på helt naturlige årsaker, som mangel på mat i kombinasjon med kulde og/eller værfenomen både i USA og Sverige. Det skjer sikkert oftere enn vi får inntrykk av, for eksempel i fjellet eller skogen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg skal ikke påstå noe som helst om årsakene. Men spontankreperende vilt, flere steder i verden, i tett rekkefølge, er og blir spooky. Kjenner man ikke det minste stikk av uro over dette virker det også naturlig å ha all verdens ro i forhold til en del andre fenomener i naturen.

FrP, med andre ord...  ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
audionut har rett, det går lukt til helvete. ;D

om ikke helt til helvete, så skjer det i alle fall mye foruroligende for tiden.

jeg er vel i beste fall måtelig fascinert av teoriene om polskifte og galactic alignment og niburu og gud vet hva, men massedød gir meg uansett en litt uggen følelese i magen. :-\

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Har man lagret:
ull undertøy til familien,
noen fat med diesel til SUV'en,
et beredskapslager av hermetikk og toalettpapir,
utstyr for rensing av vann,
et "lite" utvalg av passende skytevåpen og rikelig med ammo,

ja da er det vel ikke så meget mer man kan gjøre? ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Nei nei gutter! Har ikke Ipod, her går det i rør ( og Tivoli Musicsenter på kjøkkenet ). Kjernekraft kan være litt kilent å drive med.

Men jeg har et 6KWA aggregat og en stor samling med Jerrykanner! ( dette er helt seriøst ::) gikk visst i Y2K fella for noen år siden... :-[ :p )

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.533
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Wik-Bee Leaks

realist skrev:
Både Dagbladet, VG og Aftenposten skriver om biene som har forsvunnet og at "ingen vet hvorfor". De har tydeligvis ikke fulgt helt med i timen og har ikke fått med seg at en stor bit i puslespillet nylig kom for dagen:

Wik-Bee Leaks: EPA Document Shows It Knowingly Allowed Pesticide That Kills Honey Bees

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Amademus skrev:
erato skrev:
du glemte batterier til iPoden!
og cyanid piller...

Nei nei, det går da ikke an å ha en slik defatistisk holdning. ;)

Men nå kommer det fram at også fuglene i Sverige har indre blødninger, og det kan gi grunn til en smule bekymring, hvis vi skal være litt seriøse oppi allt tøvet.

Er det noen som har lekt seg med nøytronbomber?? Eller har noen "mistet" gift??

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Wik-Bee Leaks

coolbiz skrev:
realist skrev:
Både Dagbladet, VG og Aftenposten skriver om biene som har forsvunnet og at "ingen vet hvorfor". De har tydeligvis ikke fulgt helt med i timen og har ikke fått med seg at en stor bit i puslespillet nylig kom for dagen:

Wik-Bee Leaks: EPA Document Shows It Knowingly Allowed Pesticide That Kills Honey Bees

dokumentet sier ingenting om omfanget av bierdød som skyldes dette stoffet. og hva med bier og humler i naturen? og hvorfor over hele verden?

uansett, idag skriver avisene at fuglene i sverige døde på samme måte som de i usa, og forskerne har i bunn og grunn ikke peiling på hva det skyldes.

drit i teoriene om fyrverkeri og annet tøv, man må være halvveis åndssvak for å tenke i sånne baner.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Så er man åndsfrisk hvis man refererer til Amerikanske spillefilmer som omhandler temaet " jordens undergang"

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Griffenfeldt skrev:
Så er man åndsfrisk hvis man refererer til Amerikanske spillefilmer som omhandler temaet " jordens undergang"

nei, men da har man i alle fall litt humor. ;D

dessuten, hysteriet rundt 2012 startet årevis før filmen "2012" var påtenkt.
2012-hysteriet er det mest omfattende dommedagshysteri ever, langt verre enn y2k og alt annet som har vært.
folk bygger visst fjellbunkers og hamstrer hermetikk som aldri før, særlig i guds frie land, usa.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Vanskelig å få byggeløyve til bunkers i Norge skulle jeg tro? Det strider vel mot en sosialdemokratisk tankegang at noen skulle få lov til å berge bedre enn andre fordi man har penger nok til å bygge bunkers?

Men om nå verden går til Helvete hjelper det vel lite med bunkers, og dessuten er jeg redd det ville bli kjedelig i lengden å være "sole survivor"! Derfor tror jeg det er bedre å bruke kronasjene på god mat, vin og et godt lager med brennevin. Da kan man i allefall avslutte dette livet med en heidundrande fest! ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.985
Wik-Bee Leaks

Canales skrev:
uansett, idag skriver avisene at fuglene i sverige døde på samme måte som de i usa, og forskerne har i bunn og grunn ikke peiling på hva det skyldes.

drit i teoriene om fyrverkeri og annet tøv, man må være halvveis åndssvak for å tenke i sånne baner.
Ikke for å være ekkel, men her er forklaringen på hva som skjedde.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3058140.ece

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Wik-Bee Leaks

Pink_Panther skrev:
Canales skrev:

Ikke for å være ekkel, men her er forklaringen på hva som skjedde.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3058140.ece

Dette er gammelt nytt fra igår.

"Elvander kan ikke si hvordan fuglene er påført de ytre skadene, men det har andre en mulig forklaring på. "

Idag skriver man:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10028991

Amademus

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.09.2008
Antall liker
124
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Vanskelig å få byggeløyve til bunkers i Norge skulle jeg tro? Det strider vel mot en sosialdemokratisk tankegang at noen skulle få lov til å berge bedre enn andre fordi man har penger nok til å bygge bunkers?

Men om nå verden går til Helvete hjelper det vel lite med bunkers, og dessuten er jeg redd det ville bli kjedelig i lengden å være "sole survivor"! Derfor tror jeg det er bedre å bruke kronasjene på god mat, vin og et godt lager med brennevin. Da kan man i allefall avslutte dette livet med en heidundrande fest! ;D
;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Fenalaar skrev:
Spiralis skrev:
gikk visst i Y2K fella for noen år siden... :-[ :p

Hentet fra http://www.userfriendly.org
Mye fornøyelig geek-humor der, forresten...

Johan-Kr
Fin den der. ;D Ser forøvrig ut som om tegneren har hatt Hondaaggregat i tankene. Bra aggregat det men litt for små til annet enn å drive noen lyspærer.

Det jeg kjøpte er et stort aggregat beregnet for profesjonelle, entreprenører og slike. Diger klump på hundre og noen kilo. Fikk med en fin elektrisk gjerde/kappsag med uttrekk som kontantrabatt! ::)

KJekkt å ha!! ;)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Nibiru ja...

Er det majaene som sier at jorda lå på utsiden av mars først og så smalt det og nå er det mars som er utenfor jordas bane
og meteorbeltet mellom jorda og mars er det som er igjen av den himmellegemet som satte det hele i stand... dette er 3600 år siden...
Så nå er det objektet på vei inn i solsystemet igjen... men nå er det jorda som er i den banen mars var den gangen...

Er det ikke noe sånt da?

Blir interessant dette..

Jeg sier bare det man trenger er ett par solbriller en kasse med noen kalde og så "bring it on!" 8)

mvh

Amademus

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.09.2008
Antall liker
124
Torget vurderinger
1
Dette blir skikkelig intressant å være med på og få oppleve. Får bare håpe værmeldingen klarer å spå været riktig, slik at jeg i hvertfall er korrekt antrukket til happeningen!

V

vredensgnag

Gjest
audionut skrev:
vredensgnag skrev:
Folk er pisse gærne, ser jeg.

Og du er pissse redd, ser jeg.
Neida - det er bare morsomt å følge med på alle skrekkscenariene som trekkes opp, og årsakene som gis for at det går ad helsike til. Det meste er fyrt opp av spesialeffektfylte tv-serier og hollywoodfilmer, samt de merkeligste youtubevideoer. Og etterhvert skjelner man ikke mellom filmfantasier og virkeligheten, og ting flyter over i hverandre.

Som da min datter, for en god del år siden, spurte "Hvor mange liv har jeg?" Hun hadde spilt litt vel mye dataspill, det får jeg ta skylden for.

Mye rart som skal skje i årene som kommer, har man National Geographic blant kanalene på fjernsynet kan man velge mellom to-tre "endetidsscenarier" hver kveld. Oppfordringer om "å gi ungene en ekstra god klem i kveld" er hyggelige, men også temmelig overspente. Kanskje øve litt på å klare seg på et lite norsk bruk som man selv har ryddet ut av overgrodd kulturskog og bygd opp? Se konstruktivt på det? I gamle dager var det få som brydde seg om hvor magnetnålen pekte.

Og ja, jeg står ved at folk er pisse gærne, hylende sprø. En liten tur innom nyhetsspeilet.no bekrefter dette til fulle.

;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hva er det med all den pissingen? Er dere på vei tilbake til det anale stadiet?

V

vredensgnag

Gjest
baluba skrev:
Hva er det med all den pissingen? Er dere på vei tilbake til det anale stadiet?
Er du forvirret? ;D

Jeg har vært omgitt av dansker i noen dager, og det har farget språket.

Topp Bunn